Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis nämä apteekin tiskillä tarinoijat!

Vierailija
22.12.2025 |

Ihmisiä seisoo jonossa, ja henkilön lääkkeet ovat jo pussissa, mutta henkilö puhuu ja puhuu, yleensä vaivoistaan. Myös ihan arkisista asioista olen kuullut juttelua. 

Ei se farmaseutti ole mikään seuraneiti tai -herra! Siellä jonossa voi olla ihmisiä, joille on vaivalloista odottaa, tai kotona odottaa hoidettava.

Joten jutellaan jonkun muun kanssa, kiitos.

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää ne muut jonottavat jotka tunkee ihan taakse tai jäävät asioinnin jälkeen hetkeksi seisoskeleen tiskin vierelle. Pitäisi antaa vähän tilaa tiskillä asioivalle. Ettei kaikki kuulis mitä peräpukama lääkkeitä joutuu ostaan.

Jaa, itse tungen kyllä siihen lähelle jonottamaan, ettet jää jaarittelemaan mitään turhia.

Vierailija
102/137 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa apteekkia. Löysin apteekin, joissa ei ole juoruilevia mummoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen suureen apteekkiin nimenomaan sen takia ,että saisin varmasti lääkkeeni. Kun olen asioinut pienemmässä apteekissa niin on joskus käynyt niin että lääkettä ei ole ja sitä joudutaan tilaamaan. Siksi joudun menemään isompaan apteekkiin kuuntelemaan mummojen turinoita. Ja siellähän sitä ruuhkaa sitten on. Liekkö muutkin huomanneet saman.

Vierailija
104/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen suureen apteekkiin nimenomaan sen takia ,että saisin varmasti lääkkeeni. Kun olen asioinut pienemmässä apteekissa niin on joskus käynyt niin että lääkettä ei ole ja sitä joudutaan tilaamaan. Siksi joudun menemään isompaan apteekkiin kuuntelemaan mummojen turinoita. Ja siellähän sitä ruuhkaa sitten on. Liekkö muutkin huomanneet saman.

Meillä apteekit ovat samankokoisia ja olen aina saanut lääkkeeni. Koskaan ei ole tarvinnut niitä tilata. Toinen apteekeista on vain lähempänä muita mummokauppoja ja palvelulinjapysäkkiä, siksi siirryin asioimaan toiseen, jossa tuntuu asiakaskunta olevan nuorempaa ja työssäkäyvää. Heillä ei ole aikaa jaaritella. 

Juorumummot ovat varmasti tämän mummoapteekin myynnin pienentäjä. Saa nähdä kauanko pysyy pystyssä ja alkaako tämä näkyä myös hinnoissa. Huomasin että vapaakauppatavara on nyt jo edullisempaa tässä apteekissa, johon asiakkaaksi siirryin. 

Vierailija
105/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo, nää juoruilijat on kyllä ihan syvältä. Jonosssa tuhistaan ja puhistaan että kylläpä on hidasta ja huono palvelu mutta sitten kun on oma vuoro niin se kiire katoaa samantien.  Siinä vaiheessa vasta aletaan etsiä korttia/rahaa ja jutustellaan ummet lammet. Ei s-tana kiinnosta Sun sukutarinas joten hoida asiasi ja häivy!

Vierailija
106/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan olin asiakaspalvelutöissä, jossa joskus joku jäi jaarittelemaan ummet lammet. Siihen aikaan oli vielä lankapuhelimet, ja olimme sopineet työkaverin kanssa, kun huomaamme toisella jaarittelijan, soitamme tämän työkaverin puhelimeen. Jaarittelija lähti, kun nosti luurin että "on pakko tähän vastata" -tyylillä. 

Vierailija
107/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkihan onkin ainoa paikka, missä tätä tapahtuu...

Vierailija
108/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri sellainen pölöttäjä, mutta pahoittelen sitä kaikille jonottajille lähtiessäni. Kukaan ei ole vielä vetänyt sen takia turpiin, vaan  yleensä se pahotteluni saa vain väen leppymään. Aina ei tartte olla niin hirveän kireänä joka tilanteessa.  

Lopeta se pölötys, pöljä!

Onpa sinulla kaunista kieltä.

Vierailija
109/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arjen kohtaamisen tilaisuudet ovat vanhemmalta väeltä muuten käyneet vähiin. Ihmisellä on tarve olla näkyvä jollekin. 

Olis bisnes-idea järjestää kauppojen tuulikaappiin jokin "palvelutiski" vain sen takia, että vanhuks siellä turisee. Työttömät sinne koppiin päivystämään 👍

Vain, jos siitä saa kunnon palkan.

Vierailija
110/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo, nää juoruilijat on kyllä ihan syvältä. Jonosssa tuhistaan ja puhistaan että kylläpä on hidasta ja huono palvelu mutta sitten kun on oma vuoro niin se kiire katoaa samantien.  Siinä vaiheessa vasta aletaan etsiä korttia/rahaa ja jutustellaan ummet lammet. Ei s-tana kiinnosta Sun sukutarinas joten hoida asiasi ja häivy!

