Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan ainut perheellinen ja minulle laitettiin työvuoro.

Vierailija
24.12.2025 |

Kauppa auki 10-18. Lapset kyselee miksi en ole jouluna kotona. Kerroin syyksi sen, että muut ei perheelliset saavat oikein kivan joulun. 2h töissä enkä ole tervehtinyt tai hymyillyt ehdellekkään asiakkaalle. Tulen samaan paljon huonoa palautetta, mutta pomo saa niihin vastata ja kertoa miksi oli niin surkea kassaneiti. 

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaupan pitää olla auki klo 18 asti? Aattona voi liikkeet hyvin sulkea klo 12 ja avata seuraavan kerran 27. päivä. Pääsisi useampi viettämään rauhallista joulua.

Vierailija
22/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja jollakin lapsettomalle voi olla vaikka viimeinen joulu parantumattomasti sairaan sukulaisen kanssa. Tai ihan sama vaikka ei olisi, vaikka haluaisi vetää päänsä täyteen yksin sohvallaan niin sekin on ihan ok. Se että sä oot tehnyt henkilökohtaisen valinnan lisääntyä ei tee susta etuoikeutettua vaan ihan samat säännöt koskee sua kuin muitakin. Lomat kiertää ia ihan syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän teen aina ennen pyhiä varauksia matkoille ja maksan ne niin, ettei matkaa voi perua. Tällöin ei ole työnantajalla oikeutta pakottaa töihin. 

Vierailija
24/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teilläkö ei saa vaihtaa vuoroja? Mä menen oikein mielelläni pyhiksi sairaalaan, saavat perheelliset joulunsa. Mä olen jo oman perhe-elämäni suorittanut.

Vierailija
25/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitten lasten isä on valmistanut joulupöydän valmiiksi, kun tulet töistä kotiin. Eiks niin. Ehditte syödä ja viettää joulua koko illan.

Vierailija
26/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys, että 90% vastauksista trolleja. Eikö trollit lepää edes jouluna?

Vierailija
27/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta vuotta putkeen olet saanut joulun vapaaksi ja ne perheettömät on joutunut olemaan töissä ettei sinun tarvi? Te äidit olette kauheimpia työkavereita kun jatkuvasti vaaditte että lapsettomien ja perheettömien on uhrauduttava että te saatte olle vapaalla. Tähän vielä päälle se että te ette koskaan jää jatkaa päivää ettekä koskaan tee ylitöitä kun teillä on lapsia niin lapsettomia ja perheettömien täyty tehdä enemmän töitä. Jos te edes joskus uhrautuisitte muiden puolesta niin teidän takia voisi uhrautua myös mutta ei ettehän te tee mitään muiden hyväksi mutta kyllä te vaaditte muilta tekoja teidän hyväksi

Vierailija
28/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaupan pitää olla auki klo 18 asti? Aattona voi liikkeet hyvin sulkea klo 12 ja avata seuraavan kerran 27. päivä. Pääsisi useampi viettämään rauhallista joulua.

Eihän työntekijä päätä kaupan aukioloajoista, tollo. Meidän lähin K-Market menee tänään kiinni klo 16.

Vierailija
29/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja ensi vuonna on sinun vuorosi olla vapailla.

Tämä! Ne vuorot menee vuorotellen. Et ollut täällä ulisemassa kun Sulla oli vapaata?

Vierailija
30/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta vuotta putkeen olet saanut joulun vapaaksi ja ne perheettömät on joutunut olemaan töissä ettei sinun tarvi? Te äidit olette kauheimpia työkavereita kun jatkuvasti vaaditte että lapsettomien ja perheettömien on uhrauduttava että te saatte olle vapaalla. Tähän vielä päälle se että te ette koskaan jää jatkaa päivää ettekä koskaan tee ylitöitä kun teillä on lapsia niin lapsettomia ja perheettömien täyty tehdä enemmän töitä. Jos te edes joskus uhrautuisitte muiden puolesta niin teidän takia voisi uhrautua myös mutta ei ettehän te tee mitään muiden hyväksi mutta kyllä te vaaditte muilta tekoja teidän hyväksi

Mutta minähän olen töissä just sen takia, että muut saavat olla vapaalla. Tottakai harmittaa, mutta ei auta. 

Vierailija
31/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja jollakin lapsettomalle voi olla vaikka viimeinen joulu parantumattomasti sairaan sukulaisen kanssa. Tai ihan sama vaikka ei olisi, vaikka haluaisi vetää päänsä täyteen yksin sohvallaan niin sekin on ihan ok. Se että sä oot tehnyt henkilökohtaisen valinnan lisääntyä ei tee susta etuoikeutettua vaan ihan samat säännöt koskee sua kuin muitakin. Lomat kiertää ia ihan syystä.

Olivatko sinunkin vanhempasi (jotka tekivät henkilökohtaisen valinnan lisääntyäkseen ja hankkiakseen sinut) usein jouluaaton töissä?

Vierailija
32/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhwellisyys ei ole tae vapaasta. Meillä ainakin vuorovuosittain vaihtelee kuka on jouluna töissä.

Vierailija
33/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä olet tehnyt lapsettomien ja perheettömien hyväksi töissä että nyt kehtaat valittaa kun muut ei tee sinun töitä ja sinä joudut itse tekemään työsi?

Vierailija
34/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisn käydä sinun työpaikalla niin täytyy antaa virallista palautetta kuinka elämäänsä kyllästynyt kassatäti vaain valitti eikä ollut ystävällinen. Toivottavasti ensi vuonna saat kertoa lapsille että miksi ei saa lahjoja kun äiti menetti työnsä olemalla vittumainen asiakkaille

Vierailija
35/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis ymmärrä? 

Vierailija
36/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työpaikalle edes kuulu kuka on perheellinen ja kuka ei. -> se ei siis saa edes vaikuttaa siihen miten työvuoroja tai lomia jaellaan.. 

Vierailija
37/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja ensi vuonna on sinun vuorosi olla vapailla.

Ehkäpä ap:n vuoro olla vapailla koittaa jo ennen ensi vuottakin. Ja ne vapaat saattavat kestää vähän pidempäänkin jos asenne on tuollainen...

Vierailija
38/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ton harmituksen. Ei ole vaan kyse itsestä, vaan lapsista. Mun työparin piti just lähtee reissuun hiihtolomalla kaverinsa kanssa. Lapseton tämä kaveri. Silloin on hinnatkin korkeat. No mun lapset soitteli sitten koko viikon töihin, et milloin tuut. 

Vierailija
39/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin edellisessä työpaikassa mieleläni joulun, vapun ja juhannuksen töissä. Kunhan olisin saanut olla uuden vuoden vapailla ja kesällä lomilla. Mutta ei. Työpaikan mammojen piti vääntää minulle KAIKKI juhlapyhät töitä, ja lomaa sain piettää 2 viikkoa toukokuun alussa ja 2 viikkoa syyskuun lopussa. Lähin pois saavatpahan tapella juhlapyhät keskenään.

Vierailija
40/101 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti meillä pitää muutaman mamman saada olla kaikki juhlapyhät vapaalla, talvilomalla koulujen vapaan aikaa ja kesäloma käy vain juhannuksesta. Syy kun on lapsia. Niin yhdelläkin lapset on 15 ja 17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän