KÄTTÄRILLÄ suunnitellun SEKTION kokeneet HUHUU!!!!
Minulla olisi muutama käytännön kysymys, suunniteltu sektio kun odottaa muutaman viikon kuluttua. Jos joku ystävällismielinen persoona viitsisi vastata....
- Kannattaako alapään karvat ajella kotona edellisenä iltana kokonaan pois vai riittääkö normaali siistiminen niin, että raja on aika alhaalla? Tekisin tarvittavat toimenpiteet mieluiten kotona itse.
- Jotkut ovat saaneet kotiin peräruiskeen ed. päivänä jotta kakka ei tule siihen leikkauspöydälle kun kropan alaosakin on tunnottomana. Minulle ei tällaisesta puhuttu Kättärillä käydessäni ja menen leikattavaksi vasta aamulla. Tehdäänkö siis Kättärillä silloin aamulla ennen leikkausta peräsuolihuuhtelu?
- Laitetaanko heti leikkauksen jälkeen päälle verkkopöksyt ja side? Vai annetaanko jälkivuodon tulla siihen sängylle siihen asti kun pääsee suihkuun ja vaatteita vaihtamaan? Tuleeko verta yhtä paljon kuin alatiesynnytyksen jälkeen?
- Minua neuvottiin laittamaan ed. iltana jalkaani stay-up tukisukat. Tulevatko ne leikkauksen aikana vereen vai pysyvätkö puhtaana kun ymmärsin, ettei ekana päivänä pääse edes sängystä ylös ts. joutuuko osastolla makaamaan kovin verisissä vaatteissa?
- Onko Kättärin kätilöt halukkaita hoitamaan vauvaa ainakin ekoina öinä? Minua vain jännittää kuinka pystyn ja jaksan vauvaa hoitamaan alussa kun leikkauskohta on kipeä.
- Pitääkö paikkansa, että sektion jälkeen tulee ilmavaivoja paljon? Laitetaanko Kättärillä sektion läpikäyneet samaan huoneeseen?
Vastauksista kiittäen....
Kommentit (2)
Vierailija:
Minulla olisi muutama käytännön kysymys, suunniteltu sektio kun odottaa muutaman viikon kuluttua. Jos joku ystävällismielinen persoona viitsisi vastata....
- Kannattaako alapään karvat ajella kotona edellisenä iltana kokonaan pois vai riittääkö normaali siistiminen niin, että raja on aika alhaalla? Tekisin tarvittavat toimenpiteet mieluiten kotona itse.
*Mä en ajellut ollenkaan etukäteen, ottivat siellä ennen sektiota tarpeelliset, ei paljoa- Jotkut ovat saaneet kotiin peräruiskeen ed. päivänä jotta kakka ei tule siihen leikkauspöydälle kun kropan alaosakin on tunnottomana. Minulle ei tällaisesta puhuttu Kättärillä käydessäni ja menen leikattavaksi vasta aamulla. Tehdäänkö siis Kättärillä silloin aamulla ennen leikkausta peräsuolihuuhtelu?
*mulla ei ole tehty suolihuuhteluita (takana 2 suunnioteltua kättärillä), enkä ole ottanut peräruiskeita- Laitetaanko heti leikkauksen jälkeen päälle verkkopöksyt ja side? Vai annetaanko jälkivuodon tulla siihen sängylle siihen asti kun pääsee suihkuun ja vaatteita vaihtamaan? Tuleeko verta yhtä paljon kuin alatiesynnytyksen jälkeen?
*Niinkuin edellinen sanoi, muistaakseni heräämössä vuoto tuli sängylle, alla oli joku iso laakea " vaippa" .- Minua neuvottiin laittamaan ed. iltana jalkaani stay-up tukisukat. Tulevatko ne leikkauksen aikana vereen vai pysyvätkö puhtaana kun ymmärsin, ettei ekana päivänä pääse edes sängystä ylös ts. joutuuko osastolla makaamaan kovin verisissä vaatteissa?
*En ole kuullutkaan mistään stay up-sukista???!- Onko Kättärin kätilöt halukkaita hoitamaan vauvaa ainakin ekoina öinä? Minua vain jännittää kuinka pystyn ja jaksan vauvaa hoitamaan alussa kun leikkauskohta on kipeä.
*Ekassa sektiossa meillä oli perhehuone, joten mies auttoi. Tokalla kertaa ei kätilöitä paljoa näkynyt, joten nukuin ekan yön vauva vierellä koko ajan. Ei tarvinnut koko ajan nousta ylös, vaikka illalla olinkin ollut jo jalkeilla.- Pitääkö paikkansa, että sektion jälkeen tulee ilmavaivoja paljon? Laitetaanko Kättärillä sektion läpikäyneet samaan huoneeseen?
*Enpä muista mitenkään kärsineeni ilmavaivoista??! Ei ole sektion läpikäyneet välttämättä samassa huoneessa.=)
Vastauksista kiittäen....
.
Olin suunnitellussa sektiossa kattarilla reilut 6 vko:a sitten. Vastaan pikaisesti eli karvat kannattaa ajella jkv. alaspain. Muuten siistitaan osastolla. Mistaan peraruiskeista ei mulle ainakaan mainittu enka sellaista saanut. Vuotoa leikkauksen jalkeen tuli varmaan norm. jalkivuodon verran ja se tuli aluksi heraamossa sankyyn. Illalla vaihdettiin puhtaat vaatteet ja tehtiin alapesu seka laitettiin verkkohousut ja side. Ylös olisi saanut nousta jo samana iltana. Ei minulle ainakaan sanottu mistaan stay up sukista eika sellaisia ollut kaytössa. Katilot auttavat vauvan hoidossa hyvin aluksi kun ei itse paase ylös. Positiivinen fiilis jai koko hommasta myös talla kerralla. Edellinen sektio kattarilla -04 ja sekin meni hyvin. Sorry yksi kirjain ei toimi...