Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te muut perheelliset 45+ -ihmiset saatte jännitystä elämään?

Vierailija
22.12.2025 |

Tuntuu, että hajoan tähän tylsyyteen. Varsinkin tällainen pitkä lomajakso on painajainen.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtamalla maata vähät vãliä. Nyt on 4s maa menossa, uudet projektit, uudet tuulet, uudet naapurit, jotka tuo draamaa ja vilskettä elämään.

Oikestaan ois kiva muutama vuosi vai lukea kirjaa takan edessä ja uida meressä.

Vierailija
62/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheellisenä ei ehdi kaivata sitä jännitystä kun arjen pyöritys vie kaiken ajan. Kun lapset ovat teinejä, niin järjestävät sitä jännitystä elämään mutta ei niin hyvällä tavalla.

Minulla on mies ja kolme lasta, joista kaksi alakouluikäistä ja yksi eskari-ikäinen. Kaipaan jännitystä ja seikkailua enemmän kuin mitään. Olen täysin done kaiken tämän kanssa.

Ap

Lapset syntyi, kun olit jo keski-ikäinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkeilystä!

Tykkään mökkeilystä kesällä. Meidän mökki ei ole talviasuttava.

Ap

No eikö sitä jännittävää elämää saisi juuri talvella siellä mökillä joka ei ole talviasuttava? 

Vierailija
64/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännitystä oli elämässä nuorena, kun reissasin ympäri Suomea ja välillä ulkomaillakin. Ei ollut kännyköitä, eikä aina omaa autoakaan. Silloin, kunoli auto, se saattoi hajota missä vain. Usein piti pyytää apua tuntemattomilta, jotta matka pääsi jatkumaan tai sai katon pään päälle yöksi. Kuin ihmeen kaupalla olen yhä elossa.

Muutama vuosi sitten ostettiin vanha omakotitalo, joka on järjestänyt meille muutamia jännittäviä kokemuksia.

En pystyisi elämään tuollaista eläkeläiselämää. Omistusasunnot ja kesämökit löytyy - velattomana vieläpä. Mitään staattista en ole vailla.

Ap

Vierailija
65/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheellisenä ei ehdi kaivata sitä jännitystä kun arjen pyöritys vie kaiken ajan. Kun lapset ovat teinejä, niin järjestävät sitä jännitystä elämään mutta ei niin hyvällä tavalla.

Minulla on mies ja kolme lasta, joista kaksi alakouluikäistä ja yksi eskari-ikäinen. Kaipaan jännitystä ja seikkailua enemmän kuin mitään. Olen täysin done kaiken tämän kanssa.

Ap

36-vuotiaana ensimmäinen. Normaalia akateemisilla kaupunkilaisilla.

Ap

Vierailija
66/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 44 ja sama haaste käsissäni. Osittain ehkä kyse siitä, että on vaikea löytää samalla aaltopituudella olevaa seuraa. Aika paljon menee aikaa vaan oman perheen kanssa, jota en paria vuorokautta pidempään jaksaisi kerralla katsella. Rakastajaa ehdin tavata pari kertaa jo ennen joulua, joten hänestä ei ole apua tulevalle viikolle 😔

Täällä onkin porttolan tapaaminen tänään. Jo toinen ilmoittautui.

Vierailija
67/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkeilystä!

Ap

No eikö sitä jännittävää elämää saisi juuri talvella siellä mökillä joka ei ole talviasuttava? 

Siellä ei ole muita ihmisiä. Haluan tutustua uusiin ihmisiin,

Ap

Vierailija
68/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ihan kellä tahansa, mutta ehkä liian vanhana?

Vierailija
69/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännitystä? En ole enää teini, vaan aikuinen ihminen 

No minä en kaivannut teininä minkäänlaista jännitystä. Halusin olla kotona. Tämä on täysin uusi tunne - tai siis ollut noin 5 vuotta nyt.

Ap

Näin siinä käy, kun ei elä nuoruuttansa täysillä.

Sitten alkaa menojalka vipattamaan keski-iässä.

Väkivaltaiset vanhempani eivät päästäneet minua mihinkään, kun olin teini-ikäinen. Asuimme syrjässä ja heidän olisi pitänyt kuljettaa minua 7:n km:n matka. Heitä ei kiinnostanut. Lisäksi minua kiusattiin koko peruskoulun ajan - kiusaamisen syyt vain vaihtelivat jatkuvasti.

Ap

Tämä selittää sen, ettet kestä ennakoitavaa tasaista arkea. Kehosi ja aivosi ovat tottuneet olemaan jatkuvassa valmiustilassa. Koskaan et tiennyt, mitä seuraavaksi tapahtuu. Nyt haluat edelleen sitä epävarmuutta. Terapia voisi auttaa. 

Köökkipsykolooki

Vierailija
70/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkeilystä!

Ap

Siellä ei ole muita ihmisiä. Haluan tutustua uusiin ihmisiin,

Ap

No tutustu! Meitä muita on monta miljardia!

Vierailija
71/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

En halunnut lapsia nuorempana. Mieskään ei halunnut lapsia vasta kuin nelikymppisenä. Olen hyvin energinen, mutta energiani suuntautuu kodin ulkopuolelle. Väsymystä en koe ja sain juuri uuden ADHD-lääkityksen, joka antoi vielä lisää virtaa. Tulen hyvin toimeen kuuden tunnin yöunilla.

Ap

Vierailija
72/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljänkympin kriisi, eli keski-iän kriisi, on yleinen elämänmuutosvaihe noin 40-vuotiaana, jossa henkilö kyseenalaistaa elämänvalintojaan, uransa, parisuhteensa ja elämän tarkoitusta, aiheuttaen ahdistusta, tyytymättömyyttä tai kaipuuta muutokseen. Se on luonnollinen, mutta usein haastava, henkisen kasvun aika. 

Vierailija
73/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitystä en sinällään kaipaa, mutta vaihtelua koitan kehittää välillä keksimällä erilaista tekemistä. 

(Sulla taitaa olla keski-iän kriisi)

Vierailija
74/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljänkympin kriisi, eli keski-iän kriisi, on yleinen elämänmuutosvaihe noin 40-vuotiaana, jossa henkilö kyseenalaistaa elämänvalintojaan, uransa, parisuhteensa ja elämän tarkoitusta, aiheuttaen ahdistusta, tyytymättömyyttä tai kaipuuta muutokseen. Se on luonnollinen, mutta usein haastava, henkisen kasvun aika. 

Mä olen ihan tyytyväinen elämänvalintoihini. Mutta nyt kaipaan muutosta ja jännitystä. Lapsiperhearki ei ole tarpeeksi jännittävää.

Ap

Vierailija
75/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännitystä oli elämässä nuorena, kun reissasin ympäri Suomea ja välillä ulkomaillakin. Ei ollut kännyköitä, eikä aina omaa autoakaan. Silloin, kunoli auto, se saattoi hajota missä vain. Usein piti pyytää apua tuntemattomilta, jotta matka pääsi jatkumaan tai sai katon pään päälle yöksi. Kuin ihmeen kaupalla olen yhä elossa.

Muutama vuosi sitten ostettiin vanha omakotitalo, joka on järjestänyt meille muutamia jännittäviä kokemuksia.

En pystyisi elämään tuollaista eläkeläiselämää. Omistusasunnot ja kesämökit löytyy - velattomana vieläpä. Mitään staattista en ole vailla.

Ap

Odotahan vaan, kun tulee erilaiset terveyshuolet. Jännitystä tulee elämään siitä, kun et tiedä, onko sydän pettämässä, vai mahalaukku, vai ehkä sittenkin keuhkot, ja lääkäri antaa 4 päivää saikkua masennukseen, kun ei viitsi tutkia, missä vika.

Vierailija
76/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännitystä? En ole enää teini, vaan aikuinen ihminen 

No minä en kaivannut teininä minkäänlaista jännitystä. Halusin olla kotona. Tämä on täysin uusi tunne - tai siis ollut noin 5 vuotta nyt.

Ap

Näin siinä käy, kun ei elä nuoruuttansa täysillä.

Sitten alkaa menojalka vipattamaan keski-iässä.

Väkivaltaiset vanhempani eivät päästäneet minua mihinkään, kun olin teini-ikäinen. Asuimme syrjässä ja heidän olisi pitänyt kuljettaa minua 7:n km:n matka. Heitä ei kiinnostanut. Lisäksi minua kiusattiin koko peruskoulun ajan - kiusaamisen syyt vain vaihtelivat jatkuvasti.

Ap

Tämä selittää sen, ette

Kyllä, terapeuttini on myös tuota mieltä. Asian alkuperän tunnustaminen ei kuitenkaan poista asiaa itseään.

Ap

Vierailija
77/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Odotahan vaan, kun tulee erilaiset terveyshuolet. Jännitystä tulee elämään siitä, kun et tiedä, onko sydän pettämässä, vai mahalaukku, vai ehkä sittenkin keuhkot, ja lääkäri ant

No sitä odotellessa. Mulla on yksityinen sairausvakuutus ja pääsen mihin tutkimuksiin vain haluan milloin haluan.

Ap

Vierailija
78/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkeilystä!

Ap

Jos oikein kaipaa jännitystä, aloittaa siellä rakennusprojektin ja tilaa timpurin hommiin. Niistä kun ei koskaan tiedä milloin tulevat vai tulevatko ollenkaan.

Vierailija
79/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, terapeuttini on myös tuota mieltä. Asian alkuperän tunnustaminen ei kuitenkaan poista asiaa itseään.

Ap

Voisi siitä olla se apu, että kun tunnistaa mistä tunteet johtuvat, ei enää ole niin niiden tunteiden vietävissä. 

Vierailija
80/87 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

En halunnut lapsia nuorempana. Mies

Onkohan sulla edes ADHD. Trauma voi aiheuttaa samanlaista käytöstä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme