Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen muuttamassa Lahdesta joko Tampereelle tai Helsinkiin

Vierailija
20.12.2025 |

Kumpaa te suosittelisitte? Lahdessa siis ärsyttää työpaikkojen vähäisyys eli huonot työllistymismahdollisuudet.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutat Tampereelle Nekalaan.

Tai hipposkylään. 

Vierailija
42/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu ihan ihmisestä, mistä itse tykkää?! Pk-seudulla on enemmän tapahtumia, pääsee helposti laivalle jne. Mikä sulle on tärkeää ylipäätään?

Työpaikat, sivistys, hyvät käytöstavat omaavat ihmiset, monikulttuurisuus ja ulospäinsuuntautuneisuus, mahdollisimman vähän polttomoottoriautoja, kasvava ja houkutteleva kaupunki.

Et pärjää hyväkäytöksisten kanssa 

Pärjäänpäs. En vain pärjää vammaisten autistien kanssa kuten tämäkin lanka osoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Lahesta Helsinkiin työn perässä. Sittemmin olen miettinyt, että ehkä olisi kuitenkin kannattanut jäädä Lahteen. Tampereelle en muuttaisi mistään hinnasta. Joten, itse sinun on päätöksesi tehtävä, etkä varmaankaan valitse sen mukaan, mitä vauva avlla sanotaan. 

Vierailija
44/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin Lahesta Helsinkiin työn perässä. Sittemmin olen miettinyt, että ehkä olisi kuitenkin kannattanut jäädä Lahteen. Tampereelle en muuttaisi mistään hinnasta. Joten, itse sinun on päätöksesi tehtävä, etkä varmaankaan valitse sen mukaan, mitä vauva avlla sanotaan. 

Mikä kaduttaa Helsinkiin muuttamisessa?

Ap

Vierailija
45/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No käypä paikan päällä haistelemassa meininkiä. Tampere on vakaampi mutta aika ummehtunut sisämaakaupunki tietynlaisella sisäkulttuurilla. Helsinki on värikkäämpi ja moninaisempi, ja siellä on suomen keihään kärki, mutta toisaalta ovat aika kipeitä sitten, tunnelma ei ole mikään lämmin vaan erittäin vittumainen ja kilpailullinen. Ja perverssi, monogamiaa ei ole näissä harrastettu varmaan vuosisatoihin.

Huumeongelma molemmissa.

Itse en lähtisi työn perässä kumpaankaan, parempi olla työtön siellä missä voi hengittää kuin myrkyttää itsensä rahan vuoksi.

Hauska kuulla jos Tampere ei ole päässyt vielä pervertoitumaan. Voihan se olla että tietyt median syöttämät villitykset eivät uppoa tuolla yhtä helposti läpi. Tuohan kertoisi hyvää tamperelaisista.

Vierailija
46/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Vantaan Korsoon. Täältä on kohtuullinen matka siivoamaan Prismojen lattioita Järvenpäästä Pasilaan. Yötöinä.

Vierailija
47/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdesta pääsee junalla töihin Helsinkiin.

Vierailija
48/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae töitä molemmista ja muuta sinne, kumpaan pääset töihin. Perheetön (?) voi vaihtaa kaupunkia vaikka joka vuosi jos siltä tuntuu. Ainahan pääsee takaisin.

Vierailija
49/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei mua varsinaisesti kaduta, koska siitä ei ole mitään hyötyä, tehty mikä tehty, ei muutu katumalla tekemättömäksi. Muutto näytti silloin ja siinä tilanteessa kahdesta pahasta, työ sosiaalitoimessa Lahdessa tai työ terveysalalla Helsingissä, pienemmältä pahalta. Olin tietämättömyyttäni, kokonaisuutta täysin ymmärtämättä valmis jättämään rakkaan kotikaupungin liian kevyesti.

Tiivistettynä ja sangen subjektiivisesti: harmitellut,  että lähdin Lahesta. Se on kuitenkin ihmisen kokoinen kaupunki. 

Vierailija
50/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei mua varsinaisesti kaduta, koska siitä ei ole mitään hyötyä, tehty mikä tehty, ei muutu katumalla tekemättömäksi. Muutto näytti silloin ja siinä tilanteessa kahdesta pahasta, työ sosiaalitoimessa Lahdessa tai työ terveysalalla Helsingissä, pienemmältä pahalta. Olin tietämättömyyttäni, kokonaisuutta täysin ymmärtämättä valmis jättämään rakkaan kotikaupungin liian kevyesti.

Tiivistettynä ja sangen subjektiivisesti: harmitellut,  että lähdin Lahesta. Se on kuitenkin ihmisen kokoinen kaupunki. 

Lahti on kyllä kieltämättä kivan kokoinen kaupunki, mutta yhtään pienemmällä paikkakunnalla en suostuisi asumaan.

Ap

Vierailija
51/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on mamulandia. En menisi. 

Vierailija
52/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pelkäät maahanmuuttaneita?

Vierailija
53/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä on sinulle ongelma? Juuri äsken söin pho-keittoa, jonka kokkasi todennäköisesti muualta tullut ja minulle kuskasi muualta tullut. Illalla menen boltilla tapaamaan ystävääni ja kuskina on todennäköisesti muualta tullut.  Moni työkaverini on tullut muualta ja työpaikkani siivouksesta vastaavat muualta tulleet.

Vierailija
54/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä on sinulle ongelma? Juuri äsken söin pho-keittoa, jonka kokkasi todennäköisesti muualta tullut ja minulle kuskasi muualta tullut. Illalla menen boltilla tapaamaan ystävääni ja kuskina on todennäköisesti muualta tullut.  Moni työkaverini on tullut muualta ja työpaikkani siivouksesta vastaavat muualta tulleet.

Persupelkurit ne pelkää maahanmuuttaneita 🤭

Vierailija
55/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta lähemmäs sellaista paikkaa, missä vanhempasi asuvat. 

Sitten on helpompi, kun he tarvitsevat hoivaa. Käydä tarkkailemassa laatua, hommata hoitopaikka, paperiasiat jne.

Vierailija
56/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos otat, ota taksi. Ei mitään pingopangopongoyangoüberboltia.

Vierailija
57/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Bolt toimii todella hyvin.

Vierailija
58/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on helpompi, kun he tarvitsevat hoivaa. Käydä tarkkailemassa laatua, hommata hoitopaikka, paperiasiat jne.

Turpa kiinni, v*tun perskokkare. Mun vanhemmat menee julkiseen vanhainkotiin sitten kun on sen tarve. Ja kyllä, niitä on vielä tulevaisuudessa olemassa vaikka te kuinka yrittäisitte romuttaa hyvinvointivaltiota.

Ap

Vierailija
59/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turpa kiinni, v*tun perskokkare. Mun vanhemmat menee julkiseen vanhainkotiin sitten kun on sen tarve. Ja kyllä, niitä on vielä tulevaisuudessa olemassa vaikka te kuinka yrittäisitte romuttaa hyvinvointivaltiota.

Ap

Sinä se oot kakkakikkare.

Vierailija
60/60 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Bolt toimii todella hyvin.

No toimii, jos toimii. Lisäksi kyydeistä jää hyvin vähän autoilijalle saati jos on kuljettaja... Esimerkiksi meille ei yksikään Bolt- tms kuski löydä suoraan, koska sellaista karttaohjelmistoa, jossa näkyisi pihateiden kiinteät portit, ei heillä ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan