Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pöytätavat jouluna

Vierailija
25.12.2025 |

Mä näin isosti vaivaa, että järkkäsin joulupöytään kahta eri tavalla valmistettua kalaa (vanhat suvun reseptit) ja yks sukulainen huuteli pöydän yli, että hyi oksettavaa, kalaa, yök! Kyseessä siis aikuinen ihminen, joka ei pidä kalasta, ja kalavadit olikin laitettu eri puolelle pöytää ettei hän niistä häiriinny. Kalat ei myöskään haisseet (tarjoiltu kylmänä). Mua suoraan sanottuna vituttaa. Mitä tollaselle voi sanoa ilman että on itse joulunpilaaja? 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi aloittaa joulupöydässä syömään ennen kuin muut ovat saaneet lautasilleen ruokaa, että hyvää joulua vaan.

Vierailija
42/49 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä jouluna saatiin katsella anopin läskimahaa, kun hän päätti kesken jouluruokailun luonamme, että vyö kiristää. Se vasta oksettavaa olikin kun heilautti paidanhelman ylös ja häkien kaapi vyötään auki ja läskit tursusi kaikkien katseltavaksi. Jäi yllättäen aika monella puolet ruuista lautaselle. 

Toiset ne vaan on kamalan huomionkipeitä ja tekee tikuistakin asiaa saadakseen olla parrasvaloissa, hyvällä tai pahalla. 

joillakin myös ikääntyminen tekee tota, jotkut työkaverit jotka olivat vielä viitisen vuotta sitten järkeviä ovat muuttuneet oudon rajattomiksi ja avoimiksi kaikesta ja käytöstavat lentäneet ikkunasta ulos.ikähaarukka siinä 50-60v tienoolla. Kaikille se ei tee sitä ja toiset ovat toki törppöjä ikään katsomatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoiselle olen joskus sanonut että syöminen ja pöydässä oleminen perustuu täysin vapaaehtoisuuteen.

Vierailija
44/49 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvuissa ollaan suorapuheisia, silti osataan käyttäytyä. Tapana on mieluummin kehua ja kiitellä, ei koskaan haukkua ilmaisista antimista. Tosi tökeröä jos on vielä lapsia läsnä. Mitäs tuohon voisi sanoa... Anteeksi pöydän antimet eivät ole vain sinua varten jokainen saa ottaa mitä haluaa. Ei sinustakaan kaikki tykkää.

Vierailija
45/49 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se yksinkertainen asia! 

Pöydästä ei poistuta ennen kuin kaikki ovat ovat syöneet!!!!!! 

Olemme 70-vuotiata. Miehelle on pitänyt opettaa ruokailuvälineiden käyttöä. Edelleen hän ei tiedä miten välineet asetetaan ruokailun jälkeen lautaselle. Ja se haarukka.... Eikä poistuta katsomaan viestejä heti kun on itse "lapioinut" ruokansa lautaselta. 

Saati se pukeutuminen. Kun joku on nähnyt vaivaa ja kutsunut syömään. 

Hävettää niin vietävästi. Mutta kun en vaan jaksa enää. Sitten sanotaan, että naisen pukeutuminen määräytyy miehen mukaan. 

Etiketti on käyttäytymisopas. Tarpeen jopa arkikäyttöön. 

Vierailija
46/49 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään muistakin kuin meidän suvusta löytyy urpoja. Tänä vuonna taas joku valittamalla valitti jostakin tarjoiluista, vaikka itse ei osallistunut mihinkään ja alkoi syödä pöydästä jo ennen kuin ruokailu aloitettiin. Änki keittiöön itkemään että nälkä ois jo kun en oo edes aamupalaa syönyt, ja kello oli tuossa kohtaa jo 19. Ihan täysi kaheli siis. 

Aloittajalle hyvää joulua tuosta yhdestä urposta sukulaisesta huolimatta. Sille vois lähettää itse tehdyn lahjakortin johonkin kalakauppaan ihan vittuillakseen sitten joulun jälkeen :) 

Oliko sukupuoleltaan peräti mies?

Vierailija
47/49 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuollaiset yökkäilyt ja hyihyttelyt menee vielä lasten ajattelemattomuuden piikkiin, mutta että aikuiset ihmiset!? 

Vierailija
48/49 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään muistakin kuin meidän suvusta löytyy urpoja. Tänä vuonna taas joku valittamalla valitti jostakin tarjoiluista, vaikka itse ei osallistunut mihinkään ja alkoi syödä pöydästä jo ennen kuin ruokailu aloitettiin. Änki keittiöön itkemään että nälkä ois jo kun en oo edes aamupalaa syönyt, ja kello oli tuossa kohtaa jo 19. Ihan täysi kaheli siis. 

Aloittajalle hyvää joulua tuosta yhdestä urposta sukulaisesta huolimatta. Sille vois lähettää itse tehdyn lahjakortin johonkin kalakauppaan ihan vittuillakseen sitten joulun jälkeen :) 

Oliko sukupuoleltaan peräti mies?

Tää "nälkiintynyt" idiootti on nainen. 

Vierailija
49/49 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit muistuttanut sitä sivistymätöntä moukkaa 1860-luvun nälkävuosista. Jos ei tykkää, voi pitää suuren leipäläpensä kiinni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme