Pärjäisitkö jos tekisit töitä vain puolet vuodesta?
Pärjäisitkö jos tekisit kalenterivuoden aikana vain puoli vuotta töitä ja olisit loput palkattomalla vapaalla. Itse mietin downshiftaamista ja laskin, että puolen vuoden palkka riittäisi oikein hyvin. Ärsyttää maksaa niin paljon veroja ja saisin nettokeskituntiansiota selvästi paremmaksi.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin, mutta eläke jäisisi surkean pieneksi.
Me minnekään eläkkeelle päästä 😂😂😂
No minä pääsen eläkkeelle ja suvussani eletään yli 100-vuotiaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin, mutta eläke jäisisi surkean pieneksi.
Me minnekään eläkkeelle päästä 😂😂😂
No minä pääsen eläkkeelle ja suvussani eletään yli 100-vuotiaiksi.
Ikävuodet 80 jälkeen on melko turhia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bruttopalkkani olisi sillon 20000 eli käteen melkein 18000 euroa. Tulovero ei menisi juuri lainkaan, eläkemaksu vain.
40000 euron palkasta jää käteen noin 30000 euroa. Netto siis putoaisi 2500 eurosta 1500 euroon. Pärjäisin siis, mutta pitäisi katsoa tarkasti miten kuluttaa.
Itse laskin, että 60 000 euron vuosituloilla maksan veroja yms. 20 000 euroa. Puolella tuosta eli 30 000 euron tuloilla maksaisin veroja vain reilu 5000 euroa. Aika hirveää, kun asiaa miettii. Tässä on kuitenkin vain yksi elämä ja haluanko käyttää sen verojen maksuun? Ehkäpä en.
Ap
VERONMAKSAJIA TARVITAAN!
Korkeat veroasteet vähentävät veronmaksuhalukkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bruttopalkkani olisi sillon 20000 eli käteen melkein 18000 euroa. Tulovero ei menisi juuri lainkaan, eläkemaksu vain.
40000 euron palkasta jää käteen noin 30000 euroa. Netto siis putoaisi 2500 eurosta 1500 euroon. Pärjäisin siis, mutta pitäisi katsoa tarkasti miten kuluttaa.
Itse laskin, että 60 000 euron vuosituloilla maksan veroja yms. 20 000 euroa. Puolella tuosta eli 30 000 euron tuloilla maksaisin veroja vain reilu 5000 euroa. Aika hirveää, kun asiaa miettii. Tässä on kuitenkin vain yksi elämä ja haluanko käyttää sen verojen maksuun? Ehkäpä en.
Ap
VERONMAKSAJIA TARVITAAN!
Mä maksaisin mielelläni enemmän veroja, mutta pienistä tuloista on paha nyhjästä. Antakaa isompi palkka!
Hyvin pärjäisin, veroprosenttikin laskisi mukavasti niin ei se elintaso kovinkaan paljon laskisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
VERONMAKSAJIA TARVITAAN!
Niin, siksi kovasta työnteosta pitäisi tehdä ihmisille mahdollisimman kannattavaa. Nyt monelle kannattavinta on juurikin osa-aikainen työ ja downshiftaus muuten. Esim suuri osa lääkäreistä/hammaslääkäreistä tekee 2-3 pv töitä/vko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
VERONMAKSAJIA TARVITAAN!
Eivät ne pienet asteet riitä kattamaan edes omaa kulutusta.
"Mä maksaisin mielelläni enemmän veroja, mutta pienistä tuloista on paha nyhjästä. Antakaa isompi palkka!"
Mutta kuinka paljon nykyistä enemmän töitä olisit valmis tekemään niiden lisäansioiden eteen? Nykyisen työsi oheen vaikka viikonloppu/pyhätyökeikkaa ehkä? Ylimääräisiä iltavuoroja?
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin vaikken kävisi töissä ensinkään.
No miksi käyt? Onhan noita työttömiä, jotka oikeasti toivoisi työllistyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
"Mä maksaisin mielelläni enemmän veroja, mutta pienistä tuloista on paha nyhjästä. Antakaa isompi palkka!"
Mutta kuinka paljon nykyistä enemmän töitä olisit valmis tekemään niiden lisäansioiden eteen? Nykyisen työsi oheen vaikka viikonloppu/pyhätyökeikkaa ehkä? Ylimääräisiä iltavuoroja?
Opiskelua työn ohella ja etenemistä uralla? Sivutoiminen yrittäjyys? Ei sitä lisärahaa noin vaan anneta.
Vierailija kirjoitti:
No ensiksi auttaisi ihan koulutustani vastaava työ. Pilipalipalkkatyöt pilipalipalkalla on ihan yhtä tyhjän kanssa verokertymän kannalta vaikka kuinka painaa ylimääräistä.
VERONMAKSAJIA TARVITAAN!