SUURperhe kuumeilijat viikkoon 17 :)))))))))))))))))))
Aloitetaankos taas uusi pino.. :) Nopeaan nämä viikot vierähtää! Omppuäippä oli siis viikonloppuna isukin kans lemmenlomalla ja kivaa oli.. ;)
Viime yönä näin ihme unia ja aamulla mietin niitä pitkään.. vauvoihin ne liittyi ja sai mut taas miettimään " vauvaprojektia" .. Sitä miten sitä vielä uskaltaisi.. Neljä tervettä lasta on jo paljon.. mietin kaikkea tämmöistä: Kuinka taas jaksaisi jännityksen piinan, että tärppääkö vai ei ja jos tärppäisi niin kuinka paljon pelkäisi meneekö kaikki hyvin, onko raskaus normaali ja eteneekö raskaus niin kuin pitää. Ja onko vauva terve. Ja kun vauva syntyy, pelkäisi kätkyt kuolemaa, koliikkia... Sinänsä outoja ajatuksia kun kaikki raskauteni on menneet aina hienosti ja lapset on terveitä, mutta ajattelin näitä asioita sillä mielellä, että OLISIKO MINUSTA TAAS SIIHEN? Ihan vielä kuitenkaan.. Vaikka raskaana oleminen on ihanaa niin siihen kuuluu niin paljon huoltakin. Mutta lämmin kesä on edessä päin ja aikaa antaa ajatustenkin pehmetä.. :)
Plussaonnea kaikille jännääjille ja jo vauvaa yrittäville! Olen hengessä mukana!!! Ja haaveilen....
Omppuäippä (-98, -98, -00, -06)
Kommentit (56)
Olen tänne muutaman kerran kirjoitellut. Lähinnä vatvonut sekavia fiiliksiä orastavan vauvakuumeen ja toisaalta taas nykyisen helpohkon elämäntilanteen välillä.
Lapset ovat jo " ihmisen ikäisiä" ja yöt saa nukkua. Miten ihmeessä sitä viitsii taas ruljanssin aloittaa alusta. Eilen minä kuitenkin TEIN SEN! Eli varasin parin viikon päähän kierukan poistoa varten. Hullu???
Edelleenkään ei mikään hirveä vauvakuume ole, mutta ajattelin, että jos tulee niin tulee. Toisaalta voi olla niin, että en enää edes tule raskaaksi. Se ei ole ollut kovin helppoa nimittäin.
Omppuäippä. Sinulla näkyy olevan nuorin vähän pidemmällä ikäerolla edelliseen. Oliko haastteellista palata vauva-arkeen, kun lapset olivat jo hieman isompia?
Tässä menee jo kirjoituskin ihan solmuun, kun pää on pyörällä ajatuksia :)
Yks yö näin unta naapuristani. Hän tuli meille humaltuneena ja istui olkkarin sohvalle, sitten raapi päätään että perhana kun noi kirput puree. Yhtäkkiä lattia oli täynnä täin munia! ne oli kuin helmet. Heitin tän naisen ulos, ja aloin hulluna imuroida, ne munat meni imuriin niin äänekkäästi kun olis hiekkaa imuroinut. Mietin vain että liittyiköhän ne jotenkin hedelmmällisyyteen :D on tultu niin paljon mietittyä vauva juttuja että uniin tulevat. Muuten täällä päin kaikki ok, ja alkaa jo tuntua tuo aika pitkältä, mutta sinnitellään.
Omppuäippä
Juuri noita samoja pelkoja täälläkin. Pelkään nyt entistä enemmän koska pojallamme on munuaissairaus jonka takia on paljon jouduttu olemaan sairaalassa. Lapsen sairaus on raskasta, mutta kaikkein pahinta se on silloin kun tietää että lapsi voi kuolla siihen. Meidän sairaus on sentään hoidettavissa. Vaikka lapsi siitä kärsiikin, voi hän elää normaalia elämää suurimman osan ajasta. Ja siitä voi jopa parantua joku päivä kokonaan!
Sunmom
Tervetuloa joukkoon! Kerrothan meille sitten mitä se raskaustesti näytti? :)
meriutu
Minä myös olen poistamassa kierukkaa. Kävinkin jo lääkärissä maanantaina mutta hän ei saanut kierukkaa poistettua kun ei löytänyt niitä lankoja. Edellisellä tarkastuskerralla ne siellä kuitenkin olivat... Nyt sitten odottelen aikaa gynelle joka poistaa kierukan ultran avulla. Mies haluaa kuitenkin odottaa vielä vuoden ennenkuin alamme sitä lasta yrittää. Pitää kuulemma saada autolaina ensin maksettua pois :) Katotaan nyt saanko käännettyä sen pään että vähän aikaisemmin vois aloittaa yrittämisen.
M@m@-3x
Hih :) Olipas hassu uni. Tulkintasi taitaa olla ihan oikea. Varmasti uni liittyy noihin vauva juttuihin :)
Voi hitsi Soffla, että sun poistoreissulla kävikin noin... Mä pelkään sitä poistoa ihan tajuttomasti. Kierukan laitto oli aikanaan ihan kamalaa. Nyt ei ole ollenkaan kuukautisia ja kuukautisten aikana se poisto olis kivuttomampaa, koska paikat on auki.
Terkkari kyllä lupas, että pois otto olis yksi pieni kiskaisu vaan.. En kyllä usko sitä tätiä :)
No, tässä on vielä pari viikkoa aikaa jännittää toimenpidettä!
mulla poistettiin muuan vuosi sitten kuparikierukka ihan terveyskeskuksessa. Lankojen päät oli piilossa napukan (?) takana mutta tohtori ne sieltä löysi kuitenkin. Itse kierukan poistamista en edes huomannut. Ei sattunut, ei nipistänyt, eikä ollut menkkoja silloin.
Kyllä se hyvin teilläkin menee, muistakaa rentoutua bdbdbbd
Juu, ja meidän kolmonen nappasi heti siitä kierrosta ;-) eli yksiäkään menkkoja ei tarvinnut kärsiä poiston jälkeen!
Mulla pitäis ne testit tulla tänään postissa. Ovat niitä Aconin 10mIU/mL hCG. Uskaltaisiko tehdä jo tänään? Ei kai vuorokauden ajalla ole merkitystä nykyään? vaikkakin oon aina ennen aamuisin tehnyt. Pikkasen kyllä pelottaa, että joudun pettymään.
No, nyt täytyy patistaa muksuja kouluun.
Sunmom kp29/28-30
Pinoudun nyt tänne, vaikka ihan kait turhaa mun edes roikkua kuumeella :P. Mies ei meillä halua lisää..........
Ennestään 5 muksua meillä........
Tervetuloa mukaan uudet kirjoittelijat ja kuumeilijat KesäTuuli72 ja Sunmom!!! Täällä sitä yhdessä kuumeillaan ja jaetaan ilot ja surut.
KesäTuuli72: Taitaa olla aika yleistä meillä suurperhekuumeilijoilla ettei mies lämpene aivan yhtä tiuhaan tahtiin... älä siis hätäile... kyllä me yhdessä keksitää keinoja kesyttää karjumme! :o) Ja täällä on lupa haaveilla ja puhua unelmistaan ääneen! Ihanaa kun olet mukana!
meriutu: Minulla tosiaan on kolmosen ja nelosen välissä luova tauko. Olin siinä välissä muutaman vuoden aika tiiviisti töissä ja voin sanoa, että kotiin jääminen oli ihanaa! Kyllähän sitä vauva-ajatusta piti sulatella, että jaksaako kaiken taas alusta jne...mutta kuume pikkuihmiseen oli niin valtava, että halusin vauvan EHDOTTOMASTI. Ja voin kertoa, että on se sen arvoista!!! Toiset lapset rakastaa pikkuneitiä ihan mielettömästi. Hän on kaikkien maskotti. Ja apuakin isommista on! Vanhempi tyttäreni on nyt esikoulussa ja kaksospojat tokaluokalla, joten me ollaan vauvan kans päivät kaksin ja on ihanaa! Joten ihan tositositosi lämpimästi SUOSITTELEN! :o9
Soffala: Ikävä kuulla lapsesi sairaudesta. Ihanaa kuitenkin, että jaksat olla positiivinen ja kuten mainitsitkin, huonomminkin voisi olla. Halauksia sinulle ja onnea vauvaprojektiin. Toivon, että miehesi lämpenee ajatukselle PIAN! Ja kyllä se kierukkakin pois saadaan. :)
Ja mulla menkat jatkuu... hitsi, että on outoa kun taukoa on ollut yli 1,5 vuotta kun ensin raskaus ja sitten imetys! Mutta tottuuhan tähän taas, naisena olemiseen.. ;) ja tieto hedelmällisyydestä on jokseenkin kutkuttava.. tiedätte kyllä! :))
Aurinkoa, ihanaa päivää kaikille! Kirjoitellaan paljon ja pidetään pino karkealla!
Omppis
Mä ehdottelin kompromissia..!! ...Eli itseni tuntien tulis 6:nen jälkeen jossain välis jälleen kuume, mutta mä kyl leikkauttaisin vaikka itteni synnytyksen yhteydessä. . Nyt tuntuu, että olen hiukan saamassa " niskalenkkiä" ..
Katsotaan nyt tipunko taas tosi korkeelta ja itken jälleen tossa 23mais viimeistään omaa kurjuuttani *nolo*
niin on samanlaiset ajatukset täällä...
Meillä mies itse olisi halunnut mennä sterilisaatioon nelosen jälkeen, mut ei tainnu sit uskaltaa enkä kyllä omalta osaltani " antanut lupaa" ... nyt minä olen asiaa miettinyt jos sen viidennen sais ja sit piuhat *naps*.. mutta, mutta eipä taida viidennestä olla toivetta jossei nyt olisi napannut tässä kierrossa, vahinko kun kävi. Mut niin kauan kuin on mahdollisuudet raskautua niin minä en hevillä luovuta, pehmeätä painostusta, hih hih... Toivottavasti teilläkin ukko tulee toisiin ajatuksiin!
Soffalalle myös peukkuja miehen käännytykseen bd bd bd
Tosiaan, testit oottaa teijäänsä tuolla laatikossa :o ohjeissa suositeltiin tekemään aamulla. Voipi olla meikäläisellä aika levoton ensi yö : /
jossei nyt sitten täti porhalla paikalle ennen sitä.
Sunmom
Sterilisaatiosta... Miehelle sanoin, että koska hän on ehdoton sen suhteen, ettei enää lapsia niin menköön tekemään sterilisaation, koska minä en (vielä) pysty sitä tekemään. Neljännestä haaveilen nyt, mutta luulen, että viisi olisi se luku, jolloin lapsiluku olisi oikeasti täynnä. Viidennen jälkeen EHKÄ laittasin piuhat poikki.
Välillä tuntuu, että mies taitaa tuntea minut paremmin kuin minä itse itseni. Nimittäin silloin, kun aloin puhua ensimmäisestä vauvasta niin muistan mieheni sanoneen, että kuitenkin haluan sitten lisää lapsia eikä yksi riitä. Ja oikeassa oli ;-). Kolme olen saanut, joista viimeisintä kuumeilin aivan älyttömästi, kun luulin, etten varmasti saisi miestä puhuttua ympäri!
Taloudellisten asioiden lisäksi mietin omaa jaksamista, kun tämä neljännen haaveilu iskee. Hoidan paljon yksin lapsia, vaikkakin parempaan suuntaan on miehen osallistuminen mennyt. Niinpä ajattelen, että jonkin aikaa voin vielä kierukkaa pitää, että nuorimmainen (2v) ennättää vielä kasvaa. Mutta kokoajan toivon, että mies ehdottais kierukan poistamista...
Sekavia mietteitä, mutta välillä vaan hyvä päästä kirjottelee jonnekin. Varsinkin, kun kaverit varmaan kauhistuis, että OIKEASTI haaveilen neljännestä vauvasta :-)!
Täällä sama vika (vika?).. taitaa vauvakuume olla ikuista. Vaikka lapsiin välillä väsähtääkin, ne on niin ihania! JOS itse saan mieheni puhuttua ympäri viidennen suhteen, se varmasti on viimeinen. Mies ei varmasti suostuisi enempään... ja se luku kai minullekin riittäisi? Ja kuulkaa, näin tänään kaupassa perheen, jossa oli viisi lasta! Aika pieniäkin, ehkä omieni ikäisiä. Tulin niiiiiin hyvälle mielelle :) Teki ihan mieli kysyä, että onko elo vilkkaampaa viiden kuin neljän lapsen kanssa.. ;) Hei mutta kertokaapa te, joilla on kokemusta asiasta!?
