Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te muut perheelliset 45+ -ihmiset saatte jännitystä elämään?

Vierailija
22.12.2025 |

Tuntuu, että hajoan tähän tylsyyteen. Varsinkin tällainen pitkä lomajakso on painajainen.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon mikä hyvänsä, ko. lääke auttaa keskittymään, joten käytän sitä. Mitään masennusta, uupumusta tai väsymystä mulla ei ole. Päinvastoin, liikaa energiaa ja siitä aiheutuva tylsistyminen.

Ap

Vierailija
82/108 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, terapeuttini on myös tuota mieltä. Asian alkuperän tunnustaminen ei kuitenkaan poista asiaa itseään.

Ap

Voisi siitä olla se apu, että kun tunnistaa mistä tunteet johtuvat, ei enää ole niin niiden tunteiden vietävissä. 

Nuo tunteet ovat minulle hyvin tärkeitä js aion seurata niitä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjusta päätellen aika harva perheellinen 45+ kaipaa jännitystä elämäänsä. 

Vierailija
84/108 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, terapeuttini on myös tuota mieltä. Asian alkuperän tunnustaminen ei kuitenkaan poista asiaa itseään.

Ap

Voisi siitä olla se apu, että kun tunnistaa mistä tunteet johtuvat, ei enää ole niin niiden tunteiden vietävissä. 

Nuo tunteet ovat minulle hyvin tärkeitä js aion seurata niitä.

Ap

Se pitää sit tehdä niin. Millä saat ne tyydytetyksi? 

Vierailija
85/108 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene seksibileisiin. Tuskin mikään keramiikkakerho tms. auttaa. 

Vierailija
86/108 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene seksibileisiin. Tuskin mikään keramiikkakerho tms. auttaa. 

En ole tarpeeksi lihava (ts. yhtään lihava) sellaiseen. Lisäksi mmulta puuttuvat tatuoinnit ja lävistykset kokonaan.

Ap

Vierailija
87/108 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
88/108 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
89/108 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta päätellen aika harva perheellinen 45+ kaipaa jännitystä elämäänsä. 

Mutta pillua kaipaa.

Vierailija
90/108 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn maksullisilla ja joitan muita extremeksi luokiteltavia harrstuksia.

Vierailija
91/108 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllätä että apn jännityksen kaipuu on oikeasti vieraan kullin himoa. Karusellin kyytiin vaan.

Vierailija
92/108 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tosiaan kuin kiukutteleva lapsi, kaikki vaan kyllästyttää ja tarvitsee koko ajan jotain. Tunnistan kyllä tuon, olin ennen itsekin sellainen, ikä ja lääkitys lopulta rauhoittivat. Ap:ta tavallaan "auttaisi" jos hänen elämänsä olisi jatkuvasti kaoottista ja vaikeampaa, puoliso tai lapset aiheuttaisivat vakavia kriisejä, olisi vakavaa uhkaa ja yllättäviä tilanteita. Silloin tulisi levollinen olo. Se on adhd-ihmisten yksi suurimpia ongelmia, vain hyvin vaikeissa, kaottisissa ja jopa ahdistavissa tilanteissa tuntuu sopivalta. Ap:lle suosittelen tosiaan sitä väikkärin tekoa tai jotain muuta isoa haastetta, jotain hyvin haastavaa, jonka pystyt juuri ja juuri tekemään. Jos sinun perhetilantesi on ihan ok, niin älä tuhoa sitä tylsyyksissäsi.

Vierailija
93/108 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen aloittaja on täysi persereikä tuollaisiin ihmisiin ei kannata aikaa tuhlata

Vierailija
94/108 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jostain kumman syystä täällä heti lynkataankin sellaiset ihmiset, jotka uskaltautuvat kertomaan, että haluavat vielä 40+ ikäisenäkin tuntea jotain, repäistä, ja viettää muutakin kuin rutiininomaista tasaisen tylsää elämää villasukissa hiihdellen... Niin minä tunnustaudun lukeutuvani sellaisiin myös. Ihan siitäkin huolimatta, että elämässäni on ollut vaikeuksia. Joidenkin mielestä vaikeuksien jälkeen ihminen tyytyy tylsyyteen koko loppuelämäkseen, muttei se välttämättä niin mene, eikä tarvitsekaan mennä. Osa vaan kaipaa elämäänsä vähän enemmän menoa ja tunnetta, kuin toiset. Ja se on ihan ok. 

Ihastumiset joo antavat jännitystä ja kiksejä, harmi ettei niitä kauheasti ole tarjolla. Salilla käymisestä saan mielihyvää, tai paremminkin koko ajan lisääntyvästä voimasta. 

Moottoripyöräkortin aion ajaa vielä, ja kokeilla laitesukellusta. Ylipäätään uusien lajien ja asioiden kokeilu tuo mielekkyyttä ja jännitystä elämään, vaikkeivät nyt sinänsä ihan superjännittäviä itsessään olisikaan, mutta se uutuudenviehätys. 👍

Vierailija
95/108 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohonkin on lääkkeitä saatavilla.

Mutta jännitystähän saa kun menee sinne "epämukavuusalueilleen" koettelemaan itseään: Mikä ei "tunnu" kivalta/mukavalta/kiinnostavalta... tai mikä pelottaa oikein kunnolla, sieltä niitä jännitystekijöitä alkaa löytyä. Kaikista näistä ei selviä sitten hengissä.

Vierailija
96/108 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka jostain kumman syystä täällä heti lynkataankin sellaiset ihmiset, jotka uskaltautuvat kertomaan, että haluavat vielä 40+ ikäisenäkin tuntea jotain, repäistä, ja viettää muutakin kuin rutiininomaista tasaisen tylsää elämää villasukissa hiihdellen... Niin minä tunnustaudun lukeutuvani sellaisiin myös. Ihan siitäkin huolimatta, että elämässäni on ollut vaikeuksia. Joidenkin mielestä vaikeuksien jälkeen ihminen tyytyy tylsyyteen koko loppuelämäkseen, muttei se välttämättä niin mene, eikä tarvitsekaan mennä. Osa vaan kaipaa elämäänsä vähän enemmän menoa ja tunnetta, kuin toiset. Ja se on ihan ok. 

Ihastumiset joo antavat jännitystä ja kiksejä, harmi ettei niitä kauheasti ole tarjolla. Salilla käymisestä saan mielihyvää, tai paremminkin koko ajan lisääntyvästä voimasta. 

Moottoripyöräkortin aion ajaa vielä, ja kokeilla laitesukellusta. Ylipäätään uusien lajien ja asioiden kok

No mulle ainakin 47-vuotiaana ihastumisia, ts. sivusuhteita olisi kyllä hyvin tarjolla. En tosin näe niitä pitkällä aikajänteellä kestävänä ratkaisuna - varsinkaan kun en mitään parisuhdetta etsi (minulla on jo).

Mutta joo - luulen, että ADHD on se pääsyy tähän levottomuuteen. Aiemmin tämä ilmeni vain mielensisäisenä kaaoksena. Lääkityksen aloittamisen myötä se suuntautuu nyt jäsentyneempänä ulospäin käytännön ratkaisuja etsien.

Ap

Vierailija
97/108 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
98/108 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työ on vähintäänkin riittävän jännittävää. Lomalla nautin siitä että kerrankin ei ole mitään jännää. Lähinnä jännitystä tulee siitä, saako posti tuotua joululahjat ennen joulua vai jääkö lapset ilman paketteja. Ja montako peuraa juoksee auton eteen mummolareissulla.

Vierailija
99/108 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein "työmatkoilla" aasiassa.

t.DI

Vierailija
100/108 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn rumpumatkoilla. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Lisäksi voit kokeilla Ouijaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi