Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa teistä että mun 42-vuotias miesystävä menee lapsuudenkotiinsa jouluksi?

Vierailija
20.12.2025 |

Ja viettää siellä siis monta päivää äidin ja isän kanssa. Isosisko perheineen käy kylässä siellä päiväseltään mutta tämä 42-vuotias on useita päiviä. Välimatkaa oman kodin kanssa ehkä 50 km että ei ole siirtymisestä kiinni. 

Onko tällainen normaalia aikuisen ihmisen toimintaa vai red flag? En osaa oikein päättää mitä ajatella. 

Kommentit (279)

Vierailija
201/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Anna miesystäväsi edes kerran vuodessa olla onnellinen.

Hän ehtii kärsiä sinun valitustasi seuraavan vuoden.

Minun käy häntä sääliksi.

Suvullani oli perinne että kaikki avioparit, 4 kpl menivät lapsineen aattoiltana mummolaan.

Luettiin jouluevankeliumi ja juotiin kahvit. Jäätiin laulamaan ja soittamaan.

Ikävä sitä aikaa.

Edelleen toistan : jää sinä kotiisi. Pilaisit muiden ilon.

Vierailija
202/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa pikkumaiselta kitisijältä.

Kasva aikuiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joulu oman perheen kanssa ei ole normaalia toimintaa, mikä on. 

Minusta olis parempi että kaikki pariskunnat viettäisi joulut omien perheidensä kanssa, kaikilla olis kivempaa. 

Siis että jakaantuisivat, tarkoitan. Ei tarttis kummankaan kiristellä hampaita. Pienet lapset menee äidin kanssa äidin perheen luo mummolaan. 

Kiitän käskystä, toimimme tietysti jatkossa ohjeidenne mukaan, arvon palstailija. 

Rohkenisinko vielä kysyä neuvoa, että miten selitän tämän uuden järjestelyn muulle suvulle, kun ovat olleet selvästi pääosin tyytyväisiä tähän nykyiseen käytäntöön? 

Mille suvulle. Minä puhuin perheestä. Jokaisella on oikeus olla oman perheensä kanssa jouluna, eli oman äidin, sisarusten. Selitä sinä täteillesi ja serkuillesi mitä haluat. 

Vierailija
204/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hirvittävän outoa se, että ihmiset käyttäytyvät eri lailla kuin minä. Tämä ei mielestäni ole lainkaan hyväksyttävää.

Tervetuloa naisten maailmaan.

Vierailija
205/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hirvittävän outoa se, että ihmiset käyttäytyvät eri lailla kuin minä. Tämä ei mielestäni ole lainkaan hyväksyttävää.

Juuri samaa mietin 😊

Vierailija
206/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin saada jouluna lapseni ja lapsenlapseni tänne, rakkaat muruseni, vävy sais ihan rauhassa jäädä kotiin hakkaamaan pelikonettaan, helvetin laiska paska. 

Vierailija
207/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiselle naiselle hirvein asia tuntuu olevan, jos miehellä on hyvät välit omiin vanhempiinsa. Toki miehen pitäisi mielellään viettää aikaa naisten vanhempien ja suvun kanssa. 

Vierailija
208/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiselle naiselle hirvein asia tuntuu olevan, jos miehellä on hyvät välit omiin vanhempiinsa. Toki miehen pitäisi mielellään viettää aikaa naisten vanhempien ja suvun kan

--

Tunnen tuollaisia naisia.

Ei mitään sivistynyttä kotikasvatusta.

Aikuisinakin ovat kuin pikkutyttöjä. 

Vierailija
209/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joulu oman perheen kanssa ei ole normaalia toimintaa, mikä on. 

Minusta olis parempi että kaikki pariskunnat viettäisi joulut omien perheidensä kanssa, kaikilla olis kivempaa. 

Siis että jakaantuisivat, tarkoitan. Ei tarttis kummankaan kiristellä hampaita. Pienet lapset menee äidin kanssa äidin perheen luo mummolaan. 

Kiitän käskystä, toimimme tietysti jatkossa ohjeidenne mukaan, arvon palstailija. 

Rohkenisinko vielä kysyä neuvoa, että miten selitän tämän uuden järjestelyn muulle suvulle, kun ovat olleet selvästi pääosin tyytyväisiä tähän nykyiseen käytäntöön? 

Mille suvulle. Minä puhuin perheestä. Jokaisella on oikeus olla oman perheensä kanssa jouluna, eli oman äidin, sisarusten

On on. Ja jokaisella naisella on oikeus päättää pitää pimsansa poissa mieslasten saatavilta.

Vierailija
210/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiselle naiselle hirvein asia tuntuu olevan, jos miehellä on hyvät välit omiin vanhempiinsa. Toki miehen pitäisi mielellään viettää aikaa naisten vanhempien ja suvun kanssa. 

Kertoohan se miehen emotionaalisesta kypsymättömyydestä jos vielä pitkälle täysi-ikäisenäkin käy hakemassa huomiota mamilta.

Vierailija
211/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua haittaisi vaikken näkisi vävypoika ikinä, kunhan tytär ja lapsenlapsi tulee mummolaan niin olen onnellinen. Voisivat mun puolesta muuttaa tänne kokonaan, enemmän minusta hyötyä on lapsen kanssa kuin saamattomasta vävystä. 

Vierailija
212/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miniä juolsee jatkuvasti äitin ja iskän luona.

Vierailija
213/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miniä juolsee jatkuvasti äitin ja iskän luona.

*juoksee

Vierailija
214/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäisin saada jouluna lapseni ja lapsenlapseni tänne, rakkaat muruseni, vävy sais ihan rauhassa jäädä kotiin hakkaamaan pelikonettaan, helvetin laiska paska. 

Onhan tämä nyt sanomattakin selvää että aikuinen muruttlemassa toisia aikuisia ja toisten lapsia on perverssiä. Miksette käyttäydy iällenne ja asemallenne sopivasti? Jos olette jo kasvattaneet lapsenne niin sitten vieroitatte ne ja pysytte myös erossa heidän jälkeläisistään - eivät ne teidän vauvojanne ole. 

Vai eikö teillä ole mitään koulutusta, ammattia, tai edes harrastuksia? Ainoa mitä osaatte, on lapsille lässytys? Ja siksi lässytätte myös aikuisille ja toisten lapsille? Surullista.

Vierailija
215/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua haittaisi vaikken näkisi vävypoika ikinä, kunhan tytär ja lapsenlapsi tulee mummolaan niin olen onnellinen. Voisivat mun puolesta muuttaa tänne kokonaan, enemmän minusta hyötyä on lapsen kanssa kuin saamattomasta vävystä. 

Haluaisit tyttäresi aviomieheksi ja kaapata hänen lapsensa? Kaikenlaisia psykooseja sitä suomessa pyöriikin. Oletko harkinnut jotain harrastusta? Esim. virkkaaminen tai joku muu vähän tyhmemmille sopiva, tuskin tuollaisesta naisesta hirveästi muuhun on.

Vierailija
216/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain mieslapsi on vanhemmillaan yötä yli 18 vuotiaana.

hölö hölö

Vierailija
217/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä 45v nainen menen äidin toiveesta melkein viikoksi kotiin mieheni kanssa joka toinen vuosi. Ja miehen vanhempien toiveesta sinne joka toinen vuosi. Autetaan ruuanvalmistuksessa ja osallistutaan kuluihin. Onko tämäkin outoa?

Onhan se. Ei olla osattu lopettaa perhe-elämää lasten aikuistumiseen vaan eletään kuin apinat laumassa kehdosta hautaan. 

Vierailija
218/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta tuo minusta kuulostaa. Jos teillä olisi lapsia niin luultavasti menisitte ihan samalla tavalla mummolaan joulupyhinä ja viettäisitte siellä pari päivää etkä yhtään ihmettelisi asiaa. Jouluhan on tarkoitus viettää perheen kanssa. Jos te ette ole perhe niin tottakai mies menee vanhemmilleen. 

Vierailija
219/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoohan se miehen emotionaalisesta kypsymättömyydestä jos vielä pitkälle täysi-ikäisenäkin käy hakemassa huomiot

,

---

Huomaatko itse, että teet koko ajan projektiota?

Projisoit omaa itseäsi kumppaniisi. Puhut juuri itsestäsi.

Säälin kumppaniasi.

Kumppanisi on ihan normaali, mutta sinä olet empotionaalisesti kypsymätön.

Ole iloinen ettei kumppanisi ole sinun määräysvaltasi alla oleva tohvelisankari.

Vierailija
220/279 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä nyt sanomattakin selvää että aikuinen muruttlemassa toisia aikuisia ja toisten lapsia on perverssiä. Miksette käyttäydy iällenne ja asemallenne sopivasti? Jos olette jo kasvattaneet lapsenne niin sitten vieroitatte ne ja pysytte myös erossa heidän jälkeläisistään - eivät ne teidän vauvojanne ole. 

Vai eikö teillä ole mitään koulutusta, ammattia, tai edes harrastuksia? Ainoa mitä osaatte, on lapsille lässytys? Ja siksi lässytätte myös aikuisille ja toisten lapsille? Surullista.

Kukas sinun taatelikakkuusi kusi, jonkun äiti tai mummo ilmeisesti.

Voi sua rakkaudetonta raukkaparkaa, et tiedä mitä onni on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi