Parisuhde, kumppani on muuten ihan unelma ja kummankin on todella hyvä olla suhteessa. Mutta
Kummankin on on todella hyvä olla suhteessa, arvot täsmää, meillä on hauskaa, seksi on hyvää, kommunikoimme todella hyvin.
Mutta sitten riidat, välillä on paljon riitoja. Välillä menee pitkän aikaa ilman riitoja, mutta välillä sama riita kestää kaksi päivää ja on todella kuormittavaa. Riitaa ei tule pikkuasioista, vaan vyyhti on isompi.
Miten paljon riitely merkitsisi sinulle?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riitely on normaalia ja se puhdistaa ilmaa. Kamalaahan se olisi, jos ei uskalleta riidellä.
Näin sanoo riidankylväjä.
Normaalit ihmiset selvittää asiansa puhumalla ja ilma puhdistetaan ihan läpivedolla.
Lässsyn lässyn, ei koko ajan tarvitse olla niin helvetin aikuinen.
Silloin ei kannata hakeutuakkaan parisuhteeseen. Lapsille riittää lumi- ja hiekkalaatikkoleikit.
Vierailija kirjoitti:
Riidattomuus ei ole onnellisen parisuhteen merkki, vaan sen merkki, että suhteessa eletään vain toisen todellisuudessa.
Ei, vaan yhteisessä todellisuudessa, ei kahdessa erillisessä yhteensovittamattomassa todellisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riitely on normaalia ja se puhdistaa ilmaa. Kamalaahan se olisi, jos ei uskalleta riidellä.
Normaalit ihmiset selvittää asiansa puhumalla ja ilma puhdistetaan ihan läpivedolla.
Tykkään riidellä ja myös saada tahtoni läpi. Näennäisen tyyneen yhteiseloon taas voi kertyä kaunaa, joka paisuu, jos ristiriidat tukahdutetaan.
Riidat muistuttavat, että suhteen ei tarvitse olla symbioosi, vaan molemmilla saa olla myös oma tahtonsa.
Suhteen ei todellakaan tarvitse olla symbioosi, mutta silti erimielisyydet voi selvittää ilman riitaa.
Mutta sinä olitkin niitä jotka tykkäävät riidellä ja saada tahtonsa läpi. Sinä olet niitä omanapa-ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin ei kannata hakeutuakkaan parisuhteeseen. Lapsille riittää lumi- ja hiekkalaatikkoleikit.
Onneksi ei tarvitsekaan hakeutua naisen kanssa joka kuvittelee olevansa jotenkin suhteessa parempi ihminen parisuhteeseen.😂
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä olla riidelty vielä kertaakaan 16 vuoden yhdessäolon aikana. Joskus jotain kireyttä mutta ei ikinä tapella. Oma luonteenpiirre on sellainen että jos jotain eripuraa tulee niin heti olen sitä sopimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään riidellä ja myös saada tahtoni läpi. Näennäisen tyyneen yhteiseloon taas voi kertyä kaunaa, joka paisuu, jos ristiriidat tukahdutetaan.
Riidat muistuttavat, että suhteen ei tarvitse olla symbioosi, vaan molemmilla saa olla myös oma tahtonsa.
Suhteen ei todellakaan tarvitse olla symbioosi, mutta silti erimielisyydet voi selvittää ilman riitaa.
Mutta sinä olitkin niitä jotka tykkäävät riidellä ja saada tahtonsa läpi. Sinä olet niitä omanapa-ihmisiä.
Minä olenkin se tärkein. En esim haluaa miellyttää muita suojautuakseen heidän kielteisiltä tunteiltaan ja reaktioiltaan, tai muuttaa mielipidettä keskustelukumppanin mukaan.
16 vuotta suhteessa eikä kertaakaan ole vielä tarvinnut riidellä. Me vaan rakastetaan.
Hyvä parisuhde ei ole vaivaton ja ikuista auvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille harmituksen purkaminen lässyttämällä ei vaan toimi. Aikuisillakin on eri kehitysvaiheita ja kaikki ei saavuta niitä korkeimpia.
Vierailija kirjoitti:
16 vuotta suhteessa eikä kertaakaan ole vielä tarvinnut riidellä. Me vaan rakastetaan.
Keski-iän voimaantuminen odottaa siellä kulman takana.
En todellakaan sopisi parisuhteeseen ihmisen kanssa jonka mielestä on normaalia riidellä vähän väliä. Kerran tuli erehdyttyä ja se tuntui aivan käsittämättömältä kun toinen ihmetteli etteikö hän saa koskaan suuttua kun minua alkoi ahdistamaan se pimahtelu aivan ihme pikkujutuista. Mikä siinä on ettei voi sivistyneesti olla vaan pitää alkaa aina rähjäämään.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan sopisi parisuhteeseen ihmisen kanssa jonka mielestä on normaalia riidellä vähän väliä. Kerran tuli erehdyttyä ja se tuntui aivan käsittämättömältä kun toinen ihmetteli etteikö hän saa koskaan suuttua kun minua alkoi ahdistamaan se pimahtelu aivan ihme pikkujutuista. Mikä siinä on ettei voi sivistyneesti olla vaan pitää alkaa aina rähjäämään.
Temperamentti. Perustuu geeneihin ja biologiaan, näkyy jo vauvaiässä. Kasvatus ja ympäristö muokkaavat temperamentista lopullisen persoonallisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin että rähjätään. Tai että haluan riidellä. Olen ollut 20 vuotta suhteessa lähes ilman riitoja. Tässä suhteessa on kuitenkin paljon enemmän rakkautta ja ihan kaikkea kuin siinä suhteessa koskaan oli. Ja nyt on ollut myös riitoja. Ehkä tämä on vaihe, en tiedä. Tavoite on kuitenkin että emme riitelisi ja pyrimme koko ajan sitä kohti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä olla riidelty vielä kertaakaan 16 vuoden yhdessäolon aikana. Joskus jotain kireyttä mutta ei ikinä tapella. Oma luonteenpiirre on sellainen että jos jotain eripuraa tulee niin heti olen sitä sopimassa.
Niin minäkin olen heti sitä sopimassa, nimenomaan. Ja joskus siitä tulee riita.
ap
Vierailija kirjoitti:
Heitteleelö ympäri seiniä
Miten voi tehdä tuollaisen tulkinnan jos suhde on todella todella hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Laskelmoivaa ja tunnekylmää ihmistä kutsutaan psykopaatiksi. Ihan käsittämätöntä ettei toinen ihminen koskaan suutu vaan katsoo muita lempeästi hymyillen nenänvarttaan pitkin ja antaa ymmärtää miten toinen on pelkkä nolla, kun ilmaiseen myös niitä negatiivisia tunteita.
Jouluna taas poliiseilla kiire kun ympäri maata akkaa lyödään kun vierasta sikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin olen heti sitä sopimassa, nimenomaan. Ja joskus siitä tulee riita.
ap
Minusta kuitenkin yksi olennaisin asia on parisuhteessa, että osaa ajatella asioita myös toisen kautta. Parisuhteessa ei aina toimi ajatus siitä, että toista tulisi kohdella niin kuin itse haluaisi tulla kohdelluksi. Sinä saatat kaivata keskustelua heti, toinen hetken rauhaa ja aikaa. Eli pitäisi löytää se kultainen keskitie.
En jaksaisi riitelyä yhtään, nytkin helpotus kun riitaa tulee joskus jonkun kanssa ettei tarvi saman katon alla sentään asua.