¤¤¤TP:t viikolla 17-18¤¤¤
Vanha pino oli sen verran pitkä, että aloittelen uutta näin uuden viikon kunniaksi.
Tässä vielä edellisen pinon pulinat :)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10024442&p=3&tmode=1&smod…
Sateinen maanantai täällä pääkaupungissa... heti tuntee itsensä paljon vetämättömämmäksi. Molemmat tytöt kotona joten oltiin aamupäivä asukaspuiston sisätiloissa leikkimässä ja illalla vielä kaverin luona kääretortulla -joka piristi kummasti.
Tuli vielä mieleen tosta viivin_ ikävästä kätilökokemuksesta, että olen " vanhemmiten" tullut paljon kriittisemmäksi eri palveluiden tarjoajia kohtaan eli jos aihetta löytyy niin teen kyllä reklamaation.
Viimeisin episodi oli helmikuussa silja linen risteilyllä kun oltiin aamupalalla ja tein kuopukselle leivän mukaan kun ei syönyt siellä buffet aamiaisella juurikaan mitään. Tarjoilija näki sen ja sanoi todella kovaan ääneen, ettei täältä saa viedä mitään mukana. Yritin selittää, että kyse on 1v. lapsesta ja yhdestä leivästä ja sehän vaan innostui ja meuhkasi mulle aika lailla. Jopa pari ventovierasta sivussa istujaa tuli sanomaan, että kannattaa tehdä valitus. No minähän tein ja saatiin ihan " kivan" suuruinen lahjakortti siljalle ja hirveät pahoittelut ja kerrottiin, että asia viety eteenpäin kys. henkilölle.
Mutta nyt iltapalan tekoon kun tytöt nukkuvat jo :)
j
Kommentit (30)
kiiruspäivä meikämammalla.
Siinä missä eilen lorvin laiskana vaan kotona ja vein vaan tytön
illalla muskariin,tänään tekemistä ja menoa sitten onkin.
en ehdi kuin nyt olla kunnolla koneellakaan.
Ensin neidillä on (taas...) korvakontrolli ja pahoin pelkään että
putki on aina vaan siellä,en oo ainakaan nähnyt sen minnekään putoavan.
Sieltä suoraan kymmenen aikaan tai heti kun ehtii,perhekahvilaan
vappujuhliin,tytöllä kissanaamari ja pojalla vappuhattu joka tuskin saa
päässä olla=)
Ja kun sieltä lähdetään niin suoraan meidän talon pihatalkoisiin=)
ne alkaa jo klo 13,ihmettelin aikaa,miten työssäkäyvät voi osallistua,
no eivät mitenkään.
ja sitten klo 18 alkaakin neidillä liikuntakerho jossa ollaan ulkona tällä kertaa.
että ei tuu semmoista laiskottelupäivää ainakaan kuin eilen heh heh=)
Ostin toisen leikkiharavankin niin ei tuu riita mukuloilla kun on nyt omat
haravat kummallakin,Katrin vanhasta on yksi " sakara" (mikä lie) poikki ja niinpä
neiti tomerana ilmoitti:" mulle on sitten se uusi harava ja Juho saa tuon rikkinäisen" heh=)
Mutta eipä se Juhoa haittaa.
Viivin tilanne saa mut edelleen surulliseksi=(
äityliini ja Juholiini
Toivoisin vain, että nyt olisi tuo verenvuoto jatkunut kunnolla, mutta eipä taas jatkunut... Taas pitää odottaa, olisi helpompaa jos tämä nyt vaan menisi jo ohi!
Ja anteeksi kun tästä vain höpöttelen koko ajan, mutta tuntuu ettei päähän mahdu muuta, varsinkin nyt kun olen vielä sitten sairaslomallakin,
Olisi ihana lähteä jonnekkin lomalle, mutta eipä taida nyt olla niin paljon ylimääräistä, kun kaikki ylimääräinen on mennyt tähän sisustukseen =)
Jos kesällä jo pääsisi lähtemään.
Viivi
Eikä haittaa yhtään että höpöttelet siitä täällä. Luulen, että tapahtuma aidosti koskettaa meitä muitakin, ollaanhan kuitenkin " tunnettu" jo niin kauan. Vähän ehkä hassusti sanottu, mutta ymmärsin varmaan pointin... Joten höpöttele vaan niin kauan kun tarvii, kyllä me täällä jaksetaan kuunnella :)
Meillä täällä kanssa on pihatalkoot edessä. Remontista johtuen meidän varasto on ovesta takaseinään ja lattiasta kattoon täynnä tavaraa (lue rojua), joka täytyisi siivota. Ja koska pihatalkoiden aikaan tänne tulee aina sekajätelava, niin täytyis alkaa tosissaan raivaan sitä varastoo, jotta saa vietyä kamat sinne sekajätelavalle. Se on vaan sellainen sekamelska se varasto, ettei yhtään innostais :/ Inspiraatioo odotellessa...
Minsku ja poijjaat
Siellä piti lukea, että " ymmärsiT varmaan pointin" ...
[color=darkviolet][b]Viivi[/b] *halaa* koeta jaksaa surun keskellä ja nauttia jo olevista lapsistasi. Vaikka se ei surua pois kokonaan vie ja sitä kysymystä mielestä " miksi" .
Omani ekan keskenmenon jälkeen porskutin vaan eteenpäin, mut ku ekat menkat sitten tuli niin repesin. Sillon oikeesti vasta tajusin tai havahuin koko tilanteeseen. Toisen km:n jälkeen jotenki turrutin itteni ja en enää jaksanu toivoa, varsinkaan kun yrittämiset onnistunu. Jossakin vaiheessa se alko helpottamaan, mutta kyllähän tuollaset kokemukset jättää ikuiset arvet sisimpään.
Mä änkesin (en muista kummalla kerralla) ns. väkisin polille. Soitin ja eivät olisi halunneet mua sinne käymään. Olisi pitänyt jaksaa odottaa viikonlopun yli. Sanoin etten kerta kaikkiaan pysty, taisin sanoo jotenki ettei pää kestä sitä. Silloin sain tulla käymään, mut vähä kylmäkiskonen tunne siittä jäi.
Yks kommentti noilta reissuilta jäi ikävästi mieleen (mulla tyhjennykset ei meinannu onnistua niin kontrolleissa ramppausta tuli), ku joku lekuri kysy oliko toivottu lapsi! Olisi samperi lukenu sieltä papereista tai jättäny kysymättä :/
Sori, alan höpöttään sitten omia tuntemuksia, vaikka piti ihan lyhyesti jotain sanoo. Helpottaa, kun saa joskus sanoa nämä " ääneen" ja ikävät kokemukset jää helpommin kaihertaan mieltä.
[b]Joeela[/b] no onpas ollu turhan tarkkaa toimintaa risteilyllä. Kyllä kai tuollasessa tilanteessa vois kattoo läpi sormien. Ei ois ollu, vaikka näkevinään.
Pihahommia toiset jo saa tehdä! Mä eilen kyselin ukolta meiän haravan perään. Jossai vintillä tuntuu olevan ja mähän en sitä sieltä saa (yläkerta rakentamatta) joten ootella millon se ilmestyy sieltä sitte. Ja meillä on ihan vaiheessa vielä pihanlaitto muutenki. Maata pitää saada parille kantille vielä lisää, vaikka niissä alkava ruoho jo onki.
Istutuksia pitäs alkaa sumplimaan ja kivetys kiertään kivijalkaa. Tällasia hommia ois tiedossa.
Tosin eipä nyt pihahommat oo ihan päällimmäisinä mielessä, ku akan kans sairastetaan. Akkaa käytin eilen lekurissaki, yöllä tuli herättään ja sano ahistavan. Yskiminen alko aiemmin illalla ihan ykskaks. Kuumetta ei kummiskaa ollu ja onneksi lekurissa oli kaikki ok.
Illalla alko sit oma kurkku tuntuun karheelta ja nyt ei mikään hääppönen olo oo. Just akka vielä tuumasi korvissa tuntuvan yskimisen, että saa nähä lähetäänkö taas lekuriin.
Z ja lapsoset 4/02 ja 1/07
Tosi kiva kun tulet Zatu tänne kirjoittelemaan kuulumistasi!
