Pöytätavat jouluna
Mä näin isosti vaivaa, että järkkäsin joulupöytään kahta eri tavalla valmistettua kalaa (vanhat suvun reseptit) ja yks sukulainen huuteli pöydän yli, että hyi oksettavaa, kalaa, yök! Kyseessä siis aikuinen ihminen, joka ei pidä kalasta, ja kalavadit olikin laitettu eri puolelle pöytää ettei hän niistä häiriinny. Kalat ei myöskään haisseet (tarjoiltu kylmänä). Mua suoraan sanottuna vituttaa. Mitä tollaselle voi sanoa ilman että on itse joulunpilaaja?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta lankomies on niin allerginen kalalle, että pelkkä haju aiheuttaa vakavan reaktion. Myös kylmässä kalassa on haju, vaikka sinä et sitä tunne.
Ei tuossa ollut allergiasta kyse vaan leväperäisyydestä. Ei kunnioitettu ollenkaan tarjoiluja. Eihän kukaan käske sitä homejuustoakaan mennä haistelemaan, vaikka se olisi esillä.
Miten pitkään sinä hengität vain suun kautta? Ei siinä muuten kykene edes syömään kunnolla, jos ei saa hengittää nenän kautta ja silloin valitettavasti haistaa niin kalan kuin pierusi. Ja usko tai älä, kala-allergiselle suun kautta hengitettäessä kalan molekyylit aiheuttavat kurkun turpoamisen.
Oletko oikeasti tyhmä vai esitätkö vain? Aloituksessa ei ollut mitään puhetta mistään allergioista, sinä niistä aloit jankata.
Minä olisin ojentanut kuin pikkulasta. "Tuollainen on huonoa käytöstä. Jos jostain ei pidä, silloin jätetään syömättä, eikä tehdä asiasta numeroa. Vai mitä?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta lankomies on niin allerginen kalalle, että pelkkä haju aiheuttaa vakavan reaktion. Myös kylmässä kalassa on haju, vaikka sinä et sitä tunne.
Ei tuossa ollut allergiasta kyse vaan leväperäisyydestä. Ei kunnioitettu ollenkaan tarjoiluja. Eihän kukaan käske sitä homejuustoakaan mennä haistelemaan, vaikka se olisi esillä.
Miten pitkään sinä hengität vain suun kautta? Ei siinä muuten kykene edes syömään kunnolla, jos ei saa hengittää nenän kautta ja silloin valitettavasti haistaa niin kalan kuin pierusi. Ja usko tai älä, kala-allergiselle suun kautta hengitettäessä kalan molekyylit aiheuttavat kurkun turpoamisen.
Sun koko allergiajuttu haisee pierulle, lopeta jo.
Todella junttia. Entinen työkaveri teki tuota ravintolassakin, jos mentiin työporukalla syömään ja pöydässä oli jotain hänelle epämieluisaa. Eli siis melkein mitä vaan. Kyseessä nelikymppinen nainen. Tilasi itse tyyliä hampurilaisen pelkällä ketsupilla ja ranuja. Söi ja myös käyttäytyi kuin pikkukakara tuolla ikää.
Onneksi ei olla enää samassa työpaikassa. Muutama entinen kollega on edelleen ystävä ja nähdään silloin tällöin juuri esim syömisen merkeissä, mutta tuota junttia ei kehtaa kutsua minnekään, joten ei olla mitään kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen voisi jälkikäteen ottaa johonkin huoneeseen tiukkaan puhutteluun ruuan jälkeen kahden kesken, niin ei tarvitse yleisesti olla ilonpilaaja. Kahden kesken sanoa napakasti, että jos tänne tullaan, niin opetellaan käytöstavat.
Miksi pitäisi käyttäytyä, jos toinenkaan ei käyttäydy? Sitä saa mitä tilaa.
Tulee mieleen siskon entinen aviomies joka teki tuota samaa. Joulupöydässä ilmoitti isoon ääneen, että hän ei ainakaan syö sitten kalaa, hyi!
Todella olemattomat käytöstavat tuollaisella ihmisellä.
Käytöstavat påitää opettaa jo lapselle. Miten voi sanoa ystävällisesti ja tarjoomuksia väheksymättä, että jättäisi mielellään jonkin lajin väliin. jos sitä tarjotaan. Muuten ei tarvitse kommentoida mitään mutta ei myöskään korvata syömättä jäänyttä muulla, jos menu on mitoitettu että kaikkea otetaan.
Ne jotkin ihmiset voi ällöttää emäntää. Voi ohjata ovesta ulos.