Minkä ikäisen antaisit ottaa nenäkorun, korvikset ja napakorun?
Korvikset, ei alle 4 vuotta
Nenäkoru, 11 vuotta
Napakoru, 13 vuotta
Kommentit (92)
Moi oon 12v tyttö ja sain korvikset kai 5v. Muita lävistyksii ei viel oo. En haluu napakoruu enkä huulikoruu tai sitä joka on siin kulmakarvankohalla tai mitää sellasta, mut ku oon joku 15-16 haluun nenäkorun joka ei oo sellanen "iso" rengas, vaan sellanen pieni "timantti", varmaa tajuutte. Iskä sano et katotaa sitte eli että ehk käy ja äiti sano et älä puhu mulle ees nenäkoruist tai tatskoist... (en ees haluu tatskaa) Haluun myös niinku yhteen korvaan viel yhen reijän (ihan normi reikä ei mikää jätti joka avaa sen sun korvalehden silmän kokoseks tai isommaks) siihe korvalehden yläpuolelle ja en muuta.
Tarkotin et molempiin korvii se yks reikä lisää
Korvikset, kun haluaa yli 7veenä. Mutta muita lävistyksiä ei saa ennen kuin on täysi-ikäinen.
Mummo käski eläessään (joskus 15 vuotta sitten) mun ottaa napakorun. En ole vieläkään ottanut.
Tytölle tehtiin korvisreiät 4kk ikäisenä. Muut lävistykset saa tehdä sitten kun osaa itse puhua ja pyytää.
Korvikset 1.lk, muut lävistykset 16-vuotiaana.
Korvikset - 4 v
Napakoru - 11 v (se ei näy kenellekkään kun on vaatteet päällä joten mitä väliä)
Nenäkoru - 14 v
Vierailija kirjoitti:
nenäkorun saa ottaa ihan minkä ikäosenä vaan kunhan on molempien vanhempien suostumus siihen. korvakorut suosittelisin yli 6 vuotiaille ja napakorun ehkä yli 15 vuotiaille. nenäkorun ja korvikset aikalaillla ihan minkä ikäsenä vaan mutta nenäkorun ottamista suosittelisin ehkä yli 10 vuotiaille vähintään 😊
Mikä tässä on logiikka? Napakoruhan ei näy mihinkään mutta nenäkorusta voi jäädä arpi.
3-vuotiastyttäreni kinuten kinusi ja huutoitki eteisen lattialla ulko-oven edessä yötäpäivää pääskytysten kymmenen viikkoa niin annoin hänen lopulta ottaa nikkeliset jalkapohjakorut
Korvikset sitten kun ymmärtää itse huolehtia putsauksen ettei tulehdus eli ehkä 10, muita ei ikinä jos minusta, kiinni
Meillä tyttö sai napakorun 14v lahjaksi.
Nenäkoruun en anna lupaa, koska naamasta sitä ei saa piiloon. Ottakoon sitten, kun jossain suostuvat ilman vanhempien lupaa (en voi estääkään).
Itselläni ei lävistyksiä / tatuointeja, vain 1 x korvikset.
Korvakorut sai silloin kun halusi, taisi olla 13v.
Muista lävistyksistä ja tatuoinneista sanoin, että sitten saa ottaa kun on täysi-ikäinen. No, ei ole halunnut sittenkään.
Meillä kiellettiin kaikki lävistykset kotona. Lopputulos oli se, että niitä tehtiin sitten itse salaa ompeluneulalla.
Korvikset 6vuotta
Nenäkoru 13 vuotta
Napakoru 15vuotta
Minä tein 14vuotiaana itse nenälävistyksen kun äiti ei antanut lupaa. Seurauksena tulehdus ja järkyttävä patti, joka ei meinannut millään kadota!
Joten omani saisi kyllä 14vuotiaana halutessaan nenälävärin.
Itse antaisin jo 11-12 vuotiaana ottaa nenäkorun, lapsen oma päätös!
nenäkorun saa ottaa ihan minkä ikäosenä vaan kunhan on molempien vanhempien suostumus siihen. korvakorut suosittelisin yli 6 vuotiaille ja napakorun ehkä yli 15 vuotiaille. nenäkorun ja korvikset aikalaillla ihan minkä ikäsenä vaan mutta nenäkorun ottamista suosittelisin ehkä yli 10 vuotiaille vähintään 😊