Yksin joulua viettävät, mitä syötte silloin?
Itse koen tavanomaiset jouluruoat aika raskaiksi ja monet on liian makeita. Siksi mietin, mitä ruokaa varaisin. Hirveän työläitä laittamisia en halua.
Miten te muut, joiden ei tarvitse kompromisseja monen ihmisen toiveista?
Kommentit (36)
Teen lihapataa karjalanpaisti-lihoista ja syön sitä lanttu- ja perunalaatikoiden kanssa. Riisipuuroa ja marjakeittoa, joulutorttuja ja suklaata. Lisäksi teen vielä peltipiirakan suolaiseksi iltapalaksi.
En mitään. Vihaan syömistä enkä halua pilata joulua ruoalla. Siedän itseäni vähän paremmin, jos paastoan.
Uunilohi, tilliä, sinihomejuustoa ja ruokakermaa..
siis...... se on tehtävä joulupiirakka tänä vuonna. mitäs helkkaria siihe laittas? EI ROSOLLIA!!!!!!!!!!!!!!!!!
JOO! kaks eri joulupiirakkaa. suolanen ja makee
Sinkkuna ei jouluna tehnyt mieli lihaa. Ostin graavilohta ja etikkapunajuuria ja keitin perunoita. Siihen lisäksi kermaviilikastike.
Diktaattori syö lohta ja pakastevihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
piparipohjapiirakka
Saatko piparia jouluna?
En tänä vuonna laita mitään erityistä. On ollut paljon menetyksiä ja olen saanut vain pientä opintotukea, joten katsotaan, mitä laitan. Ainakin keitän riisipuuroa ja teen luumukiisseliä. Lanttulaatikko on perinteinen, että sitä olen aina tehnyt. En laita mitään kinkkuja tai sillejä.
Lohta, salaattia, ruisleipää, suklaata.
Teen joko "kinkun" possun ulkofileestä tai sitten ostan kalkkunan rintafileet jotka laitan uunissa sinappikuorrutteella.
Laatikoista ainoana rakastan porkkanalaatikkoa eli sen teen aina.
feta-punajuuri-timjamivuoka uunissa
Ruotsin malliin janssoninkiusausta ja etikkapunajuuria.
Lämminsavulohta
Italiansalaatti marttojen ohjeella
Fetajuusto-tomaatti-kurkku-salaatti
Leipäjuustoa
Punajuurisalaattia
Makeana:
- taatelikakku (säilyy kevyesti uuteen vuoteen ja ylikin kun pitää kylmässä), ihan herkkua
- teen muffinnssivuoassa piparkakkupohjaiset hyydytettävät minijuustokakut glögikiilteellä!
- marjarahkaa
Jos tulee vieraita lisäksi (tänä jouluna tulossa 25. päivä), niin myös vähän graavi- ja kylmäsavulohta sekä sinappisilliä ja sitten teen bravuurin eli uunijäätelökakun!
Juomaksi olen itselle varannut rakastamaani frizzantea joka on kivan kevyttä sekä sitten vieraiden tullessa löytyy sekä valkkaria, punkkua että alkoholitonta kuplajuomaa, tällä kertaa Juhlakuohun metsä sekä saaga pullot joita maistelin kesällä ja tykkäsin.
Päivällä teen riisipuuron ja illalla käyn mäkkäristä hakemassa sapuskaa.
pelkkää matjessilliä? sehä on hyvää