Ei päästä joulumatkaan, mies on juovuksissa
Tyhjiä lupauksia varmasti monia kymmeniä, mutta ei ymmärrystä. Olen yrittänyt keskustella mieheni kanssa, mutta aina hän kääntää tilanteen niin että minä olen tässä se paha. Jeesustelen, en ymmärrä, olen väärässä, mitä viellä? Ahdistukseni kasvaa jo aatonaaton korvilla, ja itkunsekainen pelko alkaa. Hän ei suostu myöntämään ongelmaa, hänen mielestään tämä on vain normaalia suomalaisuutta, kyllähän näin kaikki tekee. Miehen vanhemmat ovat samanlaisia, aina viinilasi kädessä, joten sieltäkään ei apua saa.
Kommentit (143)
Harkitsen lähtöä taksilla, röhisköön juoppo läävässään.
Jouluaatte, kello hieman yli kahdeksan ja naaraat ovat haukkumassa miehiä internetissä.
On teillä hieno elämä. :)
Sinä olet mahdollistaja. Hän toistaa käytöstään kun sallit sen. Muksut ja kamat mukaan ja adios loman viettoon. Ei mitään tappelua eikä viestejä. Lähdette.
Kun tokenee juomisestaan alkanee hätä, missä olette.
Alkoholisti ei muuta tapojaan ellei itse halua. Mutta nyt selkä seinää vasten, joko hakee apua tai eroatte.
Yhtään joulua tai muuta juhlapäivää ei kannata tota enää katsella. Ajattele lapsiasi ja itseäsi.
No ota auto ja lähde itse ajamaan. Vai eikö ole korttia ja kaikki miehen varassa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että miehet edelleen ajaa ne perheen lomamatkat, jne?
Minä sanoin vaimolle että hän ajaa ne matkat joita hän haluaa. Suuttui niin helvatasti, mutta pidin pääni. En ollut ajatellut että kaikki menot jossa vaimo on mukana on hänen menojaan, nyt en aja mihinkään jos vaimo on mukana, koska mettälle tai kalalle kun tuota ei saa.
On jännittävää huomata kuinka paljon miehiltä vaaditaan osallistumista naisten menoihin. Ystäväni ovat huomanneet saman, joten en varmasti ole poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että miehet edelleen ajaa ne perheen lomamatkat, jne?
On kyllä jännä ilmiö. Nainen rattiin vain poikkeustapauksissa - eli kun mies on kännissä tai molemmat jalat/kädet on poikki. Tai naisella ei edes ole korttia. Vaikea tilanne sitten jos mies poistuu, syystä tai toisesta ja nainen ei enää pääse mihinkään liikkeelle (koskee usein huomattavan iäkkäitä pareja).
Eikö sulla ole edes jouluna muuta tekemistä kuinka trollata täällä?
Nainen haluaa joulumatkaqn ja mies haluaa olla juovuksissa. Nainen ei halua ajaa ja mies ei saa. Nainen tulee kirjoittamaan tästä vauvapalstalle.
Leevi and the leavings - Jouluaattona kännissä
Voithan ajaa ilman ajokorttia, se on ihan helppoa. Vasemmalla on kaasu ja oikealla jarru.
Vierailija kirjoitti:
Taas? Kolmatta päivää sama.
No kuka tuommoista akkaa kestää selvinpäin katsella.Jauhaa jotain demari sontaa ja Ukrainan sotapropagandaa. Mätisäkki ei muuta kun istuu koneella ja naputtaa paskaa vauva palstalla
Vierailija kirjoitti:
Jouluaatte, kello hieman yli kahdeksan ja naaraat ovat haukkumassa miehiä internetissä.
Ai että miehet on miehiä, mutta naiset on naaraita.
On sulla hienot aivot. Not.
Hyppää rattiin ja jätä se läjä kotiin
Vierailija kirjoitti:
Paradoksaalisesti he haukkuvat täällä miehiään ollakseen itse parempia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluaa olla juopon kanssa vaikka meitä raittiitakin on olemassa. Minun eksä jätti koska en jaksanut käydä baareissa. Nyt se asuu sossun tuilla jonkun juopon kanssa.
Mies ei ole tarpeeksi jännä, jos se ei välillä raahaudu kännissä kotiin. Ja keneen tyttörukka sitten tuntisi olevansa suhteessa se parempi ihminen? Miehen haukkuminen on selviytymiskeino hauraan minuuden ja huonon itsetunnon kanssa ja naisvalituksella saa viimeinkin myötätuntoa tyttökavereilta.
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen lähtöä taksilla, röhisköön juoppo läävässään.
Oletko säkin kännissä?
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet mahdollistaja. Hän toistaa käytöstään kun sallit sen. Muksut ja kamat mukaan ja adios loman viettoon. Ei mitään tappelua eikä viestejä. Lähdette.
Kun tokenee juomisestaan alkanee hätä, missä olette.
Alkoholisti ei muuta tapojaan ellei itse halua. Mutta nyt selkä seinää vasten, joko hakee apua tai eroatte.
Yhtään joulua tai muuta juhlapäivää ei kannata tota enää katsella. Ajattele lapsiasi ja itseäsi.
Heh, miehelle ei tule hätä ellei viina lopu.😂
Minne joulumatkaan, lähibaariin?
Naisilla on usein (ei aina) vääristynyt kuva sosiaalisuudesta ja sen arvostuksesta. Eli monen ajatuskulku: alkoholi kuuluu suomalaiseen kulttuuriin > mies viihtyy kaljaporukassa > miehellä on sosiaalinen elämä > mies on hyvä mies. Tässä ajattelumallissa raitis mies koetaan reppanaksi ja syrjäytyneeksi ja siten epäkiinnostavaksi, koska siinä on jotain vikaa ja sosiaalinen status on negatiivinen.