No pysy poissa! 

Vierailija
111/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri sellainen pölöttäjä, mutta pahoittelen sitä kaikille jonottajille lähtiessäni. Kukaan ei ole vielä vetänyt sen takia turpiin, vaan  yleensä se pahotteluni saa vain väen leppymään. Aina ei tartte olla niin hirveän kireänä joka tilanteessa.  

Toivottavasti joku jonain päivänä vetää ja heräät teholla...

Ei se auta et sinulle on ne lääkkeet määrätty. Ja olet ne ilmeisesti noutanut. Sinun pitää nyt heti ottaa niitä. Ota vaikka nyt aluksi muutama. Helpottaako...?

Vierailija
112/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että niillä hölöttäjillä on mt-ongelma tai he ovat nepsyjä. Sillä tavoin siedän niitä paremmin ja koetan jaksaa jonottaa kipeänäkin.

Eipä itselläsikään ole ihan kaikki muumit laaksossa.

Vierailija
113/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuhistaan ja puhistaan mummojen ja pappojen jaaritteluista. Eivät ne vanhukset loju palstalla useinkaan niin, että kannattaisi varmaan mielummin puuttua toisenlaisiin asioihin. Aika monella aikaa viettää palstalla aamusta iltaan. Ei ole kiirettä mihinkään.

Vierailija
114/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että niillä hölöttäjillä on mt-ongelma tai he ovat nepsyjä. Sillä tavoin siedän niitä paremmin ja koetan jaksaa jonottaa kipeänäkin.

Ei vi...... suomessa olet mt ongelmainen jos puhut. Muualla maailmassa suomalaisia pidetään omituisina kun eivät puhu eikä pukahda mitään. 

Etkö tomppeli tajua, että apteekki ei ole mikään lörpöttelypaikka ja varastat muiden aikaa!! Ei kukaan huvikseen jonota reseptilääkkeitä. Eläkeläisillä on hauskaa tappaa siellä aikaa mutta muilla on väsymys työkiireiden takia, huollettavia ja muitakin hoidettavia asioita! V..uttaa itsekkyys joka paikassa nykyään. 

Itsekäshän sinäkin olet kun pidät omaa arkeasi tärkeämpänä kuin muiden.

Sen arki, joka maksaa muiden arjen, on tässä kohtaa kyllä tärkeämpää. 

Vierailija
115/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joku jonain päivänä vetää ja heräät teholla...

Tälläisistä kommenteista näkee juuri tämän palstan yleisen moraalin. Ja sitten valitetaan, että miksi maailma on niin paha ja ihmiset kauheita jne.

Vierailija
116/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut paikka missä yksinäinen saa jutella jonkun kanssa, niin tottakai jäävät seurustelemaan.

Vierailija
117/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arjen kohtaamisen tilaisuudet ovat vanhemmalta väeltä muuten käyneet vähiin. Ihmisellä on tarve olla näkyvä jollekin. 

Olis bisnes-idea järjestää kauppojen tuulikaappiin jokin "palvelutiski" vain sen takia, että vanhuks siellä turisee. Työttömät sinne koppiin päivystämään 👍

Missä kohtaa se bisnes tulee kehiin? Kovin hyvältä bisnekseltä ei kuulosta.

Vierailija
118/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi nuo vanhukset pitää asuttaa palvelutaloon ja istuttaa heidät päivähuoneeseen missä voivat keskustella tuntikausia vieruskaverin kanssa vaivoistaan.

Heh. Ei sinne oteta noin hyväkuntoisia jotka itse liikkuvat omilla jaloillaan ja hoitavat apteekki- ym asiansa. 

Eikä kaikki halua puhua vaivoistaan, äiti aina korosti miten haluaa puhua normaaleista arjen asioista. (Ei siis toki farmaseuteille vaan yleisesti).

Eikä kassalla juttelijat ole välttämättä vanhuksia.

Vierailija
119/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Redin apteekissa voit Kela-kortilla tunnistautumalla laittaa itsesi reseptiasiakasjonoon, voit myös samalla luukulla maksaa ostoksesi ! Kehitys kehittyy.

Vierailija
120/137 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä tarinoivia senioreita on jokainen kaupunki ja kyläpahanen pullollaan. Herää siis kysymys: miksi he eivät tarinoi keskenään?

Mahdollinen vastaus: he haluavat vain puhua, eivät kuunnella. Normaali sosiaalinen kanssakäyminen ja keskustelu kun tuo mukanaan sen ikävän velvollisuuden kuunnella myös toisen tarinoita. Itsekkäitä ovat siis.

Allekirjoitan 100%. Itse en siedä alkuunkaan mitään monologia käyviä ääliöitä, joten teen sellaisten kohdalla hyvin selväksi, etten todellakaan ala kuunnella jotakin ikuisuuksia kestävää tarinointia