Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostettiin vihdoin oma talo. Nyt vain ahdistaa!

Vierailija
24.12.2025 |

Haaveiltiin pitkään omasta talosta. Vihdoin saatiin omarahotukset kasaan jne ja saatiin pankista lainaa. Voi sitä ilon määrää! Jonku aikaa kaikki meniki niin ihanasti, mutta nyt vaan ahdistaa ja itkettää kun velkaa on kertyny taloa rempatessa. 

Ei siis mitään sellasta määrää velkaa ole ettei sitä pystyttäis lyhentämään, mutta kuitenkin niin että joutuu paljon tarkemmin miettimään esim mitä ostaa kaupasta yms. Oikein mihinkään ylimääräseen ei oo vara.

Oon koittanu ajatella että pikkuhiljaa se velka lyhenee ja joskus on kokonaan maksettu pois. Samoiten ku itse talo. 

Velkaa on yhteensä noin 80 tuhatta. Onko tuo teidän mielestä paljon 50 ja 40vuotiaille? Tuntuu että tässä iässä pitäs jo olla velaton.

Välillä vaan tuntuu että oisko pitäny vaan jäädä vuokralle. Rahaa ois jääny paremmin, esim jos oltais jääty entiseen taloon vuokralle eikä oltaiskaan ostettu omaa. Ei tarttis niin kituutellen elää. Toisaalta oma on oma (tai no pankinhan se on toistaseks), mutta kuitenki... 🤦

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon velkaa. Eikä sitä rahaa voi hyvällä omalla tunnolla enää oikein mihinkään muuhun kuin asumiseen käyttää. Ihan oikean ratkaisun teitte. 

Matkailu tuhoaa luontoa ja lentäminen aiheuttaa ilmastonmuutosta jne.

Kyllä tämä talouskin tästä lähtee nousuun. Aina on lähtenyt.

Vierailija
62/63 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometalon voi polttaa. Täysin laillisesti, kunhan ilmoittaa etukäteen palokunnalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kävi minulle. Hirveä ahdistus. Se vielä pahensi, että remonttia oli tarkoitus tehdä, ja mies ei sitten ottanut mitään kantaa asiaan. Itse järjestin ja maksoin remontit. Loppui liittokin sitten ja, häivyin.