Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun nyt 2026 syyskuussa tulee se vaatimus että työttömän pitää tehdä profiili Työmarkkinatorille

Vierailija
23.12.2025 |

Jokaikiseen suorittavaan työpaikkaan on nykyään nelinumeroinen määrä epätoivoisia hakijoita.

MILLÄ LOGIIKALLA TYÖNANTAJA ALKAISI POIMIMAAN JOTAIN SATUNNAISIA MARJATTOJA JA ESKOJA TYÖMARKKINATORIN SANKOISTA MASSOISTA JA KYSELEMÄÄN ETTÄ HALUAISITKOS MEILLE TULLA TÖIHIN? :D:D:D:D:D:D

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää jo hevon kuuseen sen työmarkkinatorin kanssa! Lopettakaa ihmisten kiusaaminen.

Eivät mene hevon kuuseen. Päin vastoin keksivät vielä jotain uusia temppuja kuten se, että tuet katkaistaan jos et kirjaudu sisään työmarkkinatoriin vähintään kerran kuussa, vaikka kuukaudesta toiseen nolla työnantajaa katselee profiiliasi.

Tai sitten profiiliin pitää laittaa päivitys 14 päivän välein. Niinpä sitten sadat tuhannet ihmiset lisäävät sinne jonkun välimerkin tai täytesanan.

Sinne tulee sellaisia yllätysjippoja, jossa ilmoitetaan sulle tehtäväksi osallistua johonkin tiettyyn tilaisuuteen. Mulle tuollainen jo tuli eli kutsu eläkeinfoon. Ilmoittivat tuosta kyllä vielä nyt myös tekstarilla, mutta eiköhän tuo jatkossa mene niin, että olet itse velvollinen seuraamaan tiiviisti työmarkkinatorilta mitä nakkeja sulle milloinkin nakitetaan.

Vierailija
22/27 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä työttömän yksityisyydensuoja tuossa asiassa?? En varmasti tee.

Ei sun ole pakko sitä tehdä, mutta karenssia pukkaa ja jos edelleen änkyröit niin lähtee työmarkkinatuki ja toimeentulotuki puolittuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä pystyvät profiileja selaamaan? Kyllä minua ainakin yksityisyys huolettaa. Tuttuja pystyy aika helposti tunnistamaan muutamalla perustiedolla.

Vierailija
24/27 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma sinne pitää julkaista myös vähintään minuutin pituinen työnhakuvideo jossa kertoo omasta osaamisestaan. Tämä on vaatimus sille että tuet jatkuvat. 

Vierailija
25/27 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä pystyvät profiileja selaamaan? Kyllä minua ainakin yksityisyys huolettaa. Tuttuja pystyy aika helposti tunnistamaan muutamalla perustiedolla.

Niitä selaa mahdolliset työnantajat. Perustietojen tarvitsee olla luokkaa "olen koulutukseltani merkonomi, olen työskennellyt eri tehtävissä S-ryhmän myymälöissä, etsin kaupan alan töitä". Ehkä vähän eri juttu Vaativilla Asiantuntijoilla, mutta hehän nyt ovat julkityöttömiä jo linkkarissa.

Vierailija
26/27 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen profiilin tehdä, ja pitääkin tehdä että tuet juoksevat.

Mutta jos Eduskunnan kyselytunnilla näytettäisiin statistiikkaa siitä kuinka moni sinne profiilin luonut on sieltä saanut töitä jolla pärjää ilman Kelan apua, tulee aika nolo tilanne kun lukema on hyvin lähellä nollaa tai nolla.

Luuletko, että nykyisissä hallituspuolueissa kyetään nolostumaan? Ehei, siellä vain todettaisiin, että työttömien vika ja pitää leikata lisää. 

Vierailija
27/27 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin keksivät vielä jotain uusia temppuja kuten se, että tuet katkaistaan jos et kirjaudu sisään työmarkkinatoriin vähintään kerran kuussa

Eikö tuo ole pakko jo nyt niille, joiden pitää kuukausittain listata neljä haettua työpaikkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme