()()() ENSIKOIDEN MAANANTAI 23.4. ()()()
Viikonlopun kirjoitukset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=10123179&p=2&tm…
Kommentit (9)
Pitää heti korjata huonosti ilmaisemani asia, yhtä täällä vaan odotetaan. Tuplalla meinasin, että mun pumppu pitää hädin tuskin mut käynnissä ja vetelee nyt äärirajoilla, kun on lisälastia matkassa... Taitaa Kaneli olla ainut kaksos-äiti-enska täällä odotuspuolella tällä hetkellä, tosin Tiuhti ja Viuhti ovat oletettavasti jo tavattavissa :)
Hienoa, että joko-puheluitten sijaan i-l saat miten voit-puheluita ja rakkautta lankoja pitkin. Se kummasti helpottaa, kun tietää, että on iso joukko ihmisiä ottamassa pikkuista vastaan, olette monen lämpimissä ajatuksissa.
Meillä on seuraavana viikonloppuna mummini 85-vuotisjuhlat, ajomatkaa 500 km suuntaansa. Enpä tiedä vielä miten matkasta selvitään, pitää varata aikaa tauoille. Osallistua haluan, juuri siksi, että suku on tärkeä minulle, jotenkin helpottaa heikkoina hetkinä tieto siitä, että mummi jaksaa joka ilta pistää kädet ristiin ja muistaa minua ja HelmiPyryä. Ja saapa sitten tuleva isomummi pistää ihan reaalisestikin käden mun masulle ja paijata lasta. (vaikka muuten mahantaputtelua inhoankin...)
Onpas taas ollut vauhdikas päivä. Nyt vasta koneelle ennättämässä. Ihan meinasi jo vieroitusoireita tulla.
En sit kuitenkaan ottanut sinne synnärille yhteyttä. Juuri kun arvelin soittaa niin Rimpula hieman liikahti. Söin sit toisen palan (hups) mustikkapiirakkaa ja siitä Rimpula hiukan alkoi liikuskelemaan. Ei kovin mutta kuitenkin. No, tänään onkin sitten taas ottanut takaisin päin ja liikkunut jo jonkin verran enemmän. Liikkeet kuitenkin hiukan vähentyneet, mutta selkeästi on muistuttanut olemassa olostaan.
Moolilla ollut huono yö takana. Itse en kanssa osannut oikein nukkua ja ennen kuutta oli sitten jo kello soimassa, kun seitsemän aikoihin täytyi jo lähteä liikenteeseen. Huomaa muuten taas nilkoista, että päivä on tullut oltua liikekannalla.
Iida-Linnealla mukava neuvolakäynti. Ja edistystäkin jo tapahtunut, kiva.
Itse olen miettinyt, ett jaksanko mennä neuvolaan keskiviikkokkana. Tiedän käynnin olevan ihan yhtä tyhjän kanssa. Terkan kanssa ei ajatukset mene yksiin sitten ei millään. Muutoinkin tuntuu ettei sieltä saa sitä mitä haluaisi. Mut eikait se auta kuin mennä, plääh.
-Ninca ja Rimpula 36+3-
Anteeksi kun tein hätäisen johtopäätöksen kun ajattelin sinun odottavan kaksosia. Onhan tämän yhdenkin pienokaisen odottamisessa urakkaa...
Tsemppiä sulle kun lähdette sinne synttäreille! Tosiaan reilusti taukoja ja muista juoda reilusti, koska istumista tulee paljon. Se tietysti saa aikaan myös sen, että vessassa pitää päästä käymään usein... Mukavat ja löysät vaatteet päälle niin istuminen myös helpottuu.
t. iida-linnea
Ensiksi omanapaista valitusta - hyvin sopii herätä tähän sateiseen päivään kun maailman surkein yö takana!!! Samperi, taas lusittava päivä jotenkin sinnitellen loppuun...mä kun en osaa nukkua edes päikkäreitä!
No niin, NINCA; saitko rimpulaan liikettä? Vai lähditkö polille? Onhan se hyvä kuulostella, että masussa kaikki hyvin...
IIDA-LINNEAN neuvolakuulumisia odotellaan:=)
KANELIN vauvauutisia olisi kiva kuulla!
Ja onnea RIIKALLE kovasti pikkuisen syntymän johdosta!
Tulkaahan piristämään sadepäivää jutuillanne. Aion siivoilla ennen ip:n neuvolaa, vaikka henki lähtis!
-mooli 37+3
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Mooli, tosi kurjaa jotta sun yö mennyt huonosti nukkuen. Ja totta, tämä harmaa & sateinen päivä ei ole mitenkään mieltä piristävä... Huomenna kai pitäisi auringon taasen paistaa! Toivottavasti päiväsi menee mukavasti ja mieli tulee paremmaksi. =)
Tosiaan, RIIKKA kovasti paljon onnea. Luulisin, että en ole vielä muistanut onnitella...
