Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna lapselle raitis joulu

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä syyllistetään.

Vierailija
2/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on jonkun lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan lapselle raittiin joulun ja juodaan kaikki alkoholi ihan aikuisten kesken.

Vierailija
4/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä muistutus.

Vierailija
5/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä syyllistetään.

Ei ole mitään syytä tuntea syyllisyyttä, ellei omalla päihteidenkäytöllään aiheuta lapselle turvattomuutta.

Vierailija
6/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Vierailija
7/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli lasinen lapsuus ja nyt olen itse juoppo eli vanhempien esimerkki on jättänyt jäljen elämääni.

Vierailija
8/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on jonkun lapsi.

Mutta kaikilla ei ole lapsia.

Vierailija
9/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään esillä.

Vierailija
10/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pyyntö rukouksessa. Ajatelkaa pieniä sinisilmiä jotka odottavat hartaasti joulua ja näkevät päihtyvät vanhemmat pahimmassa tapauksessa. 

Minun lapsuus, isä aina pahalla päällä ja päissään joka joulu. Pelkäsimme ihan joulun tuloa. 

En toivo että kenenkään lapsen tarvisi kokea tuo. 

Vierailija
11/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lapseni on kyllä raittiina joulut ja monet muutkin juhlapäivät omasta tahdostaan.  Korkeintaan saunajuomana siiderin tai oluen.

Vierailija
12/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pyyntö rukouksessa. Ajatelkaa pieniä sinisilmiä jotka odottavat hartaasti joulua ja näkevät päihtyvät vanhemmat pahimmassa tapauksessa. 

Minun lapsuus, isä aina pahalla päällä ja päissään joka joulu. Pelkäsimme ihan joulun tuloa. 

Alkoholissa ei ole mitään vikaa, mutta huonosti käyttäytyvät ihmiset on ongelma. Älkää siis syyllistäkö alkoholia, syyllistäkää ihmisiä!

Vierailija
13/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholissa ei ole mitään vikaa, mutta huonosti käyttäytyvät ihmiset on ongelma. Älkää siis syyllistäkö alkoholia, syyllistäkää ihmisiä!

Alkoholi on hermomyrkky. Se päihdyttää ihmisen ja aiheuttaa käyttäytymisen muutoksia.

Vierailija
14/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ähkyi siinä pöydän päässä ja porsasteli kuin joku kuningas. Naljaili meille lapsille jos otimme pois läskit kinkusta. Ja makasi pöydän yli niinkuin varastaisimme hänen ruoat ( jotka rakas äiti maksoi , reppana). 

Ei ollut kauniita joululiinoja eikä liikaa koristeitakaan. Me lapset leikkelimme kreppipaperista kaikenlaisia rusetteja ym jotta saimme kuusen koristetuksi.

Vierailija
15/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekee pienet lapset kun pelko valtaa jopa jouluillan isän juomisen takia. Miten voisimme toimia kun emme uskaltaneet sanoa sanaakaan ettemme lentäneet lumihankeen kolmenkymmenen asteen pakkasessa kun äijä oli pahimmillaan?

Vierailija
16/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lapseni on kyllä raittiina joulut ja monet muutkin juhlapäivät omasta tahdostaan.  Korkeintaan saunajuomana siiderin tai oluen.

No voi taas vitsiniekkaa.Olipa hauska ....

Vierailija
17/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kyllä lapsen kans vähän törpötellä lte sitä oikein ehdotti.

Vierailija
18/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole. Silloin kun käyn jommallakummalla vanhemmalla jouluna, otan itse.

Vierailija
19/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttipulloon voi pari tippaa laittaa rommia, vaavi tykkää.

Vierailija
20/30 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Mun vanhempani joivat jouluisin mutta eivät vetäneet övereitä ja meillä oli aivan ihanat joulut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme