Mä olen sanonut, että Suomessa pian kuolee ihmisiä nälkään
Kommentit (83)
Ei kuole! Ja jos kuolee, niin se on omaa laiskuutta ja saamattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun yksinasuva saa tukia puhtaana käteen noin 1300 e/kk, niin aika kummallista on, kun ei riitä rahat ruokaan vaan johonkin vielä tärkeämpään. MIkä se mahtaa olla, lääkkeetkin kun maksaa sossu. Ruokakasseja jaetaan kaupungeissa melkein joka päivä, seurakunnat järjestää yhteisaterioita jne. ja suomalainen köyhä kuolee nälkään?
Hurstin tilanne on se, että sinne haalitaan väkeä ympäri maan, lahtelainen ja turenkilainen "köyhä" ei ole tuolla mikään yllätys.
Mistä ihmeestä tulee käsitys, että yksinasuvat saavat tukia 1300 € puhtaana käteen? En saa läheskään noin paljon.
Minä saan 590 e/kk, eli en puoliakaan tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen isommasta kaupungista ja tunnen vähävaraisia ihmisiä. Ruokajakoja on, mutta se ruoka mitä sieltä saa on yleensä tosi epäterveellistä. Esim. Leipää saa kyllä vapaasti, mutta se mistä on puute on proteiini. Eli tuolla ravinnolla sairastuu, jos siitä on pitkään riippuvainen ja sitä syö.
Monet sitten varastaa ruokaa kaupasta ja tästä koituu ongelmia. Aina siihen asti, että jotkut joutuvat vankilaan. Monet myös polttaa esim. tupakkaa, joka on tosi kallista maksaa minimi tuista. Ne jotka on joskus tupakoineet ja lopettaneet tietää, että se ei todellakaan ole helppoa. Joten rahaa ei paljon ole. Myös se 595 euroa/kk. on vain teoriaa, koska osa asumisesta täytyy maksaa tuosta summasta. Lisäksi ihminen ei voi hoitaa välttämättömiä asioitaan ilman puhelinta, mitkä maksavat.
Tästä ei hyvää heilu jos ei joku tolkku löydy tälle köyhien lyömiselle!
Muuten puhut täyttä asiaa, mutta eivät kaikki tai edes suurin osa joudu maksamaan vuokraa tt-tuen perusosasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun yksinasuva saa tukia puhtaana käteen noin 1300 e/kk, niin aika kummallista on, kun ei riitä rahat ruokaan vaan johonkin vielä tärkeämpään. MIkä se mahtaa olla, lääkkeetkin kun maksaa sossu. Ruokakasseja jaetaan kaupungeissa melkein joka päivä, seurakunnat järjestää yhteisaterioita jne. ja suomalainen köyhä kuolee nälkään?
Hurstin tilanne on se, että sinne haalitaan väkeä ympäri maan, lahtelainen ja turenkilainen "köyhä" ei ole tuolla mikään yllätys.
Miksi joulunakin levität kokoomuksen valheita?
Ei kukaan saa käteen 1300 euroa ellei saa ansiosidonnaista työttömyyskorvausta. Mikäli saa toimeentulotukea, niin kuukauden elinkuluihin jää 370 - 590 euroa ja muut menee asuinkuluihin.
Miksi Kela sinnikkäästi omilla sivuillaan väittää, että kyllä saa? Ja kai sinä ymmärrät, että kaikki muutkin maksavat asumisesta, ei kai se töölöläiskaksio toimeentulotukiasiakkaalle maksuton ole, kun katsoo, miten paljon tilille rapsahtaa rahaa. Kerro meille kaikille veroja maksaville, miksi 1300 e/kk tililleen saava kuolee nälkään?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Riikkaa Kiitos Petteri! Kiitos Satonen! Kiitos Sanni!
Kiitos kuuluu Sanna Marinille ja hänen huulipunahallitukselle. He sysäsivät suomalaiset sellaiseen kurjuuteen, jota seuraavakaan hallitus ei ylös nosta. Vaikka olisi demari- tai vasemmistovetoinen. Päinvastoin silloin yhä syvemmällä sukelletaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt sentään.
Kyllä.
Ei sentään. Käy töissä ja saa rahaa ruokaan
Ei kaikki löydä töitä.
Kuole sit. Kukaan ei jää kaipaamaan.
Mulla on töitä mutta monella ei ole.
Harmi.
No toivottavasti kuolet silti. 🥰
Hyvää Joulua ja onnellisia ajatuksia sydämeesi!
Hyvää joulua ja pikaista kuolemista! 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä tulee käsitys, että yksinasuvat saavat tukia 1300 € puhtaana käteen? En saa läheskään noin paljon.
Kelan sivuilla tuo tieto on, mutta ne varmaan valehtelee.
Köyhäksi pääsee todella helposti, jos oikeasti ei ole varaa ostaa ruokaa, vaikka saa 1300 e/kk. MIhin se raha voi mennä? Älkää vaan sanoko, että lemmikin eläinlääkärikuluihin, kun koira on ihmisoikeus!
Kaupat on täynnä ruokaa, sieltä vaan ottamaan, ei täällä kukaan nälkään ole kuolemassa.
Oma vika jos kuolee. Miksi asuvat kalliisti ja miksi tupakoivat ja ostavat alkoholia. Tuet riittää ruokaan ihan hyvin koska minullakin riittää ja olen sentään lähes 100 kg mies. Minulle jää 150 euroa säästöönkin joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt sentään.
Kyllä.
Ei kaikki löydä töitä.
Tämä. Ihmisiä on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt sentään.
Kyllä.
Ei kaikki löydä töitä.
Näin hallituskin varmasti ajattelee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt sentään.
Kyllä.
Ei kaikki löydä töitä.
Tämä. Ihmisiä on liikaa.
Eli on hyvä että niitä kuolee.
Kaikille ei kuulemani mukaan edes riittänyt ruoka apua😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt sentään.
Kyllä.
Ei kaikki löydä töitä.
Näin hallituskin varmasti ajattelee...
Niin ajatteleekin. Itkettääkö? 😂
-hallitus
Köyhä ei halua pienellä paölkalla töihin jos vaikka saisi 1000 euroa kuukaudessa niin laiskat köyhät mielummin vetää norttia kotona ja juovat olutta. Olen ollut 1000 palkalla töissä miinus verot ja miinus laskut.
Niin se luonto korjaa ylijäämä porukan pois.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei kuulemani mukaan edes riittänyt ruoka apua😳
Olen syönyt tänään jo yli kilon kinkkua. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Riikkaa Kiitos Petteri! Kiitos Satonen! Kiitos Sanni!
Harmi, ettei köyhä, joka ei jaksa käydä töissä, ei myöskään jaksa äänestää. Pitäiskö demareiden järjestää köyhille kyydityksiä äänestyspaikoille, kun muistisairaiden hoitajien demareilla ohjaamat äänet ei enää riitä?