Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**~~KESÄHEINÄT VKO 17~~**

23.04.2007 |

color=FF3030][size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavitko lukemassa mun viime vastauksen, oisko ollut viime viikolla vai sita edellisella. No, mun tapauksessa siis miinusta laseissa -11.5 ja -10.5 kun just tarkistettiin. Isallani verkkokalvot irtautuneet kolmekymppisena (mina 32v) johtaen tays sokeuteen, ja hanen siskollaan irtosivat myos mutta nako saatiin pelastettua jotenkuten.

Mun oma tilanne talla hetkella oli se, etta verkkokalvot vahvat ja hyvassa kunnossa. Silmalaakari selitti, etta synnytysponnistuksen aiheuttama paine ei vahingoita verkkokalvoa. Ponnistuksen johdosta verkkokalvo ikaankuin painuu silman takaseinaa vasten, eika revi sita ulospain, jolloin repeamia aiheutuu. Esim benji-hypyssa tilanne on toinen, ja repeamia sattuu.

Vahan tassa tuntuu kylla olevan ristiriitaa, kun Suomesta olen kuullut etta jos verkkokalvoissa on rappeumaa tms, niin sektio on valttamaton. Tama ei oikein kay yhteen takalaisen teorian kanssa, etta ponnistus ' suojelee' verkkokalvoja painamalla niita takaisin silmanpohjaan, ei poispain.

Itse sain kyllakin mielenrauhan ihan vaan sen takia, etta verkkokalvot olivat hyvassa kunnossa. Kuitenkin nailla miinusasteilla niita on hyva tarkkailla saannollisin valiajoin. Mua on saikayttanyt myos silmien ulkonurkissa ajoittain esiintyvat sik-sak-kuviot, jotka sumentavat koko ulkosilman nakokentan kerrallaan noin 15 minuutiksi. Taman laakari arveli olevan kuitenkin migreenipohjaista nakohairiota, vaikka mulle ei ikina paansarkya ole tullutkaan. Kertasi viela, etta sitten on tosi kyseessa, jos nakokentassa valahtelee kirkasta salamaa tai liikkuu varjoja.

Koala mika se sun tilanne tarkalleen olikaan, oliko sulla jo olemassaolevaa rappeumaa tai muuta minka takia sektio tehdaan? Olisi myos tosi mielenkiintoista kuulla mita sun silmalaakari sanoo asiasta.

Monument 30+1

Vierailija
42/64 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

S@rille kiitos insuliinin hintatiedosta! Parin viikon päästä tiedän sitten minäkin miten käy - melko varmana kuitenkin pidän sitä, että insuliinia alan minäkin pistämään. Nyt oli jo ehdotuksen 10 yksikköä iltaisin - sulla oli muistaakseni vaan se 8 yksikköä?

Senniinalla oli ollut onnistunut neuvolakäynti :). Kummasti se helpottaa, kun joku sanoo, että kaikki hyvin, vaikkei mitään varsinaista vaivaa olisi ollutkaan.

Hienoja painoarvioitakin olitte saaneet - jännää, että mulla tuon Öttiksen kokoa seurataan niin tarkkaan ja silti mitään arvioita ei ole vielä tehty. No, ehkä sitten ensi kerralla äitipolilla voisin kysäistä.

Kuuttarelle pikaista paranemista mahataudista! Toivottavasti saat levättyä!

Monumentilla oli tosi hyvät arvot sokrujen kanssa. Ei sillä mun ymmärtääkseni ole merkitystä, että 1h arvo oli alhaisempi kuin paasto - kertoo kaiketi vaan siitä, että sulla tuo oma insuliinintuotanto toimii tosi hyvin! Tsemppiä myös silmänpohja -asian kanssa, siihen en osaa kommentoida, kun ei ole asiasta mitään tietoa.

Misti; kiitos vertaistuesta äkäilyn kanssa ;). Mäkin vielä hyvin muistan sen euforian esikoisen syntymän jälkeen, olisi kyllä tervetullutta vaihtelua!

Pals kyseli nukkumisesta. Esikoisen kanssa meillä oli pinnasänky samassa makkarissa ja ensin hän uinui äitiyspakkauksen laatikossa joka oli siis pinniksessä. Perhepetikin oli käytössä tilanteen niin vaatiessa. Näin aiotaan toimia myös tämän kakkosen kanssa ja sen mukaan. miten koko perhe saa parhaiten nukuttua :).

Mulla oli tänään neuvolakäynti. Kaikki ok, paitsi että nyt oli hemppa tippunut 115, joka on mulle tosi alhainen ja täytyy se raudansyönti aloittaa. Öttiksen sykkeet oli hyvät ja mulla paino oli tippunut 200g. SF-mitta pomppasi yli yläkäyrän ollen 31cm. Huh-huh.

Muuten ei omaan (.) mitään ihmeellistä - viikonlopun viettoon ajattelin nyt lähteä ja nettipimento kotona jatkuu joten ensi viikkoon!!!

Hyvää viikonloppua kaikille!

