Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin katosivat hyvät huumorilla höystetyt toimintaleffat?

Vierailija
20.12.2025 |

Esim mallia Tappava ase 1-4, 48 tuntia, die hard 1-3 yms. Eikö muita tylsistytä nämä nykyajan synkät leffat?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katastrofikytät - the other guys oli ja on aivan loistava hämärän huumorin elokuva.

Vierailija
22/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksinkertaisesti osata enää eikä ole sopivia näyttelijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yksinkertaisesti osata enää eikä ole sopivia näyttelijöitä.

Statham on mutta onkin sitten melkein ainoa.

Vierailija
24/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tää on vain vanhan pierun kalkkeutumishorinoita, mutta mulla on leffoista yleensäkin sellainen fiilis, että jossain vaiheessa on kadotettu "se" -mikä se sitten onkin, ja mitkään mahtitehosteet eivät siihen auta.

Eli jokin taika nykyleffoista jää puuttumaan. 

Vierailija
25/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tää on vain vanhan pierun kalkkeutumishorinoita, mutta mulla on leffoista yleensäkin sellainen fiilis, että jossain vaiheessa on kadotettu "se" -mikä se sitten onkin, ja mitkään mahtitehosteet eivät siihen auta.

Varmaan se juoni.

Vierailija
26/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvamusiikki on aikakin muuttunut rymistelyksi. Missä John Barryn, Michael Kamenin ja Bill Contin tyyliset säveltäjät?

Vierailija
27/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen samoihin aikoihin, kuin vassarien huumorintaju.

Vierailija
28/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynnän ja tarjonnan laki.

Vierailija
29/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et pysty kertomaan mikä se nykyleffoista puuttuu? Muuta kuin "se". Mitä se "se" sitten oikein on?

Vierailija
30/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et pysty kertomaan mikä se nykyleffoista puuttuu? Muuta kuin "se". Mitä se "se" sitten oikein on?

Nii. Kokemus, tunne... enkä tosiaankaan osaa täsmentää. Mutta usein näin koen tapauksessa vanhat vs uudet leffat.

Vierailija
31/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajat odottavat nykyään saavansa muutakin kuin B-luokan junttielokuvia. Kyllä niitä edelleen tehdään, mutta niillä ei lyödä rahoiksi. 

Vierailija
32/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siinä on jotain että elokuvia tekee ihmiset joiden kokemukset ja taiteellinen inspiraatio tulee lähinnä toisista elokuvista. Pikkuhiljaa korruptio etenee ja käy niin että tuotokset ei enää kosketa tavallisia ihmisiä. 

Vierailija
33/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologiset trilleritkin ovat hävinneet.

Vierailija
34/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voittojen maksimointi on saavuttanut sellaisen tason että leffoista suurin osa on ainakin osittain toistensa kopioita.

Kun pitää vedota kaikentyyppisten katsojien lompakkoon.

Vierailija
35/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii. Kokemus, tunne... enkä tosiaankaan osaa täsmentää. Mutta usein näin koen tapauksessa vanhat vs uudet leffat.

Voin vastata sinulle mistä on kysymys. Kyse on sinun nostalgian kaipuusta, ei mistään muusta. Maailma muuttuu ja tämä muutos näkyy myös elokuvissa. 

Vierailija
36/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat muuttuvat ja ajanhenki sen mukana. Jos joku yrittäisi tehdä uudestaan jotain 1980-luvun tyylistä viihdettä niin se ei kelpaisi ihmisille enää. Vanhat elokuvat ja sarjat on tehty siihen aikaan ja useat niistä ovat paljon parempia kuin nykyään tehdyt mutta ne ovat oman aikansa kuva. Niitä pystyy katsomaan juuri sen takia koska nostalgia ja muistot asettavat ne eri asemaan kuin uudet elokuvat.

Vierailija
37/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on Open range, Armoton ja Three Amigos nii ei pääse valittamaan että kaikki nykywesternit....paitsi että hupsista, eihän nuokaan mitään nykyleffoja enää ole.

Vierailija
38/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajat muuttuvat ja ajanhenki sen mukana. Jos joku yrittäisi tehdä uudestaan jotain 1980-luvun tyylistä viihdettä niin se ei kelpaisi ihmisille enää. Vanhat elokuvat ja sarjat on tehty siihen aikaan ja useat niistä ovat paljon parempia kuin nykyään tehdyt mutta ne ovat oman aikansa kuva. Niitä pystyy katsomaan juuri sen takia koska nostalgia ja muistot asettavat ne eri asemaan kuin uudet elokuvat.

Osittain totta mutta on joitain elokuvia joita tehdään edelleen 80-90 luvun tyylillä ja niitä minä itse pystyin katsomaan yhtä hyvin kuin vanhojakin elokuvia. 

Vierailija
39/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan Axel F taas seikkaili, joten kyllä niitä edelleen tehdään. 

Vierailija
40/87 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siinä on jotain että elokuvia tekee ihmiset joiden kokemukset ja taiteellinen inspiraatio tulee lähinnä toisista elokuvista. Pikkuhiljaa korruptio etenee ja käy niin että tuotokset ei enää kosketa tavallisia ihmisiä. 

Juuri näin. Nykyajan käsikirjoittajat ovat valmistuneet suoraan kouluista ja ovat kaverivanhempien lapsia jotka ovat suojanneet heitä elämältä . Ei ole elämänkokemusta joten et voi kirjoittaa uskottavasti ja todenmukaisesti siitä.

Esimerkkinä nyt vaikkapa alkuperäisen Star Trekin ja usean muunkin sarjan/elokuvan luoja Gene Roddenberry, hän oli 2, maailmansodassa lentäjänä, lensi hetken reittilentäjän sodan jälkeen mutta meni Los Angelesin poliisiin töissä jossa eteni nopeasti katupartiosta etsiväksi. Sieltä sitten Hollywoodiin kun konsultoi ensin elokuvastudioita poliisiasioissa ja alkoi auttaa käsikirjoituksissa kunnes pääsi tekemään sarjoja itse. Hänellä oli elämänkokemusta mistä ammentaa ja samoin muillakin käsikirjoittajilla.

Myös esim. Jack Kerouac lähti itse tien päälle kokemaan ennenkuin sai kirjoitettua ensimmäisen hyvän kirjansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi