Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saa taas hävetä meidän autoa joululiikenteessä

Vierailija
23.12.2025 |

Matkalla pysähdytään tauolle ABC:lle. Siellä aina kaikilla hienot uudet autot, monilla sähköautot latautumassa.

Meillä on vanha 300000km ajettu rakkine. Mies ei vaan vaihda sitä pois, huoltaa itse ja kehuu sitä.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvi latailla.

Eikä vaihdattaa kymmenien tuhansien akkuja.

Teslalla näköjään ajoakun sai uusia kaksi kertaa takuuseen.

Vierailija
82/88 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää sinua ostamasta autoa? Loisitko miehesi elättinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satojentuhansien kilometrien verran muistorikkaita reissuja tutuksi tulleella autolla ja sinä pinnallinen hienohelma kehtaat hävetä sitä. Häpeä itse!

Vierailija
84/88 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousukkaat ajavat kalliita kilometrejä. Vanha raha ajaa paskat vehkeet loppuun. 

Vierailija
85/88 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa kun akka vaihtaa ne pieruverkkarit pois ja lähdetään sukulaisiin niin sitten valitetaan autosta.

Vierailija
86/88 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Teslalla ajavia kohtaan meilkein kaikki tuntee myötähäpeää.

Vierailija
87/88 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän 15v poika aina naureskelee vanhoille romuille. Oma mönkkärinsä on paljon kalliimpi kuin joidenkin autot.

Tämä onkin todella järkevää, ostaa joku muovinen koppimopo tai golfkärry, joka uutena maksaa yli 10 K, ja joka parin vuoden teinirälläyksen jälkeen kelpaa lähinnä muovinkierrätykseen. Lisäksi se 15 vuotias veltostuu sillä invamopolla sompaillessa. Tota menoa se on kolmikymppisenä säälittävä läs ö.

18k€ polaris koppimönkijällä poika saa ne koulun kauneimmat tytöt kyytiin 😎

Hah hah, mitä minä olen kysellyt tuttavaperheiden koulutytöiltä, niin jonne koppimopossa ei ole nuorille nykyajan vastine ritarille kiiltävässä haarniskassa valkean ratsun selässä... 

Vierailija
88/88 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä sähköautoa. Ei paljon itse huolleta. Kaikki maksaa. Fiksu mies.

Mikä maksaa? 

Ai ei ollutkaan mitään sanottavaa :) 

Huollot 2v välein, n. 150 - 350€ kerta riippuu huollosta. 

Ajaminen ilmaista, ei vikoja ja jos tulee niin ilmaista huoltaa takuuseen.  Saa päästellä uudella tehokkaalla autolla äänettömästi ja lähipäästöttömästi, pitäisi olla polttis kielto monessa kaupungissa. 

Haha, sun huoltohinnoilla voit pyyhkiä persettä.

Katsoin tuon puoli miljoonaa km ajetun Teslan videon.

https://youtu.be/6-zPCmNrWdE 

Auto ostettu hintaan 35000€, neljän vuoden jälkeen omistaja uskoo saavansa siitä 15000€. Huoltokuluja yhteensä n. 10000€. (+rengassarjat ym pakolliset mitä polttiksiinkin tarvii uusia). Tyypoi on lisäksi enimmäkseen itse rassannut autoaan, eli ulkopuolisilla korjaamoilla huoltokulut ilisvat moninkertaiset.

Eli vaikka ajaminen ollut suht ilmaista (21 kWh/100km) sähkön hinnasta riippuen, auton arvonalenema + huoltokulut n. 7500€/vuosi.

Mulla nyt yli 20 v polttisfarmari, jonka ostin myös 4 v sitten. Ostohinta vajaa 3000€. Huoltokulut korjaamolla (mm. iso moottoriremontti) yhteensä kaikkiaan vajaa 3000€. Menisi hyvin kaupaksi tonnilla.  Arvonalenema + huoltokulut  n. 1200€/vuosi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä