SUURperhe kuumeilijat viikkoon 17 :)))))))))))))))))))
Aloitetaankos taas uusi pino.. :) Nopeaan nämä viikot vierähtää! Omppuäippä oli siis viikonloppuna isukin kans lemmenlomalla ja kivaa oli.. ;)
Viime yönä näin ihme unia ja aamulla mietin niitä pitkään.. vauvoihin ne liittyi ja sai mut taas miettimään " vauvaprojektia" .. Sitä miten sitä vielä uskaltaisi.. Neljä tervettä lasta on jo paljon.. mietin kaikkea tämmöistä: Kuinka taas jaksaisi jännityksen piinan, että tärppääkö vai ei ja jos tärppäisi niin kuinka paljon pelkäisi meneekö kaikki hyvin, onko raskaus normaali ja eteneekö raskaus niin kuin pitää. Ja onko vauva terve. Ja kun vauva syntyy, pelkäisi kätkyt kuolemaa, koliikkia... Sinänsä outoja ajatuksia kun kaikki raskauteni on menneet aina hienosti ja lapset on terveitä, mutta ajattelin näitä asioita sillä mielellä, että OLISIKO MINUSTA TAAS SIIHEN? Ihan vielä kuitenkaan.. Vaikka raskaana oleminen on ihanaa niin siihen kuuluu niin paljon huoltakin. Mutta lämmin kesä on edessä päin ja aikaa antaa ajatustenkin pehmetä.. :)
Plussaonnea kaikille jännääjille ja jo vauvaa yrittäville! Olen hengessä mukana!!! Ja haaveilen....
Omppuäippä (-98, -98, -00, -06)
Kommentit (56)
Minäkin yksin kotona lasten kans! Mies juhlimassa kaverin 30 vee synttäreitä. :0) Ajattelin kyllä, että mentäis koko kööri jo nukkumaan. Itselläkin ihan sippi olo...
Joo, kyllä se nega aina pelottaa kun testaamista miettii... Toivoo plussaa ja pelkää negaa... Meillä suurperheellisillä lienee kokemusta molemmista!
Kysäisin taas vaihteeksi isukilta, että haluaisko se vielä yhden pienokaisen. Ei sanonut mitään, mutta hymyili veikeästi... ;0)
Mutta nyt Omppuäippä nukkumaan, hus hus! Pidetään pino korkealla ja fiilikset myös!
:)
Jopas tänne on juttuja ilmestynyt :) Ihanaa että voi tulla tänne ja tuntea ettei ole yksin näiden " hullujen" ajatusten kanssa. Kovin moni ei suurperheestä nykyään tunnu unelmoivan... Voi että kun pääsisi jo eroon tästä kierukasta! Lääkäri sanoi että postitse tulee lähete gynekologille mutta ei ole vielä kuulunut mitään. Pitäisiköhän sitä mennä vain yksityiselle? Plussaonnea toivottelen teille kaikille jotka olette päässeet jo yritysvaiheeseen! Toivottavasti minäkin täältä vielä pääsen tositoimiin joskus... Eipä tässä sen kummempaa :)
nyt tulee omaa napaa niin että paukkuu :o)
Onko kellään oviksen jälkeen kovia kipuja?
Mulla oli ovis kp15 limoista ja kivuista päätellen ja nyt kivut vaan jatkuu :o( koko navan seutu on kuin tulessa. Molempien munasarjojen kohtaan nipistelee (parempi termi puukoisku) tosi kovasti,kohtu on kuin tulessa välillä ja alaselkää polttaa koko ajan :o( parina iltana on pitänyt ottaa särkylääke että voi nukkua,eilenki meni puoli kolmeen asti yöllä ennen kuin kivut lakkasi niin että voi nukkua :o( onko tämä nyt ihan normaalia?
Tämä on mulle vasta toinen luomukierto niin ei ole mitään hajua kuuluuko tämä nyt asiaan vai ei.
Raskauden mahdollisuus on suuri mutta silti ei kait sitä näin kipeä vielä olisi vaikka tärppi olisikin käynyt :o/ huimauskin on muuten ihan hirveää. Joka kerta kun nousen ylös joudun kumartumaan alaspäin jottei mailma mene mustaksi.Tissit EI ole sen kipeämmät kuin muutenkaan. Nytkin oksettaa mutta se voi johtua väsymyksestäkin...
Voi hitsi mihin tässä vielä joutuu ennen äitienpäivää.....
Niiloakseli kp18/30 yk10
Omppis: minä näin viime yönä unta että laitoit mulle mailia jossa mietit uusien rattaiden ostoa ja sitä minne lapset menee hoitoon kun synnytät :o)
Liekö enne uni... ;o)
Nyt esikon huoneen raivaukseen,että tyttökin voi sotkea joskus....
Voi Niiloakseli, ihana sun uni!! :) Mulla onkin ollut eilen ja tänään TOSI kova vauvakuume!!! Voi kumpa osaisi antaa neuvoa nuihin sun oireisiin... pakko kai vain odottaa äitienpäivää... joka on tosin " jo" kahden viikon päästä! Lyhyt aika, mutta odottavan aika on piiiiitkä. Nyt otan väkisellä muutaman minuutin ja laitan sulle ihan oikeaa meiliä tulemaan! :)))))))))))))
Omppis
Minulla on aina kovia kipuja ovulaation aikaan. Kävin jopa lääkärissä tämän takia. Epäiltiin endometrioosia. Mutta ei minulla sitäkään ole. Ainakaan sektion yhteydessä ei kuulemma mitään poikkeavaa näkynyt. Minulla on yleensä koko alavatsa ihan kipeänä ja tiedän jopa kummasta munasolusta se munasolu irtoaa. Se puoli on aina ihan kosketusarka ja joku siellä vihloo. Selkään asti myös säteilee ne kivut. Kipujen takia minulle suositeltiin pillereitä ja hormonikierukkaa. Hormonikierukka vähensi näitä kipuja sitten huomattavasti, eli se on ollut kyllä pelastus. Nyt ilmeisesti teho alkanut hiipua kun viime kuukausina olen taas alkanut kipuilla ovulaation aikana. Mitään vikaa minusta ei kuitenkaan koskaan ole löytynyt. Raskaaksi olen myös tullut tosi helposti. Vauvaa ei ole erikseen tarvinut yrittää. Kun olen tuntenut että munasolu irtoaa niin sänkyyn vaan ja sitten olenkin ollut heti paksuna :)
Taannoin kerroin, kun mies ei ollut vielä suostunut tähän vaavi hankkeeseen..
Samaisena päivänä, kun mietin, että täytyy jutella miehen kanssa näin näyn sieluni silmin:
Pieni sinisiin vaatteisiin puettu vauva oli sikiöasennossa mun sielmieni edessä.
:)
Samaisena päivänä mies tosiaan ehotti sitä syyskuuta.
P.S, jos joku ihmettelee, mitä mä horisen näyistä, niin sen verran kerron taustaa, että olen uskova ja uskovat joskus näkevät näkyjä, jos on se lahja annettu.
Ihan olen täys järkinen kyllä:)
Mulla kans sama juttu kuin soffalalla eli kovat kivut ovulaation aikana. Ja selvästi tunnen kummalta puolelta irtoaa. Ja jos Niiloakseli sulla vasta luomukierrot alkaneet, voi johtua pitkälti siitäkin. Lepäile. :)
Täällä kaikki on niin ihanan positiivisia ja kannustavia. Mukava lukea :D
Itsellä on ollut jotenkin vähemmän positiivinen päivä! Kierukan poisto häämöttää reilu viikon päässä ja mieliala vaihtelee laidasta laitaan. Toisaalta odotan poistoa, toisaalta pelkään. Kunhan vaan sitten osaisi ottaa tuon vauvaprojektin siltä kannalta, että tulee, jos on tullakseen.
Onko kukaan kokenut todellista " pakko raskautua nyt heti" fiilistä? Itselläni oli se olo kolmatta yritettäessä. Yritykseen tuhraantui lähes vuosi ja tuo vuosi oli kamala. Itkua ja pettymystä kuukaudesta toiseen. Siihen pisteeseen en enää halua joutua! Tuo vauvakuume vaan on niin herkkä juttu, että kun se kunnolla iskee, niin järki lähtee samalla ovenavauksella päästä. Ei mikään ihme, että raskautuminen kesti pitkään kun stessi oli asiasta valtava.
mie tajusin lopulta mikä mua vaivaa. Se on pissiitti!!! oireeton joka on mennyt ylös asti jo :o( kivut on melkoiset ja huomenna lääkärin tuoli odottaa.... huoh! hyvä juttu tässä on se että näin kävi viimeksi kun tulin raskaaksi eli eli toivoa on vähän ainaki ;o)
Mulla oli muutama vuosi sitten jopa 3 pissiittiä kuussa :o( kunpa tämä nyt ei tarkoita tätä samaa rulijanssia taas,huoh!
Oletteko te muuten syöneet ihan normaalisti särkylääkkeitä kun on vasta yritys menossa? itse jostain syystä olen siinä käsityksesssä ettei burana olis ihan hyvä yritys aikanakaan.
Mitä muuten teidän lapset harrastaa??
Monesti törmään siihen ettei ison perheen lapsilla ole ihan samanlaisia mahdollisuuksia kokeilla sitä ja tätä harrastusta. Miten on koetteko että iso perhe rajoittaa lasten harrastuksia??
kyselyikäinen panadol-hiiri niiloakseli kp19/30 :o)
meillä 9v poika pelaa salibandyä kerran viikossa, voi olla että syksyllä treenimäärä lisääntyy. Nyt kesäkuussa menossa salibandypäiväleirille. Penkkiurheilijana tunnetaan myös, lätkää, lätkää ja lätkää. Isän kanssa käyvät paljon peleissä pääkaupunkiseudulla. Lätkän pelaamisesta ei innostunut kun kuuli hurjat treenimäärät, jopa viidet treenit viikossa. Minusta paljon tokaluokkalaiselle.
8v poika käy isän kanssa keilaamassa =) tämä poika ei ole ollenkaan kiinnostunut joukkuelajeista. Musikaalinen on myös, esim tanssikurssi olis hänelle loistava muttei kehtaa mennä kun on poika.
Lisäksi molemmat tykkää pyöräillä, pelata palloa ja katusählyä.
Meidän neiti 4v ei vielä harrastele. Kokeili tarhassa ns tanssikerhoa, mutta kun sitä veti vieras täti niin eipä neiti suostunut jatkamaan =( kattoos myöhemmin jos innostuis jostain.
Vauveli 3,5 kk ei harrasta eikä varmaan aloitakaan mitään ennenkuin itse osaa sanoa mikä olisi kivaa. En oo koskaan innostunut vauvauinnista, muskareista tms. Me lauleskellaan ja hömpötellään kotonakin.
Mitäs muuta täällä oli, hmm... juu, vauva mulle tänne heti-tunnetta on oikeastaan ollut kaikkien kohdalla. Ei olla koskaan jouduttu kauaa yrittämään. Mä oon sitä lajia joka raskautuu jo seksistä puhumisesta =D Tietysti nyt pelottaa, kun todnäk tää vahinko on mun ainut mahis raskautua ukon vitosen vastustelun takia. Toivottavasti sinä meriutu et joudu tällä kertaa vuotta plussaa odottamaan bd bd bd.
Niiloakselille paranemisia ! Toivottavasti menee pian ohi eikä pöpöt palaa takaisin.
Terkuin vielä vappuun asti kitkutteleva Sunmom kp33/28-30
käyhän se näinki.
Samat pelot täälläkin kaiken suhteen mutta luotan siihen että elämä antaa sen verran kuin kukanenki jaksaa :o)
Eilen olin pääsykokeissa ja voi hitsi miten rankka päivä ja kun kotiuduin nälkäisenä ja pääkipuisena meno vaan jatkui kun piti laittaa ruokaa,järjestää paikkoja,lämmittää saunaa ja huolehti neljä jannua sänkyyn. En kyllä tajua miten jaksan jos pääsen sinne kouluun..
).( kp14 ja ovis lähestyy. Aika hyvällä menestyksellä ollaan jtp tekniikkaa harjoitettu. Toivottavasti tuottaa tulosta. Ei ole ihan niin yksin kertaista tuo jtp tällä sakilla ;o)
Niiloakseli kp14/30 yk10
En olekkaan hetkeen kirjoitellut... Onnea kaikille joilla on vauva tulossa jo ja onnea niille jotka minun laillani vielä odotellaan sitä tärppiä..
Niin vain se täti tuli tässäkin kuussa ja kaikenlisäksi hiukan salaa tupsahti....No onneksi ei viipynnyt kuin 5 päivää ja jatkoi matkaansa..
Uusi yritys kierto on siis alkannut jo....
Ompunäidillä on ihan samanlaisia ajatuksia kuin minullakin,ja varmaankin kaikilla meillä...??
Jaahas pakko mennä laittamaan ruokaa,tai nuo syö minut!!
Loria ja KP10
Niiloakseli ja Loria81, kiva lukea teidänkin kiireestä ja säpinästä... Sitähän meillä suurperheellisillä riittää ;) Meidän pinossa on nyt ollut tosiaan aika hiljaista, mutta nostellaan me!
Kuulkaas, nyt alkoi viimein menkat! Neitokainen jo yli 9 kuukautta ja näin kauan pysyi menkat pois imetyksen voimalla. Eipä silti, että olisi ollut ikävä, mutta nytpä olen taas hedelmällinen ja kaikki on mahdollista! ;)
En tiedä pitäiskö sulle Niiloakseli toivottaa onnea kouluunpääsyn kans vai ei... varmaan sama tunne itselläsi... mutta ilmoitathan miten kävi. :) Ja pian kierron puoliväli!!! Tsemppiä siihen!!!
Meillä pikkuneiti tekee hampeja ja on ollut vähän kärttyinen parina päivänä. Just laitoin ulos nukkumaan ja itse levähtelen hetken tässä koneen äärellä teidän kanssa!
Vauvantuoksuisia haaveita! Pian on vappu ja toukokuu! :))
Siis terve vaan kaikille suurperhekuumeilijoille =)
Olen pian 30v neljän lapsen äippä pääkaupunkiseudulta. Muksut syntyneet p -98, p -99, t -03 ja tuorein on vasta 3,5 kk poju s. 8.1.07.
Itse olen aina haaveillut isosta perheestä, mies on toppuutellut. Nyt kuume viidennestä on noussut ehkäisyn petettyä... Nuorimman synnyttyä ja kaksi ekaa kuukautta häntä kannettuani (ei poju viihtynyt kuin sylissä) olin mieheni kanssa samaa meiltä ettei meille tulisi enempää lapsia...ainakaan muutamaan vuoteen, lisäsin mielessäni. Mutta, mutta, pääsiäisen jälkeen ehkäisy petti ja hieman sekavin mielin hain jälkiehkäisypillerin jonka söin vasta 40h kuluttua. Tuijotin vain pilleriä pöydällä.. Viikko siitä alkoi menkat (???) jotka kesti noin vuorokauden. Tänään olisi normaalikierron mukaan kp28/28-30. Oireita mielestäni on; ajoittain huono olo, pissattaa ja janottaa, kahvi tökkii, massua jomottaa ja eilen huomasin että rinnat vuotaa (nuorimmaista en ole imettänyt n 2 kuukauteen, joen ei johdu siitä).
Mielessä pyörii sen tuhat asiaa, mm Omppuäipän mainitsemat huolet. Tilasin juuri kotiin pari raskaustestiä. Eihän tässä mielenrauhaa saa ennenkuin olen testin tehnyt. Täytyy vain huomista postia odottaa...
Kovasti mielessäni toivon plussaa vaikka tiedän mieheni olevan vähemmän iloinen jos se plussa sieltä tulisi..
Puuh... tälläisin sekavin aatoksin kirjoittelee Sunmom
täällä yksin :o( mies juhlii kavereiden kanssa synttäreitään ja kuinkas ollakkaan minä istuksin lapsosten kanssa kotona... ei sillä että oisin mihinkään muualle kuin sohvalle jaksanutkaan :o)
Hui,sunmom! sulla no jännää. Ymmärrän hyvin miksi et halua vielä testata se nega on NIIN paha pettymys että minäkin mieluummin eläisin epätietoisuudessa hetken aikaa vielä. Plussa tuulia sulle kuitenkin vielä kyllä se plussa jossain vaiheessa tulee+++++++ toivottavasti nyt++++
kanelisokeri: minä ajattelin lasten-ja nuorten lähihoitajaksi. Vastasyntyneet on liki sydäntä josko toisten vauvoja/lapsia lähtisi omien lisäksi hoitamaan niin ei tartte ite tehdä aina uusia vauvoja :o)
Jollaki oli samanlaisia mietteitä ku mulla. Onko vauvakuume vain sen takia koska se elämän muutos on pelottava. En ole koskaan ollut oikeasti töissä!
Nyt olen alkanut ajatella ihan positiivisesti tuostakin muutoksesta. Mulla lähinnä pelottaa miten rahallisesti pärjää sitten. Ei ole tuo päivähoitokaan ilmaista ja entä jos joudun kauas töihin tarvin linja-autoa (en omista ajokorttia) ja se oma jaksaminen vielä kun oot eka päivän töissä ja kotona on vielä kamalasti töitä. Päivät tulee olemaan todella rankkoja.
).( edelleen kivistää ja ihan ku ois piikkinen rauta vanne vyötärön ympärillä. Alaselkä,kyljet ja maha todella kipeänä välillä ja ne tissit tissit :o) turvoksissa ja kipeät. Nuo tissi oireet voi kyllä jättää omaan arvoonsa ne ei merkkaa sen enempää plussaa kuin tätiä.Iskias myös tosi kipeä mikään asento ei ole hyvä...
Mutta voinko nyt olettaa oviksen olleen kun nämä jälkeiset oireet on tullu??
Ois se kyllä melkoista jos ois jo näin kipeä ennen plussaa,mitähän se ois sitte rv30?? apua.....
Niiloakseli kp18/30 yk 10