Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen muuttamassa Lahdesta joko Tampereelle tai Helsinkiin

Vierailija
20.12.2025 |

Kumpaa te suosittelisitte? Lahdessa siis ärsyttää työpaikkojen vähäisyys eli huonot työllistymismahdollisuudet.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinkaan Helsinki. Tosi kolkko, kireä ja hektinen ilmapiiri ja tunnelma. Tosi paljon näkee päihdeongelmaisia ja pahoinvointia, sekä ihan muualta tulleita. Järkyttävän hintaiset asunnot. Pitkät välimatkat, ruuhkia ja ihmispaljoutta, ja palvelutkaan ei usein toimi kunnolla. Epäonnistunut kaavoittaminen täydennysrakentamisineen ja uudet alueet täysin epäonnistuneita. Olen syntyperäinen helsinkiläinen ja silti voinut todeta nämä, joten miltäköhän muualta muuttanut kokee tunnelman, tuskin ainakaan paremmalta.  Katselen kaiken aikaa kämppää Helsingin ulkopuolelta. 

En väitä etteikö muualla olisi ongelmia, mutta kyllä se yleinen ilmapiiri ja katukuva niin paljon rauhallisempi muualla on.

Jos olisin ap muuttaisin vaikkapa Kuopioon jossa parempi työtilanne kuin Lahdessa, mutta "ihmisen kokoinen'" kaupunki". 

Vierailija
62/62 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä joku haluaa muuttaa kumpaankaan noista vaihtoehdoista!? Olisin mieluummin vaikka työttömänä Lahdessa kuin että muuttaisin Helsinkiin tai Tampereelle. Molemmissa olen joutunut asumaan. Nykyään Hangossa, ja tänne jään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi