Työpaikan ainut perheellinen ja minulle laitettiin työvuoro.
Kauppa auki 10-18. Lapset kyselee miksi en ole jouluna kotona. Kerroin syyksi sen, että muut ei perheelliset saavat oikein kivan joulun. 2h töissä enkä ole tervehtinyt tai hymyillyt ehdellekkään asiakkaalle. Tulen samaan paljon huonoa palautetta, mutta pomo saa niihin vastata ja kertoa miksi oli niin surkea kassaneiti.
Kommentit (101)
Voithan jättäytyä työttömäksi. Silloin sinulla on vapaus viettää joulunpyhiä vaikka koko kuukausi, ehkä jopa useampana vuonna peräjälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös kiva tapaus. Ilmoitin pomolle jo syyskuussa, että me olemme Lapissa joulun ja lähdemme sinne 23pv. Pomo soitti tänään, että miksi en ole töissä.
Toivottavasti saat lopputilin. Ei se mene niin että sinä päätät milloin teet töitä ja milloin et kun olet työsuhteessa. Sen päättää pomosi. Sinulla voi olla vaikutus mahdollisuus jos teet se ajoissa ja asiallisesti mutta kun teet sen noin että vain ilmoitat etkä sovi mitään niin ihan itse omalla toiminnalla ansaitset se kaiken paskan mitä tulet saamaan niskaasi
Olen eri, mutta jos on lomat hyväksytty, niin ei niitä kyllä enää peruta noin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän teen aina ennen pyhiä varauksia matkoille ja maksan ne niin, ettei matkaa voi perua. Tällöin ei ole työnantajalla oikeutta pakottaa töihin.
Eipä se kyllä oikeassa elämässä mene ihan noin
Kuka maksaa maksetut matkat takaisin jos ne joutuu perua silloin kun ei ole enää oikeutta saada rahoja takaisin? Kyse on kuitenkin isoista rahoista.
Ensin varataan pomolta lomat sitten maksetaan matkat. Ei ole tuon vaikeampaa. Tyhmä maksaa itse jos tekee toisinpäin.
0/5
Työvuorot ei perustu siihen kellä on lapsia ja kellä ei.
Pitäisikö lapsettomia rankaista siitä että sinä et käyttänyt ehkäisyä? Sekö on sitten oikein?
Lapsettomatkin voivat haluta viettää joulua perheensä kanssa. Sitä ei moni lapsia hankkinut ymmärrä.
Kyllä se on ihmisestä kiinni, kuka on jouluna töissä ja kuka ei. On niitä lapsettomissakin itsekkäitä minä minä ihmisiä kuten perheellisissä, joilla jo täysi-ikäinen tyyliin yksi lapsi, joiden pitää silti aina saada joulu vapaaksi tai ainakin melkein.
Mulla on ollut viisi lasta ja joka jumalan joulu oon töissä ollut, yleensä myös sen iltavuoron jouluaattona. Samoin lasten hiihtolomat. Aina on nämä minä minä ihmiset tarvinneet milloin mistäkin tekosyystä joulunsa ja lomansa vapaaksi.
Meillä on lasten kanssa vietetty aatto milloin 23.12 tai 25.12. Tai sitten aamulla aattona ennen töihin lähtöä. Me ollaan järjestelty ja soviteltu elämä töiden mukaan, mutta minä minä ihmiset tekevät töitä vain silloin kun se sopii heidän elämäänsä.
Voisiko lapset tulla apulaisiksi kauppaan tonttulakit päässä? Voisivat toivottaa hyvää joulua ja autella missä osaavat. Työnantaja ja lapsettomat työkaverit ei aina hoksaa, että lapsia ei voi jättää yksin kotiin pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihmisestä kiinni, kuka on jouluna töissä ja kuka ei. On niitä lapsettomissakin itsekkäitä minä minä ihmisiä kuten perheellisissä, joilla jo täysi-ikäinen tyyliin yksi lapsi, joiden pitää silti aina saada joulu vapaaksi tai ainakin melkein.
Mulla on ollut viisi lasta ja joka jumalan joulu oon töissä ollut, yleensä myös sen iltavuoron jouluaattona. Samoin lasten hiihtolomat. Aina on nämä minä minä ihmiset tarvinneet milloin mistäkin tekosyystä joulunsa ja lomansa vapaaksi.
Meillä on lasten kanssa vietetty aatto milloin 23.12 tai 25.12. Tai sitten aamulla aattona ennen töihin lähtöä. Me ollaan järjestelty ja soviteltu elämä töiden mukaan, mutta minä minä ihmiset tekevät töitä vain silloin kun se sopii heidän elämäänsä.
Tietyillä aloilla ja tietyissä elämäntilanteissa se on ihan mahdollista. Onneksi osa meistä minäminäihmisistä tekee mielellään pyhät töitä. Mä olen sitten kaikki kesät omilla lomilla. -matkalla sairaalaan
Vierailija kirjoitti:
Voisiko lapset tulla apulaisiksi kauppaan tonttulakit päässä? Voisivat toivottaa hyvää joulua ja autella missä osaavat. Työnantaja ja lapsettomat työkaverit ei aina hoksaa, että lapsia ei voi jättää yksin kotiin pitkäksi aikaa.
Se on vanhemman velvollisuus hoitaa lapsille sitten hoitaja. Kuinka vaikeaa tämä on? Siis ottaa lapsista vastuu jotka on päättänyt tänne pyöräyttää??
Vierailija kirjoitti:
Mää oon jo aikuinen mutta joulut ja muut juhlapyhät on aina vietetty ennen tai jälkeen koska julkiset ei kulje pyhinä. Ei tunnu olevan vanhemmille ongelmaa;)
Vierailija kirjoitti:
Harvoin kai molemmat vanhemmat ovat samaan aikaa töissä jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vanhemman velvollisuus hoitaa lapsille sitten hoitaja. Kuinka vaikeaa tämä on? Siis ottaa lapsista vastuu jotka on päättänyt tänne pyöräyttää??
jos vuorotyö niin lapsesi pitäisi olla vuoropäiväkodissa
Onpa sinulla reilu pomo. Perheettömät ansaitsevat vapaat ihan siinä missä perheellisetkin. Onko teilläkin kenties kiertävä systeemi? Onko sinulla ehkä vuorostaan Uusi vuosi sitten vapaa? Ei niitä vapaita millään voida sillä perusteella antaa, että onko lisääntynyt vai ei. Sehän olisi tosi väärin ja epäreilua. Vaikka trollihan sinä kyllä olet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi äidiksi tuleminen tekee ihmisesti niin pirun itsekkään? Jopa se lapsi jää somen varjoon ja töissä muiden tulee aina vaan joustaa.
Tämä. Ja vielä kehtaa korottaa itsensä perheelliseksi. Mun 22v tytär on nyt aamun töissä, odottelen häntä illaksi käymään. Hän on tärkeä ja hänellä on perhe, vaikka ei lapsia olekaan! Vuorotellen vaapat joulut ja muut pyhät ja lomat kuuluu ihan tasapuolisesti hänellekin!
Minulla on lapsia haluan lapsilisää. Minulla lapsia haluan vapaat silloin kun minulle sopii. Haluan ilmaisen päivähoidon. Haluan että lapsenihaetaan taksilla kouluun, koska haluan asua kaukana koulusta. Wilma piippaa liikaa. Lapseni on yksilö eikä yhteiskunta ota huomioon hänen yksilöllisiä tarpeita, vaadin avustajan. Ei meidän lapset. Olen äiti, olen parempi ihminen, miltei pyhimys. Lapsettomien pitää joustaa. Lapseni on kipeä, antakaa palkkaa vaikka olen terveenä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Et siltikään ymmärtänyt ettei lapsiluvulla ole mitään merkitystä, kuten ei myöskään lasten iällä. Ymmärrätkö nyt?
Että tämmönen joulusatu. Ikävää joulua vaan kirjailijalle.
Mies ja lapset laittaa joulun valmiiksi päivällä ja sä pääset valmiiseen pöytään.
Tämä juuri. Eniten sinä sitä rahaa tarvitset kersoillesi. Köyhät on jouluna töissä.