đ« Aivan JĂRKYTTĂVĂ mÀÀrĂ€ ihmisiĂ€ kaupassa đ€Ż
Meinasi oikeasti jonkinlainen primitiivinen hepuli iskeÀ Prismassa, ei meinannut kÀÀntymÀÀn mahtua. Miten jo nyt, aattoon monta pÀivÀÀ eikÀ kaikkea vielÀ edes voi nyt ostaa pilaantumaan/vanhenemaan. Ja kaiken kukkuraksi joillakin tooooodella vahvoja ja imelÀn mausteisia hajuvesia holvattuna.
JĂ€rkky kokemusđ€Źđ©
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Kotiinkuljetus-palvelu on kyllÀ ihana keksintö!
On vielĂ€pĂ€ tosi vanha keksintö. Mun mies oli K-kaupan tsupparina kesĂ€töissĂ€ 60-luvulla. Semmoisella laatikkopyörĂ€llĂ€ ajeli ympĂ€ri kylÀÀ.đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mikÀÀn pilaantuu ja vanhenee jouluun mennessÀ, kun on keksitty jÀÀkaappi ja pakastin? Eri asia sitten, jos ostaa ruokia jo jouluksi 2026.
Ei kalatiskin kaloja tai mainittuja punajuurta ja maustekurkkua voi pakastaa.
Ei tarvitsekaan, koska sÀilyvÀt jouluun asti jÀÀkaapissakin.
Ei sÀily, ainakaan hyvinÀ.
Miten ne syksyllÀaikaisin tehdyt maustelurkut tai maasta nostetu punajuuret mÀgÀnee parissa pÀivÀssÀ. Miksi kalatiskin kaloja ei voi pakastaa. Ainakin Cittarissa on kalan saapumispÀivÀ/kalastuspÀivÀ tiedossa ja olen niitÀ pakastanut vuosikausia, kun muistaa syödÀ parin kuukauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ElÀkkeellÀ on miljoona kuusisataatuhatta. Isoja kÀrryllisiÀ ne ostaa ruokaa.
Mun puoliso on elÀkkeellÀ ja minÀ en. Me ostetaan yhdessÀ 2 isoa kÀrryllistÀ kerrallaan ruokaa ja muuta tarviketta( paperit, pesuaineet, lemmikkien ruuat, kodin tarvikkeet jne) kÀydessÀmme marketissa yhden tai kaksi kertaa kuukaudessa.
Onko se jotenkin sinun prsettÀ kutittava juttu?
Varmaan jonkun mielestĂ€ vanhuksenn on kĂ€veltĂ€vĂ€ rollaattorin kanssa joka pĂ€ivĂ€ hakemaan pari tuotetta, kun eihĂ€n ne elĂ€kelĂ€iset tarvi enÀÀ ruokaa varsinkaan ne jotka jĂ€rjestĂ€vĂ€t kaikki syömiset lapsille ja heidĂ€n perheilleen aatoksi.đ
Minua helpotti kummasti, varsinkin nÀin köyhÀnÀ ihmisenÀ kun pÀÀtin olla viettÀmÀttÀ joulua tÀnÀ vuonna. Toki elÀn yksin, ei tarvitse ajatella ketÀÀn muita ja vietÀn jouluni yksin.
LÀhikaupasta kÀyn ostamassa 60 prosentin alennuksella ruokaa, saattaapa olla jouluruokaakin alennuksessa. Joulukoristelut jÀtÀn tekemÀttÀ myös.
YlipÀÀtÀÀn olen pudonnut kelkasta tÀmÀn materiaalisen joulun suhteen. Kaikkea pitÀisi olla vaikka ei olisi varaakaan. No minulla ei ole varaa.
Voihan olla, ettÀ osa porukoista lÀhtee vaikka koko jouluksi mökille, kun suuressa osassa maata ei ole lunta ja mökille pÀÀsee vaikka minne. MeillÀkin on musta maa, tavallisesti tÀhÀn aikaan puoli metriÀ lunta.
Vierailija kirjoitti:
KÀvin Prismassa aamukahdeksalta, ei ollut juuri ketÀÀn vielÀ!
Ei se kovin myöhÀ vielÀ meidÀnkÀÀn kÀydessÀ ollut, klo10. No, onpahan nyt hoidettu, enÀÀ tuo kala-ja rosollipuoli ja ne haetaan varmasti vielÀ aikaisemmin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LÀskit syöksyy suklaa-aleihin, jotka on tÀssÀ kohta puoliin :D Huvittavaa lukea nÀistÀ joka vuosi, lastaavat kÀrryn tÀyteen suklaata ja hakkaavat toisiaan siinÀ ohessa.
MinÀ söin syys, loka ja marraskuussa 66 levyÀ Fazerin sinistÀ. Taidan jÀttÀÀ alennusmyynnit vÀliin. Yhden 300 grammaisen Pandan konvehtirasian ostin kuitenkin jouluksi. Lahjaksi saattaa tulla pari rasiaa.
Oletko ahmimishÀiriöinen
En, vaan tykkÀÀn suklaasta. Normaalisti söin tuona jaksona ruokaakin. Minulla on tapana lukea jotain kirjaa tai lehteÀ ja syödÀ suklaata. Helposti menee levyllinen lukiessa. Tuolle jaksolle luin 12 eri elÀmÀkertaa. IhmeellistÀ kyllÀ, painoa tuli vain 2 kiloa lisÀÀ. Jonkin verran pyörÀilin ja tein lumitöitÀ marraskuussa. Lieneekö se taspainottanut jonkin verran. Ja olen 66-vuotias elÀkelÀismies, en teini tai av-mamma.
