Kermaa ei tarvita kastikkeisiin.
En ole keksinyt yhtäkään kastiketta joka välttämättä tarvitsisi kermaa. Onko tämäkin Valion salajuoni?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän kaurakermaa joten ei tarvitse sitä kerman käyttöä karttaa epäterveellisyyden takia. Esimerkiksi kanakastike ei olisi mitään ilman kermaa.
Mikä ihme on kanakastike? Mikään keittiö ei taia tuntea moista.
t.amatikokki
Siinä sulle kastike 😎
Mieluummin olen ilman kastiketta kuin syön jotain jauholla saostettua vettä. Maitotuotteet tuovat kastikkeeseen täyteläisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. En käytä koskaan ruoanlaitossa kermaa tai muutenkaan maitotuotteita.
Surmaa voi myös käyttää.... 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kermakastike ilman kermaa?
Kermakatiketta ei ole olemassakaan. Oma keksintösi, koska et muutakaan argumenttia keksinyt. Sama kuin väittäisit että sahajauhokasike kuulostaisi oudolta ilman sahajauhoa.
Sii ä sulle kastike😎
Kuka syö jotain kastiketta vielä nykyään? Eikö ne ole sellaista vanhainkodin ruokaa sille ikäpolvelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän kaurakermaa joten ei tarvitse sitä kerman käyttöä karttaa epäterveellisyyden takia. Esimerkiksi kanakastike ei olisi mitään ilman kermaa.
Mikä ihme on kanakastike? Mikään keittiö ei taia tuntea moista.
t.amatikokki
Siinä sulle kastike 😎
Itse käytän turkkilaistajugurttia ja rahkoja
Maitorasva näyttäisi kuitenkin suojaavan dementialta viimeisimmän tutkimuksen mukaan. Toinen tutkimus ruotsista: Täysmaitoa juovat lapset ovat järjestään hoikempia kuin rasvatonta maitoa juovat lapset.
Tosin tämän ovat aina siankasvattajat tienneet: Kurrilla ennenkin sikoja lihotettiin ja nykyäänkin jos tulee tilaus Kiinasta, jonne halutaan rasvaisempaa sianlihaa kuin Suomeen, rehusta vähennetään rasvaa ja lisätään hiilidydraattia. Jostain syystä ihmisten kuitenkin halutaan pysyvän hoikkana makrosuhteilla, joilla sikoja lihotetaan...
Elintarvike- ja lääketeollisuus nauravat koko matkan pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän paljonkin ruokakermoja. Joskus tavallisia, mutta yleensä pippuri- tai sipulisellaisia.
Helpottaa ruoanlaittoa. Ei tarvitse ostaa vehnäjauhoja vain sen takia, että sitä tarvitsee ruokalusikallisen kerran kahdessa viikossa jonkun kastikkeen suurustamiseen.
"ruokakerma" ei ole kermaa nähnytkään.
Onhan siinä kermaa noin puolet.
No missäs niin sanotaan, että sitä tarvitaan. VOI LAITTAA JOS HALUAA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kermakastike ilman kermaa?
Kermakatiketta ei ole olemassakaan. Oma keksintösi, koska et muutakaan argumenttia keksinyt. Sama kuin väittäisit että sahajauhokasike kuulostaisi oudolta ilman sahajauhoa.
Sii ä sulle kastike😎
Kuten ap sanoi, tuo ei ole kermakastike, vaan roux johon on lisätty kermaa. Kermakastiketta ei ole olemassakaan.
Harvoin käytän kermaa kastikkeeseen. On muita aineksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sinihomejuustokermakastike jäisi aika oudoksi ilman kermaa. Pelkää lämmintä sinihomejuustoa, ei varmaan kovin juoksevaa
En ole kermakastikkeesta kuullutkaan.
Googlaa kermakastike niin hämmästyt kuinka paljon ko ohjeita löytyy.
Aivan mahtavaa, miten tästäkin asiasta saadaan aikaan keskustelua hyvin painokkain äänenpainoin.
Haen popparit.
Minulla lähes jokaisessa kastkkeessa on ruokakerma pohjana. Paitsi maitokastikkeessa. Ja taitaa yksi lihakastikekin olla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla lähes jokaisessa kastkkeessa on ruokakerma pohjana. Paitsi maitokastikkeessa. Ja taitaa yksi lihakastikekin olla.
Missään kastikkeessa ei ole kerma pohajana vaan joku muu, johon sitten lisätään kermaa.
t.amatikokki
"Ruokakerma ei ole kermaa nähnytkään."
Ruokakerma on kermaa, jota on muutettu kuumennusta paremmin kestäväksi ja laimennettu.
"Kermakastiketta ei ole olemassakaan."
Jopa on tietämätöntä juttua. Kermapippurikastike on monen suosikki.
Kanttarellikastikkeeseen laitan kyllä aina kermaa.
Samoin. En käytä koskaan ruoanlaitossa kermaa tai muutenkaan maitotuotteita.