Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin joulua viettävät, mitä syötte silloin?

Vierailija
20.12.2025 |

Itse koen tavanomaiset jouluruoat aika raskaiksi ja monet on liian makeita. Siksi mietin, mitä ruokaa varaisin. Hirveän työläitä laittamisia en halua.

Miten te muut, joiden ei tarvitse kompromisseja monen ihmisen toiveista?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloinhan saa syödä just mitä haluaa, sehän on ihan parasta. Mä tykkään perinteisistä jouluruoista, joten syön niitä mielelläni. En ole mikään ruoanlaittajatyyppi, joten pitkälti valmista tulee ostettua. Jokainen tyylillään.

Vierailija
2/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtynä rosollia, sinappia, glögissä keitettyjä päärynöitä. Kaupasta valmiita kinkkusiivuja. Kalasta jotain valmiina tai ostokalasta itse tehden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruokia, miinus kinkku koska en ole siitä koskaan tykännyt. Ostan pieniä laatikoita valmiina niin säästyy aikaa ja vaivaa kun ei itse tarvitse tehdä.

Vierailija
4/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista ruokaa. En vietä joulua.

Vierailija
5/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkin mitä pakastimesta löytyy. Aina siellä jotain on. 

Vierailija
6/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aika vähän joten en joulunakaan aloita minkäänlaista mässäilyä. Takana on 25 kg laihdutus ja en tarvitse yhtään kiloa lisää. Siitä syystä vietän joulun syömisten osalta yksin enkä sukulaisten tai sisarusten kanssa. Erilaisia kaloja, lohta, siikaa ja silliä menee tietty ja erilaisia salaatteja. Jälkiruokana muutama piparkakku tai pieni hedelmäsalaatti. Tapaninpäivänä joku pihvi saattaa tulla tehdyksi. Kahvilla käyn sitten muiden luona mutten syö kakkujaan ja torttujaan. Onneksi ymmärtävät ja asiasta ei sen koommin tartte vängätä. 

Vierailija
7/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipuuroa, laatikoita, boltseja, luumukiisseliä, piparkakkuja, torttuja, hedelmäkakkua, joululimppua, juustoja, hedelmiä useaa erilaista, ja kaakaota. Yksin kun on, saa oikein huolella herkutella oman makunsa mukaan, ja sellaiseen kellonaikaan kun itselle sopii.

Vierailija
8/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka pizzaa söis.

Vierailija
9/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu ja suurin ongelma on keksiä mitä söisi. Ollut jo pidempään ongelma ettei haluta mitään. Tänään teen rakuunaporkkanoita uunissa. Valkosipulikanan paistikkeiden kanssa. Nuo kanajutut sattuivat olemaan tarjouksessa. 

Vierailija
10/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruokani päättää lähikaupan punalaputtaja: syön mitä saan aatonaaton ilta-alesta. Kyllä siellä aina jotain ruokaa on, jos ei muuta niin leipää ja paistopisteen leivonnaisia.

Vierailija
11/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaterian söin työpaikan jouluruokailussa. Joulu menee töissä.

Lounaaksi teen riisipuuroa ja rusinakeittoa. Päivälliseksi syön mitä kotoa silloin sattuu löytymään ja mitä tekee mieli. Muuten napostelen yhteistyökumppaneilta saatuja herkkuja; keksejä, pipareita, marmeladeja,  konvehteja, hilloja, juustoja, glögejä. 

Vierailija
12/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohta alkupalaksi ja poronkäristystä pääruoaksi. 

Vierailija
13/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bataatti- ja porkkanalaatikkoa ja lohipullia.

Varalla myös pakastepizza, jos vaikka joulupäivänä sitä. Jäätelöä.

Vierailija
14/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka pizzaa söis.

Meillä on yleensä lasagnea aattona. 

Vierailija
15/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, kun vietin joulun yksin, kävin ostamassa kaupasta ihan normaaleja jouluruokia. Perunoita, graavilohta, pienen palan kinkkua, kinkkukastiketta ja imelletettyä perunalaatikkoa. Kahvin kanssa pipareita. Joulutortuista en oikein perusta.

Vierailija
16/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa

Vierailija
17/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmä oikei tiiä, koitan olla tekemättä noist ruuista mitää epäjumalaa. jotain pikkuse kohtuudella, ehkä. huono olo tullu viime vuosina jouluruuista??? raskasta? liian teollista?

Vierailija
18/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkun paistan ja teen graavilohta. 

En tee edes varsinaista jouluruokaa, vaan mätän kinkku- ja lohipiirakoita ja leipiä. 

Väliin juustoja ja keksejä.

Riisipuuron teen kyllä joulupäivä aamupalaksi.

Vierailija
19/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten maksa, porkkana ja lanttulaatikoita, ruisleipää, lauantaimakkaraa, piimää, riisipuuroa, sekahedelmäsoppaa, banaaneja, jäätelöä, kahvia, torttuja ja konvehteja.  Kaiken muun ostan itse, mutta tuttava tekee tortut, riisipuuron ja sopan. Muutamana jouluna olen tehnyt itse torttuja valmistaikinasta. Niitä kiinnostaa kuitenkin syödä niin vähän, että mieluummin otan muutaman toisen tekemänä.

Vierailija
20/36 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin laatikot pois. Samoin rosollin varmaan. Kinkkua en syö muutenkaan, kun punainen liha ei kuulu ruokavalioon. Muuten söisin kyllä jouluisasti. Paitsi riisipuuroa en alkaisi luultavasti vain itselleni vääntämään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä