Ei päästä joulumatkaan, mies on juovuksissa
Tyhjiä lupauksia varmasti monia kymmeniä, mutta ei ymmärrystä. Olen yrittänyt keskustella mieheni kanssa, mutta aina hän kääntää tilanteen niin että minä olen tässä se paha. Jeesustelen, en ymmärrä, olen väärässä, mitä viellä? Ahdistukseni kasvaa jo aatonaaton korvilla, ja itkunsekainen pelko alkaa. Hän ei suostu myöntämään ongelmaa, hänen mielestään tämä on vain normaalia suomalaisuutta, kyllähän näin kaikki tekee. Miehen vanhemmat ovat samanlaisia, aina viinilasi kädessä, joten sieltäkään ei apua saa.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluaa olla juopon kanssa vaikka meitä raittiitakin on olemassa. Minun eksä jätti koska en jaksanut käydä baareissa. Nyt se asuu sossun tuilla jonkun juopon kanssa.
Itse halusit juopon jännänaisen. Me hiljaiset ja vaatimattomat kilttinaiset ei kelvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että miehet edelleen ajaa ne perheen lomamatkat, jne?
tulisi monille surullinen joulu, jos naiset ajaisivat. liikennekuolemia tulisi kymmeniä ja pikkupeltivaurioita satatuhatta joululiikenteessä
Kuinka monta aikuisen naisen ajamaa kuolonkolaria muistat?
Heti tulee mieleen se jossa nainen ajoi lapset bussin alle. Samainen bussi jolla mies oli menossa töihin...
Milloin tuo tapahtui?
Miksi mies pitää ottaa mukaan??
Ei teidän kannata lähteä liikkeelle ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluaa olla juopon kanssa vaikka meitä raittiitakin on olemassa. Minun eksä jätti koska en jaksanut käydä baareissa. Nyt se asuu sossun tuilla jonkun juopon kanssa.
Niinpä. Elämä on valintoja.
Jokaisella omansa.
Vierailija kirjoitti:
Jouluaatte, kello hieman yli kahdeksan ja naaraat ovat haukkumassa miehiä internetissä.
On teillä hieno elämä. :)
Kirjoitit vain pari lausetta ja heti näkee, ettet ymmärrä tilannetta yhtään.
Kuten ei suurin osa tänne vastauksia rustaajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Elämä on valintoja.
Jokaisella omansa.
Kyllähän se oli väsyneen oloinen.
Piti lähteä nyt aattona sukuloimaan, mutta vaimo on täyskännissä ja juuri kusi housuihinsa.
Mitä sä vingut ja voliset kun itse siinä kerran olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluaatte, kello hieman yli kahdeksan ja naaraat ovat haukkumassa miehiä internetissä.
On teillä hieno elämä. :)
Ja sinä sitten olet täällä syystä että...?
En ainakaan ole tehtailemassa paskaketjuja naisista.
Mutta you do you, tuo on paras mihin elämässäsi pystyt. Ole ylpeä siitä!
Vierailija kirjoitti:
Jos päätät omistaa elämäsi alkoholistin ryyppäämisen mahdollistamiseen, jatkat samaan malliin. Jos haluat elämältä jotain muuta, lähdet kalppimaan. Älä teeskentele luulemalla että jokin muuttuisi. Äijäsi on alkkis. Sille viina on numero 1, ja 2 ja 3. Mikään muu ei merkkaa mitään. Nyt tajuat mitä se ennusti, kun joskus seurusteluaikoina äijäsi oli ihan kiva, mutta joi aina sammumiseen asti?
Minua aina ärsyttää tämä sama laulu: olemalla normaali avovaimo mahdollistat miehen juomisen.
Kukaan ei selvitä,mitä sillä tarkoitetaan. Siitäkö, että hoitaa kotia ja lapsia? Eikö ihmisen pidä sitten hoitaa kotia ja lapsia?
Siinä sivussa sitten mies saa sen hoidetun kodin ja lapsensakin hoidetuksi ja jää aikaa juomiseen.
Mutta mikä on vaihtoehto?
Ainakaan minä en tehnyt mitään sen eteen, että miehellä olisi ollut mahdollisuus juoda. Minä en valehdellut hänen puolestaan, en piilotellut hänen juomistaan, en missään vaiheessa tehnyt mitään sen eteen, että hänellä olisi ollut helppoa juoda. Hän joi joka tapauksessa.
"Alkoholistin vaimo, se on sellainen, joka on aina väärinpäin, kääntyypä miten päin tahansa.".
Noin juuri se on. Teetpämiten vain, et sitä miehen juomahimoa saa loppumaan etkä millään omilla toimillasi saa häntä raitistumaan.
Juopoilla on muutamia helppoja konsteja, joilla voi puolustella juomistaan. Yksi niistä on se, että sanotpa mitä vain ja miten muutamalla sanalla vain, se on nalkuttamista. Ja nalkutusta ei Mies kestä ilman juomista.
Jos taas et sano mitään ja olet jopa hyvällä tuulella ja päätät olla välittämättä miehen juomisesta, silloin olet pirullisen omahyväinen akka ja paistattelet omassa erinomaisuudessasi, joten pitää lähteä juomaan.
Et voi tehdä mitään. Sitä paitsi, jos ja kun ympärilläsi olevat muut ihmiset ovat sitä laatua, kuin nämä monet kirjoittajat täällä, jotka syyllistyvät sinua tai antavat ohjeita, joita et elämäntilanteessasi voi noin vain noudattaa, silloin olet umpikujassa. Tilannettasi ei ymmärrä kukaan muu kuin vastaavan kokenut.
Voi olla että olisi parasta erota. Se vaatii asioitten lähes kokonaisvaltaista muuttamista, mutta muutakaan ei välttämättä voi.
Joku tuolla kirjoitti aiemmin, että ei sillä mitään merkitystä ole juopolle, paitsi jos viina loppuu.
No loppuuhan se jossain vaiheessa, jos mies ajaa itsensä täysin piippuun. Millään hankit, kun siihen ei enää ole rahaa, eikä kukaan enää tarjoa.
Minun exä teki itsarin. Kun viina loppui, se oli maailmanloppu. Joku onneton siitäkin yritti vielä minua syyllistää, mutta minulle se oli hui hai. Sitä saisivat monet tännekin kirjoittelevat viinamäen miehet miettiä, mitä tapahtuu, jos vaimo lähteekin?
Minä en ole eläissäni koskaan ottanut alkoholia jouluna N64 v. Paljon paljon kivampi olla selvinpäin ja viimeistellä ruoat ennen esille panoa sekä laittaa nätti kattaus. Syömme alkupalat, pääruoan ja jälkkärin (hedelmäsalaattia, joka tekee gutaa vatsalle). N. tunnin parin kuluttua joulukahvit torttuineen ja pipareineen (tietysti Aura Goldin kera). Myöhemmin ihania Lindtin kohvehteja.
Ihan vain vinkkinä, että tänä jouluna ostin isoja limsapulloja, taitaa olla uusi maku: jouluomena. Ai että on hyvää ruoan kanssa. Yhtään ei ole liian makeaa vaan juuri sopivaa. Toki viiniä voi kukin halutessaan juoda ruoan kanssa, ei se minua haittaa lainkaan. Meillä ei kukaan juo tullakseen humalaan. Näin meillä!
Vierailija kirjoitti:
Yks joulu mies oli kännissä joten lähdin taxilla sukulaisten luokse. 150 km matka. Ero tulikin sitten pian, mies ei lainannut autoa minulle edes.
Miksi sulla ei ollut omaa autoa edes? jos tuollaisiin taksikyyteihin varaa niin helposti saa auton ostettua millo vaan
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on sähköautostanne johtuva ns. range-ahdistus, parempi juoda itsensä ajokyvyttömäksi
Jos meillä olisi sähköauto niin ottaisin itsekin turvakännit.
Minusta teidän kannattaa perua matka.
Ette te juopot mitään ihanaa seuraa ole, kerron tässä lapsuuden muistojen johdosta. Isä pilasi joulut juomisella monta kertaa. Koskaan ei tiennyt mitä tuleman pitää. Aina elää jännityksessä. Sain traumaperäisen stressin vuosien tuloksena
Lähde ensi vuonna matkaan ilman miestä vaikka junalla. Se voi olla lapsillekin hauska seikkailu. Älä ala elämään toisen kautta täysin. Menetät siten elämän. Itsenäisty.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole eläissäni koskaan ottanut alkoholia jouluna N64 v. Paljon paljon kivampi olla selvinpäin ja viimeistellä ruoat ennen esille panoa sekä laittaa nätti kattaus. Syömme alkupalat, pääruoan ja jälkkärin (hedelmäsalaattia, joka tekee gutaa vatsalle). N. tunnin parin kuluttua joulukahvit torttuineen ja pipareineen (tietysti Aura Goldin kera). Myöhemmin ihania Lindtin kohvehteja.
Ihan vain vinkkinä, että tänä jouluna ostin isoja limsapulloja, taitaa olla uusi maku: jouluomena. Ai että on hyvää ruoan kanssa. Yhtään ei ole liian makeaa vaan juuri sopivaa. Toki viiniä voi kukin halutessaan juoda ruoan kanssa, ei se minua haittaa lainkaan. Meillä ei kukaan juo tullakseen humalaan. Näin meillä!
Ihania vingkkejä kiitos!
Yks joulu mies oli kännissä joten lähdin taxilla sukulaisten luokse. 150 km matka. Ero tulikin sitten pian, mies ei lainannut autoa minulle edes.