Kermaa ei tarvita kastikkeisiin.
En ole keksinyt yhtäkään kastiketta joka välttämättä tarvitsisi kermaa. Onko tämäkin Valion salajuoni?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kermakastike ilman kermaa?
Kermakatiketta ei ole olemassakaan. Oma keksintösi, koska et muutakaan argumenttia keksinyt. Sama kuin väittäisit että sahajauhokasike kuulostaisi oudolta ilman sahajauhoa.
Et ole tainnut koskaan perehtyä ruuanlaittoon ammattimielessä?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa huonolta rouxilta johon on lisätty kermaa.
t.amatikokki
Se on AMMATTI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän paljonkin ruokakermoja. Joskus tavallisia, mutta yleensä pippuri- tai sipulisellaisia.
Helpottaa ruoanlaittoa. Ei tarvitse ostaa vehnäjauhoja vain sen takia, että sitä tarvitsee ruokalusikallisen kerran kahdessa viikossa jonkun kastikkeen suurustamiseen.
"ruokakerma" ei ole kermaa nähnytkään.
Onhan siinä kermaa noin puolet.
Ei se tee siitä litkusta kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Hirvittävä vääryys kutsua ruskeaa kastia kermakastikkeeksi.
Ei kasti vaan kastike
Just katselemme puolisoni kanssa tv:stä Rick Steinin ruokamatkaa Ranskassa. Voi ja kerma ovat käytännössä pakollisia ruoanlaiton kaikissa käänteissä. Mikään muu ei ole sikäläisten kokkien mukaan mitenkään mahdollista, ne ovat huonommanmakuisia korvikkeita. Samaten viiniä siemaillaan lähes huomaamattomasti siinä ruuanlaiton ohessa ja tietenkin sitä nautitaan runsaasti myös aterioinnin yhteydessä. Hienoa seurattavaa! Kunpa saisi niitä syödä ja juoda itsekin! Kunpa meidänkin ruokakulttuurimme olisi tämänkaltainen!
En pilaa ruokiani maitotuotteilla.
Vierailija kirjoitti:
Just katselemme puolisoni kanssa tv:stä Rick Steinin ruokamatkaa Ranskassa. Voi ja kerma ovat käytännössä pakollisia ruoanlaiton kaikissa käänteissä. Mikään muu ei ole sikäläisten kokkien mukaan mitenkään mahdollista, ne ovat huonommanmakuisia korvikkeita. Samaten viiniä siemaillaan lähes huomaamattomasti siinä ruuanlaiton ohessa ja tietenkin sitä nautitaan runsaasti myös aterioinnin yhteydessä. Hienoa seurattavaa! Kunpa saisi niitä syödä ja juoda itsekin! Kunpa meidänkin ruokakulttuurimme olisi tämänkaltainen!
Ranskalaisesta keittiöstä ne kerma- ja voipitoiset kastikkeet ovat Suomeen tulleet. Täällä on vaan nykyään pilattu ruoanlaitto keinotekoisilla 'ruokakermoilla' ja muilla kasvirasvapaskavalmisteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla lähes jokaisessa kastkkeessa on ruokakerma pohjana. Paitsi maitokastikkeessa. Ja taitaa yksi lihakastikekin olla.
Missään kastikkeessa ei ole kerma pohajana vaan joku muu, johon sitten lisätään kermaa.
t.amatikokki
Missään kastikkeessa ei ole kerma 'pohajana'
Sanoin, että "minulla lähes jokaisessa kastkkeessa on ruokakerma pohjana", sinä 'amatikokki', joka et osaa lukea etkä kirjoittaa.
Niin no, tuohan ei ole kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa huonolta rouxilta johon on lisätty kermaa.
t.amatikokki
Se on AMMATTI!
Aijaa.
t.amatikokki
110. Juustoissakin Ranskassa, niissä kalliissa ja laadukkaissa, annetaan suurta paionoa ja merkitystä sille, mitä ravintoa hyötyläimet ovat nauttineet. Okei, kyllä ne sitten maksavatkin, mutta syystäkin. Comte jäi mieleen esimerkkinä hedelmäisestä maustaan.
En keksi yhtään syytä olla käyttämättä kermaa. Se tekee kastikkeesta täyteläistä ja hyvää pienellä vaivalla. Olen hoikka ja veriarvot ovat ihanteelliset ja kolesteroli alhainen. Kastiketta ei tarvitse syödä valtavasti eikä kermaa käyttää montaa desiä.
Kuohukermasta tulee hyvä toffee, mutta vaatii tunnin keittämisen.
Vierailija kirjoitti:
En keksi yhtään syytä olla käyttämättä kermaa. Se tekee kastikkeesta täyteläistä ja hyvää pienellä vaivalla. Olen hoikka ja veriarvot ovat ihanteelliset ja kolesteroli alhainen. Kastiketta ei tarvitse syödä valtavasti eikä kermaa käyttää montaa desiä.
Se pilaa vaan ruoan mau. Yäk. En keksi yhtää syytä miksi käyttäisin kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän paljonkin ruokakermoja. Joskus tavallisia, mutta yleensä pippuri- tai sipulisellaisia.
Helpottaa ruoanlaittoa. Ei tarvitse ostaa vehnäjauhoja vain sen takia, että sitä tarvitsee ruokalusikallisen kerran kahdessa viikossa jonkun kastikkeen suurustamiseen.
Ei ruokakerma ole kermaa. Kerma on kerma kun se on kerma,ilman mitään noita karrageeneja ym lisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pilaa vaan ruoan mau. Yäk. En keksi yhtää syytä miksi käyttäisin kermaa.
Makuaistisi on pilalla; suosittelen että leikkaat kielesi irti ja huudot sen wc-pöntöstä alas.
Pikkuisen ohis, mutta ei esim. Suomessa myytävä fetajuusto maistu läheskään yhtä hyvälle kuin Kreikassa joka paikassa syötävä. Johtunee erilaisesta maitoraaka-aineesta ja sen käsittelystä pitkälle? Suomessa se tehdään nimenomaan maun kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Pikkuisen ohis, mutta ei esim. Suomessa myytävä fetajuusto maistu läheskään yhtä hyvälle kuin Kreikassa joka paikassa syötävä. Johtunee erilaisesta maitoraaka-aineesta ja sen käsittelystä pitkälle? Suomessa se tehdään nimenomaan maun kustannuksella.
Suomessa ei tehdä fetajuustoa.
Kasike;)