Ei päästä joulumatkaan, mies on juovuksissa
Tyhjiä lupauksia varmasti monia kymmeniä, mutta ei ymmärrystä. Olen yrittänyt keskustella mieheni kanssa, mutta aina hän kääntää tilanteen niin että minä olen tässä se paha. Jeesustelen, en ymmärrä, olen väärässä, mitä viellä? Ahdistukseni kasvaa jo aatonaaton korvilla, ja itkunsekainen pelko alkaa. Hän ei suostu myöntämään ongelmaa, hänen mielestään tämä on vain normaalia suomalaisuutta, kyllähän näin kaikki tekee. Miehen vanhemmat ovat samanlaisia, aina viinilasi kädessä, joten sieltäkään ei apua saa.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet mahdollistaja. Hän toistaa käytöstään kun sallit sen. Muksut ja kamat mukaan ja adios loman viettoon. Ei mitään tappelua eikä viestejä. Lähdette.
Kun tokenee juomisestaan alkanee hätä, missä olette.
Alkoholisti ei muuta tapojaan ellei itse halua. Mutta nyt selkä seinää vasten, joko hakee apua tai eroatte.
Yhtään joulua tai muuta juhlapäivää ei kannata tota enää katsella. Ajattele lapsiasi ja itseäsi.
Oletko vähän naiivi? Mä olen seuraavaksi selvin päin pitkälle tammikuussa. Sitä ennen ehtii lasten koulukin alkaa.
Menkää näin joulun kunniaksi poroilla.
Mun mies pani mua perseeseen ja alkoi juomaa kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin teidän nyt pitäisi päästä matkustamaan?
Rouva on sopinut, että kierretään kaikki serkunkumminkaimat ja kirkkoonkin pitäisi päästä.
No matkaa oli n. 4,5km ja asiakas kerkesi oksentaa 3 kertaa sinä aikana. Onneksi älysi sen verran, että pyysi pysäyttämään ja avasi oven. Ei tarvinnut lähteä peesettämään autoa keikan jälkeen... ei, en todellakaan kaipaa (juhlapyhien) yövuoroja, kun yleensä 3-4 kertaa piti käydä vaihtamassa autoa oksentajien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole edes jouluna muuta tekemistä kuinka trollata täällä?
Menen yövuoroon, eli olen koko joulun töissä.
Vierailija kirjoitti:
Heh, olethan säkin täällä ruokkimassa trolleja.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se menee toisin päin. Kalja ja sit hanuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pääse matkaan ja menet yövuoroon🤣
Vierailija kirjoitti:
Miksi et aja itse?!
No daa, hän on nainen.
Tämä käytiin läpi jo eilen.
On täysin oma asiasi ja ongelmasi, jos roikut juopossa pikaamassa elämäsi.
1. Ota ero ja kasva aikuiseksi. Näin toimii normaali ihminen.
2. Tai takerru paskiaiseen, ole hiljaa ja nauti marttyyriudestasi. Näin toimii pelkuri.
Vierailija kirjoitti:
T. Sebastian T.
Miksi olet parisuhteessa juopon kanssa? Syyllinen löytyy peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites kauas sä olit lähdössä aloutuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että miehet edelleen ajaa ne perheen lomamatkat, jne?
On kyllä jännä ilmiö. Nainen rattiin vain poikkeustapauksissa - eli kun mies on kännissä tai molemmat jalat/kädet on poikki. Tai naisella ei edes ole korttia. Vaikea tilanne sitten jos mies poistuu, syystä tai toisesta ja nainen ei enää pääse mihinkään liikkeelle (koskee usein huomattavan iäkkäitä pareja).
Vanhemmalle saapumiserälle ei vanhemmat sitä korttia maksaneet ja varsinkin naiset olivat rutiköyhiä, kun olivat mahapystyssä siellä alttarilla itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä. Munkin äiti oli 17 kun sai mut ja meitä tuli tiuhaan tahtiin yhteensä neljä.
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkin sadoissa tuhansissa perheissä sitä alkoa juodaan ilman mitään draamaa.
Juurikin näin. Meillä on erinäisistä syistä johtuen hieman poikkeavat joulupuitteet, ja odotettavissa on pienehköjä draaman leimahduksia, syynä perheen ulkoiset tekijät. Siedän stressin paremmin pienessä sikunassa, kuitenkin niin että hyvä tahto ja ratkaisukeskeisyys säilyy. Ja kotona joulua viettävä jälkikasvu on jo 20+, joten he tuskin pahasti järkyttyvät vain isipappa hieman lemahtaa etanolille.
Itkunsekainen paljasti, että Porvoosta ollaan.
Vaikka tuotahan se miesten kanssa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sebastian T.
Kaikki ei ole homoja helvetin vajakkipentu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on oikeassa. Alkoholi liittyy vahvasti suomalaiseen juhlakulttuuriin. Ilo ilman viinaan on teeskentelyä.
Tänäänkin sadoissa tuhansissa perheissä sitä alkoa juodaan ilman mitään draamaa.
Alko on viinakauppa. Miten sitä voi juoda?
Miksi et aja itse?!