Neuvolassa kävin aamulla ja olikin mukava käynti. Vauva on kuulemma laskeutunut viime viikosta ja pää hyvin kiinni. Sitä se viikonlopun juiliminen siis oli. Sf-mittakin oli sentin vähemmän kuin viime käynnillä. Verenpaine hyvä ja pissa puhdas. Vauvan syke noin 150. Mutta mikä mukavinta, niin mulla oli paino TIPPUNUT 800 g. Kerrankin näin päin! Tosin varmaankin nesteitä siis lähtenyt...
Vauvan sydänääniä kuunneltaessa supistikin ihan pikkuisen. Varattiin uusi aika perjantaille mikäli ei vauva ennen sitä ole syntynyt. Nyt on ihan hyvä mieli kun sai kuulla, että vauva oikeasti liikahtanut lähtöasemia kohti.
Ootteko muuten kaikki jo saaneet veroehdotukset? Mulle ei ole vielä tullut. Mutta ehkäpä vaikka tänään tulla tupsahtaisi postin mukana.
Voikaa hyvin!
t. iida-linnea 39+4
onnea vaan munkin puolesta vauvan jo saanneille!!
mä kävin eilen Porvoossa lastentarvike-kirppiksellä, siellä oli porukkaa kuin pipoo ja kaikkea ihanaa vauvalle... tulihan sieltä taas vähä vaatteita ostettuu ;) vaikka mun Piti kattoo vain tarvikkeita... niitä siellä ei tietenkään liiemmin ollut.. etenkään sitteriä jota lähdin ostamaan.. mutta ihana paikka( mutta vaaralllinen shoppailijalle) sain sentään hoitolaukun ja muutaman lelun ostettua vaatteiden lisäksi. ja olihan se sentää halvempaa ku kaupassa ;D
nyt kyllä tuli himo noihin kirppiksiin että missäköhän ois seuraava?...
vauva on taas tullu ihan kahjoksi mahassa, yöllä taas olin hereillä klo3.30-6 ku pikkukaveri vaan potki ja potki.. eiks se tajuu et äitin pitäis saada nukkua.. ja potkii muute kokoajan...
eilen meinasin et kuolema koittaa ku lenkillä alko oikealta vatsasta pistää ihan sikana... en tiiä mitä se oli mutta kärsien hissuttelin kotia.. onneksi se helpotti ku pääsin sohvallle pötköttään... pitää varmaan lenkkeily unohtaa hetkeksi...
sori että taas omanapaa... pärjäilkäähän!!!!
millaste ja " napsu" 26+6
Oma napa paras napa, eikös juu. Täällä istutaan tuijottamassa sadetta mi pihalla ikkunoita piiskaa. Onneksi loppuu tämä päivä lyhyeen, kun on kolmelta neuvola. Vaavikin on lopulta rauhottunut tuolla; koko aamupäivän piti sellasta jumppaa, että sai lopulta hikan ja sittenkös se vääntelehtiminen vasta alkoi! No, kävin dumppaamassa tukevan lounaan toisen niskaan, niin nyt on varmaan turvallinen ja lämmin nukkua.
Eilen illalla oli ihan pakko pitkä tovi leikkiä tulokkaan kanssa, tuntui vastailevan käden painalluksiin niin tormakasti. Ei mikään mahdoton potkija, mutta sellainen kihnukissa, että painautuu ja puskee kovasti, hellyttävää.
eli se omasta napanassukasta.
Onnea kaikille jo synnyttäneille. Itsekin olen saanut itseni kiinni kurkkimasta aikaajoin tuota kuluvan kuun pinoa, että millaisia ne viimeiset viikot nyt sitten ovat... Tuntuu että kiinnostus tätä tulokasta ja tulevaa kohtaan on moninkertaistunu viimesen parin viikon aikaan. Monesti on oikein keskityttävä, että saisi ajateltua muita juttuja... kuten nyt vaikka näitä työjuttuja, mitä tässäkin muka paraikaa tehdään ;b
Jaksuja kaikille sateen keskellekin
Maarula 32 ja tasan
Tervehdys pitkästä aikaa täältäkin. Melkein päivittäin tulee teidän jutut luettua, mutta HUONOSTI osallistuttua.
Otas nyt mooli ihan iisisti sen siivoomisen kanssa, mulla ei ainakaan yhtään helpota yövalvomista päivän rehkiminen. Vauva pistää sitten ihan ranttaliksi vuorollaan yöllä ja supistelee ihan holtittomasti, jos on kovasti siivonnut ja touhunnut päivällä. Toisaalta pakko nää päivät on saada kulumaan... Ostin muuten Puutarhamessuilta sellasta kiillotusainetta, sillä kun hankaa niin kyllä killtää vessa ja hanat ja tiskipöytä. Noissa uusissa välineissä on se uutuudenviehätys, viitsii ihan eri tavalla siivota kun on joku kiva lelu :)
Iida-Linnean neuvolakuulumiset on tosi hienoja ja lupaavia, onnea, olet ihan loppumetreillä, joko JÄNSKÄTTÄÄ! Ajatella, että paino tästä joskus vielä putoaakin, kun nyt sitä vaan kertyy koko ajan. Veroehdotus tuli mulle perjantaina, kai ne lähettää niitä vähitelleen. Miehelle tuli jo ed. viikolla, siksi odottelin omaani kovasti.
Millastella oli hurja lenkkireissu, onneksi pääsit kotiin. Mun lenkit tuntuu kiertävän koko ajan pienempää ja pienempää kehää just siks, ettei koskaan tiedä, milloin iskee konkkakohtaus ja kivut, eikä meinaa itkemättä takaisin tänne sohvalle päästä raahautumaan. Mä oon ihmetelly noita uuden ajan sittereitä, kun niissä on viistoista eri keinutusta, kolmetoista sävelmää, viisi vispausrytmiä ja ties mitä vekottimia. Eikös sellainen tavallinen perussitteri oo vauvalle ihan toimiva, en osaisi kuvitella laittavani vauvaa vispattavaksi johonkin metelivekottimeen. Ootkos kattonu Sitteriä huutonetistä, sieltä moni on kehunut löytäneensä vaikka mitä. Meille tulee kolmella lapsella testattu sitteri serkulta, niinkuin moni muukin juttu, kierrätys kunniaan!
Maarula juttelee jumppaavan vauvan kanssa. Se on sitten ihanaa, kun toinen on aktiivinen ja potkii vastaan. Ainakin, jos se tapahtuu silloin, kun ei koeta nukkua. Joskus mulla jää lausekin kesken, kun vauva potkaisee oikein tymäkästi ja ajatus katkeaa. No, eipä tässä kyllä kovin kummosia juttuja olekaan puheissa viime aikoina pyörinyt :) Tsemppiä äitiysloman odotukseen.
Omaa napaa: maaliskuun puolivälistä on oltu sairaslomalla ja täytyy sanoa, että aika eriskummalliseksi on rytmi ja oleminen mennyt. Melkein pelottaa lähteä minnekään ihmisten ilmoille, kun on niin virikkeettömässä tilassa itse. Yöt valvotaan supistusten tahdissa ja iltaisin iskee sellainen issiaskipu, ettei aina jalat kanna. Sitten onkin jäätävä sohvalle nukkumaan...
Vauvalla on onneksi kaikki hyvin, mutsi vaan on aika heikkoa tekoa, kun ei kroppa meinaa selvitä tästä tuplaurakasta.Välillä vetää aika surkeaksi mielen, kun ei selviä ihan perusjutuista. Mietin, onko minusta äidiksi ollenkaan, kun en kunnialla hoitanut duunejakaan sijaiselle, kun tämä ruumis prakasi niin totaalisesti jo viikkoja sitten. Surkutapaus!
Parempaa olotilaa teille kanssaodottajille ja sylikaupalla kärsivällisyyttä ynnä ilomieltä, vaikka harmaa sadepäivä onkin.
Lumi + HelmiPyry rv 33+2
Täällä on nukuttu päikkärit, perunat on kuorittu ja kiehuvat muussia varten. Hyvä hetki siis kirjoitella teille. =)
MOOLI, mites sinun neuvolakäynti? Oliko kaikki ok?
MILLASTE, jatkossa sitten harrastat rauhallisia lenkkejä, eikös juu?! Voisikohan tuo kipuilu olla kohdunkasvusta johtuvaa, vauva painaa jo jonkin verran ja liikkuessa voi tuntua hyvinkin erilaiselta kuin levossa. Ja voi miten ihanalta kuulosti sun kirpparilöydöt! Itsekin tykkään kirppareita kierrellä.
MAARULA, eikös ole vain ihanaa olla vuorovaikutuksessa vauvan kanssa vaikka toinen onkin siellä suojakerrosten alla! Minä olen aika paljon laulanut vauvalle ja päivisin täällä höpöttelen ääneen, jotta oppii äiskän äänet tunnistamaan. =)
LUMI, kysyit jotta jännittääkö. No kyllä pikkuisen. Lähinnä se, että miten se synnytys sitten alkaa - tajuanko, että nyt on tosi kyseessä... Ja sulle tsemppiä jos meinaa mieli olla maassa. Vaikka juuri nyt et jaksa niin paljon puuhatakaan, niin jo itse raskaus ja pienokaisten kantaminen sisällään käy työstä. Sitten myöhemmin on aika olla tehokas ja aikaansaava, nyt keskityt vauvojen ja omaan hyvään oloon. =)
Tuli vähän katkosta kirjottamiseen kun äitini soitteli. Tuli ihan tippa silmään kun mummi pyysi masua taputtelemaan hänen puolestaan. Vaikkei kyseessä ole ensimmäinen lapsenlapsi niin taitavat nuo minun vanhemmat aika kovasti odottaa pienen syntymää. Kuten myös miehen. Mutta onneksi rauhallisella mielellä ovat kaikki tulevat isovanhemmat. Meille ei vielä ole joko, joko-puheluita tullut vaan kysellään minun vointiani.
Nyt takasin keittiöpuuhiin.
t. iida-linnea