Ostin miesystävälle kalliihkon joululahjan
Eilen sitten ilmoitti haluavansa erota. Voinko pyytää lahjan takaisin? Se oli minun rahoissani kuitenkin ihan tuntuva summa. En eilen tajunnut järkytykseltäni kysyä tätä.
Kommentit (84)
Jos se on vaikka tyyliin joku 200€ arvoinen lahjakortti, niin kyllä pyytäisin sen takaisin.
Mä muistan, kun kerran vein miehen 4. Treffeillä hienoon ravintolaan syömään ja tarjosin hänelle. Hän lupasi tarjota minulle kun mennään seuraaavan kerran syömään ravintolaan. Hän lopettikin deittailun sen jälkeen. Arvatkaa, harmittiko.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on vaikka tyyliin joku 200€ arvoinen lahjakortti, niin kyllä pyytäisin sen takaisin.
Mä muistan, kun kerran vein miehen 4. Treffeillä hienoon ravintolaan syömään ja tarjosin hänelle. Hän lupasi tarjota minulle kun mennään seuraaavan kerran syömään ravintolaan. Hän lopettikin deittailun sen jälkeen. Arvatkaa, harmittiko.
Miksi harmitti?? Sinä halusit viedä hänet hienoon ravintolaan. Et kai odottanut vastapalvelusta? Turha sitä on harmitella jälkikäteen, jos alun perin aidosti halusit tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ota lahja takaisin. Sanot, että et ole sitä antanut vaan mies on sen varastanut. Tee vaikka rikosilmoitus. Siinä on sana sanaa vastaan, mutta sinulla on kuitti osoituksena omistusoikeudesta.
Tämä on petos. Ei niin voi tehdä, että ensin antaa lahjan ja sitten tekee rikosilmoituksen että se on varastanut sen! Tuohan olisi aivan törkeä temppu!!
Lahja on lahja. Annettu lahja on saajan omaisuutta.
Toki voit PYYTÄÄ antamaan lahjan takaisin, mutta et sinä sitä voi vaatia. Se esine on hänen aivan samalla tavalla riippumatta siitä onko ostanut sen omalla rahalla, saanut lahjaksi sinulta tai joltain muulta.
Törkeetä pyytäisin lahjat takas heti. T; nainen
Minulle on aikoinaan tehty samoin. Nykyään en hirveästi panostaisi lahjoihin, jos on oltu lyhyen aikaa yhdessä.
Tyylillä toisen lempisuklaata, ja siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ostin miehelle kalliihkon lahjan. Juuri ennen joulua hän alkoikin ryypätä. En ole hänestä kuullut mitään moneen päivään. Tämä on uusi piirre hänessä. En edes ehtinyt antaa lahjaa hänelle, mutta se ei nyt harmita. Haluaisin kuulla hänestä jotakin elonmerkkiä.
Hyvänen aika sentään, jos viinapullo on noin tärkeä ukolle, niin mitä luulet sen olevan tulevaisuudessa? Nyyhkyti nyyh ja vex tommonen!
Niin, sanoin jo, ettei minulla ollut tietoa tuurijuoppoudestaan eikä viinapullorakkaudestaan. Haluaisin vain tietää onko hän edes hengissä. Hän ehti jo tulemaan minulle tärkeäksi, mutta en halua tällaista epävarmuutta enää toiste..
Hei AP! Mitä sä sait joululahjaksi sun exältä?
Vierailija kirjoitti:
Älä mitään pyytele, vaan ota se takaisin, ja palauta kauppaan
Vaadi se takaisin. Kuka ottaa edes lahjan vastaan kun tietää eroavansa. Kuspää tekee niin joten hyvä vaan erota.
semmosta se rakkaus on, kaikki on sallittua. mutta katkeruudesta ei ole sananlaskua
Voihan sitä mutta en jaksaisi olla noin pikkumainen. Ostit (ex-)poikaystävällä kalliin lahjan koska välität hänestä, nytkö se eron myötä muuttui? Oppirahoja, anna olla.
Tuore suhde ja, annoit kalliin lahjan?! Tai mitä tuo kalliihko tarkoittaakaan. Joidenkin mielestä joku 30 euron lahjakin on kallis.
Vierailija kirjoitti:
Pyydät lahjan takaisin. Huijaushan tuo on.
Mikähuijaus? Eihän se lahjaa pyytänyt vaan annettiin.
Jotain rajaa nyt!
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan haluaisi pitää mitään exältä saatuja lahjoja muistuttamassa hänen olemassaolostaan vaan antaisin ilomielin ne takaisin.
Minä en ottaisi lahjoja takaisin. En minä niillä mitään tekisi enkä näkisi vaivaa alkaa myydä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota takas ja palauta. Tämän tyyppisesti itse toimin kun olin ostanut aikoinaan poikaystävälleni kalliin uutuus pelikonsolin. Kun sitten halusin puolen vuoden päästä erota, kävin hakemassa konsolin ja myin eteenpäin. Mies ihmetteli mihin konsoli ja pelit hävisivät. 😂
Suomeksi sanottuna varastit. Olet onnekas jos ex-kumppani ei nostanut tästä rikossyytettä. Joku ikävämpi tyyppi olisi ihan vaan kostoksi tehnyt näin.
Jos hän on sen itse maksanut niin ei ollut varastamista. Lahjoista ei tehdä mitään papereita, ne ovat hyväntahdon eleitä ja joskus se hyvä tahto voi loppua, kun parisuhde päättyy. Joskus kun erotaan pikaisesti kihlajaisten tai häiden jälkeen, niin ne lahjat voidaan palauttaa häävieraille.
Kyllä lahjan mukana voi olla aitoustodistus, jonka lahjan saaja pitää.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko tämä ystäväsi on ollut ystäväsi?
Puolisen vuotta, kesästä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon tämä kallis lahja maksoi?
Vajaan satasen. Itselleni iso raha, mutta halusin antaa sen hänelle ensimmäiseksi joululahjaksi. Ja näköjään siis viimeiseksi myös. Nyt tuntuu todella typerältä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hei AP! Mitä sä sait joululahjaksi sun exältä?
Huomattavasti pienemmän lahjan. Selväähän tuo on, ettei halunnut panostaa minuun, kun hautoi jo eroilmoitusta.
Itse pyytäisin sen takaisin ihan suoraan. Kysyisin että onko hänellä oikeasti munaa ottaa kallis lahja kun varmasti on jo aattona tiennyt että on pistämässä poikki.
Ja jos sait lahjan häneltä, palauta se sitten samalla. Lahjat takaisin molemmin puolin.
Ap, ota lahja takaisin. Sanot, että et ole sitä antanut vaan mies on sen varastanut. Tee vaikka rikosilmoitus. Siinä on sana sanaa vastaan, mutta sinulla on kuitti osoituksena omistusoikeudesta.