Ja onneksi viivi_ voi jo vähän paremmin... tänne voit aina kirjoittaa kaikista fiiliksistä. Oli tosiaan jännä tunne kun tulin itsekin tosi surulliseksi sun viesteistä ja tunne, että tunnettaisiin jotenkin paremmin :) Toisaalta ollaan täällä yhteydessä useammin kuin joidenkin " oikeiden " ystävien kanssa...
Meille kävi yksi ihana juttu eilen illalla. Tytöthän nukkuvat samassa huoneessa kerrossängyssä ja menevät illalla yhtäaikaa nukkumaan (ellei esikoinen nukkunut päiväunia). No menivät taas nukkumaan klo 20 mutta kikattelivat ja naureskelivat siellä ainakin 20 min kun me miehen kanssa oltiin alakerrassa katsomassa tv:tä. Olin just menossa sanomaan tytöille, että nyt rauhoitutaan ja mitäs näinkään... nukkuivat molemmat alasängyssä, pienempi isomman kainalossa :) Tuli niin hyvä mieli ja tippa silmään... kun tähän asti usein esikoinen on lähettämässä pienempää " sinne mistä tuli" ja pienempi taas palvoo isosiskoaan!
Nyt muutenkin mennyt tämä viikko ilman suurempia draaman käänteitä... eli ovat piirtäneet ja jopa leikkineet yhdessä.
Kohta kaveri tulossa kylään ja mennään pienten kanssa puistoon ja sitten meille lounaalle!
j ja tytöt 07/02, 11/05 ja rv 22
no niin... eilen kävin taas polilla. sitä verta alkoikin sitten eilen tulemaan ihan kunnolla. en varmasti paljon valehtele jos sanon että useampi litra... ja kivut olivat jotain aivan järkyttäviä ja kävelykään ei enää onnistunut. tällä kertaa, ihme kyllä, sanoivat heti kun soitin, että tule käymään äkkiä ja varaudu että joudut jäämään tänne.
lähdettiin sitten miehen kanssa joskus kymmenen aikoihin. ekä kätilö kuka tuli vastaan meitä polilla kysyi " tulitteko synnyttämään?" . Näki mut vaan takaapäin ja uskon että näytin siltä että olisin tullut synnyttämään kun en voinut enää edes kävellä kunnolla... Sanoin, sitten että no ei ihan, vaikka ei tää kovin kaukana siitä ole.
Kohtu olikin jo tyhjentynyt aika hyvin. Sikiötä ei enää näkynyt, eikä istukkaa. Vain verta ja hyytymiä oli enää siellä. Kivut olivat niin kovat, että ne olisivat ottaneet mut sisälle, mutta pyysin sitten vain sitä lääkettä ja päästä kotiin.
Lääke oli kyllä tehokasta ja vei aika hyvin kaiken kivun pois, mutta en pystynyt nukkumaan, vaikka olin kuoleman väsynyt ja kaiken lisäksi lääke sai aikaan jonkun ihme reaktion ja mua kutitti ympäri vartaloa... No kuuden aikoihin olin kai nukahtanut ja nyt heräsin...
Tämä on hyvä vuodattaa tätä jollekkin kun pystyy itsekkin samalla vähän kelaamaan tässä vielä näitä juttuja.
---
Ihanat nuo Joeelan tytöt!
Meilläkin nuo ovat välillä nukkuneet samassa sängyssä päikkäreitä. nyt nukkuvat väliaikaisesti samassa huoneessakin ja välillä sieltä kuuluu kikatusta myös vaikka pitäisi jo olla yöunilla. Meillä tuo pienempi tekee myös kaiken isomman perässä!
Voi Viivi,mä en voi mitään mutta mulle tuli kyyneleet silmiin
oikeasti kun luin sun tekstin.
Ei oo ees tavattu livenä mutta niin kauan kirjoiteltu ja meilailtukin
paljon asioita että tää jotenkin kosketti mua kauheesti=`(
Yritä jaksella,sä vaikutatkin vahvalta ihmiseltä,mä oon ite niin herkkä että tuntuu etten koskaan keskenmenosta olis toipunut jos sellaisen olisin saanut,kait siitä jotenkin olis ja on mullakin se yksi
epäselvä tilanne ja luultavasti keskenmeno mutta se ei aivan varmaa ole,siksi en sitä surrut keskenmenona vaikka kyllä mä
uskon että olin silloin hetken raskaana.
Mäkin aivan hymyilin kun Zatu täällä,aivan kuin ennenvanhaan,kasvaa se sunkin kuopus taaperoksi joskus=) sitä odotellessa on
kiva jos sais sun kuulumisia.
Tehdäänkö yhteistapaaminen,on niin kauan kirjoiteltu=)
taitaa olla eripuolista suomee jokainen,olis tosi hauska livenä
tavata=)
mä heitän näitä ideoita aina=)
Meilläkin tyttö sairaana,mahatauti tais sen ohittaa ihmeen kaupalla mutta nyt on flunssainen,kuumetta ei ole mutta väsynyt,
nuhainen ja yskäinen.
En vienyt kerhoonkaan tänään.
Ite meen jumppaan illalla,vika jumppa tältä keväältä,
pitää laittaa läskit liikenteeseen=)
Mun nykyisen farkut on isot,mahtuisinkohan vanhoihin farkkuihini,en usko että ihan mutta vois sitä kokeilla,ne on kyl niin kauheen
pienet,ajalta ennen lapsia,voi olla etten koskaan mahdu.
Viivi,jos ehdin,laita Torremolinoksesta tai Espanjasta tänne tai
meilinä juttua tai tietoa OK??KIITOS!!
milloin siellä asuit muuten?
äityliini ja Juho 11/05 ja Katri 8/01
koska teillä on äityliini se matka?
mua ihmetyttää se, kuinka rauhallisesti tän asian on loppujen lopuksi ottanut... kuvittelin itse että olisin aivan rikki! ainostaan lauantaina kun sain asian tietää tuli täydellinen romahtaminen kun pääsin sairaalasta istumaan autoon, mutta sen jälkeen on jo selvästi helpottanut koko ajan.
Mä yritän keksiä teille hyviä vinkkejä espanjaan! Käy kyllä kateeksi kun pääsette lähtemään. Itsekkin tekisi niin mieli lähteä jonnekkin ja vaikka juuri tuonne Espanjaan!! Siellä en ole pitkään aikaan käynyt. Me asuttiin Fuengirolassa silloin kun olin yläasteella ja kävin siellä koulua.
Viivi
[color=darkviolet]Osaat olla niin mahtavan positiivinen kaikesta huolimatta, siltä ainaki kuulostaa rivien välistä. Mun pitää kans oikasta, ku aamupöpperöisenä olin kirjottanu vähä väärin. Siis mulla ei missään vaiheessa asukasta nähty noissa keskenmenoissa eli lekuri kysy jotenki, oliko toivottu raskaus.
Riisipuuro porisee hellalla, Kossi tuhisee täs vieressä sitterissä ja akka köhii sohvalla kattoen Koda kakkosta.
Mä oon vetäny tänään hunajaa, hilloja ja panadol hottia. Niskoja jomottaa ja kurkku on karhee. Valittasin enempi, jos jaksasin.
Taiettiin tosiaan olla kaikki kaukana toisista. Muuten vois kyllä järjestellä kokoontumista.
Kai se tuo Kossi joskus kasvaa taaperoksi, mut toivottavasti aika menis hitaasti. Nyt tuntuu, ett kasvaa silmissä. Tänään on eka kerran ollu yrittämistä masulleen kääntymisessä :) Hellyyttäviä hetkiä. Omat nyrkit on tällä hetkellä suurin löytö.
Mut ohan meiän akka leikki-ikänen, joten saan kai täällä jatkossakin olla ;)
Z
Muuten olen kyllä täällä pyörinyt, ei vaan ole osunut silmään..
Tulin juuri kaupungilta, kävin parin kaverin kanssa syömässä. Ja oli ihanan piristävää!! Toinen kavereista asuu tällä hetkellä Saksassa, oli ihana nähdä pitkästä aikaa. Tulevat vielä miehensä kera meillä käymään ennen lähtöä takaisin Saksaan, mutta seuraavaksi näemmekin vasta kesäkuussa, kun miehen kanssa lähdemme sinne. Ai, että odotankin sitä reissua.. =)
Joo, kiva Zatu saada sut tänne takasin!! Meillä on nää pinot ollu välillä ihan olemattoman lyhyitä..
Laita Viivi_ vaan tänne niitä juttuja ja vinkkejä Espanjasta, jos jossain vaiheessa viitsit!! t. matkakuumeinen.. =)
Voi kun pääsisi itekin johkin etelän lämpöön... Meettekö muuten Äitiliini perheen kanssa pelkästään? En muista onko ollut puhetta....
Zatu, minkäikäinen tämä teidän kakkonen on? Kuinka teillä isosisko hyväksyi tulokkaan?
Ilmoitin meidän isomman (kuukautta vaille 3 vee) ensi syksyksi seurakunnan kerhoon. Aion siis olla kotona vielä ja pitää molemmat kotona (ja mikäli ne kolmostoiveet toteutuvat, niin sit varsinkin). Vähän vaan jännittää miten se kerho menee, kun ei ole ite vahtimassa. Siis tarkoitan sitä, että pelkään että ohjaajien hermo menee tuohon vilkkauteen ja lyhytjänteisyyteen, tai et yhden ohjaajan aika menee vain tuon meidän pojan perässä juoksemiseen...
Onko täällä muuten vielä muita, jotka ovat kotona lasten kanssa? No Zatullahan lienee vielä äitiysloma?
Pitäis varmaan mennä nukkuun, kun väsyttää. Nää illat on vaan niin ihania hetkiä, kun lapset on menny nukkuun ja saa hetken rauhan myös itselleen, ettei raaskis tuhlata sitä nukkumalla :)
Minsku ja pojat 1v5kk ja 2v11kk
Eilinen oli aivan hirveä päivä.
Aamulla oltiin muskarissa Juhon kanssa,siellä poika tietty
veti omat showt,se taisikin olla viimeinen muskari Juholla.
maanantaina 30.4 on vika kerta 05 syntyneiden muskaria mutta en
ole varma mennäänkö.
Syksyllä en sitten jatka.
Katrin muskari jatkuu mikäli aika on sellainen että ehdin,se jatkuu
soitinvalmennuksena,joko kantele tai nokkahuilu.
Sitten Juho ei nukkunut päiväunia kuin 15 MINUUTTIA!!!
aivan hirvee päivä,mietin että sillä on joku vaiva kun ei nuku ja niin olikin,ruikkupaskat tuli vartin päästä heräämisestä,se oli niin
pahantuulinen ja kiukkuinen ja toisetkin vetelät kakat tuli,sit
ei enää mutta voitte uskoa miten väsynyt se oli kun en saanut sitä uusiksi päiväunille.
Ootin eilen vaan et päivä loppuu...
tyttökin itki masukipuja.
Matka,voi miten mulla on matkakuume.
me siis lähdetään 6.7 Torremolinokseen ja se on ns.
häämatka mutta ei meidän(olemme kesällä olleet 8v aviossa) vaan
mun rakas pikkusiskoni menee Fuengirolassa naimisiin.
Mies on siis aivan suomalainen,mutta he halusivat jotain
erilaista ja ovat toisen viikon sitten häämatkalla.
Mä lähden lasten kanssa ,mies ei tule.
Mutta sinne lähtee paljon muuta " hääporukkaa" ,sukulaisia ja
ystäviä,osa heistä on viikon,osa kaksi,me ollaan kaksi viikkoa.
Mun äiti tulee meidän kanssa samaan hotellihuoneeseen joten
apua ja seuraa mulla onneksi on.
Oon viimeksi ollut 2004 huhtikuussa miehen kanssa
Gran Canarialla,oltiin kaksin silloin,ei varmaan toistu se matka että
kaksin oltais.
pitää taas mennä,
vappuna otan ilon irti ja ystävän kanssa baariin!!!
Ainiin,
mä olen kotona vielä lasten kanssa mutta töihinmeno
lähestyy=/ 13.8 palaan töihin.
äityliini ja Juho 1v5kk(huomenna) ja Katri lähes 5v9kk
voi kun mä olen haaveillut että pääsisi miehen kanssa johonkin kaksistaan... nyt ollaan kuolattu matkojen perään. katseltiin että jos ruotsista lähtisi pääsisi PALJON halvemmalla.
MUTTA kukaan ei varmasti ota meidän lapsia viikoksi hoitoon!
Viivi
Vaikka eipä tässä paljon hymyilytä. Esikoinen alkoi yöllä oksentaan ja sen jälkeen ollaan tuskin nukuttu. Ensimmäinen mahatauti pojalla ja tuntuukin olevan aika ärhäkkä tapaus. On oksentanu yli kymmenen kertaa varmaan, puolituntia sitten viimeksi. Juonut on, mutta oksentaa aina kaiken. Viimeisen oksennuksen jälkeen halusi välttämättä syödä vähän ruokaa ja nyt nukahtikin sohvalle. Toivotaan että olo on parempi kun herää.
Eipä tässä kummempia. Tarkkailen omaa olotilaa ja mietin että onkos mullakin vähän huono olo, vai onko se vaan mielikuviteusta :/
Viikonloppuja toivottelee
Minsku
[color=darkviolet]Täällä sit sairastelen nassikoitten kans. Ite tulin tosiaan eka kipeeksi ja eilen tosissaan Kossi alko röhisten yskimään. Tätä pelkäsinki kaikista eniten, miekkonen kunnei vielä oo 3kk rajapyykkiä ylittäny.
Yöllä itki, niiskutti ja yski, pari tuntia ainaki meni näin aamuyöllä. Lopuksi haukotteli ja itki :`( Ja lopuksi itkien hyssyttelin ja toivoin että miekkosen kurja olo siirtys itelle. Viimein simahti hytkyttelyyn ukon rinnanpäälle ja siirtä siirty nukkumaan mun kainaloon pariksi tuntia.
Kello oliki sitte kaheksan ja soitin päivystykseen. Antibiootit Kossi sai, vaikka lekuri ei ihan satavarma ollu korvista. Punotusta ja pullotusta ainaki toisessa korvassa, toiseen ei jostai syystä nähny. Saatto kuulemma johtua itkustakin, mutta nyt on viien päivän kuuri päällä. Kuumetta ei oo ollu ainaskaa mitatessa. No - yöllä en etes yrittäny mitata, koska itki kaikesta mitä tein.
Nyt en mitään muuta niin toivo, ku pikasta paranemista. Tällä hetkellä on unosilla vaunuissa, jonka pääpuolen oon taskareilla pönkänny ylemmäs.
Akka kattelee Kaunotarta ja Kulkuria, ukko on unosilla. Yhessä ku aamuyöllä valvottiin niin oli pikkasen väsyny töitten jälkeen.
[b]Hopoliini[/b] kuulostaspa hyvältä käyä oikeen syömässä jossain :)
[b]Minsku[/b] akka täytti vasta 5 vee :) Hyvin on hyväksyny pikkuveljen. Tosi ylpee on, ku kasvo isosiskoksi. Alussa ei heti ymmärtäny miksei vois tulla yöllä hoitamaan, mut selitysten myötä ymmärsi.
Aluksi oli nyyhkimistä ja kyselyä mun pitkästä sairaalareissusta. Kaikkinensa meni pari viikkoo " tehessä" miekkosta. Hirveetä oli akasta olla erossa ja olihan silläki iso ikävä.
[b]KotonaG:[/b] akka käy virikehoidossa eli on kolmena päivänä viikossa 5h/päivä päiväkodilla. Kuukauden oli lomalla pikkuveljen syntymän jälkeen, ett saatiin rauhassa tutustua toisiimme.
Töitä mulla ei oo oottamassa, joten vakipaikkoja varsinki pitää katastella koko ajan. Niitä ku ei täällä puissa kasva. Mut voisin olla sen kolmisen vuotta kotona, koska tää on varmaan ainutkertasta.
[b]Äityliinin ja Minskun[/b] koteihin parantaviasäteitä.
