Mitä teillä on joulun kalapöydässä?
Kommentit (61)
Pakollisia ovat graavilohi, savusiika ja mäti. Sitten vaihtelevasti jotain tai ei mitään seuraavista: graavisiika, savupallas, silli, nahkiaisia, sen mukaan, mitä joskus on ollut.
Rakastan joulussa eniten kaloja! Meillä on graavilohi, loimulohi, mätimousse, sinappisilakka, rapumarinoitu silli sekä savulohiviettelys tulossa tänä vuonna.
Ei mitään, kukaan ei välitä kalaruoista joulupöydässä.
Ei ole mitään kalapöytää. Kinkku, kylmäsavulohi, laatikot+sienisalaatti tarjolla yhtaikaa, muuta emme välitä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Fisubekkikset Airflyerissä.
airfryer
Graavilohi, kylmäsavukirjolohi, saariston marinoidut silakat, sipulisilli, kirjolohen- ja siianmäti.
Mulla on hankala ja kalavelat. Sekä tietenkin vodkaa valkkarina.
Vanha kurppa sillinhajuinen pillu levällään.
-näin meillä
Ei ole kalapöytää mutta jouluaaton kolmen ruokalajin ateriaan kuuluu kaviaari ja kampasimpukat.
Kuinka joillekkin jouluna joku ruokapöytä on joku maailman ihme. Eikö muulloin ole ruokaa muuta kuin jouluna.
Meillä syödään kalaa joka viikko. Mitä järkee alkaa muutamaksi päiväksi haalimaan 100 eri lajiketta niin ettei kaappeihinkaan enää mahdu. Pöhlöimmät heittelee joulun jälkeen kamalat määrät ruokaa roskiin kuten olen kuullut. Ei tarvitse kauppaa ostaa tyhjäksi kerralla. 🤣
Raakoja sären päitä ilman suolaa.
Vierailija kirjoitti:
yks kännikala
Paras🤣🤣🤣🤣🤣
Kyllä on varaa mässäillä! Oikeastaan noloa...
Mitä noloa siinä on, että vietetään meille kristityille suurinta juhlaa? Juhlaan kuuluu hyvä ruoka.
Pelkistynyt viime vuosina ja nyt kala-aiheen ruokia on kolme: graavilohi & sitruunalohkoja, piparjuuriskagenröra itse tehtynä isoista katkaravuista eikä paljolla kastikkeella, muikun mäti ja lisukkeet. Saaristolaisleipää ja keitetyt perunat. Siinä se.
Muikunmätiä lisukkeineen, sinappisilliä, sipulisilliä, graavilohta ja loimulohta.
Kalapöytä riittäisi mainosti itselleni koko ateriaksi keitettyjen perunoiden kanssa.