Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURperhe kuumeilijat viikkoon 17 :)))))))))))))))))))

23.04.2007 |

Aloitetaankos taas uusi pino.. :) Nopeaan nämä viikot vierähtää! Omppuäippä oli siis viikonloppuna isukin kans lemmenlomalla ja kivaa oli.. ;)

Viime yönä näin ihme unia ja aamulla mietin niitä pitkään.. vauvoihin ne liittyi ja sai mut taas miettimään " vauvaprojektia" .. Sitä miten sitä vielä uskaltaisi.. Neljä tervettä lasta on jo paljon.. mietin kaikkea tämmöistä: Kuinka taas jaksaisi jännityksen piinan, että tärppääkö vai ei ja jos tärppäisi niin kuinka paljon pelkäisi meneekö kaikki hyvin, onko raskaus normaali ja eteneekö raskaus niin kuin pitää. Ja onko vauva terve. Ja kun vauva syntyy, pelkäisi kätkyt kuolemaa, koliikkia... Sinänsä outoja ajatuksia kun kaikki raskauteni on menneet aina hienosti ja lapset on terveitä, mutta ajattelin näitä asioita sillä mielellä, että OLISIKO MINUSTA TAAS SIIHEN? Ihan vielä kuitenkaan.. Vaikka raskaana oleminen on ihanaa niin siihen kuuluu niin paljon huoltakin. Mutta lämmin kesä on edessä päin ja aikaa antaa ajatustenkin pehmetä.. :)

Plussaonnea kaikille jännääjille ja jo vauvaa yrittäville! Olen hengessä mukana!!! Ja haaveilen....

Omppuäippä (-98, -98, -00, -06)

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan se puoliväli on jo paremmalla puolen itseasiassa :o) Nyt on kp16/30 menossa ja ovis limat tullut tänään ja eilen. Eilen en saanut miestä vällyjen väliin ku me riideltiin ihan typerästä asiasta koko päivä :o( mutt atänään sitte sovinnon merkeissä ;o) Missä vaiheessa ovista nuo limat tulee? ennen, jälkeen vai samaan aikaan??? kipuja oli eilen ja hiukan vielä tänään. Jos siis ovis oli eilen onko myöhäistä tänään pupuilla? ja oliko liian aikaista kun pupuiltiin maanantaina?? Voihan jehna tätäkin suunniteltua seksiä... ;o)

Me ajellaan renault lagunalla 7 rekisteröidyllä farmarilla,tavarat tulee pitkille reissuille peräkärryssä :oD Meillä 4 lasta siis ja hyvin sinne sovitaan on vielä yksi paikka avoin :o)

Niiloakseli kp16/30 yk10

Vierailija
22/56 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies meni sanomaan,että lapsiluku on mun jaksamisesta kiinni. Ei MULLE voi noin sanoa!!!

Vaikka kieltämättä, kun tarkemmin aattelen, itehän mä sen kierukan syksyllä laitatin, kun olin niin väsyksissä neljän pienen kanssa.

Laitoin sit kelaan kyselyn, etä mites äippärahat seuraavaks laskettais.

Tuvassa ois vielä tilaa ja mahdollisuus tehdä varastosta 1-2 kamaria.

Autona on Chrysler Voyager ja siinä on kyllä periaatteessa 1 paikka takana, mutta siellä istun yleensä ite eli takana keskipaikalla lantiovyössä.

Osa teistä vielä ehkä mut muistaa ja oon tällä käynyt silloin tällöin kuikkimassa. Meillä siis lapset p00, t02, p04 ja p06 (kohta 10kk)

Tällä pikkupaikkakunnalla tuo kierukan poistatus ei vaan oo ihan niin yksinkertaista. Tosin onhan kylillä jo muutenkin puhuttu, et oon raskaana...

Ja toisaalta voi olla, että kroppa on " suuttunu" kierukasta eikä suotu enää pelittämään (pco-taipumusta taustalla).

Ikää mulle tulee kesällä mittariin 34v

T@hti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis autossa on periaatteessa yks paikka VAPAANA.

T@hti

Vierailija
24/56 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä autona 7-paikkainen farkkumersu. Yksi paikka vapaana! ;) Ja suksiboxi suunnitteilla tavaroita varten.

Kyllä te varmaan Niiloakseli ootte ihan hyvinä ajankohtina pupuilleet.. ;) jos ovis oli eilen (ja luultavasti vielä tänäänkin) niin maanantain pikkukaverit oli varmasti vielä eilen voimissaan! ;) Voi kun toivon, että teitä onnistais! Ja tänään pupuilua, ilman muuta!! Äitienpäivää sitten odottamaan!

Tänään kun kolme isompaa lasta oli koulussa ja pienimmäinen otti ulkona neljän tunnin unet, ajattelin, että voiko tämä elämä neljän lapsen kanssa olla näin helppoa.. Pitäs kai tässä vielä yksi tekaista.. ;) ...siis jos se meille suotaisiin. Ja eihän elo tietenkään aina ole ruusuilla tanssimista.

Tämmöinen juttu heräs mieleen, jota haluaisin kysyä varsinki teiltä, joilla on vauva talossa ja haaveilette toisesta.. tuleeko teille koskaan kuumeilusta huono omatunto..? Itse joskus tyrmään vauvakuumeen silläkin etten halua viedä huomiota pois pieneltäni...pelkään etten osaa jakaa huomiotani... ettei aika riitä kaikille..? Tästäkin on kyllä kokemusta, sillä ensimmäiset lapseni ovat kaksoset. ja ikäeroa seuraavaan vain 1 v ja 11kk. Ja riittihän minun rakkaus silloinkin... mutta tämänkin halusin teille purkaa... tulee kelattua näitä juttuja aikas paljon... :))

Hyvää yötä!

Omppuäippä

Vierailija
25/56 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips voisiko teihin liittyä uusi jäsen?! Olen 32v kolmen lapsen äiti ja haaveilen isosta perheestä ehkä kuudesta lapsesta. Vanhin on nyt 4,5v toinen 2,5v ja kolmas 11kk eikä mua yhtään kyllästytä ajatus neljännestä tai viidennestä tai kuudennest... pitänee liittyä omiensa pariin

Vierailija
26/56 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T@htille vilkutus!

Kuudes syntyi siis kk sitten ja odotusaikana jo höpisin seuraavasta;)

Kuume on ja pysyy,mieskään ei vastaan ajatusta ,toteutus ei kyllä ole tässä eikä vielä.Aika takkuinen on alku ollut vauvan kanssa mutta eipä se kuumetta poista, vaan hiukan siirtää!

Tuskin täällä paljoa palstailen ja kesäkin jo ovella jolloin viihdyn enemmän kuin paremmin ulkona.Kurkkimassa käyn ja tsempittämässä testailevia ja muuten kuumeilevia!

Autona meillä mb pikkubussi jossa 10 paikkaa joten kyytiin mahtuis vaikka kaksi vielä=)

Mitä kuuluu Medison?

Entä onko Kuramyyrä enää taustalla,mitä kuuluu??

Entä muut " vanhat konkarit" ,kuulumisia???

L+puoli tusinaa

Vierailija
27/56 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys uudet sekä vanhat kuumeilijat. Toivottavasti teillä kaikilla onnistaa pian, oli sitten kyse ukkokullan lämmittelystä tai raskautumisesta.

Minä olen viihtynyt lähinnä taustalla, kun olo on välillä niin epätoivoinen. Kuume on kyllä valtava ja hoito kovaa kyytiä käynnissä, mutta usko onnistumiseen meinaa loppua. Ja ehkä jonkun sortin itsesuojelua, kun välillä herää ajatuksia, josko neljäkin meille riittäisi... Parempi kai niinkin ajatella, niin ei sitten mahdollisen epäonnistuneen hoidon jälkeen tipu liian korkealta.

Ja kuumeilua välillä lannistaa kyllä nämä vauhdikkaat ja omapäiset muksut. Meillä on tällä hetkellä 2x 2v uhma päällänsä ja yksi 4v uhma... Että koitappa siinä sitten pitää kiinni vauvakuumeesta =D

Esikolla onneksi aika tasaisen rauhallinen vaihe =)

Juup, automerkeistä oli kyselyä. Meillä vaihdettiin tuplien synnyttyä 7 hengen Chrysler voyager, joka meni juuri leivämisuhkan alla vaihtoon. Nyt ajellaan Avensis Versolla. Tykkäsin Chrysleristä (mies ei niinkään), kun sinne oli jotenkin niin helppo mennä (korkea auto) ja helppo passata väkeä. Mutta tuo Avensis on kyllä ihan omaa luokkaansa, tosi hyvä ajettava ja 7 hengelle ihan oikeat paikat (Chryslerissähän 7. paikka oli takapenkin keskivyö, eli ei ihan niin tilava).

Mutta nyt piha kutsuu tätä porukkaa.

Kaikkea hyvää teille kaikille kuumeen kourissa kamppaileville =))

Vierailija
28/56 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppuäippä nostelee ja toivottaa kaikille ihanan rentoa viikonloppua ja huisin hauskaa vappua! :)

Vierailija
29/56 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulla putkahti vaan mieleen, että oletteko ruukanneet kysyä vauvojenne sukupuolta etukäteen tai aiotteko tehdä niin seuraavassa raskaudessa? Ihan uteliaisuuttani kyselen... Itse en ole kertaakaan kysynyt, mutta jos viidettä alkaisin odottaa, mietin vieläkö malttaisin olla kysymättä! ;))

Vierailija
30/56 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Leanna oli käynyt niitä kyselemässä:) Tosi kiva kuulla sinusta ja vauva-arjesta! Vai että kuume on ja pysyy, hyvähän se on. Eikähän teillä mitään kiirettä olekaan toteutukseen, jos oikein muistan niin aika nuori kuiteskin olet vielä.

Omia kuulumisia sitten, meillä on yritys jäissä ja tällä hetkellä mielessä on että meille ei enää enempää lapsia tulekaan. Parisuhde takkuaa, työelämä tuntuu tällä hetkellä oikein mukavalta monen vuoden kotona olon jälkeen. Opiskelemaan olen hakenut, vaikkakaan en jaksa uskoa sinne pääsemiseen. Kaiken kaikkiaan siis odottelen ja toivon elämään muunlaista muutosta ja siksi ei nyt tuo vauva-ajatus enää mielessä ole. Eihän sitä kyllä tiedä josko josssakin vaiheessa vielä mieli muuttuu. On mullakin sentään muutama vuosi vielä aikaa... Miten tämä elämä tästä nyt sitten muuten lähtee sujumaan niin sehän siihen eniten vaikuttaa.

Käyn täällä tietty kuiteskin tuttuja aina välillä kurkkimassa ja päivittelen noita esittelysivuja siinä sivussa.

Terkuin Medison+5

Vierailija
31/56 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen kysynyt sukupuolen kolmosen ja nelosen kohdalla. Eka ja toka olivat salaisuus syntymään asti. Varmasti kysyisin nytkin jos ja kun odottaa alan. Minä olen niin utelias etten millään jaksa odottaa 9 kuukautta sukupuolen selvyyttä :o)

).( mahaa turvottaa ja kivistää. Eilen oli järkyttävää huimausta.. (ovis-oire) tuota mietin nyt kun mahaa edelleen kivistää ja turvottaa että jos munis jää jumiin jatkuuko ovis oireet tädin tuloon asti? Mulla on aina rajut ovis oireet joten mitään en enää niiden varaan laske. Tällä kertaa ajattelin olla lunkisti kp32 asti. Jos ja kun meinaan testata etukäteen olkaa hyvät ja heittäkää halolla päähän! :o)

Niiloakseli kp17/30

Ai nii sain kuin sainkin sovittua miehen kanssa eilen sen typerän riidan ;o)

Vierailija
32/56 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minä, Leanna. Paljon onnea pikkuisen johdosta!

Melkein päivittäin minä edelleenkin tulen tämän pinon lukemaan, vaikken enää virallisesti suurperhekuumeilijoihin kuulukaan.

Meidän pikkumies, josta viime talvena kerroin paljonkin, on nyt saanut virallisen kehitysvammadiagnoosin. Hän aloittaa syksyllä eskarin harjaantumiskoulun eskarissa; minä puolestaan olen nyt hänen omaishoitajansa.

Vauva meille olisi tervetullut edelleenkin, vaikkei mitään hampaat irvessä yritystä, tai ovispäivien laskemista meillä enää harrastetakaan.

Hyvää kevään jatkoa sinulle ja perheellesi.

T: kuramyyrä ja 8 jälkeläistä

Vierailija
33/56 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medison kiva, kun kirjoitit kuulumisia, vaikkei vauvakuume olekaan tällä hetkellä pinnalla.

Välillä minulle tulee tosi tyhjä olo, kun mietin lasten kasvamista, jonka myötä " joudun" kodin ulkopuolelle töihin. Mietin, että onkohan minun vauvakuumeeni vaan sitä, etten uskalla lähteä tästä tutusta turvallisesta, mutta niin mahdottoman vaativasta arjesta ja siksi toivon uutta tulokasta?!? Pelkään myös ettei meidän parisuhde kestä, että menen muualle töihin. Mies kun ei ole mitään kovin osallistuvaa sorttia talouden/lastenhoidon suhteen. JA mulle tämä perheen pyöritys on lähinnä sydäntä :-), muttei taloudellisesti kannatavaa!

Medisonin kirjoitus huokui positiivisuutta, joten ei kai se perheen ja työn/opiskelun yhteensovittaminen maata kaada. Lienee asennekysymys ;-)

Mutta ainakin tänään olen taas haaveillut neljännestä!

Vierailija
34/56 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan ihmeellistä. Kroonista vauvakuumetta sairastavana kuuden pojan äitinä tajusin just yks päivä etten taitaisi vauvaa haluta ainakaan nyt. Mies ei haluaisi ollenkaan ja hänellä oli jo aika sterilisaatioon, sain kuitenkin vielä puhuttua ympäri, kun on tämä oma mieli niin ailahtelevainen.

meillähän nuorin on pian 11kk, mutta reppanalle on sitten kerääntynyt kaikki meidän perheen sairaudet, muut ovat tosi terveitä, mutta kuopuksella on laajat allergiat, astma ja vaikea uniapnea, jonka takia hän on hengityslaitteessa aina nukkuessaan. Nyt on aidin huoli lisääntynyt kun tyyppi ei vieläkään liiku oikeastaan ollenkaan. ollaan saatu neurologilta diagnoosi lievästä hypotoniasta. Oma tuntemus on sellainen, että jotain vakavampaa on taustalla, joten kai tämäkin tätä vauvakuumetta lieventää. ja toisaalta sairaalassa kun ollaan paljon viettetty aikaa ja nähty vaikka mitä, niin kieltämättä pelko myös tosi sairaasta lapsesta tykyttää takaraivossa. En tiedä miten parisuhteen ja toisaalta oman jaksamisen kävisi jos meille vielä vauva tulisi.

Meillä on kysytty vauvan sukupuoli kahden viimeisimmän kohdalla, oli se kieltämättä erilaista kun tiesi odottavansa tiettyä sukupuolta. Aivan kuin vauva olisi ollut jotenkin enemmän tuttu.

Hauskaa vappua kaikille, taitaa tuo kuopus tuolla heräillä raivopäisenä tuon maskinsa kanssa. repii sitä heti herättyään pois ja hermostuu heti jos ei joku ole auttamassa.

Vierailija
35/56 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mietin ihan samaa kuin K@@po, että haluanko vaan jatkaa tätä kotona olon helppoutta uudella vauvalla. Mutta tänään taas iski ihan oikea kuume viidennestä!! Näin tuttavaani aamusella ja hän oli synnyttänyt kolme viikkoa sitten neljännen lapsensa! Ihana... :) Nyt kun en ole isukille niin kovasti höpötellyt uudesta raskaudesta, hänkään ei ole niin sitä vastaan... joten- tiedä mitä syksy tuo tullessaan! ;)

Tänään kasataan trampoliini vapun kunniaksi pihalle ja omppuäippä pomppii siinä itsensä kesäkuntoon. Ompahan sitten mistä kasvaa!! ;))))

Haaveita...............aah......................... :)

Vierailija
36/56 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole jaksanut kirjoitella aikoihin, kun ei oikein ole mistä kirjoitella. Menkatkaan eivät ole vielä alkaneet, joten ei voi paljon kiertoja seurailla, jännäämisestä puhumattakaan. Eletään päivä kerrallaan.

