Haittaisiko sinua jos SDP verottaisi ylimääräiset säästösi pois? Miksi makuuttaa rahaa tileillä turhaan
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt jaksa. Sdp on luvannut verohelpotuksia alle 8000 tienaaville.
Luvannut.. saako nauraa?
Sdp:n äänestäjä uskoo kaiken mitä joku lupaa.
ps:n äänestäjät uskoi kaiken mitä Purra niille syötti
Uskoin Purran lupaukseen hillitä maamutukseksi kutsuttua aikalaishulluutta ja hyvin on tuon lupauksen pitänyt. Askel kerrallaan on edetty ja seuraavassa hallituksessa Perussuomalaiset jatkavat tuota työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritystukirahoista voi hyvin ottaa kolme miljardia pois, sillä ei niitä yritykset tarvitse muualle kuin osakkeenomistajille maksettaviin osinkoihin.
Yritystuet pitää muuttaa omistuksiksi, eli tukea vastaan annetaan valtiolle osakkeita ja osinkoa tuotosta. Vastikkeeton rahanjako on samaa tuhlausta annettiin se sitten vuorineuvokselle tai savannille.
Ulkomailla toimivat kilpailijat saavat jatkossakin yritystukia, meinaatko että suomessa säilyy samalla alalla toimiva kilpailija joko ilman sitä tukea tai sitten luovuttaa omistuksensa pikkuhiljaa Valtiolle? Onko tämä mielestäsi reilua?
On. Tuen tarkoitus on pitää yritys hengissä, eikä elättää omistajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä muutakaan on tehtävissä kun tämä hallitus petti kaikki vaalilupauksensa. Tosin ihmisten säästöihin ei yksikään hallitus tule koskaan saamaan pääsyä joten siinä mielessä ap puhuu schaissea. Minun puolestani tuon persujen 20€/kk veronalennukseni olisi saanut laittaa valtion talouden hoitamiseen koska minulle sillä ei ollut mitään merkitystä.
Sama täällä. Ei olisi talous kaatunut vaikka olisi nostettu 5% tuloveroja. Mun puolesta voidaan nostaa vaikka 10% kunhan niillä hoidetaan oman maan talous reilaan, eikä jaeta maailman tuuliin nyt eikä koskaan.
Eihän se työttömällä haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritystukirahoista voi hyvin ottaa kolme miljardia pois, sillä ei niitä yritykset tarvitse muualle kuin osakkeenomistajille maksettaviin osinkoihin.
Yritystuet pitää muuttaa omistuksiksi, eli tukea vastaan annetaan valtiolle osakkeita ja osinkoa tuotosta. Vastikkeeton rahanjako on samaa tuhlausta annettiin se sitten vuorineuvokselle tai savannille.
Ulkomailla toimivat kilpailijat saavat jatkossakin yritystukia, meinaatko että suomessa säilyy samalla alalla toimiva kilpailija joko ilman sitä tukea tai sitten luovuttaa omistuksensa pikkuhiljaa Valtiolle? Onko tämä mielestäsi reilua?
Perusteletko nyt aikuisten oikeasti kirjoitettua etkä heittele tällaisia halpoja heittoja? Siis miten suomalaisen yrittäjän jättäminen ilman tukea kun ulkomainen kilpailija saa tukea samalla alalla on mielestäsi reilua? Kumman luulet jatkossa kuolevan pois? Kerro nyt ihan rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Antti Lindtman kertoi itse haastattelussa että 4 miljardia ihmisten säästöjä pitää saada yritysten rahoitukseen ja hän aikoo tulevana pääministerinä toteuttaa tämän jollakin tavalla. Itse aion turvata säästöni niin ettei Antti pääse niihin käsiksi, tehkää te mitä haluatte.
Hän on puhunut siitä, että pitäisi saada pankkiin sijoitusrahastot joka avittaa start up-yrityksiä. Sitä rahastoa voi ostaa vaikka kympillä kuten S-pankissa ostetaan rahasto-osuuksia. Jos joku kokee, että sijoittaa siihen neljä tonnia, ei sekään ole huonompi vaihtoehto.
Nythän tilanne on se, että suomalaiset sijoittavat usein ulkomaalaisia yrityksiä ja start up-yrityksiä rahastojen kautta. Tuetaan siis oman maan vastaista toimintaa. Omia tukemalla voi sentään saada maahan uusia Nokioita ja verotulojakin ajan mittaan. Oman rahasto-osuuden arvo kasvaa ja sen voi sitten myydä voitolla halutessaan eli win-win.
Minun puolesta voi viedä sillä ehdolla että maksavat korkoa pääomalle 12% vuodessa verottomasti, ikuisesti. Noita korkotuloja ei sitten viedä!
Miksi SDP ne ottaisi? Kyllö tää oikeistohallitus on köyhdyttänyt kansan. Ei miköän SDP.
Vierailija kirjoitti:
No ei haittaisi demareiden äänestäjiä kun ei heillä mitään säästöjä ole.
Olen pääomatuloillani elävä demarien kannattaja toisessa sukupolvessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä muutakaan on tehtävissä kun tämä hallitus petti kaikki vaalilupauksensa. Tosin ihmisten säästöihin ei yksikään hallitus tule koskaan saamaan pääsyä joten siinä mielessä ap puhuu schaissea. Minun puolestani tuon persujen 20€/kk veronalennukseni olisi saanut laittaa valtion talouden hoitamiseen koska minulle sillä ei ollut mitään merkitystä.
