Ei päästä joulumatkaan, mies on juovuksissa
Tyhjiä lupauksia varmasti monia kymmeniä, mutta ei ymmärrystä. Olen yrittänyt keskustella mieheni kanssa, mutta aina hän kääntää tilanteen niin että minä olen tässä se paha. Jeesustelen, en ymmärrä, olen väärässä, mitä viellä? Ahdistukseni kasvaa jo aatonaaton korvilla, ja itkunsekainen pelko alkaa. Hän ei suostu myöntämään ongelmaa, hänen mielestään tämä on vain normaalia suomalaisuutta, kyllähän näin kaikki tekee. Miehen vanhemmat ovat samanlaisia, aina viinilasi kädessä, joten sieltäkään ei apua saa.
Kommentit (173)
>Ei päästä joulumatkaan, mies on juovuksissa
Miten se mies sen matkustaminen estää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet mahdollistaja. Hän toistaa käytöstään kun sallit sen. Muksut ja kamat mukaan ja adios loman viettoon. Ei mitään tappelua eikä viestejä. Lähdette.
Kun tokenee juomisestaan alkanee hätä, missä olette.
Alkoholisti ei muuta tapojaan ellei itse halua. Mutta nyt selkä seinää vasten, joko hakee apua tai eroatte.
Yhtään joulua tai muuta juhlapäivää ei kannata tota enää katsella. Ajattele lapsiasi ja itseäsi.
Auto on miehen, en minä osaa sitä ajaa :-(
Ap
Mene autokouluun heti ensimmäisenä arkipäivänä ja hanki itsellesi oma auto. Täällä länsimaissa niitä myydään naisillekin.
Nyt ensihätään soita taksi, jotta pääset edes turvakotiin, jos et pitemmälle.
Turvakotiin? Koska ap:n mies on sen verran juovuksissa, että ei saa ajaa autoa? Eikä pariskunta pääse siten jouluajelulle? En ihan tarkkaan tunne turvakotien käytäntöjä, mutta epäilen sinne olevan tulossa hieman pahemmassa ahdingossa olevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että miehet edelleen ajaa ne perheen lomamatkat, jne?
Vaikka vaimo ajaisi, ei mies välttåmättä pysty humalaltaan matkustamaan. Ei ole mitenkään houkuttelevaa lähteä reissuun, jos tietää, että 5 km välein on pysähdyttävä oksenttamaan...
5km välein oksentamaan.lähehän jo muualle jauhamaan paskaa.
Jep, ei aikuinen mies juodessa eikä sen jälkeen oksenna. Ehkä jos on kokematon alkon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että miehet edelleen ajaa ne perheen lomamatkat, jne?
tulisi monille surullinen joulu, jos naiset ajaisivat. liikennekuolemia tulisi kymmeniä ja pikkupeltivaurioita satatuhatta joululiikenteessä
Kuinka monta aikuisen naisen ajamaa kuolonkolaria muistat?
Heti tulee mieleen se jossa nainen ajoi lapset bussin alle. Samainen bussi jolla mies oli menossa töihin...
Tuossa yllä varmaan tarkoitettiin liikennevahinkoja, tuo tahallinen täräytys ei kuulu siihen kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet mahdollistaja. Hän toistaa käytöstään kun sallit sen. Muksut ja kamat mukaan ja adios loman viettoon. Ei mitään tappelua eikä viestejä. Lähdette.
Alkoholisti ei muuta tapojaan ellei itse halua. Mutta nyt selkä seinää vasten, joko hakee apua tai eroatte.
Yhtään joulua tai muuta juhlapäivää ei kannata tota enää katsella. Ajattele lapsiasi ja itseäsi.
Ap
Mitä niin ihmeellistä siinä autossa ettei sitä osaa ajaa? Ilmeisesti osaat jollain autolla ajaa kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä niin ihmeellistä siinä autossa ettei sitä osaa ajaa? Ilmeisesti osaat jollain autolla ajaa kuitenkin?
Jotkut näköjään tekee tästä autoiluketjun, kun ongelma oli känni. Eihän kunnon känniläisen kanssa voi matkustaa millään kulkuneuvolla, ainoa vaihtoehto on jättää se känniläinen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
>Ei päästä joulumatkaan, mies on juovuksissa
Miten se mies sen matkustaminen estää?
Mies ei ole antanut aloittajalle taksirahaa vaan osti niillä viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jotkut näköjään tekee tästä autoiluketjun, kun ongelma oli
Kyllä ongelma on nimenomaan se, että aloittaja ei itse yksinään tai lasten kanssa voi lähteä liikkeelle, kun ei osaa ajaa, julkiset ei kulje eikä ole taksirahaa. Ei känni, sillä mies voi jäädä kännäämään ihan itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
No miksi katselet tuota, jos ahdistaa? Ei vaikuttaisi oleva ensimmäinen vuosi, tai mitenkään yllätys. Jos ei siedä toisen tapoja, mitä katsella niitä?
Kukapa kestää jatkuvasti juopunutta naista joka yrittää esittää selvää. Kova työvuosi on takana ja nyt ollaan pitkällä lomalla.
Pakkoko sitä johkin on mennä. Pysykää kotona. Niin teen itse. Ei ole pakko juuri jouluna mennä mihkään. Menkää juhannuksena.
Ongelma on se, että vaimo jatkaa liittoa miehen kanssa. Marttyyriäiti ei ole hyvä esimerkki lapsille. Ota nyt vastuu itsestäsi hyvä ihminen.