Meillä kuopus aloittelee kiinteitä, joten eiköhän se imettämisen väheneminen pikkuhiljaa käynnistele hormonitoimintaa. Koetan myös katsoa mitä laitan suuhuni ja nyt on sitten painokin lähtenyt laskuun. 4kg on jo tippunut, mutta paljon olisi vielä pudotettavaa. Ihan kaikki raskauskilot eivät ole vielä liuenneet...ja ennestäänkin oli ylipainoa ihan riittämiin.

Kamalan nopeasti tämä vauva-aika hurahtaa. Aino on kohta jo ½-vuotias. Töihinkin pitäisi mennä jo elokuun lopulla, mutten kyllä todellakaan aikonut vielä mennä, nyt kun kerrankin saan olla kotona.

Niiloakselilta piti kysyä, että mitä aiot lähteä opiskelemaan? Minulla on myös jatko-opinnot mielessäni. Tuhat rautaa tulessa...kaikki pitäisi taas saada heti, neljäs muksu, opiskelu, omakotitalo jne. jne. listaa riittää ja tuntuu, että syön kakkua kaikkialta...pitäisi varmaan keskittyä yhteen asiaan kerrallaan.

Plussaonnea kaikille sitä tarvitseville ja paljon onnea plussanneille!

Kanelisokeri

Vierailija
37/56 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätiä ei vieläkään näy (toivottavasti ei näykään). Tänään kp 32/28-30...

Kaksi päivää sitten testasin sen negan ja nyt mietityttää koska kehtaisi uuden testin tehdä? Vappua ajatelin, jos jaksaa / malttaa sinne asti odottaa ;-)

Oireita on, en jaksa uskoa että kaikkea kuvittelen. Paleltaa ja hiki vuorotellen, huimaa, huono olo, kummasti lisääntynyt valkovuoto, jano, pisuhätä vähän väliä, rinnat herkät, välillä tuntuu et ois paidan etumus märkänä muttei kuitenkaan.

Sukupuolikysymystä oli... meillä neljännen kohdalla käytiin 4D:ssa ja haluttiin tietää sukupuoli ja varmasti menen uudelleen jos vielä se vitonen suodaan.

Autostakin kyseltiin joku päivä. Meillä 2 autoa, molemmat tavallisia henkilöautoja. Mulla pieni " kauppakassi" toyota yaris, johon hyvin mahdun nykyisen lapsimäärän kanssa. Mies paljon työmatkoilla, joten mulle riittää tuo. Pohjoisessa ollaan lomilla käyty, muttei vielä tällä kokoonpanolla. Varmaan mennään sitten osa lentäen tai isovanhempien kyydissä.. Mietitään isompaa sitte kun palaan töihin.

Nyt käy pikku miehen kutsu, maitoa vailla.

Sunmom, joka todnäk putoaa lähipäivinä korkealta ja kovaa =/

Vierailija
38/56 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muutes tavis vanha henkilöauto, mut onneks on oma tupa+lupa:)

Vierailija
39/56 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunmom, sulla jännät ajat... kyllä ne testit aina niin polttelee mieltä. Testaa tänään! Varmasti ois jo luotettava tulos jos menkat 2 päivää myöhässä... :) Tsemppiä, onnea, peukkuja!

Vierailija
40/56 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsempityksestä =)

En taida uskaltaa vielä tänään. En jaksa uskoa siihen plussaan kun takana on tosiaan se ehkäisyn pettäminen + jälkiehkäisy. Olis aika tsäkä kyllä jos joku sisu-sissi masussa kasvaisi. Vaikka paljon olen lukenut niistä. Kuitenkin niin kovin toivon sen sisu-sissin siellä olevan.

Kituutan vielä pari päivää ja testaan sitten jos vielä on lupaavat oireet. Nega jos tulee, täytynee ottaa tohtoriin yhteyttä.

Toivotan kaikille nyt jo mukavaa vappua, jos en tässä koneelle ehdi. Testituloksen käyn tottakai huikkaamassa heti kun rohkeus sen tekemiseen riittää.