Sama täällä. Ei olisi talous kaatunut vaikka olisi nostettu 5% tuloveroja. Mun puolesta voidaan nostaa vaikka 10% kunhan niillä hoidetaan oman maan talous reilaan, eikä jaeta maailman tuuliin nyt eikä koskaan.
Sinne maailman tuuliin ne demarien rohmuamat rahat menevät. Itsekästä ja väärin ajatella oman maan kansalaisia. Esim. mediassa koko ajan toitotetaan Suomen lapsiperheköyhyttä, silti Tampereella bile-Ilmari päätti lähettää rahat Gazaan eikä nälkäänäkeville suomalaislapsille. Sama varmasti toistuu sitten isossa kuvssa, kun demarit pääsevät valtion budjetista päättämään. Muistatteko Tytti Tuppuraisen kuolemattoman lausahduksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti Lindtman kertoi itse haastattelussa että 4 miljardia ihmisten säästöjä pitää saada yritysten rahoitukseen ja hän aikoo tulevana pääministerinä toteuttaa tämän jollakin tavalla. Itse aion turvata säästöni niin ettei Antti pääse niihin käsiksi, tehkää te mitä haluatte.
Hän on puhunut siitä, että pitäisi saada pankkiin sijoitusrahastot joka avittaa start up-yrityksiä. Sitä rahastoa voi ostaa vaikka kympillä kuten S-pankissa ostetaan rahasto-osuuksia. Jos joku kokee, että sijoittaa siihen neljä tonnia, ei sekään ole huonompi vaihtoehto.
Nythän tilanne on se, että suomalaiset sijoittavat usein ulkomaalaisia yrityksiä ja start up-yrityksiä rahastojen kautta. Tuetaan siis oman maan vastaista toimintaa. Omia tukemalla voi sentään saada maahan uusia Nokioita ja verotulojakin ajan mittaan. Oman rahasto-osuuden arvo kasvaa ja sen voi sitten myydä voitolla h
Siis hetkinen? Oman maan vastaista toimintaa? Tarkoitatko että ulkomaiden yritykset ovat jotenkin Suomea vastaan? Eikö ole niin, että jos sijoitat ulkomaisen yrityksen osakkeisiin, saat siitä voittoa ja myyt ne pois ja kulutat voitot Suomessa niin Suomi on hyötynyt siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shampanjasosialisti :D
Ilmankos on varaa olla sosialisti kun on rikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat kasvattaa työttömyyttä, kun nämä yritykset vaihtavat kotimaata.
Vierailija kirjoitti:
Miksi SDP ne ottaisi? Kyllö tää oikeistohallitus on köyhdyttänyt kansan. Ei miköän SDP.
SDP on köyhdyttänyt kansan himoverotuksellaan josta on seurannut se ettei Suomeen ole kertynyt pääomia joita olisi voitu sijoittaa kasvuyrityksiin. Siksi ne laajentumisvaiheessa ostetaan ulkomaille ja raha valuu sinne. Sosialismi köyhdyttää kansan kuin kansan.
Vierailija kirjoitti:
PS kyllä verottaa pienituloisilta ja antaa rikkaille ja loput jaetaan Suomen ulkopuolelle
Miksi sitten toimeentulotuesta ei makseta veroja, jos PS tuensaajia mielestäsi verottaa? Moni perhe saa joulukuussa mellevät 4000 e käyttörahaa vain siksi, että eivät suostu töihin. Veroja ei makseta euroakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla menolla sukunne kuolee.
Jos yritys jakaa osinkoa niin se ei silloin tarvitse yritystukea. Onko tässä jotain sellaista mitä persu ei ymmärrä? Se teidän veronalennuksenne oli täysin mitätön ja silkkaa populismia. Se ei nostanut keskituloisen ansioita edes yhden kuukausittaisen mäkkärikäynnin vertaa mutta vaikutti valtion kassaan 1,5 miljardia. Oliko pölhöpopulismia or not? Sitten te menitte nostamaan alvin euroopan toiseksi korkeimmalle tasolle. Kulutusveron nostaminen samaan aikaan kun omilla toimillanne aiheutatte kulutuksen laskun on järkevää politiikkaa??? No mistä lähtien mäkkärin harjoittelijan ymmärrys taloudesta on kasvanut niin korkeaksi että sillä hoidetaan kokonaisen valtion taloutta??? Ihmettelen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulla ottamaan kuten ei ole otettu tähänkään saakka. Ei edes Sanna I Virheettömän hallituksen aikana.
Kaikki Euroopan maat antavat yritystukia nimellä tai toisella. Suomessa tavallisin yritystuki on sähköveron alennettu alv-kannassa oleminen. Raha ei siis vaihda konkreettisesti omistajaa. Ilman yritystukia kilpailisivat suomalaiset takamatkalta muita vastaan ja todennäköisesti myös olisivat häviäjiä. Se tarkoittaa vielä vähemmän verotuloja Suomeen.
Jonkinlainen vararahasto on hyvä olla. Usein joudun auttamaan lapsiani taloudellisesti. He ovat kunnon väkeä mutta ajat on kovat. Pummien elättämiseen en halua antaa euroakaan.
Kommentti on ilmoitettu.
Kommenttisi on jonoutettu moderointia varten ja julkaistaan hyväksynnän jälkeen.
Tämä tuli kun kommentoin: "Tuo on jo käytössä".
Mikä tätä palstaa vaivaa?