Omppis
Mä oon pitkään taustaillut ja lukenut teijän juttuja. Itsellä kauhea vauvakuume mutta mies ei lämpene ajatukselle sitten millään. Meillä on ennestään p97, t99, p00, t02, t05 ja p8/06. Nyt sit kuumeilen seiskaa. Mua ainakin vaivaa ainainen vauvakuume(kroonisessa muodossa). Miehelle olen nelosen jälkeen aina luvannut että tää on viimenen mutta nyt haluaisin vielä sen viimeisen ja nyt olisin valmis menemään itse pistämään piuhat poikki. Mies ei halua lisää lapsia mutta ei suostu menemään piuhojen poikkasuunkaan. Josta olen ihan tyytyväinen. Josko miehen pään sais vielä kerran käännettyä.
Tänään otin viimesen pillerin ja ennen seuraavan listan alkua niin käydään kyllä kiivaat keskustelut lapsiluvusta ja pillereiden pois jättämisestä. Mulle tää seiska olis siinä mielessä viimeinen että autoon ei mahdu enempää ja nyt ei ole varaa vaihtaa autoa kun se on vasta vuosi sitten hommattu. Niin ja oon joskus nuoruudessani vannonut etten yli kolmekymppisenä tee laspia. Kolmekymppiä tulee täyteen marraskuussa vasta.
Omppuäipälle piti vastailla että ei se meno nelosen jälkeen kauheesti muutu. Suurin muutos mulle on ollut se kun kolmen jälkeen tuli se neljäs. Silloin meni moni asia uusiksi. Tavallinen auto vaihtui tilaautoksi /pikku-bussiksi. Ja muutenkin . Meilläkin kun isommat 3kpl ovat koulussa ja eskarissa niin on kiva olla aamupäivät kotona kolmen kanssa.
Jaahas nyt toi kuopus meuhkaa sängyssään tarvii mennä kellistämään. Ihana ikä tää 8kk kun just on opittu nouseen pystyyn niin sitä pitää sitten treenata koko ajan nukkumaan menoista on tullut yhtä tasitelua.
puuhis
K@@po:
. Varsinkin, kun kaverit varmaan kauhistuis, että OIKEASTI haaveilen neljännestä vauvasta :-)!
K@@po! Mulla myös käy samalla tavalla välillä mielessä, että mitä ne muut ajattelee, kun haluaisi vielä neljännen...Toisaalta ihan hassua edes pähkäillä moista, järjellä sen tietää. Tänäänkin yksi ystäväni puhui minulle mahdollisesta kolmannesta lapsesta heillä joskus, enkä " kehdannut" sanoa haaveilevani neljännestä...Meillä on onneksi suvussa paljon monilapsisia perheitä (4-10), vaikka ei lestadiolaisia ollakaan... ;) Mutta ystävä/tuttavapiirissä on vain pari 4-5 lapsen perhettä, mutta ehtivätpä ne muutkin vielä, kun ovat vasta kolmenkympin molemmin puolin. Ehkä sitä voisi näyttää " esimerkkiä" muille, että kyllä sitä voi olla useampiakin lapsia perheessä. Ja toisaalta olisi aina muistettava se, että lapset ovat LAHJA, eikä heitä niin vain tehdä...Meillä tosiaan tilanne se, että mies kyllä täysillä lämmennyt neljännelle (jopa minua enemmän välillä...), mutta kesän lopulle ainakin odotellaan ennen kuin yrittämään uskaltaudutaan.
Menninkäinen + 3 alle kouluikäistä
Olen siis kolmen lapsen äiti p00, p03 ja p02/07 ja vielä haaveillaan suurperheestä.... Sulle Sunmom, meilläkin petti ehkäisy, mut ei haettu mitään jälkiehkäsyä, kerro miten teillä kävi?
Aamusella testasin ja negahan sieltä pätkähti ihan puhtaasti. Mutta onpa " vasta" kp30/28-30. Ja outo tunne vauvamasusta jatkuu, kuten edellistenkin raskauksien kohdalla?!?!