Nyt pitää hetki huokasta ennenku miekkonen herää.
SAIRASTUPIIN PIKAISTA PARANEMISTA!!!!!Meillä Juho vaikuttaa terveeltä,yhdet löysät kakat tänään tulleet ja onneksi ennen päiväunia ja nyt sit nukkui normaalit 2 tunnin päiväunet. Grillattiin ja rohkenin antaa Juhollekin kokonaisen makkaran=) ainaki maistui ja kerjäsi lisääkin!! Jahas,välilyöntinäppäin ei taas toimi eli yhteenpötköön tulee.Kävin Katrin kanssa kaupassa,viimeiset rahat meni,siis kirjaimellisesti viimeiset rahat,maanantaina tulee rahaa,tän takia kaipaan töihin,kotihoidontuki on mulla niin pieni että ei millään riitä rahat ja viimesillä rahoilla ostin siideriäkin=) aivan vaan täksi illaksi ja maanantaina sitten lisää hih,voin olla aika heikossa hapessa tiistaina. terkuin:äityliini
Ja pikaisia paranemisia niin isoille kuin pienillekin sairastajille!
Täytyy itse koputtaa puuta ' kopkop' kun ollaan koko porukka oltu taas terveinä, ei sitäkään muista aina arvostaa. On hirveetä seurata vieressä kun pikku ihmiset yskii ja nenä on tukossa eikä saa nukuttua, mutta kaikkein kamalinta on kuitenkin oksennustauti... ja se koko ajan varuillaan olo tuleeko ykät vai ei.
Oltiin kavereilla syömässä fondueta ja oli tosi hyvää. Mentiin viideksi ja just tultiin kotiin. Aina kun on kivaa niin aika menee vauhdilla :) Pienempikin jaksoi hyvin valvoa vähän myöhempää ja leikkiä muiden lasten kanssa. Just kun alkaa helpottaa niin kohta se alkaa taas alusta... vielä kerran :))) Sit kyl on meidän lapset tehty sata varmasti!!!
Iloisempia asioita sen verran, että meillä on miehen kanssa vapaa viikonloppu tiedossa eli tytsyt on menossa mummolaan yökylään ja me hilpastaan kylpylään ja eri hoitoihin :) Olen odottanut tätä kuukauden ja pitänyt sormet ja varpaat ristissä, ettei kukaan sairastu ja reissu peruunnu. Vielä näyttää hyvälle...
j
Meillä kuopus heräsi tänään taas 6.00..Eilen kylläkin jo 5.30 eli tänäänhän saatiin nukkua pitkään! =) Meillä on yövieraitakin, siskon 2- ja 4-vuotiaat pojat. Oli kyllä ihanaa kun tyttö tässä jo nukkui jonkin aikaa jopa seitsemään asti, kerran jopa kahdeksaan, mutta tuolloin esikko kyllä jo heräsi 7.00.. =)
Paranemisia kaikille sairaille, ellette vielä ole parantuneet!!
Mulla on kans ihan HIRVEÄ matkakuume!!! 1,5 kuukautta on aikaa mun ja miehen Saksan lomaan, mutta olisi niin ihana viedä lapsetkin johonkin rantalomalle. Ehkä sitten vuoden päästä, kun ehtii vähän töissä tienaamaan..Eli siis töihin meno edessä elokuussa..
ja tostakin ajattelin kyllä alkuun tehdä jonkinmoisen reklamaation. Samoin siitä, että aina kun soitin sinne niin vain rauhoittelivat tyyliin, että " Rouva rauhoittuu nyt vain... Tuo on kaikki aivan normaalia alkuraskaudessa" . Lopultahan mä vaan tungin itseni sinne ja eipä ollut ihan vain normaalia. Raivostuttaa se niiden suhtautuminen, tämä tilannehan olisi voinut jatkua vaikka kuinka pitkään kun ne eivät ota tosissaan!
Päädyin nyt kuitenkin siihen, että haluan vain unohtaa tän jutun nopeasti.
Vähän vaikuttaisi nyt siltä että keskeytyykin itsestään. Ainakin verenvuoto nyt tässä illalla lisääntynyt.
Viivi