CÄ ja Öttis 29+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista nukkuma-asiaan. Ajattelin alunperin käyttää laatikkoa ensi alkuun, ja niin taidankin päätyä tekemään.. Pinnistä en hommaa etukäteen, sitten kun tarve alkaa olla lähempänä. Kun minua ei haittaisi kainalokaverikaans jos niin saadaan kaikki nukuttua.. Sitten kun laatikko käy ahtaaksi ja jos tuntuu, ettei perhepeti toimi, raivaan ton " työhuoneen" eli laatikoilla täytetyn paikan ja laitan sinne oman sängyn pienelle. Sehän on jossain vaiheessa edessä enivei, oma huone :)

Vitsit, mulla oli kirppispöytä tän viikon.. Tavarat liikkuneet ihan kivasti mutta millaista asiakaspalvelua :D:D:D:D Naurattaa.. Viime viikolla sitä varailin ja siinä oli tosi kiva poika kassalla, ja sanoi että sunnuntaina voi kymmeneltä tuoda tavarat. No, oli su aamuna kymmeneltä ovella, ja ovessa lukikin että avaamme klo 11. Näin naisen siinä oven toisella puolella ja koputin, nainen avasi. Kysyin, että " ettekö avaakkaan vielä" , tylyllä ilmeellä sain vaan että EI. " No kun varailin alkuviikosta paikkaa, niin työntekijänne sanoi että kymmeneltä voi tuoda tavarat.." ja vielä hymyilin kiltisti päälle. " No EI ole kukaan sanonut" . AIJAA :D Mistäs se tiesi, kun ei ollut paikalla kuulemassa.. Sitten läväsi oven kiinni naaman edestä, ymmärrän tietty että eivät avaa ennen 11 jos niin kerran asian laita on, mutta olisin vähän keskustelua asiasta kaivannut. Tänään laittelin paikkaa siistimmäksi ja kysyin lähtiessä samaiselta rouvalta että " moneltakos on huomenna se paikan purku?" kun en ollut varma.. " No siinä ohjeessa kyllä sanotaan" . Ai, anteeksi, halusin vaan varmistaa etten käsitä jotain väärin.. Ja kun osa vaatteista on jäämässä siihen second hand puolelle myyntiin, niin kysyin että missäs vaiheessa ne olis paras katsoa niin hirvee huokailu ja vastaus tyyliin " no huhhuh.. Lauantait on niin kiireisiä että en minä niitä kerkee kattelemaan. Kahdentoista jälkeen on ihan turha enää tulla kyselemään. Meillä on muutenkin niin täyttä.." Krääh, menee hermo tommosiin asiakaspalvelijoihin. Varsinkin kun oma naama on aika aurinkoinen ja hymyillen kaiken kyselen, ja rouva tiskin takan ei näyttänyt kovin kiireiseltä, ei asiakkaita tai mitään.. Valivali! :D Mut huumorilla pitää tommoset naikkoset ottaa.

Onko teidän miehissä tai tuttavissa jenkkiautoharrastajia? Etsitään kuumeisesti jotain " asiantuntijaa" kun nuo tavan huoltamot ottaa rahat pois mutta eivät välttämättä oikein osaa auttaa.

Hurjia noi silmäasiat. Mun anopilla oli silmähäikkää mieheni odotusaikana, tosin ihan eri aiheesta, oli kasvain silmän takana. Tästä syystä ponnistus ei olis tullut kuuloonkaan, koska koko viritys olis tullut ulos silmineen päivineen.. Eli aika kovaa painetta synnytyksen aikana kohdistuu paikkoihin! Hyvä että on asianmukaista hoitoa olemassa, jaksua silmäongelmien kanssa!

Mun pitää soittaa synnärille nyt, kun masussa ollut hiljaista eilisen neuvolan jälkeen. Pari kertaa olen tuntenut kyllä kun asentoa vaihtaa hän, mutta ei mitään potkiskelua tai näpertelyä.. Jos istukassa on niitä kalkkeumia tai huonot virtaukset niin vauva kuulemma säästelee ihteensä, kun ei saa tarpeeksi happea. Pakko tarkistuttaa tilanne, en uskalla jättää arvailun varaan ja katua myöhemmin..

-pals 31+0

Vierailija
44/64 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, vihdoin rankka työviikko takana. Tänään oli töissä naamiaiset ja minä peikkona oon hillunut koko päivän. Mutta nyt autuaasti kotona. Mies tosin on eräissä sankaribileissä, mutta lupasi tulla ajoissa kotiin. Aamulla kun lähdetään mun veljen vaimon kanssa Tornio/Haaparannan Ikeassa käymään.

Pals, me nyt päädyttiin siihen pinnasänkyyn vaikka vähän mietittiinkin pelkkää perhepetiä. Saatiin mun siskolta pinnis, niin tuossa se meidän sängyn vieressä on nyt könöttänyt pari viikkoa. Odottaa pientä tuhisijaa. Me laitetaan ekaks se äp:n pahvilaatikko myös sinne pinnikseen. Ja varmasti vauveli nukkuu melko paljon kuitenkin meidän kanssa samassa sängyssä. Pinnasängyn vuoksi luovuttiin sitten siitä hoitopöydän laittamisesta. (Tilapula) Palsille vielä, et oli kyllä inhottava kirppistäti, murr.

Kiharako se kyseli rentoutus cd:stä? Meillä mies haluaa aika paljon kuunnella iltaisin sellasta music for healing-levyä, ja siinä onkin ihanan rentouttavaa musiikkia/äänimaisemia. Mutta sitten ihan synnytystä ajatellen mun sisko on lainannu mulle sellasen Synnytä rentoutuneena cd:n, mutta enpäs ole vielä sitä kuunnellut. Sisko neuvoi myös lukemaan synnytyksestä, mutta jotenkin mulla on itellä sellanen olo että antaa luonnon vaan hoitaa hommat. En oikein tiedä haluanko tietää kaikkea. Kai se olisi hyvä tietää...

Joko Peettan pikkuiselle syntyi serkku? Tyttö vai poika? Meidän tyttönen potkii nyt tosi kovasti, tai muljuaa jotenkin. Viimeisen viikon ajan on ollut taas astetta kovempaa tuo liikehdintä ja saatan tuntea aivan selvästi pikkuisen jalan kyljessä tai ylävatsalla. Ja pienet kädet hipsuttelee ihan alhaalla usein.

Meillä olikin neuvola keskiviikkona. Verenpaine 106/75, hb 107, vauvan sykkeet 155 ja mulla painoa 56,7. 560g tullut viikossa ja se on hyvin se. Tuo hemoglobiini vain on melkoisen alhainen siihen verrattuna, että oon syönyt rautaa koko ajan. Niinpä mulla otettiin sitten eilen aamulla verikokeita joissa tarkkailtiin rautavarastoja ja sappiarvoja. Mulla kun on ollut ylävatsassa oikealla kipuja. Tänään tätsy soitti tulokset ja kaikki oli ok, onneksi.

Sf-mitta oli 25, eli vauva kasvaa nyt normaalisti alakäyrällä. Arvioitu syntymäpaino sen 2900g. Toisaalta neuvolantätikin huomasi sen, mikä me ollaan miehen kans huomattu. Eli mulla kohtu on " herttamainen" . Se korkein kohta ei oo keskellä, vaan molemmilla sivuilla ja keskelle jää sellainen kolo. Eli sydämenmuotoinen on mun kohtuni.

Nyt pitäis käydä maistelemassa simaa, vaikka tuskin se vielä on ihan valmista kun maanantaina laitettiin tulemaan. Slurps. Mies ei oo malttanut odottaa vaan juonut viikon aikana varmaan 1,5 litraa sitä vaikkei tosissaan oo ollut valmista. Pitäähän sitä aina maistaa välillä!

Ihanaa viikonloppua kaikille. Toivottavasti ei tule aivan hiljainen viikonloppu palstalle!

-Veruska 31 & Sirriäinen-

Vierailija
45/64 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuma-asioista on ollut puhetta. Ensin luin viisaana, että miten teidän vauvat aikovat nukkua. Meinasin vastata, että hyvin tietysti:-) Sitten vasta hokasin, että sänkyasioista oli puhe..Minä laitan pinnasängyn ihan omani viereen. Meidän sänky on niin kapea ja aladobimainen, että siinä on vauvan kanssa vaikea maata. Katotaan sitten, miten alkaa sujua. Yritän kuitenkin hoitaa homman niin, ettei tartte sängystä kokonaan nousta syöttöaikoina.

Neuvolasta sain synnytystoivekaavakkeen. Näinköhän siihen ihmeitä kirjoittelen, kun ei niitä kuitenkaan pysty toteuttamaan. Jos epiduraalia toivoo, niin sitä roikkuu kaikenmaailman piuhaa joka reiästä. Ei niitten kanssa kuljeksita ympäri huonetta. Saati sitten, että mulla olis edes jalat pitäneet pystyssä..Ainoa asia, mistä muistan olleen apua ja mitä pystyin kontrolloimaan oli hengitystekniikka. Eli rauhallinen hengitys mahd. alas. Sellanen yläkeuhkoihin läähättäminen vie tajun. Lauluharrastuksesta on ollut sentään jotain hyötyä:-)

Vierailija
46/64 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jo ties mones kerta, ko mun tekstit katoaa avaruuteen, kohta lentää kone seinään, murrrrr! Tais olla aivan liian pitkä viesti, ko vinttas mut lähettämisen aikana pihalle ja tekstiä ei missään!!!! Eikö mun haluta olevan täällä, byäääääääh! :(

Eli nyt lyhyesti sitten :)

CÄ: Elä ressaa sen lopettamisen kans, mie kans repsahin ite monesti, enneko sain kokonaan heivattua sen tupakan.

Veruska: Täällähän met asustelemme Ikea-periferian alueella :)

Misti: Et ole suinkaan ainoa känkkäränkkä :) Mie oon ollu aivan mahoton tän ootuksen aikana, ihan oon inhonnu itteeni alkuvaiheessa, mutta onneksi nyt olo on seesteinen ja tasaantunut :)

Annam: Mulla kans ilmenee tota toispuoleista alavattakipua ja johtuu kuulemma siitä, ko kohtu kasvaa nyt kovaa ja nopeesti.