TÀnÀ aamuna kÀvin, ei ollut kassalla kuin yksi ihminen minun lisÀksi. Ei kiireestÀ tietoakaan. Paria tuotetta ei ollut, harmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LÀskit syöksyy suklaa-aleihin, jotka on tÀssÀ kohta puoliin :D Huvittavaa lukea nÀistÀ joka vuosi, lastaavat kÀrryn tÀyteen suklaata ja hakkaavat toisiaan siinÀ ohessa.
MinÀ söin syys, loka ja marraskuussa 66 levyÀ Fazerin sinistÀ. Taidan jÀttÀÀ alennusmyynnit vÀliin. Yhden 300 grammaisen Pandan konvehtirasian ostin kuitenkin jouluksi. Lahjaksi saattaa tulla pari rasiaa.
Oho, mÀ koin huonoa omaatuntoa kun söin syksyn aikana 9 Fazerin sinistÀ, mutta sulla meni 66!
Ostin syyskuussa 3 laatikkoa, kun sain kohtalaisen edullisesti. Suunnitelma oli, ettÀ suklaamÀÀrÀ kestÀÀ ensi kesÀÀn saakka. Pieleen meni. En ole koskaan syönyt nÀin paljon suklaata tÀllÀ vauhdilla. Joskus on tullut syötyÀ konvehteja 5 kiloa joulusta maaliskuuhun kestÀneellÀ jaksolla. TÀllÀ kertaa meni todella överiksi.
Pieni mÀÀrÀ kauppoja ei riitÀ suurelle vÀestölle. Mitoitus pielessÀ. Ladosta myymÀÀn ja jakamaan luomua?
Viimehetken jouluostokset. Ihan oletettavasti nyt viikonloppuna on ihan jÀrjetön ruuhka joka paikassa.
SelvÀstikÀÀn ei Pissrael-fanaatikkojen boikotti pure.
Yksi pieni pyyntö. Voisitteko ystÀvÀllisesti jÀttÀÀ lottoamiset ja muut veikkaamiset vÀliin pahimpana ruuhka-aikana? Tai tehdÀ sen jossain muualla kuin kaupan tiskillÀ? KÀykÀÀ vaikka kioskilla jos ei kotona tietokoneella pelaaminen onnistu.
Oli muuten aivan jÀrkyttÀvÀ mÀÀrÀ maskittomia jotka oli selvÀsti sairaita jotka pÀrski ympÀriinsÀ aivan kÀsittÀmÀttömÀsti. Tuo on tahallista ihmisten tartuttamista. Kiva joululahja joo.
Mene sitten kun palsta menee kiinni. Silloin on hyvin tilaa
MitÀ ihmettÀ sinÀ ap höpÀjÀt . Meille toi eilen prisman kuski ihan keittiöön saakka 5 laatikollista kaikkea ruokaa ym tarvittavaa ,hedelmiÀ, kasviksia,, joulukukat ,keittiö-ja wc paperit pesuaineet ,suuren kinkun ym ym ruuat ja juomat.
On 2 jk/pk yhdistelmÀÀ, mitÀÀn ei koskaan mene hukkaan , eikÀ
pilaannu. Aivan luxuspalvelu. Tuonti maksoi vain 3.50e.
Ei ole tÀtÀ pÀivÀÀ herran vuonna 2025 enÀÀ taapertaa siellÀ ruuhkissa. Olen 77v ja pikku perhe.
Salaatit, tomaatit kipasen lÀhikaupsta ,kun menen rennosti lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On suomalaisilla rahaa. Ei muuta voi sanoa.
Sama huomio cittarissa,vÀkeÀ kuin pipoa ja kÀrryt pullistelee ostoksista.
YhdellÀ todellakin ROIKKUI tavaroita puoliksi kÀrryiltÀ ulkona, kun eivÀt mahtuneet kÀrryyn.
Niin mitÀ sitten? Saahan ostoksia ostaa kerralla niin paljon kuin haluaa.
No juuri nÀin. Saan melko harvoin kyydin Prismaan (yleensÀ kÀyn kÀvellen lÀhikaupassa) ja kun sinne menen, ostan painavat jauhot ja sokerit ja mehua useammalle viikolle ( mehua menee n. litra viikossa). Sitten tavalliset lÀhipÀivien ruoat, maitoa esim. menee paljon. Ja pyykkipulverit, tiskiaineet, vaatteita, kissanruokaa valtavasti. SÀÀstÀn verrattuna lÀhikauppaan. EnemmÀn ihmettelen nÀitÀ, jotka kiertÀvÀt hehtaarihallin parin maitopurkin takia. En koe viettÀvÀni mitÀÀn kulutusjuhlaa, vaikka toki se ostosmÀÀrÀ myös ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista se on pk-seudulla, HÀmeenlinnassa saa onneksi kÀydÀ ostoksilla rauhassa : )
AamupÀivÀllÀ 11 aikaan Kirkkonummen Cittarissa ei ollut mitÀÀn ryysistÀ.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan, aattoon vielÀ 4pv, ihmisillÀ ilmeisesti ruokapaniikki. Hullua.
EdessÀ on pitkÀt vapaat, joten he jotka ovat ottaneet maanantain ja tiistain vapaaksi, lÀhtevÀt nyt joulun viettoon ja ovat siksi ostoksilla.
Vissin joku työttömien tukipÀivÀ ollut?