**~~KESÄHEINÄT VKO 17~~**
color=FF3030][size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kommentit (64)
Noniin alkaa päivän touhut olla tehty, vielä iltapalaa kohta kun tulevat pesulta, hetki aikaa kirjoitella rauhassa.
Nauratti toi Senniinan masukommentti kun olit katsellut muiden masukuvia, täällä myös yksi maha, jopka järkyttäisi noita kauniiden pienten tasaisten masujen kantajia :) kummasti omakin tyttäreni alkaa öljytä ja rasvata mahaansa, kun vilkaisee mun mahaani.
Vaikkei tässä raskaudessa tosiaan painoa ole tullut ekasta punnituksesta kuin se vajaa kilo, on vatsani muhkea ja kun on noita entisiä raskausarpia ja löllöä, vatsa on kieltämättä ihan oma näkynsä.
Hengenahdistusta mulla on myös ollut, mutta johtunee tosiaan korkealla olevasta masusta. Supistuksia edelleen, mutta eivät onneksi ole tehneet tepposiaan vielä. Lonkkia alkanut vihloa myös ja öisin heräänkin jos liian kauan nukkunut samassa asennossa, sitten puhinaa ja kääntyminen ja taas unten maille. Muuten olen nukkunut yllättävän hyvin ja usein läpi yön.
Tänään muuten käydessäni kontrollissa tayssis, varasin ajan pelkopolille juttelemaan. Ajattelin ettei se turhaan ole, koska tahtoisin tämänkin synnytyksen sujuvan edes suht samalla tavalla kuin edellistenkin, nyt vaan noi ajatukset pyörii niin omaa rataansa että katsoin parhaakseni mennä juttelemaan niistä. Ei vaan lekuri meinannut ottaa tosissaan puheitani, mutta onneksi oli mukava kätilö siinä myös, joka otti puheeni tosissaan ja varasi ajan mulle.
On se vaan niin suuri tapahtuma tuo vauvan syntymä, etä sen soisi menevän mahdollisimman rauhallisissa merkeissä, eikä äiti panikoiden.
Huomenna sit olis se yt-neuvottelu ja kuulen, mitä kaikkea mullistuksia tapahtuukaan työpaikallani ja kyselen niistä lomahommista.
Senniina tais kysyäkkin jossain vaiheessa onko mula lomapäiviä, juu on ihan täysloma tiedossa,mutta meillä tosiaan ihan sekaisin ollut kaikki toi käytännön homma noiden lomarahojen ja aikojen suhteen. Tuntuu ettei kukaan ole ollut äitiyslomalla tai hoidellut kyseisiä asioita.
Meillähän ei työntekijät ota suoraan yhteyttä palkanlaskijaan, vain esimiehen kautta, näin lukee joka palkkakuitissakin :)
Mutta eiköhän huomenna selkene hommat.
Jälleen kerran erittäin omanapainen kirjoitus, plaah!
terkuin s ja pikkuinen
On joo alkanu aika kiitettävästi kerääntyyn nestettä sormiin ja jalkoihin. Vihkisormuksista olen luopunut jo muutama viikko sitten ja nilkat taittuu kävellessä sellaisille vekeille. KAMALAA! Vettä yritän juoda litratolkulla, jos se vaikka auttaisi. No, seisomatyö ja kädet aina ylhäällä, helpottaa varmaan viimeistään, kun mammaloma alkaa.
Jaa horoskoopeista. Meidän perheessä minä vesimies ja mies leijona. Mitäs muuten meitin vauvoista tulee, en ole kattonut että mitä merkkejä siinä kesä-heinäkuun vaihteessa on?
Kävin kans nakkaamassa paperit kelaan ja kuten arvasinkin, olin täytellyt ne ihan päin ... Kiltti täti auttoi mua sit noitten paprujen kanssa. Enhän mä tollo ollut ruksannut edes sitä kohtaa, että haen lapsilisää jne.
Tänään on sitten töitten puolesta ketuttanut ja oikein isosti. Mun yritykseni liikehuoneiston vuokra nousee kivasti kesäkuun alussa, josta tosiaan sain ilmoituksen tänään. Arvasin, etten ihan liian helpolla pääse äitiyslomalle karkaamaan, olen vain pessimistisenä ihmisenä odotellut, että mistä suunnasta paukahtaa jotain odottamatonta. Ja tässähän tämä. Tuolla av-palstalla mut varmaan naulattais seinään, jos menisin ilmoittamaan, että palaan osa-aikaisesti töihin syksyllä, mutta tällä hetkellä näyttää siltä, että on mulle ainoa vaihtoehto. Niin, ja parastahan tässä on se, että huoneistoa mulle vuokraa Mannerheimin lastensuojeluliitto.
Oliskos kellään asiasta seitsemänteen tietoa jostain rentoutus cd:stä tai vastaavista. Kun monissa odotusoppaissa puhutaan rentoutumisesta ja hengityksen merkityksestä synnytyksessä, mut en ole oikein löytänyt mistään mitään sen tarkempaa tietoa. Ajattelin, et olis hyvä opetella jotain rentoutustekniikkaa, etten olis sit ihan krampissa, kun on tosipaikka kyseessä.
Aurinkoista loppuviikkoa :)
Leijona karjuu täällä ja kovapäinen härkä vastapelurina :-) Vaavistahan tulee kaksonen tai todennäköisemmin rapu, eli saas nähdä miten saadaan perhesopu säilymään. Horoskooppien mukaan mehän ei miehen kanssa passata yhtään yhteen, mutta niin on vaan jo reilu 10 vuotta yhdessä tepasteltu.
Kävin eilen kirjastossa etsiskelemässä oppaita yms. valmentavaa materiaalia synnytykseen, mutta enpä oikein mitään löytänyt. Jotain ' 85 vuonna painettuja opuksia olis ollut arkistossa, mutta hyllyt ammotti tyhjyyttään. Saakohan sieltä synnytysvalmennuksesta jotain treeniohjeita mukaan? vai onkohan se parempi jättää vaan " luonnon" hoitoon koko touhu... mites on kokeneemmat?
Taidan sen Hug-a-Bub liinan ostaa. Sitä taitaa saada vaan erilaisista nettikaupoista? Jostain syystä en ole oikein päässyt perille että myykö mikään liike Tampereella niitä.
mutta eipä tässä muuta ihmeellisestä, neuvolakin on vasta 4.5. Sittenhän tahti tiivistyy 2viikkoon ja kesäkuussa sitä saakin ravata joka viikko...
terv. Fiikus
Hei eilen saatin tää langaton viimeinkin toimimaan, jee!!!
Vika olikin paikallisessa puhelinyhtiössä, vaikka luultiin olevamme itse tumpeloita tän kanssa. Nopee on yhteys, mutta näppis on kyllä jotenkin outo - no kaipa tähän tottuu, kun aikansa käyttää?!
Tänään oli sitten se kuuluisa keskiraskauden lääkäri, vähän sekin ihmetteli mun viikkoja, mutta eipä aikaisemmin ole ollut aikoja. Kaikki oli mullakin kunnossa, niistä tiputteluista sun muista vihlonnoista huolimatta. Totesi tosin, että heti täytyy ottaa yhteyttä, jos jotain oiretta ilmestyy. Maha oli jo venynyt ihan kiitetävästi (sitten edellisen kerran) ja nytpä ollaankin taas jo käyrillä. Ilmeisesti vaavi on vaihtanut asentoa ja nyt alkaa olla jo rt-asennossa, arveli lekuri. Menikin siinä sisätutkimuksessa niin pitkään, että unohdin jutella kokonaan näistä allergialääkkeistä. Nyt ollaan vielä ihan kunnossa, pientä tukkoisuutta lukuunottamatta, mutta kohta se varmaan alkaa...
Onkos teillä, rakkaat sisaret, kokemuksia tästä lääkeryhmästä. Yhen farmaseutin mielipide oli ainakin, että ehdottomasti on kysyttävä lääkäriltä, mitä voi ja saa käyttää...
Meitä veskareita tuntuu olevan täällä useampikin, mies on skorppari ja poika jousimies. Joku kyseli näiden vaaveleiden tähtimerkistä, taitaapa tulla rapuja (tai kaksosia, jos eivät malta pysyä piilossa koko aikaa). Turvotusta löytyy jo munkin nilkoista ja lonkat on yöllä aivan puuduksissa, samoin jalat aivan krampin partaalla koko ajan. Ihan täytyy varoa, mihin asentoon itsensä asettaa, ettei vihlo, eikä kramppaa, eikä puudu - turvotukselle ei kai mitään mahda?!
Nytpä muistuikin mieleeni, viimeksi kommentoimatta jäänyt asia. Kantoliinoista oli täällä keskustelua. Mä ajattelin kyllä pärjätä rintarepulla. Kaverilla oli hankittuna sellainen liina ja sen kolmikuisen tyttären kanssa testailtuamme huomasin, ettei mun hermot ainakaan kestä sitä puljaamista. Kaikkeen tietty tottuu, kun aikansa vääntää, mutta taidan olla väärä henkilö tähän juttuun.
Kuten arvasin, ei tästä lyhyttä tullut, mutta nyt kuitenkin toivotan kaikille hyvät yöt!
=0 nikki
Muitakin tekis mieli kommentoida, mutta nyt on vielä illaksi vähän työjuttuja kun huomenna on meidän harjoittelijan arviointikeskustelu ja minähän se olen näytön arvioija. Täytyis ehkä vähän miettiä mitä siellä aikoo sanoa...
No anyways nyt @nikille vastaan kuitenkin heti, ettet mene mitä vaan allergialääkettä ostamaan! Mulla on siitepölyallergiaa ja ilmeisesti Zyrtec on ainoa tableteista mitä saa käyttää. Mutta niin pitkälle ku pärjää ilman niin sitä parempi. Näin siis mun neuvolassa on sanottu, kysy vielä sun omalta lääkäriltä. Inhottaa vaan kun mulla just tuo Zyrtec ei tehoa vaikka ottais kaksin kappalein, ja sit se vielä väsyttää ihan kamalasti. Nyt en ole siis vielä alottanut tälle keväälle sitä ja yritän pärjätä raskauden ajan ilman.
Ja sit kuitenkin paikallishoitoa, eli silmätippoja ja nenäsumutetta saa käyttää. Mutten tiedä saako niistäkään kaikkia, sillä lääkäri määräs mulle viime viikolla joitain ihan eri tippoja ja sumutetta kuin ennen... Tämmöstä täällä.
-Veruska 30+5 & Sirriäinen-
Naputtelin eilen tänne piiiiitkän viestin, mutta joku bittivaras sen vei...Murrr! Pikaisesti nyt vain kommentoin tuota allergiajuttua ennen neuvolaan menoa.
Elikkäs mulle neuvolalääkäri kirjotti reseptin Heinixiin ja reseptillähän nuo lääkkeet on halvempia, ko ilman eli kannattaa hommata resepti, jos vain mahollista :) Zyrteciä oon ite aikasemmin käyttäny ja sen sanotaan aiheuttavan väsymystä, mutta ite en väsymyksestä kärsinyt. Ja nyt yritän sinnitellä ilman noita lääkkeitä niin kauan, ko vaan pystyn.
Ja sen oon huomannu, että lääkäreissä on eroja...Ä-polilla lääkäri EI suositellut mitään lääkkeiden käyttöä, ellei suorastaan oo pakottava tarve. Sano, että yks tabu parissa päivässä - mietinkin jo silloin, että wtf??? Allergialääkkeethän on tarkotettu jatkuvaan käyttöön siitepölyaikaan ja mielellään ne pitis alottaa jo ennen tuota kautta. Vastaavasti neuvolan lääkäri sano, että allergialääkettä vois ihan turvallisesti käyttää. Että ottaa sitten niistäkin selvää...Plaah!
Nyt neuvolaan ja myöhemmin naputtelen lisää! -AJ-
myös täältä. Mulle lääkäri kirjoitti allergiaan Lomudal silmätipat ja nenäsuihkeen. Kaikki käsikauppalääkkeet eivät ole turvallisia ja sen vuoksi pitäis lääkäriltä kysyä ja onhan ne reseptillä vähän halvempiakin. Täällä näyttäis koivu puhkeevan kukkaan justiinsa ja osittain jo onkin.
Iltapäivällä siis neuvola ja palailen sitten tarkemmin.
Cityäipälle heti alkuun Porin ohjeistusta arvoihin. Minusta arvoissa on järkyttävän paljon eroja paikkakunnittain, jos ymmärsin oikein tein arvot, jotka kirjoititte niitä! Meillä siis tavoitearvot näin, aamupaasto alle 5.0 ja aterian jälkeen alle 6.8! Ennen ateriaa arvoa meille ei ole annettu, kun ei sitä ohjeistuksen mukaan mitatakaan muuten kuin aamulla. En pistä insuliiniä, enkä tosiaan haluaisikaan alkaa pistämään, vaan olen saanut ihan ruokavaliolla arvot pidettyä kohdillaan. Ja siis ne arvot 5.1 ja 7.3 ovat juuri ne paasto ja aterian jälkeiset, mutta ne ovat miltei huippuarvoja mitä olen mittaillut. Pääsääntöisesti minulla on paasto 4.3-4.8 ja aterian jälkeiset on yleisimmin olleet 6.1-6.6. toki heittoja on kuten se mysli 9.1 ja jokut muut 7.1 ja 7.3, mutta pääsääntöisesti olen pysynyt noiden meidän ohjearvojen sisällä. Toivottavasti saat sinäkin arvot kohdilleen ja vältyt pistämiseltä ;D Toki vauvan terveys on minullekin se pääasia, mutta mieluusti en pistämään haluaisi alkaa ja näillä arvoilla ei pelkoa siihen ole onneksi. Mulla ei olekaan mitään ohjeistusta muuten niistä ruuista, joten ihan vaan olen kokeillut mitä voin syödä, kun KAIKKI MAKEA ON KILLETTY! Aika huvittavaa, jos 2dl mysliä vastaa jo miltei kokonaista täyskäriä ja jotkut syö ihan säännöllisesti mysliä aamuisin ;-)))
Cityäipälle vielä jatkoakin =D Kovin meillä on samankokoisiksi arvioitu nämä asukit masussa... Ei minusta siis suuriakaan eroja! Mulla viikkoja oli tasan 30, joten kolmen päivän heitto ei ole suuri sekään. Olikos se niin, että sullakin oli makrosominen esikko? Mulla esikko syntyi 6/2004 5070g ja 57 cm, eikä ollut sokereilla osuutta kumpaankaan. Olin silloin saanut testissä puhtaat paperit ja poikakin oli sokereilta ihan normi, eikä ssis sokeri vauva. Ainoa mikä minua ärsytti oli, kun poikaa pistettiin jatkuvalla syötöllä muistaakseni ja sukatkin oli jo ihan verillä pistämisestä ;(( Ikävää, mutta kait tärkeää hommaa tuokin!
Kiitoksia kovasti onnitteluista raksan suhteen, vaikka mä nyt vannonkin etten enää IKUNA ala enää tähän, niin saapi nähdä!??? Mein tuleva talo on noin 6km Porin keskustasta ja kuitenkin niin kutsutusti täysin maalla. Tämä on aivan ihanne paikka meille ainakin, enkä siksi näe mitään syytä enää rakentaa NELJÄTTÄ taloa, ellei rahapula iske aivan mahdottomana. Tonttikin on tilava metsäinen n.8000neliömetriä siis, vrt.Helsingin minimaalisia potimerkki tontteja 400-max1000 neliötä.
Vatsan koosta ollut puhetta... Iso mahainen odottaja on täälläkin ympärys on n.120cm ja painoa tullut nyt n.7kg. Toki minusta monella kadulla vastaan tulevalla on paljon isompi vatsa jo ;D Huvittavaa verrattavaa, eikö, vaikka ei yhtään tiedä toisen viikkoja. Sf-mitta on meikäläisellä ollut 17+1 22cm, 23+1 31cm ja 28 30cm, joten iso on meikäläiselläkin. Tuo mitta pieneni, kun paino putosi n.2kg ruokavalion tarkennettua oikeammaksi sokerien vuoksi.
Vielä horsokoopeista sitten on pakko jo mennä taas. Meikä on kiero kaksonen ja isäntä oikukas oinas ja poika hellyyttävä rapu, vaikkakin on vahvaa luonnettaan saanut niin äidiltään, kuin isltäänkin ;D Meillä isäntä siltikin on se joka miltei joka riidan selvittää, kun tää jäärä vaan huutaa tai mököttää =0 Saas nähdä saadaanko taas kiva rapu poika meille vai mikä tulee????
Nyt pakko lopettaa kuullaan taas
S@nde 31+0
Torstainen tervehdys kaikille!
S@ri@lle ja S@ndelle suurkiitos sokeriarvojen raja-arvotiedoista! Kylläpä todellakin kovasti vaihtelevat paikkakunnittain nuo rajat - Tampereella ja Helsingissä näyttäisivät olevan edes suunnilleen samaa luokkaa, mutta Porissa vedetään kyllä hurjan paljon tiukempaa linjaa!
Anteeksi S@nde, sekoitin sut varmasti sitten S@ri@n kanssa tuon insuliin piikittämisen suhteen. Sulla ovat arvot pysyneet tosi hyvinä ihan ruokavaliolla, hienoa! Meillä esikoinen painoi syntyessään 3750g ja oli 51cm pitkä - eli ei ollut makrosominen ja mun silloinen raskausdiabetes hoitui ihan ruokavaliolla, ei tarvittu insuliineja. Teitillä sitä oli potra tapaus! Mitänkäs tämän nykyisen vauvan koon kanssa - onko tullut jotain sanomista, että olisi makrosomia epäilyä hänen kanssaan? Ajattelin vaan, että kun todellakin meitin mahaipanat ovat kovinkin samaa kokoluokkaa.
Olen kyllä melko varma, että insuliinille joudun. Jaksaisitko S@ri@ kertoa mulle onko sulla tietoa, että miten se, että äiti on piikittänyt insuliinia vaikuttaa sitten vauvaan laitoksella? Joutuuko jonnekin erityisseurantaan tai tippaan tai jotain? Se minua huolestuttaa eniten!
Ja miten muuten on, maksavatko odottavat äidit itse insuliininsa ja jos juu, niin mitäköhän hintaluokkaa se aine on?
Mulla ei turvotuksia vielä ole tullut - mitä nyt tuntuu että tuo aivopaine nousee välillä kovinkin korkeaksi. Musta on oikeasti tullut ihan hirveän kiukkuinen ja huutava tyyppi. Jopa esikoinen saa osansa äidin kiukutteluista ja se on mulle itselleni kyllä kova pala mutta kun tuntuu, että kiehahdan jatkuvasti. Ihan outoa, kun esikoisen kanssa olin jatkuvasti TODELLA hyvällä tuulella ja onnellinen. Nyt vaan veetuttaa ja ärsyttää ja huolettaa kaikki ja koko ajan :(. Tunnustautuuko kukaan muu samalaiseksi sekopääksi? Oikeasti tekisi mieli lähteä jonnekin pois kaikkia häiritsemästä siihen asti kun vauva on syntynyt. Mistäköhän saisi varat reilun kahden kuukauden hotellimajoittumiseen?
Muuten omaan napaan ei uutta - yöt jatkuvat ihan persiillään ja sekin tietysti vaikuttaa mielialaan. Huomenna neuvola, kerron sitten kuulumisia sieltä suunnasta.
-Cityäippä ja Öttiäinen 29+5-
Noista mittauksista, niissäkkin tuntuu olevan isoja eroja kuinka neuvotaan mittaileen. Minä mittaan neljä kertaa päivässä eli aamuisin heti herättyä, tunti aamupalan jälkeen ja päivällista ennen ja tunti sen jälkeen. Insuliinin vaikutukset vauvaan, pitäisi kuuleman tasoittaa vauvankin olemista kun äidin sokerihommat toimivat kunnolla insuliinin myötä.Tai pysyvät ruokavalion avulla kurissa, kunhan pysyvät eivätkä heittele. Vauvalta otetaan heti synnyttyä verensokeri ja ainakin mulla oli edellisen vauvelin suhteen kaikki ok, eikä vauva tarvinnut mitään erikoishoitoa, vaan ihan normaalisti meni. Toivon että nytkin käy samoin. Mutta huoli on silti :(
Edellisessä raskaudessa jouduin maksamaan itse insuliinin, mutta nyt olen saanut tayssista mukaan ruiskun ja neulat. Jos en väärin muista toi yksi ruisku maksais about 50 euroa, mutta en ole aivan varma!!!
Ja yksi ruisku mulla kestää reilun neljä viikkoa kun pistelen sen 8 yksikköä per päivä.
Pitikös mun vielä jotain kommentoida ? Palaan jos muistan!
terkuin S
kaikki hyvin. Verenpaineet ja hempat ok, painostakaan ei tullut sanomista:-) Sf-mitta 30 eli ihan käyrillä menen mahan koosta huolimatta. Sellanen 3600/3700g vaavi meille olis näillä lukemilla odotettavissa. Eli mukavasti tässä mennään kohti h-hetkeä:-)
Kanssa painoarvio syntyessä 3,6 kg. Tänään oli sf 29, hb 106, paineet 101/59 ja painoa 72.6.. Raivotarjonnassa oli tänäänkin, ollut vissiin koko tän viimesen kolmanneksen.
Kyselin aiemmin, että miten teidän vauvat aikoo nukkua sitten, mutta en oo ainakaan huomannut vastauksia.. Kertokeepas siis :)
Ihanaa kun töitä seuraavan kerran vasta keskiviikkona, nyt tää mamma ottaa ihan relasti! Paitsi pari isompaa koulutehtävää ens viikoks, mutta hoitelee ne joku päivä pakettiin..
Jaksua sokereiden kanssa taisteleville, ei varmaan ole mukavaa puuhaa :( No, loppusuora häämöttää!!!
-pals 30+6
Tyhma kysymys, mutta mua jai vahan mietityttamaan nuo omat sokeriarvoni. Testiin jouduin sukurasitteen vuoksi, ja paastoarvo oli 4.6 ja 2 tunnin paasta 4.1. Miksi ihmeessa tama jalkimmainen arvo on alhaisempi kuin paastoarvo? Olisin kuvitellut, etta se sokerilitku ilman muuta nostattaa sokeriarvoja, mutta en sitten huomannut neuvolassa viimeksi siita kysya, kun tati vaan totesi etta arvot ovat hyvat, ei syyta huoleen. Hyva tietysti niin, jainpahan vaan sita vahan miettimaan.
Onko muuten Koala viela kuulolla, mulla ois ollut juttua niista verkkokalvoista viela, kavin silmalaakarilla eilen.
palsille piti vastaillakkin tossa aiemmin jo, yksi niistä asioista jonka olen unohtanut. Olen laittanut jokaiselle lapsukaiselleni odottelemaan sängyn (esikoiselle aikoinaan tein laatikosta ensivuoteen ), mutta osa lapsistani onkin sitten nukkunut alkutaipaleensa meidän sängyssä :) eli heidän kohdallaan ei olisi tarvinnut laittaa sänkyä ensin ollenkaan. Tosin vois se laatikko tai joku ensi vuode olla ihan hyvä varmuuden varalta, itse en ihan ilman minkäänlaista vuodetta olis...jos nimittäin sattuiskin syntymään sellainen vauveli kuin taas kaksi lapsistani ollut, eli eivät ole viihtyneet vieressä vaan omissa vuoteissaan heti alusta asti! Niin erilaisia on ainakin minun lapset olleet.
Juups, iskihän se mahatauti! Olen aivan poikki, kun on mennyt päivä kökkiessä vessassa :( ja lopun aikaa olen nukkunut. Toivon mukaan pian alkaisi kunnolla helpottaa olo! Pikkuinenkin on jaksanut mellastaa koko päivän, eikä sekään oikein oloa ole helpottanut..
Kuutar + E-L. 31+2
Täällä myös yksi allergikko. Ja minä olen myös siinä käsityksessä, että Zyrteciä voi käyttää, samoin suihkeita ja tippoja, mutta niistä ei kaikkia laatuja. Juuri tuo Lomudal on mulla ainakin ollut joskus raskaana ollessa käytössä. Zyrtecistä sanoi mulle viime raskaudessa gyne, että toki voi ottaa, kun sitä Tays:n synnyttämättömien osastollakin äideille annetaan. Eri asia sitten juuri se, kenellä tepsii, kenellä ei :/
Nukkumisesta kyseli pals. Meillä on joka kerta ollut pinnasänky tulokasta odottamassa, mutta kaksi nuorinta ovat nukkuneet siinä käytännössä vain päiväunia. Yöt ovat olleet perhepedissä. Joten samalla systeemillä nytkin. Jos ei sitten perhepeti jostain syystä tunnukaan hyvältä, niin onpahan ainakin sänky lähellä. Meillä kakkonen alkoi 2kk:n iässä nukkua 10 tunnin yhtäjaksoisia yöunia omassa sängyssään ja puolivuotiaana oli jo siskon kanssa samassa huoneessa, joten koskaan ei etukäteen tiedä, millainen tapaus on tulossa :)
Kuuttarelle pikaista paranemista!! Tuo on yksi niitä epämiellyttävämpiä tauteja, mitä tiedän :(
Moni oli taas käynyt neuvolassa. Mulla edellisestä käynnistä on jo yli 2 viikkoa ja seuraava käynti on vasta 9.5. Eli vielä saan odotella. Onneksi silloin onkin sitten se mun eka lääkärineuvolani ja saan taas vähän tietoa, missä alakerran suhteen mennään.
Cityäippä: älä huoli, kyllä löytyy muitakin kiukkupusseja. Tai sanotaanko, että mulla on selkeesti päiviä, kun ihan kaikki ottaa kupoliin ja sitten taas niitä seesteisiä päiviä välissä. Mutta eilenkin, huonosti nukutun yön jälkeen, kilahtelin kyllä vähän turhankin herkästi :( Mutta mulla on yleensä synnytyksen jälkeen alkanut sellainen euforia, että ! Viimeksikin muistan ihan vaan onnesta itkeä tirautelleeni, kun kaikki oli niin ihanaa vauvan ja muun perheen kanssa :) Sitä odotellessa siis...
S@nde: kirjoittelitkos sinä kuopuksesi aikaan silloisiin kesäkuisiin? Alkoi tuo sinun nikkisi vaikuttaa tutulta ja nuorinhan sullakin on syntynyt 06/04, eikö? Ja te olettekin sitten jo konkareita talon rakennuksessa :)
Kihara kyseli rentoutus cd:stä. Ihan taas vain omana kokemuksena sen verran, että esikoista odottaessa kuuntelin jotakin tuollaista, mutta synnytyksessä kyllä kaikkosivat " opit" päästä sen siliän tien :) Eli mulla ainakaan ei ollut mainittavampaa hyötyä, mutta kyllähän moni muu sanoo asian olevan päinvastoin. Kokeilemalla siis selvinnee :) Ai niin, ja kirjastoista varmaan vois ainakin löytyä jotain matskua, niin ei tarvii heti laittaa omaa rahaa kiinni, jos ei vaikka tunnukaan kovin luontevalta.
Mutta nyt päivän hommiin! Hyvää päivän jatkoa ja alkavaa viikonloppua kaikille!
Misti ja masu 30+0 (riks, raks ja poks!)
Täällä eletään jänniä aikoja, meidän poitsulle on paraikaa syntymässä serkku =D Nyt vaa odotellaan tietoo et vauva on nähny päivänvalon.
Meidän vauvalle on pinnasänky jo meidän sängyn vieressä valmiina odottelemassa tulokasta, mutta kaipa se käytäntö sit näyttää missä vaavi nukkuu ja miten nukkuu.
Mulla taitaa tulla tästä loppusuorasta niiiin pitkä...nyt kun kotona oon, ei ole mitään tekemistä. Tai olis pihahommia vaikka kuinka mut ei haravoinnit ja kukkien istuttamiset enää oikee luonnistu. Viimekskin siivosin 5 tuntia kun piti joka homman välillä huilata.
Mä olen muutenkin niin kärsimätön ihminen, et tää rauhassa kotona odottelu on niin vaikeeta. Kaikki sanoo et kohta sulla ei oo tekemisen puutetta, et koita nyt vaan levätä. Kyllähän mä sen käsitän, mut helpommin sanottu kun tehty. Kädet syyhyäis kovasti laittaa kaikkee kuntoon ym. ja vauvaakin odottaa jo niin kovasti.
Mutta aurinko paistaa, joten täytyy lähtee vähän ulos.
peetta ja Juuso 31+0
Kiirutta pukkaa asioiden hoito.... Laitan nyt Mistille kuitenkin, etten unohda, kun sitä tää nykyisin on, et jos en kirjoita ylös niin unohdan varmasti jo kaupassa, että mitä lähdinkään hakemaan =0
Siis asiaan! Joo kirjoitin kesäkuihin, mutta vasta aika lopusta, kun meille tuli kone vasta helmi-maaliskuulla 2004. Muutimme edelliseen uuteen taloomme 3/03, mutta saimme sen täysin valmiiksi sisältä vasta tuolloin koneen hankinta aikoihin... Nimimerkki mulla oli odotusajan kesäkuu 12, mutta muutin sen S@ndeksi, kun nimeni on oikesti Sanna ja tuota nimeä minusta on joskus käytetty teininä... Niin suurin syy kyllä nikin muutokseen oli se, että esikko syntyi vasta 29.6.2004 (Rv 42+3), joten loppuun asti sain kärvistellä pinoa ;) Mutta saas nähdä antavatko nyt mennä noin pitkälle, jos virtaukset pysyvät hyvinä, kun esikko tosiaan oli sen 5070g, eikä sokeri poika lainkaan?!
Konkari rakentaja tosiaan ;-)) Vaikkakaan en tällä raksalla ole tehnyt muutakuin juoksevia asioita ja siivousta, kun esikko on isännän mielestä aina pahan teossa ja tiellä raksalla, niin mein ollut parempi olla kiusaamassa noita tapetti- ja laattakauppiaita ;D Toki olen asioita puhelimessakin hoidellut! Tosiaan ollaan koko nuoruusikä rakennettu ja nyt riittää ainakin minulle!!
Cityäipälle vielä pikkuisen... Nyt en ole juurikaan saanut kommenttia asukin koosta vain jotain hiukan painavampi tai viikon isompi, kun viikot vastaa! Esikosta tosiaan koko huomattiin vasta 41+3, kun menin ekaa kertaa yliaikaiskontrolliin, niin poika painoi ultran mukaan 4,5kg, mutta sanoivat utran joskus huijaavan tai jotain, mutta pari päivää myöhemmin arvio oli jo reilu 4,7kg ja maanantaina 42+2 oksitoonitippaan mennessäni arvio oli n.5kg!! Poika syntyi seuraavana päivänä sectiolla ja oli sen 5070g, että mun kohdalla vaavi kasvoi vika viikoilla aivan älyttömästi!! Olin vielä ne viimiset päivät (5) sairaalassa kokoajan, että siellä ei liikaa niitä kaloreita ainakaan mussutettu.
Mutta nyt pakko lähteä hoitamaan asioita taas.... PUUH!
S@nde 31+1, joka toivois kakkosen tulevan vielä kesäkuussa ;D
Ja Monument, kuulolla ollaan! Kovasti kiinnostaa silmälääkärin kommentit verkkokalvoista ja synnytyksestä. Itse meen silmälääkärille vasta 11.5., kun aikaisemmin ei saanut aikaa.
Sydänultra tehdään 10.5., ja noiden jälkeen sitten synnytystapa-arvio.
Aamukammassa 9 työaamua jäljellä! Hui! Aikas outoa, kun on meikäläinenkin valmistumisen jälkeen (-99) painanut aika pitkää päivää ja paljon tottunut tekemään töitä. IHANAA jäädä kotiin, saapi nähdä fiilikset sitten vaikka puolen vuoden kuluttua...
Puoli päätä on puuduksissa, kun tulin just hammaslääkäristä. Kauhean neuvottelun jälkeen pääsin maaliskuun alussa kunnalliselle paikattavaksi, ja eikös tuo paikka irronnut nyt sitten vajaan kahden kuukauden kuluttua. Nyt menin suosiolla yksityiselle, ja toivottavasti ei tarvitse vähään aikaan mennä uudestaan. Ei se hammaslääkärissä käynti nyt niin hauskaa ole...varsinkaan tän pallomahan kanssa!
Vointi on muuten hyvä, mutta aivan järkyttävä närästys on alkanut vaivata. Otin sitten kunnon reseptilääkkeet avuksi, kun Rennien popsiminen ei enää auttanut.
Hyviä vointeja kaikille ja aurinkoista perjantaita!
Koala ja Ilmari (rv 31+2)
aamut vaan vähenee:-) Ootan jo kovasti mammaloman alkua. Pari yötä on mennyt nyt paremmin, mutta koskaanhan ei ole täysin virkeä ja levännyt olo.
Tänään on taas viimeeksi ihmetelty tätä mun mahan kokoa. Alan jo tottua siihen. Enhän mä ihan pieni ihminen ole lähtötilanteessakaan ollut, painoa 71kg ja pituutta 170. Jotenkin tää on vaan tällanen. Sf-mitta on koko ajan ollut käyrien sisällä ja huomenna saan uudet lukemat. Elopainoa on sellaset 85 ja rapiat nyt ja tuntuu siltä, että suurin osa on tullut jalkoihin. Kauheet selluloidit ja mummonilkat! Vain ruskeat 60 den sukkikset puuttuu..
Mullakin on välillä sitä hengensalpautumista ja ylävatsan vaivoja. Samoin on kipuja alavatsalla sivuilla. Supistamista se ei ole, mutta aika häijy tunne kuitenkin. Varmaan jotain kudosten venymistä edelleen. Naaman kuivumisesta kyseli joku joskus. Sitäkin löytyy ja talvella olin ihan lirissä ja kyselin täälläkin vinkkejä avuksi. Apteekin rasvalla ja kasvopyyhkeillä pääsin jotenkin kohtuutilanteeseen. Kaikki nämä vaivat ovat kuitenkin siedettävällä asteella:-) Närästyksen kanssa meinaa välillä mennä hermo, mutta onneksi rennie jonkin verran auttaa.
Täällä piikittelee myös yksi skorppari! Mies on kauris. Hyvin on pärjäilty:-)