Sokeriarvoista: Täällä oli sokerirasituksessa paasto-arvon raja 4.8 ja mie napsahin kiinni tasan femman arvolla! Nyt seuraan kotona arvoja vielä tovin ja ovat olleet normaaleja. Ootan ä-polin tuomiota jatkosta.

Horoskoopeista: Täällä yhistelmä: kauris-oinas! Tosin mie saan monesti ihan yksin kalisutella sarviani, ko oinasmieheni on nii leppoisa, rauhaarakastava, ettei se ees tappele koskaan mun kans ja sekös mua joskus raivostuttaa oikein urakalla :) Ainoa, mikä ärsyttää miehessä on se, että hänestä saa ihan kaivamalla kaivaa niitä " isoja tunneasioita" ;)

Nukkumisesta: Mie varmaan oon julma äiti, mutta meillä tulee vauva nukkumaan ä-pakkauksesta tehdyssä sängyssä, joka pinnarissa. Siitä uloskasvaessaan siirtyy pinnariin eli mitään perhepetiä meille ei tuu. Mies on kova pyörimään unissaan ja ite en osaa nukkua, jos pieni, hentoinen vauva nukku öisin vieressä, joten meän ratkaisu on oma sänky. Meän isommat pojat nukkuvat kans omissa sängyissään.

Eilen oli neuvola ja kaikki oli ok, jopa oma painoni oli tipahtanut hieman. Syänäänet tasaiset 150, sf 27, veret erinomaiset, mittaukset normaalit ja mieli hyvä :)

AJ, jolla poksu tänään komiat kolomekymppiset :D

Vierailija
47/64 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, pari päivää siis sitä hiljaiseloa ollut, niin käytiin synnärillä. Ensin oli ihan hiljaista kun siinä käyrillä makailin, ja sit alko tietysti niin kova jumppa että koko maha vaan heilui :D Sitten lääkäri alkoi ultrata eikä siitä meinannut tulla mitään kun toinen alko touhuta niin kovasti.. Sanoivatkin että paras keino saada liikkeet tuntumaan on tulla näytille :D No, mutta ihan oli hyvä kuulemma käydä ja sanoivat että tule ehdottomasti uudestaankin jos on hiljaista. Koska kuitenkin voidaan jotain tehdä vaikka asiat olisi hullusti, jos tarpeeksi ajoissa huomataan.. Mukavia olivat siellä :)

Eipä kummempia.. Minä ainakin olen viikonloppuaktiivi, toivottavasi muutkin linjoilla :D

-p

Vierailija
48/64 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että palsilla kaikki kunnossa!!!

Ihan nyt aloin vaan Amalia-Joelille kirjottaan, että tallenna se teksti ekaks vaikka wordiin. Tai sitten painat vaan sitä hiiren oikeeta näppäintä ja ' kopioi' . Ja sitten kirjaudut uudelleen ja liität. Sillä mulla kävi aluksi tuhat kertaa niin, että viestit katosivat ja johan potutti!!! Nykyään tallennan aina ekaks jos on pitkä sepustus...

-Vera-

Vierailija
49/64 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuntuu ottavan nyt tämän raskauden kanssa tosi koville, höh!

Kuvitelkaa, että jo ennen joulua kuului ensimmäiset vesirokko (- ja parvorokko!) uutiset ja vieläkin kiertää kyseiset rokot näillä kulmilla. Naapurissa on kaksoset, joista toinen on nyt parhaillaan rokossa ja toinen (kiva, kiva) leikkii meidän pojan kanssa... Meillä ei ole kuin miehellä ollut kyseinen tauti, joten kauhun sekaisin tuntein tässä taas toivotaan, että vielä ohittaisi tuo tauti meidän perheen!

Eilen surffailin netissä ja kovin onpi vaarallinen tauti kyseessä, jos äidillä on vesirokko juuri ennen synnytystä, niin vauva ei ehdi saada vasta-aineita ja 25%:n todennäköisyydellä menehtyy tautiin! Apua, siis yksi neljästä kuolee vesirokkoon. Ihan hirvee ajatus; mies vaan totesi, ettei nyt saa ajatella niin pitkälle, vaan olisi otettava asiat sitä mukaa kuin ne tulee, eikä saisi murehtia etukäteen - joillekin asioille ei vaan voi mitään! Miksi jatkuvasti on joku huoli menossa???

Murheenmurtama Nikki :(

Vierailija
50/64 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, lukiessani nyt noita viestejä huomasin, että unohin vallan oleellisesti erään oleellisen asian, josta piti mainita/kysyä Pals:ilta :) Elikkäs ko sie oot mitä ilmeisemmin jenkkityttärii, nii on aivan pakko kysyä, että millanen murisija teillä on? :) Ite omistanu aikoinaan puolet jenkkirutkusta, Dusterista (tosin ei ollu rutku, vaan täysin soiva kampe kasikonneella ja automaattilootalla) ja pilkkeenä silmäkulmassani siintää uus eli siis vanha lotja joskus vuonna tulevaisuus ja toivo. Mies on kans joskus nuoruudenhulluudessa omistanu jenkin ja varmaan salaa haaveilee jenkin, ilmeisesti muskelin, laittamisesta...vaan ei oo ajankohtaista meän talonrakennusprossun takia. Millanen tenkkapoo teillä on siellä, ko mainittit jotain sen suuntaista...?

