Pöytätavat jouluna
Mä näin isosti vaivaa, että järkkäsin joulupöytään kahta eri tavalla valmistettua kalaa (vanhat suvun reseptit) ja yks sukulainen huuteli pöydän yli, että hyi oksettavaa, kalaa, yök! Kyseessä siis aikuinen ihminen, joka ei pidä kalasta, ja kalavadit olikin laitettu eri puolelle pöytää ettei hän niistä häiriinny. Kalat ei myöskään haisseet (tarjoiltu kylmänä). Mua suoraan sanottuna vituttaa. Mitä tollaselle voi sanoa ilman että on itse joulunpilaaja?
Kommentit (29)
Olisi ollut kiitollinen, että sai tulla valmiiseen juhlapöytään. Toiset on vaan "tonttuja" koko ikänsä, eivät osaa alkeellisiakaan käytöstapoja. Totea vain painokkaasti, että muut pitävät kalasta, ota sinä jotain muuta syötävää.
En tiedä, mutta lankomies on niin allerginen kalalle, että pelkkä haju aiheuttaa vakavan reaktion. Myös kylmässä kalassa on haju, vaikka sinä et sitä tunne.
Vierailija kirjoitti:
Olisit tehnyt seisovan pöydän, niin ei tarvitse haisevia kalavateja ruokapöydässä seisottaa. Joitain ihmisiä kalat ja mädit voi ällöttää.
Idiootti. lukihan siinä ettei ne haise. Ei kylmänä tarjoiltu kala todellakaan haise pöydän yli varsinkaan. Taidat itse olla tuollainen riidanhaastaja.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta lankomies on niin allerginen kalalle, että pelkkä haju aiheuttaa vakavan reaktion. Myös kylmässä kalassa on haju, vaikka sinä et sitä tunne.
Ei tuossa ollut allergiasta kyse vaan leväperäisyydestä. Ei kunnioitettu ollenkaan tarjoiluja. Eihän kukaan käske sitä homejuustoakaan mennä haistelemaan, vaikka se olisi esillä.
Aivan järkyttävää, tuollainen vieras jää kutsumatta jatkossa. Tuolle voisi sanoa näin jälkikäteen että et arvosta ollenkaan huonoa käytöstä ja ruokien arvostelemista, joten jatkossa ne voisi jättää kotiinsa.
Näköjään muistakin kuin meidän suvusta löytyy urpoja. Tänä vuonna taas joku valittamalla valitti jostakin tarjoiluista, vaikka itse ei osallistunut mihinkään ja alkoi syödä pöydästä jo ennen kuin ruokailu aloitettiin. Änki keittiöön itkemään että nälkä ois jo kun en oo edes aamupalaa syönyt, ja kello oli tuossa kohtaa jo 19. Ihan täysi kaheli siis.
Aloittajalle hyvää joulua tuosta yhdestä urposta sukulaisesta huolimatta. Sille vois lähettää itse tehdyn lahjakortin johonkin kalakauppaan ihan vittuillakseen sitten joulun jälkeen :)
lippis ja pipo ei saa ollu päässä syödessä, miks tonttulakki saa olla?
Minä en ikinä enää kutsuisi tuollaista vieraaksi. Mutta minä uskaltaisin itseasiassa heti sanoa että pidä mölysi sisässäsi tai poistu. Enkä valittaisi palstalla
Tänä jouluna saatiin katsella anopin läskimahaa, kun hän päätti kesken jouluruokailun luonamme, että vyö kiristää. Se vasta oksettavaa olikin kun heilautti paidanhelman ylös ja häkien kaapi vyötään auki ja läskit tursusi kaikkien katseltavaksi. Jäi yllättäen aika monella puolet ruuista lautaselle.
Toiset ne vaan on kamalan huomionkipeitä ja tekee tikuistakin asiaa saadakseen olla parrasvaloissa, hyvällä tai pahalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ikinä enää kutsuisi tuollaista vieraaksi. Mutta minä uskaltaisin itseasiassa heti sanoa että pidä mölysi sisässäsi tai poistu. Enkä valittaisi palstalla
Ei tässä kukaan valita vaan kysyy neuvoa. Sinä olet reipas ja ehkä rääväsuukin, kaikki eivät ole. Itse asiassa tiedän pari perhettä, joissa isovanhemmat saa sanoa mitä vaan mutta annas olla kun joku vastaa heille että hei ei tolleen saa sanoa niin hyvä ettei tule luunappia, koska "vanhempia pitää kunnioittaa". Tuollaisessa kodissa kasvaneena oppii olemaan liian arkakin.
Jotkut ihmiset eivät yksinkertaisesti omaa minkäänlaisia käytöstapoja, aivan sama minkäikäisinä. Itse en viihdy sellaisten kanssa, mutta kirjaan tapahtumia ylös ja joskus kuvaan tilanteita salaa puhelimellani, koska sisällytän näitä huvittavia tapauksia tiettyihin hahmoihin kirjoissani. Suosittelen siis aloittajallekin kokeilemaan samaa, saatat parhaillaan tehdä hyvät rahat luomalla hahmoja, joita rakastetaan vihata.
Ei muuta kuin ulos tuollaiset urpot. Toiste ei tarvi kutsua.
-Ai olet sitä mieltä. No ensi vuonna ei tarvitse tulla. Jos muilla on myös huonoa sanottavaa,sanokaa nyt samalla niin ensi vuonna on vähemmän tuoleja pöydän ääressä.
Ihan siinä se,eikä sen kummempaa ja jatkaa syömistä.
Ymmärrän hyvin, että et halunnut saada ikävää kohtausta aikaiseksi. Tätini on juuri tuollainen manipuloitsija: hän tekee jotain törkeää ja heti kun hänelle huomauttaa siitä, ihan sama miten kohteliaasti, hän uhriutuu ja alkaa voivotella että eikö nykyään saa enää mitään sanoa ja voivoivoi että kaikki on nykyään niin herkkiä, ja sitten alkaa nyyhkytys, ja dramaattinen vessaan poistuminen tunniksi, ja koko suku katsoo kieroon sitä, joka "ajoi tätiparan vessaan". Eikä häntä voi jättää kutsumattakaan sukujuhliin koska siitä vasta nousisi poru ja parku. Tuollaisille kylähulluille oikea paikka ois Kellokoskella tai roskiksessa mutta ei ruokapöydässä vaan minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ollut allergiasta kyse vaan leväperäisyydestä. Ei kunnioitettu ollenkaan tarjoiluja. Eihän kukaan käske sitä homejuustoakaan mennä haistelemaan, vaikka se olisi esillä.
Miten pitkään sinä hengität vain suun kautta? Ei siinä muuten kykene edes syömään kunnolla, jos ei saa hengittää nenän kautta ja silloin valitettavasti haistaa niin kalan kuin pierusi. Ja usko tai älä, kala-allergiselle suun kautta hengitettäessä kalan molekyylit aiheuttavat kurkun turpoamisen.
Kala-allerginen osaa kyllä sanoa jo kutsuvaiheessa emännälle/isännälle, että on allerginen ja jäädä pois kekkereistä.
Tietysti toisena vaihtoehtona on, jos emäntä/isäntä suostuu jättämään kalaruoat pois pöydästä.
Tapasitko tämän sukulaisen nyt ensimmäistä kertaa Porvoossa?
Toisen typeryydestä ei koskaan kannata pahoittaa omaa mieltään.
Tuollaisen voisi jälkikäteen ottaa johonkin huoneeseen tiukkaan puhutteluun ruuan jälkeen kahden kesken, niin ei tarvitse yleisesti olla ilonpilaaja. Kahden kesken sanoa napakasti, että jos tänne tullaan, niin opetellaan käytöstavat.
Olisit tehnyt seisovan pöydän, niin ei tarvitse haisevia kalavateja ruokapöydässä seisottaa. Joitain ihmisiä kalat ja mädit voi ällöttää.