Suurin osa Hurstin juhlassa olleista ei ollut köyhiä
Vaan kävivät syömässä ilmaisen aterian. Fiksua sakkia
Kommentit (120)
Naurettavaa koko ulina jonoista.
En näytä vähävaraiselta, mutta olen sitä kuitenkin. Minulla on tasan Yksi parempi vaatekerta, jossa näyttäydyn julkisesti. Kotioloissa vaihdan päälle kulahtaneet kotivaatteet. Säästelen niitä parempia vaatteita ihmistenilmoille ml työnhakutilanteet. En käynyt Hurstilla, koska onnistuin puhumaan itseni muualle joulupöydän ääreen.
Mietin, miten empatiakyky on vähentynyt yhteiskunnassamme. Täällä kirjoitetaan vieläpä jouluna kateellisia kirjoituksia ruoka-avusta. Kuka toimeentuleva sinne änkeää jonottamaan? Köyhiä kaikki ovat. Se, miksi köyhiä on nykyään paljon, voi olla niin järkyttävää myöntää, että se tuska käännetään näin. Eli syytetään köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ryntäys ruokajonoon oli taatusti vassujen masimoima poliittinen hyökkäys hallitusta vastaan. Aivan kuten silmienvenytyskampanja ulkomaille asti syötettynä.
Voi tosiaan ollakin joku kampanja. Silmienvenyttely operaatiokin onnistui yli odotusten ja kiinalaiset suuttuivat.
Eerola ja joku kaisa hoiti homman niin, että lisää köyhiä tulee kun Aasian kaupat jää solmimatta
Voihan suomalaisetkin ostaa noita samoja tuotteita.
voihan tampio sentään, kyse onkin vietituloista miljardien edestä, jotka menetään noiden toiminnan takia
Kyllä kaikille pitäisi ruokaa antaa tulotasosta riippumatta. Järjetöntä syrjintää taas ihmisiä kohtaan, jotka osaavat elämänsä järjestää.
Oikeasti tuollaiseen osallistujat eivät ole niin köyhiä jotta on mentävä ilmaiselle jouluaterialle. Tuskin kukaan oli sen tarpeessa. Turhaa öyhötystä tyystin. Tämän päivän köyhinä itsensä pitävät eivät edes tiedä mitä on oikea köyhyys. Siitä on mulla kokemuksia 60 luvulta eikä ollut mitään yhteiskunnan tukia.
Tuonne ruokajonoihin pitäisi laittaa joku lupasysteemi, esim.sossulta ajantasainen lupa.
Rikkaat tai omillaan pärjääjät pysykööt pois, jotta ruoka riittäisi oikeille tarvitsijoille. Justhan uutisoitiin kun kaikille ei ruokaa riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ruokajakelut pitäisi lopettaa siis joka ikinen. Näin loppuisi uutisointi ja lässytys jonoista.
Todellakin pitäisi lopettaa. Lihat ja paremmat tavarat eivät päädy ruuan jonottajille. Vaan niillä tehdään monessa jakelupaikoissa bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, miten empatiakyky on vähentynyt yhteiskunnassamme. Täällä kirjoitetaan vieläpä jouluna kateellisia kirjoituksia ruoka-avusta. Kuka toimeentuleva sinne änkeää jonottamaan? Köyhiä kaikki ovat. Se, miksi köyhiä on nykyään paljon, voi olla niin järkyttävää myöntää, että se tuska käännetään näin. Eli syytetään köyhiä.
Lehdessähän pari kehui että lähtivät naapurin seuraksi pyynnöstä vain koska ilmaiseksi sai jouluterian. Päälle sai vielä hyvän ruokakassin.
Mitä tekemistä osalla tuolla oli, muuta kuin käydä syömässä ilmaiseksi? Sam ilmaiset ämpärit, arvo 1.99eur, porukka maksaa julkisen liput 2x3eur saadakseen ämpärin, pääasia että ilmaiseksi saa 😆
Eikös tämä juhla ollut myös yksinäisille, ei välttämättä köyhille. Ja yksinäisiä Suomessa riittää : (
Laitoin lapset jonottamaan. Itse odotin autossa. Kun katselin kulkijoita niin valtaosa vaikutti olevan ihan vaan huvikseen jonossa. Rikkaita kermaperseitä.
Aloituksesta huomaa että perskokkare hallitus on totaalisesti paniikissa kun ovat paskoneet suomessa jo miljoona ihmistä köyhyysrajan alapuolelle niin sitä myötä selitykset on epätoivoisia.
No eikö tuo ole yksinäisten ja vähävaraisten joulujuhla? Nytkö sinne sitten ei olisi saanutkaan mennä yksinäiset?
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa koko ulina jonoista.
Haiskahtaa masinoidulta.
Vierailija kirjoitti:
Nythän syytetään yksinäisiä siitä että he menivät tuonne yksinäisten ja vähävaraisten yhteiseen joulujuhlaan ja siksi kaikki vähävaraiset ei sitten mahtuneet sisään. Lienee siellä ulosjääneissä yksinäisiäkin.
Varmaan tosi kiva fiilis heillä nyt.
Hursti joutaisi järjestää ilmaiset parkkipaikat tulijoille. Ei köyhillä ole varaa maksaa pysäköinnistä syönnin ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Hurstin ja ihan KAIKKIIN köyhien ilmaisiin Jouluruokailuihin PITÄÄ tulla ns.PÄÄSYLIPPU SOSSULTA . Sieltä pitää hakea ruokalippu, ne joilla on kanttia se hakea sieltä.
Näin se menee, kun se oikein menee.
Tästä olen samaa mieltä. Ensin sisään ne, joilla on lippu jostain, missä on todettu todellinen tarve ja sitten jonon mukaan jos on tilaa. Samoin ruokajaoissa, ensin ne joilla on lippu. Sosiaalityötä enemmän jonoihin.
Laitettaisiin vaikka nimellinen kympin pääsylippu ruokailuun, niin loppuisi perseily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kuule usko.
Olin itse paikalla ja näin. Ap
Just. Rahattomallakin ihmisellä saattaa olla vanhan elämänsä jäljiltä sellaista vaatetta jouluun, mitä pienipalkkainen ei ikinä raaskisi ostaa.
Näin juuri. Ehkä joku tuolla ei ollut köyhä, mutta sitten yksinäinen. Ja kyllä sekin on minusta (henkilölle itselleen) aika pahakin ongelma, jos menee tuonne siksi, että ei raaski ostaa itselleen jouluruokaa, vaikka siihen olisu hyvin rahaa, vaan menee mieluummin tuonne.
Kaikille näille suon tuon yhteisöllisen juhlan. Itse vietän paljon mieluummin joulua omassa kodissani läheisteni kanssa.