Minkä ikäisen antaisit ottaa nenäkorun, korvikset ja napakorun?
Korvikset, ei alle 4 vuotta
Nenäkoru, 11 vuotta
Napakoru, 13 vuotta
Kommentit (92)
mutta itsehän sitten aikuisena päättävät mitä tekevät.
Korvikset tyttö sai 7-vuotiaana. Ei aiemmin halunnut, mutta en olisi antanutkaan.
Napa- ja nenäkorun voi ottaa täysi-ikäisenä jos haluaa. Sama pätee tatuointiin. Lapsen nahka on minun määrättävissäni 18-vuotiaaksi saakka.
Että voi päättää nuoren puolesta, mitä tekee. Voi olla että kullan nuppusi ottaa napakorun jo esim 16v ilman että tiedät! Voihan tietysti pakottaa ottamaan pois, mutta et voi sitten sanoa ettei lapsesi ota ennen kuin 18v...
Itse antaisin ottaa korvikseni jo pienenä, nenälävistystä en soisi ottavan koskaan, napalävistys mielestäni pienempi paha, voi piilottaa ja pitää omana tietonaan!
Lävistyksiä kasvoihin en sallisi, estää jopa joidenkin työpaikkojen saannin samoin kuin tatuoinnitkin.
Korvikset, 7v. saa heti kun haluaa, 5v. saa odotella pari vuotta
Nenäkoru, ...vain kuolleen ruumiini yli!
Napakoru, ainakin 15v.
aivan liian nuori, aivan liikaa hoitamista oli äidille kipeistä korvalehdistä, kasvoivat sitten umpeen.
Nenä- ja napakorua ei koskaan, tuttu kätilö sanoi että on kohdannut kivasti ratkenneita napalävistyksiä viimeisillään raskaana olevilla, jotka eivät ymmärrä että korun voisi otta edes pois.
Korvikset heti kun keksii pyytää.
Nenä- ja napakorun ikäraja on ainakin minun tietämissäni lävistysliikkeissä 16 vuotta, joten se pitää. Huulilävistystä en anna ottaa. Itselläni oli ja ikävästi vetäytyneet ikenet toiminevat hyvänä perusteena kapinoivalle teinillekin. Eikä missään nimessä niitä karmeita venytyksiä tee korviinsa! Monella mun ikäisellä on ja ovat kyllä ihan ehdoton turn off...
Napakorun 14v. Muita lävistyksiä hänellä ei ole, luultavasti tatuointi on seuraava.
korvikset: kouluikäiselle antaisin laittaa
nenäkoru ja napakoru: sitten, kun on täysi-ikäinen
Korvikset on saanut 8v.
Nenäkoruun ja napakoruun en tule ikinä antamaan lupaa. Kuten en mihinkään muihinkaan lävistyksiin taikka tatuointeihin.
Kamalan näköisiä molemmat eli hankkia voi silloin, kun huoltajan suostumusta ei tarvita. Korvikset käy pienellekin, en ehkä kuitenkaan ihan vauvalle laittaisi käytännön syistä.
Että voi päättää nuoren puolesta, mitä tekee. Voi olla että kullan nuppusi ottaa napakorun jo esim 16v ilman että tiedät! Voihan tietysti pakottaa ottamaan pois, mutta et voi sitten sanoa ettei lapsesi ota ennen kuin 18v...
AP kysyi, että milloin ANNAT. Siihen kysymykseen tässä on vastattu.
millä perusteella sanot , että joku toinen lävistys on ruma?
Meillä kriteerinä on tulehdusvaara.
Oon 10v ja mulla kylläkin on rustokoru ja nenäkoru?
Korvikset, noin 7/8v
Muut korviin tulevat lävistykset aikasintaan 12 v
Nenä ja napa 15 v.
muita lävistyksiä (huuli yms.) ei alle 16 v.
tatuointi jos on puhunut yli 5v tatuoinnista niin 18v.
Sai korvikset kun meni yläasteelle. Muiden lävistysten ja tatuointien osalta sanoin, että saa tehdä keholleen, mitä haluaa kunhan on täysi-ikäinen. Hiukset annoin värjätä 16-v ekan kerran (noudatin lääkäriystävän neuvoa ja kävimme keskustelun kemikaalikuormasta, jota en halua lapselleni aiheuttaa).
Ei tyttö tuosta traumatisoitunu, nyt on aikuinen, nenässä koru ja värjätyt hiukset. Sopii hyvin ja näyttää kauniilta. Välitkin on hyvät:) On tyytyväinen, että en antanut ottaa tatuointia, nyt kuulemma harmittaisi.
Joskus vanhemmuus on sitä, että ei voi olla aina kiva. Nuorimman kanssa se vaihe nyt menossa. Mun mielestä teinin täytyy ensin opetella olemaan omassa kehossaan ennen kuin alkaa muokkaan sitä. Itseään voi ilmaista niin monella muullakin tavalla. Mielikin muuttuu niin nopeasti tuossa iässä.
Korvikset heti kun haluaa. Lävistyksille ikäraja 15v.
Voiko 11-vuotias ottaa nenäkorua?
napakoru, eikä kyllä ratkennut, tai edes meinannut ratketa, kertaakaan! Eikä kellään tutullanikaa.