Miehelle kerroin negasta niin sehän huuli pyöreenä kysyi olisinko mä muka halunnut olla raskaana? Kroonista vauvakuumetta potevana en olisi tästä " vahingosta" kieltäytynytkään. Abortista mulle on turha edes vihjata, murr.
Voi mä niin toivon, että päästäisiin miehen kanssa jonkunlaiseen yhteisymmärrykseen tässä vauva-asiassa. Jos vaikka sitten se iltatähti muutaman vuoden päästä ;-)
Nyt täytyy kaivella prinsessalle aamupalaa ja kohta tulee siskon muksu 11 kk hoitoon (on meillä arkipvät kun sisko töissä, siis onhan mulla sitten tavallaan se viides!).
Palaan myöhemmin..
Mies tosiaan ollu nyt vaan pätkätöissä ja sanoi alkavansa ettimään kesän jälkeen kunnon työtpaikkaa, jos siis täältä saa edes! Meinas, että mulle jää liikaa hommaa, kun joudun kuskaamaan ekaluokkalaista kouluun ja tuota kuopusta tarhaan jossain vaiheessa..ym. ym. syitä *hohhoijaa*
Parempi mennä jomman kumman sterilisaatioon sitten...
Ai niin! Onhan meillä koira ja kissa, jotka kans estää vauva hankkeen...
Itku+kiukku nyt mulla..........
Taitaa olla kevättä rinnassa kun me suurperheilijätkin kasvetaan, hyvä näin! :)
Kaikille teille, joilla tuntuu olevan jo toivoton olo miehen lämmittelyssä, antakaa olla vähän aikaa. Luovuttaa ei saa eikä heittää unelmiaan romukoppaan, mutta hengähtäkää itse ja antakaa miehenkin kypsytellä hetki. Vaikkapa kesän ajan kuten omppuäippäkin.. ;) Ei ole meilläkään takuita siitä ettäkö mies ois syksyllä yhtään sen valmiimpi viidenteen, mutta kyllä mulla toivo elää!
Joko Niiloakselilla puoliväli? Koitan taas laittaa meiliä tulemaan kunhan kerkiän.. toivottavasti vaikkapa iltasella.. :)
Nyt siivoilemaan...kuopuksen lipastotkin pitäs järkkäillä ja poimia pieniä pois, vitsit että se kasvaa nopeaan.. :/
Halauksia!
Omppis
Eli lähinnä siinä vaiheessa, kun lapsia on neljä tai enemmän...Meillä siis kolme lasta ja vielä mahdutaan tavalliseen farmariin, mutta vuoden päästä olisi autonvaihto edessä, mikäli neljäs lapsi tulisi. Olemme ajatelleen 7 hlö:n tila-autoa, lähinnä merkit Toyota Avensis Verso tai Honda kiinnostaisivat, tosin hinnat ko. merkeissä ovat ainakin tällä hetkellä meille liian korkeita...
t.Menninkäinen, vähän vauva- sekä " epänaisellista" autokuumetta
Pitänee nostaa tätä pinkkaa :-)
Mieli ailahtelee. Muutamen viikon ajan ollut niin paljon ohjelmaa, ettei ole olo tuntunut yhtään vauvakuumeiselta. Petipuuhatkaan ei ole kiinnostanut, ei sitten yhtään. Liekö halut palaamassa, kun nyt taas lueskelen teidän juttuja, eikä se vauva-ajatus sittenkään olisi paha ;-)!
Kierukka on paikoillaan. Lääkärillä kävin, kun vuodot olleet mitä sattuu. Lääkäri tarkisti ultralla kierukan olemassaolon ja oikein oli asennettu. Samalla totesi, että todennäköisesti emätintulehdus sekä kohdussa ehkä jotain harsomaista juttua(en muista nyt sitä sanaa), joka voi aiheuttaa sekavia vuotoja. Etukäteen olin miettinyt kierukan poistoa ja mies suostui myös ajatukseen, mutta kortsut olisi otettu käyttöön (mies ei todellakaan halua neljättä lasta). Tyydyin kuitenkin lääkärin tekemiin tutkimuksiin sekä toteamukseen, ettei vielä ole syytä poistaa kierukkaa. Ai ei vai?!?
Paljon onnea plussanneille sekä teille, joilla vauvan yritys meneillään!!!