Minkä ikäisen antaisit ottaa nenäkorun, korvikset ja napakorun?
Korvikset, ei alle 4 vuotta
Nenäkoru, 11 vuotta
Napakoru, 13 vuotta
Kommentit (92)
Korvakorut ja nenäkoru, kun osaa pitää ne puhtaana ja tulehdusvapaana ilman mun apua. Eli joskus teininä, ehkä 15-v:nä. Napakoru täysi-ikäisenä kun ei voi enää kitistä mulle, että sattuu kun se tarttuu vaatteisiin ja kasvaa ulos ja tulehtuu. En jaksa kuunnella yhtään mitään kitinää liittyen lävistyksiin.
Äitini ei ehdottomasti halunnut antaa mun ottaa kielikorua kun olin 15. Tai värjätä tukkaa punaiseksi kun sitä pyysin.
Kun täytin 18 niin mulle ilmestyi monivärinen irokeesi ja naama (ja muut paikat) täyteen lävistyksiä. Ajoin myös kaljuksi kun kerrankin sain itse päättää.
En tiedä olisiko ollut tarvetta siinä vaiheessa näyttää jos olisin sen yhden hiton kielikorun saanut laittaa teininä, ajatteleva ihminen olin kuitenkin.
Tämmönenkin on joskus vaihtoehtona jos yhtään ei tehdä myönnytyksiä.
Moikukkuu kirjoitti:
Ite oon nyt 14v. Ekat korvikset sain kun olin 4v. Ja nyt oon puolen vuoden sisään tehnyt itse lisää korviksia yhteensä 5. Eli tällä hetkellä on toisessa korvassa 3 ja toisessa 4 eli yhteensä 7. Meen kohta ottamaan luultavasti nenäkorun.
Juuri näin mammat. Jos niille ei anna lupaa, niin tekevät itse, jolloin riski tulehduksiin on suurempi.
Varsinkin jos korua vielä joutuu vaatteiden alla piilottelemaan.
Korvikset 7v, napa- ja nenäkoru 15-v.
Korvikset voin maksaa mutta muut maksakoot itse.
Vierailija kirjoitti:
aivan liian nuori, aivan liikaa hoitamista oli äidille kipeistä korvalehdistä, kasvoivat sitten umpeen.
Nenä- ja napakorua ei koskaan, tuttu kätilö sanoi että on kohdannut kivasti ratkenneita napalävistyksiä viimeisillään raskaana olevilla, jotka eivät ymmärrä että korun voisi otta edes pois.
Eli jos joku toinen on niin tyhmä ettei tajua ottaa korua pois kun tulee raskaaksi niin oletat oman lapsesi olevan yhtä tyhmä? Aika matalat on odotukset lapsesi suhteen....
Olen nyt 45 vuotias mies ja ajattelin, että 50 täytettyäni repäisen ja hankin nenäkorviksen, vedän irokeesin ja värjään sen violetiksi. Vihreä olisi kans kiva.
Vierailija kirjoitti:
millä perusteella sanot , että joku toinen lävistys on ruma?
Meillä kriteerinä on tulehdusvaara.
Täällä kriteerinä se, että kaikki tehdään ammattitaitoisen lävistäjän luona, ei mitään viiden euron ampumisia korviin.
Moni lävistysliike tekee korviksia 13-vuotiaille, muut lävistykset 16-v ja yli. Näillä mennään. Saa kyllä ottaa sitten jos haluaa, kyllä ne pois saa jos myöhemmin haluaa.
Itsellä oli korvikset 7v, napa 16v ja huuli 17v. Kaikki paitsi korvikset otin pois jo vähän päälle 20-vuotiaana kun "aikuistuin". Pienet arvet jäi, mutta ei ne haittaa ja saa helposti piiloon jos oikeasti haittaisi.
Tatuoinnit on eri asia. Niitä kun ei noin vain oteta pois.
Korvikset voisi ottaa 10-vuotiaana, ehkä jo ennenkin. Nenäliina vastustaisin viimeiseen asti, koska itse olen sellainen, että joudun niistämään päivittäin. Napakoru aikaisintaan peruskoulun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin nro 23 eli korvikset sitten kun osaa itse hoitaa reiät. Ja vain yksi reikä / korva! Muut lävistykset: nenään, napaan, kasvoihin, kieleen, genitaaleihin ja ties minne, sitten kun on jalat oman pöydän alla eli on täysi-ikäinen ja tienaa itse rahat itsensä rumentamiseen. Kun ensimmäisen kerran näin telkkarissa perusteellisesti lävistellyn naaman, kääntyi maha nurin ja vain vaivoin sain pidäteltyä, ettei yrjö lentänyt.
Hirveä tapa puhua muista ihmisistä! Onneksi lävistykset "rumentaa" vain ulkoisesti.
Toivon lapsesi puolesta ettei hän halua lävistyksiä, raukkaa jos joutuu kuuntelemaan tuollaista haukkusmista omalta äidiltään koska mieltymykset ovat eri.
Meillä 16-vuotias haluaa nännikorut. Korvissa, nenässä ja navassa on jo ollut pari vuotta. Tatuoinnit aloitettiin 15-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Hei miten te vanhemmat, joille on ihan ok, että (alle) 15-vuotias laittatuttaa itselleen lävistyksiä, omistatteko itse tatuointeja ja lävistyksiä? Vai onko tämä vain ennakko-oletukseni, että vanhemmat joilla itsellään on kuvia ja ylimääräisiä reikiä kehossaan, sallivat ne myös varhaisemmin lapsilleen kuin ne vanhemmat joilla itsellään ei ole?
En itse antaisi alle 15-vuotiaalle lupaa muuhun kun korviksiin. Vaikka olen itse lävistetty ja tatuoitu. Omat on otettu 18-vuotiaana ja ihan hyvä niin. Kauhulla mietin esim niitä tatuointi-ideoita mitä itselläni oli teini-ikäisenä! Eli vähän ohi kysymyksen, mutta halusin myös kertoa että moni tatuoitu ja lävistetty saattaa jopa olla näissä tiukempi koska on elänyt omat "hölmöilyt" näiden kanssa nuorena😊
Vierailija kirjoitti:
Korvikset antaisin varmaankin ottaa jo vaikkapa ala-asteen ekoilla luokilla, jos pyytää. Loppuunsa eivät juurikaan edes tulehdu tai likaannu, ellei niit jatkuvaan räpellä likaisilla sormilla. Napakorun lävistysliikkeen sääntöjen mukaan, eli sen jälkeen kun on täyttänyt 16v. Pitkä toipuminen ja hoitaminen.
Mutta nämä kasvolävistykset. Puistatus. Varmaan antaisin ottaa vasta täysi-ikäisenä ja silloinkin toivoisin että se villitys olisi mennyt ohi. Ainahan siitä korusta pääsee eroon mutta se ruma reikä kasvoissa on ikuinen!
Näillä rei'illä pelotellaan aina, mutta ei oikeasti näy kun todella harvoin! Usein hyvän lävistäjän tekemät reiät on sen verran siistejä, että kasvavat myös siististi umpeen. Siksi on tärkeää käydä oikeasti ammattilaisen luona.
Minulla oli nuorena aikuisena kolme huulilävistystä sekä nenälävistys. Otin ne pois jo 10 vuotta sitten. Meikit päällä yhtäkään reikää ei näy. Jos oikein läheltä katsoo niin huomaa jos olen meikittömänä. Suoraan sanottuna esim. aknearpi ja lävistysreikä ovat ihan yhtä näkyviä/näkymättömiä iholla kun reikä on kasvanut umpeen.
Vierailija kirjoitti:
Äitini ei ehdottomasti halunnut antaa mun ottaa kielikorua kun olin 15. Tai värjätä tukkaa punaiseksi kun sitä pyysin.
Kun täytin 18 niin mulle ilmestyi monivärinen irokeesi ja naama (ja muut paikat) täyteen lävistyksiä. Ajoin myös kaljuksi kun kerrankin sain itse päättää.
En tiedä olisiko ollut tarvetta siinä vaiheessa näyttää jos olisin sen yhden hiton kielikorun saanut laittaa teininä, ajatteleva ihminen olin kuitenkin.
Tämmönenkin on joskus vaihtoehtona jos yhtään ei tehdä myönnytyksiä.
ajatteleva ihminen olin kuitenkin Uskallan epäillä.
Monivärinen kalju irokeesi?
Korvikset melkein minkä ikäiselle vaan, nenän sivuun ja napaan 12-13v
Ei napakoita eikä nenäkorua, kun olen vastuussa. ... eli 18v.
Lapsella hyvin kauniit korvat ja korvanlehdet.
Korvakoruja lykkäsin, kunnes oli 15v..
Sitten sai ne. Kasvoivat umpeen.
Mun mielestä noita mitään ri tarvitse.
Korvakorut mielellään vasta isompana.
Miksi pikkutyttöjen korvia pitää lävistellä?
Ovat kauniita ihan ilma lisäreikiä kehossaan.
Korvikset, vauva
Nenäkoru, ei koskaan, jos minulta kysytään, on suurimman osan naamassa w t
Napakoru 15v
Vierailija kirjoitti:
Korvikset, vauva
Nenäkoru, ei koskaan, jos minulta kysytään, on suurimman osan naamassa w t
Napakoru 15v
Korvikset vauvalla on tosi söpöt. Kumpa vaan näkisi enemmän niitä. Meillä tytär sai ekat korvikset 1v. <3
Vierailija kirjoitti:
Meillä 16-vuotias haluaa nännikorut. Korvissa, nenässä ja navassa on jo ollut pari vuotta. Tatuoinnit aloitettiin 15-vuotiaana.
Nännikorut taitaa olla k-18
18-v