Ja Veruskalle...Kiitosta " kikkakolmosesta" ! :) Tässä tapauksessa raskauden tuoma dementia tekee vissiin tehtäviään eli suutarin lapsella ei oo kenkiä :D Käytän tosi paljon konetta päivittäin, mutta näin yksinkertasessa asiassa en alkanu seivaileen tekstejä, ko aattelin olevan piis of nakkimakkara, mutta taitaa olla viisainta, ko koskaan ei tiiä näitten servereitten toimintavarmuutta.

Nyt taitaa alkaa unimasa viiä mua kohti Unilandiaa, joten huomiseen...

AJ

Vierailija
51/64 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytsi paino vähä väärää nappia, vähän liian monta kertaa...¤nolostuu¤

Niin että lauantaita!

Kyllä juu, meidän pikkuiselle syntyi eilen serkkupoika. Tänään ollaan kääröä menossa ihastelemaan. Siinä voi vaan käydä niin, että mä käyn entistä kärsimättömämmäksi.

En tiedä miten päin tää meidän kaveri on kääntynyt, kun eilen illalla alkoi potkut tuntua tod. alhaalla. Ihan tuntu et jalka tai joku kohta tulee " värkistä" ulos. Mulju kans inhottavasti. Onneks sit rauhottu et sai nukuttua.

Mulla ei oo mitää tietoa, minkä kokoinen kaveri mahtaa masussa nyt olla, ei oo neuvolassa puhuttu yhtään mitään. Liekö saa tietää vasta kun poika on sylissä...Ei minkäänlaista kokoarvioo missään vaiheessa. Tai siis ultrissa on se pää-perämitta sanottu, mut niistähän on jo aikaa. Olis kyllä kiva tietää vähä kokoarvioo, mut vet inte...

mutta nyt puuhailemaan muuta! Päivänjatkoja kaikille!

peetta ja Juuso 31+1

Vierailija
52/64 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaaso sai eilen kans poikavauvan! Beibi syntyi aamulla 9.40 sektiolla ja rouva oli niin hyväs kunnossa jo iltapäivällä, et kutsui meidät sairaalaan jo eilen. Me sit oltiin illalla miehen kans taysis kattoon vaavia! Enhän mäkään ole koskaan nähnyt niin pientä, kun ei vielä omaa ole. Saatiin siis pitää ihan samana päivänä syntynyttä kääröä sylissä. Oli aika tunnekuohu mulle, itkua vaan pukkas...

Aika hienoks remontoitu tuo Taysin 2A, kun pääsi näin etukäteen vakoilemaan. Täytyy laittaa toiveeks tuo osasto. Oikein ihanan tuntuisia hoitsuja kävi huoneessa vähän väliä passaamassa tuoretta äitiä, kun ei saanut itse sängystä nousta. Toivottivat mut ja miehenkin sit kesällä tervetulleeks, kun meidän vuoro tulee.

Nyt olen jo ihan malttamaton odottaja, kun sain kaverin kääröä pidellä. Naureskeltiin eilen isännän kanssa, että juu ota vaan torkut, niin me viedään tää meille. Niin ja ihan ylpeänä toitotan, että meistä tulee vauvan kummit! Meillä ei olekaan yhtään yhteistä kummilasta vielä. Saavat vaan aika vauhdilla järjestää ristiäiset, ettei ole kummitäti ja setä laitoksella omaa pakettia hakemassa.

Kiitos Misti ja Veruska noista rentoutus -vinkeistä. Koitan googlata sen synnytä rentoutuneena cd:n jostain. Tiedä häntä osaako sit tosipaikan tullen niistä neuvoista vaarin ottaa, mutta ainahan sitä kai kokeilla voi!

Vierailija
53/64 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille jotka lähipiiriin taas vauvan saaneet :) Mä herkistyn kanssa ihan älyttömästi kun nään ihan pienen, kävin helmikuussa kaverin vastasyntynyttä KYSsillä kattomassa ja voi nyyh <3 Vaikka en nähnyt kun oven takaa, siellä ei saa vierailla sisällä kun isä ja sisarukset. Ihan hyvä tietty siltä kannalta, jos huonekaverilla ois koko ajan joku äänekäs ja kamala anoppi kalkattamassa :D

Amalia-Joel: Joo olenhan minä kai tavallaan :D Me ollaan ihan untuvikkoja koko jenkkihommassa, ostettiin viime kesänä Pontiac Firebird -92, se on kansa automaatti, vaan v6:lla koneella. Meidän ensiauto :D Ollaan nuoria nääs. Mutta tosiaan, ärsyttää kaikki pikkuviat käyttää jossain korjaamolla, kun itse ei tiedetä autoista juurikaan mitään, niin ei voi edes pientä konehuoneen puolella olevaa huoltaa.. Sen verran että tankataan oikeesta reiästä :D Mutta asia on nyt niin, että viime viikolla käytettiin (taas kerran) korjaamolla kun tukahtu parin kilometrin ajon jälkeen, ja kosteuttahan siellä on virranjakajassa ja ruostetta. No se huoltamon tyyppi putsasi, mutta sanoi että vähän jäi kosteutta ja että pitää varmaan vaihtaa koko virranjakaja jos ongelmat jatkuu. Toimi viikon ihan normaalisti ja sitten alko taas röpöttää.. Eilen kokeili mies uudestaan, ajeli ehkä 10 km ongelmitta ja sitten taas kauhee yskiminen ja just pääsi kotiparkkiin onneksi, sitten ei pysynyt enää käynnissä.. No mutta joo, noihan on kai ihan yleisiä ongelmia, mutta olis kiva jos tuntisi jonkun jenkki-ihmisen täältä päin niin voisi ostaa huoltoapua :D Ei ihan innosta korjaamojen vastaus asiaan: uus pitää ostaa, tilata jenkeistä ja menee heinä-elokuulle.. Ja hintahan onkin sitten aina mukava. Mutta joo, tulipas liian pitkä ja erittäin asiaankuulumaton autohöpötys :D Ollaan kyllä tän vuoden aikana ihastuttu tuohon autoon niin totaalisesti! Ja hieno peli siis muuten, viime kesänä mm. ajeltiin sillä Saksassa ja Hollannissakin, ja kilometrejä tuli :)

Meillä oli muuten poitsu siinä illan tarkastuksessa 1,7 kg.. Elikkäs ihan normaalisti kasvellut! Voi kun sitä vaan on niin kärsimätön, olis heti tehnyt mieli jäädä sinne :D No, jospa ei ihan vielä kuitenkaan.. Pitää malttaa!!

-pals 31+1

Vierailija
54/64 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille Kesäheinille.

hiljaiseloa olen viettänyt ja koneella oloa olen karttanut.

Pääsiäisen öiden jälkeen meni rytmi täysin sekasin. Ja sairaslomalle jäin 16.4 alkaen siihen saakka kun ä-loma alkaa eli 15.5 on vika s-päivä (lääkäri ois kirjottanut ensin 3.5 asti mutta kysyin onko tosissaan että kuvittelee että meen niin lopussa kääntelee isoja lihamassoja töihin (juu pääsiäinen otti aika koville kun norovirus jylläs yhellä jos toisella potilaalla) joten neuvottelun jälkeen saikku tuli koko ajax).

Pääsyynä ääretön väsymys ja verenpaine (kotona ne on kyl kohilla muttei neuvolassa eikä lääkärissä..

Sitten...Sokerit oli rasituksessa koholla, kävin kontrollissa ja laittovat neuvolasta lähetteen Kättärille. Siellä mä sit vietin täl viikol to päivän ja pe aamun vuorokausikäyrällä. Paastosokerit ed.koholla joten mä nyt sit raskausdiabetes-diagnoosilla kuljen. Mittaukset 2x/vrk, illalla insuliini. Reilun kahden viikon kuluttua kontrolli Kättärillä...

Ja tää kesäheinä on sit mitä luultavimmin synnyttämässä jo kesäkuun alkupuolella...Mut tuo kontrolli sisätauti ja synnytyslääkärin kanssa kertoo enemmin asiasta sitten.

Ai niin ja ultrassa kaveri oli täysin keskikäyrällä (vaikka lääkäri epäili muuta..hih!) ja paino 1.9kg. kun viikot oli tasan 32.

Ja samalla reissulla kohtasin ekaa kertaa asennevammasen ihmisen(lääkäri) ylipainoa kohtaan koko raskauden aikana. Mutta..aina ei voi olla samaa mieltä..pitkä juttu. mut sainpahan näyttää pitkää nenää ku pave kuitenkin keskikäyrällä kulki.

Nyt sitten olen tän päivän aikana pessyt vauvan vaatteita yms. Pinnasänky on ed.kasaamatta mutta mies lupas sen kasata..

Äippäpakkaus on tulossa meitä kohti, päätös oli tehty tiistaina. Ä-raha asiat on ed.auki kun työnantaja on ilm. puolen vuoden tulot väärin..

Että semmosta meille kuuluu..

Pikasee silmäilin muiden tekstejä...mutta en niihin enempää kommentoi (tää muisti kun on täl hetkel olematon..) joten toivotan kaikille mukavaa viikonloppua ja tulevaa vappua.

Mä yritän saada kaikki " pakolliset hommat" tehtyä jotta voin alkaa rauhassa odottaa esikoisen syntymistä (etenkin jos aikaa on vaan " enää" reilu 5viikkoa..)

Joten nautitaan kaikki loppuajasta. Pitkä matka ollaan jo taivallettu joten nyt on jo aika alkaa suuntamaan katseet tulevaan. =o)

Ja toivotaan että allergiaoireet, unettomuus ja kiukuttelu helpottuu...ja että elämä hymyilisi meille kaikille.

Miiu ja " pave" 32+2

Vierailija
55/64 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea on sullekkin sattunut, paljon PALJON voimia ja jaksamista viime metreille!! Se on aina inhottavaa kohdata tyhmällä asenteella varustettuja ihmisiä, varsinkin kun on muutakin ajateltavaa ja huolehdittavaa sinulla raskaudessa, kuten noi sokerit ja verenpaineet.. Mutta hienoa että kaikki oli hyvin!!!

Minä tein ekaa kertaa elämässäni munkkeja tänään. Ihan hyviä tuli, söin vaan pullataikinaa niin paljon että nyt ei tee mieli niitä yhtään :D Kirpparilta tuli 100 e ja kavereiden tukat laitoin tänään ja siitä sain vähän killinkejä. Hyvä päivä siis rahallisesti :)

Mutta oikein mukavaa illanjatkoa kaikille ja jaksamisia tasapuolisesti!!!:)

-p

Vierailija
56/64 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaavi oli ihana, kovasti jo haluaa oman käärön syliin! Ei kai tonnekkaan olis periaattees vierailuajan ulkopuolella saanut mennä huoneisiin muut kuin isä, mut eipä kukaan tullut valittamaan. Oltiin vaan hetki ja ihan hissun kissun.

Kun tultiin kotiin sairaalasta kattomasta pientä (n. tunnin matka), autossa mua alko sattuu ylämahaan ihan älyttömästi. Istuminen oli todella tukalaa. Ja kun päästiin kotiin, pääsin makaamaan, niin kipu siirty alvatsaan. Ehkä joku puol tuntii sattu vähä välii tosi kipeesti. Hetken jo ajattelin, et näinköhän täytyy lähtee takas, nyt vaan omalle asialle. Mut sit onneks helpotti ja meni ohi. .Oli kyl pieni paniikki melkein hetken, et mitäs mä nyt teen. Täällä pienellä paikkakunnalla ei päivystävästä tk:sta oo ihan hirveesti apua. Tietty aina voi kysyy neuvoo, mut..Onneks on vapun jälkeen lekuri.

Nytkin on ylävatsa ihan kosketusarka. Kirvelee, pistelee, polttaa. Missään muualla vatsalla ei oo tollasta ollut.

Taas vaan omaa napaa mut suonette anteeksi...

peetta ja Juuso 31+2

Vierailija
57/64 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terppa,

Täältä on hiljaiseloa ollut tuon työtahdin vuoksi. Anteeksi siitä. Töitten takia olen koneella nytkin... Onneksi tätä jaksaa kun tietää ettei kestä kun pari viikkoa enää. 12h istuminen ei vaan ole selälle se kaikkein mukavin.

Kävin pikaisesti lukasemassa loppuviikon jutut läpi. Jää nyt henk koht kommentoinnit väliin, mutta yleisesti:

Mähän ostin sen kehdon (joka on sisältään aika saman kokoinen kun äippälaatikko ja meinaan sen iskeä tohon sängyn viereen. Pinnis ei mahtuis millään ilveellä, meillä on niin kapea makkari (ja takan hormi menee toisella puolella seinällä). Mutta tarkoitus siis, että yöt saa vaavi nukkua kehdossa niin pitkään kun mahtuu ja päikkärit sitten omassa huoneessa pinniksessä. Sitten kun ei mahdu enää kehtoon (veikkaan et menee maks 4 kk siihen) niin siirrän kokonaan pinnikseen. Perhepeti ei meillä tuu onnistumaan paristakin syystä, mies pyörii ja kisut nukkuu jalkopäässä. Eli en ota sitä riskiä, että jompikumpi kissoista lösähtää vauvan päälle. Kehto on ollut tuossa lattialla jo useamman kuukauden ja siihen ei katit oo mennyt kertaakaan, ei ne uskalla kun se heiluu =)

Äippärahapäätös tuli, ihan oikeinkin vielä. Meillä palkanlaskennan tytöt oli osanneet laittaa 6kk tulot oikein Kelaan. Tulikin itseasiassa alle viikossa siitä kun palkanlaskennasta oli ilmoitettu tulot lähetetyksi. Ja Äippäpakkauskin tuli (se vanha). Kiva oli niitä hypistellä ja laitella kaappiin kamat. Pesen ja järjestän kunnolla sitten äippälomalla kaikki kerralla.

Mulla seuraava neuvola on torstaina, saas nähdä painotilanteen. Itsestä tuntuu että parissa viikossa ois massaa tullut useita kiloja ja satuin katsomaan peiliin tuossa niin pelästyin oikein kun maha on kasvanut niin julmetusti.

Täällä mahassa on tota muljahtelua oikein kympillä, ei näytä äipän työtahti haittaavaan meidän Jullea. Hyvä niin, en kyl tekiskään jos vähänkään tuntuis pahalta.

Onnea kaikille kummi/serkkuvauvan saaneille.

Ja rentoutusvinkkinä yksi joka kannattaa muistaa. Kun rentoutat alaleuan niin koko alakroppa rentoutuu. Eli on mahdotonta fyysisesti jännittää mitään rintalihasten alla olevaa osaa jännittämättä samalla leukaa. Kokeilkaapa seuraavalla kerralla kun esim supistaa keskittää koko ajatus alaleuan rentouttamiseen, yllätytte. Ja usein kun on esim vihainen sitä huomaa purevansa takahampaita yhteen, sen lukon kun päästää irti niin koko kroppa rentoutuu kerralla. Tätä joogini mm suositteli synnytyksessä jos ei mitään muuta rentoutusjuttua muista.

Kuka noita synnytystapa-arvioita muuten tekee? Mulle kun on sanottu että Jullesta tulee iso (vaikka ei painoarvioita olekaan tehty kun se yksi kerta 4Dultrassa) ja lisäksi on sanottu, että mun lantio on kapea niin pitäis varmaan mennä käymään juttelemassa jonkun kanssa, että mahtuuko tää herra yleensäkään alakautta. Tietty mieluummin sieltä jos mahdollista, mutta turha on yrittää pusata jos ei vaan ole tilaa tulla.

Nyt pakko jatkaa töitä, hyvät sunnuntaina jatkot kaikille.

-Ellu ja Julle 30+3-

Vierailija
58/64 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan huomannut, että kukaan olisi vielä ehtinyt uutta viikkopinoa aloittaa, joten pistin tuulemaan :).

Olenkin ollut taas oikein hiljainen... kummasti vaikuttaa kun kotona eivät yhteydet toimi ja töissä on kiirettä - tuntuu, ettei missään pääse vastailemaan. Viime viikon mielettömän pitkän pinkan kävin selaamassa, mutta henkilökohtaisemmat vastailut jäävät nyt väliin. Annamille ja Amalia-Joelille tervetuloa takaisin minunkin puolestani!

Minäkin odottelen Kelalta päätöstietoja - postitin hakemuksen jo 2.4. eikä vieläkään ole kuulunut mitään. Kävin kyllä asiointipalvelusivuilla katsomassa, että hakemus on vastaanotettu - ehkäpä se päätös sieltä joskus tulee :).

Omaan (.) ei ihmeitä - Öttiäinen potkiskelee iltaisin reippaasti, nyt tuntuu, että kaveri olisi tuolla poikittain tai jopa perätilassa, kun muksaukset tuntuvat tosi alhaalla, melkein nivusissa. Mieli on herkkä täälläkin, ElluP siitä taisi kanssa jutella. Itsekin saan riidan aikaiseksi melkein mistä vaan ja sitten itkeä märisen surkeaa kohtaloani. Aivan järkkyä hormonirumbaa ja jos tämä tästä synnytyksen jälkeen pahenee niin mut saa ainakin kärrätä suoraan laitokselta lataamolle.

Keskiviikkona on käynti äitipolilla. Sitten tulee tietoa siitä, joudunko insuliinille ja onko Öttis " liian iso" sekä kaiketi myös siitä kohdunsuun tilanteesta. Jännittää.

Nyt on taas pakko paiskia töitä - kun ei koskaan tiedä näkyykö mua täällä enää tiistain jälkeen vai kutsuuko sairasloma.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

-Cityäippä ja Öttiäinen 29+2-

Vierailija
59/64 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtkin on nyt sitten miltei jo tehty ainakin tältä vuodelta! Siltikin on ollut niin kiirutta, vaikka oon miltei viikon jo kotona ollut, HÖH. Senniinako silloin pikkuisen tauon jälkeen kanssa laittoi, et tuntuu kuin ulkopuolinen olisi ja eipä saa juuri mitään siksi kirjoitettua... Puhuin juuri miehelleni, että enpä oo tainnut KOLMEEN VIIKKOON kirjoitella " vauvakerhoon" mitään!!?? Hänpä siihen, et kirjoita nyt sitten. Niinpä lupailin, et laitan huomenna siis tänään uuteen listaan kuulumisia ;D Koitan nyt aktivoitua ja kirjoitella taas tiheämmin!

Paljon on ollut aiheita joista ootte kirjoitelleet, mutta enpä nyt muista kaikkea, joten laitan aika omanapaisen viestin alkuun, niin pääsen taas paremmin mukaan tiimiin =) Lievää " masentuneisuutta" tai yleistä apaattisuutta ollut kanssa ilmassa täällä. Tuntuu, että asioita on vaikka kuinka paljon joita tarvis hoitaa. Siltikään en saa tartuttua oikein mihinkään ;(( Miehellekin mullittelen miltei joka asiasta =0 Ainoa joka saa minut hyvälle tuulelle on tuo esikko, kun on niin ihana pienimies! Ajatelkaa kuinka ihanalta tuntuu, kun pian 3-wee poika haluaa halailla ja pussailla äitiä... Äiti on hänestä välillä prinsessa ja aina rakastaa minua, kun halailee =D Pikkuveljeä hän odottaa jo innolla, mutta saapa nähdä kuinka käy, kun pikkuveli tulee oikeasti!?

Olette olleet jo monet ahkeria, kun olette kelaan jo asianne hoitaneet. Minun pitäisi tänään mennä viemään paperini sisälle, mutta voipi olla, että jätänkin ne vasta perjantaina sinne, mutta tänään menen kumminkin kysymään lopullisia täyttöohjeita! Tuo jättö johtuu ihan siitä, että haluisin kumminkin sen äippäpaketin, mutta vain sen uuden version! Jos eivät lupaa uutta, niin en ota sitä vaan sen 140¿. Hassua purnata tuosta, mutta esikosta 2004 sain sen 2003 paketin ja poika syntyi 29.6.2004, että kaikilla synnärillä silloin olleilla oli jo se uusi 2004 paketti ja minulla vanha!!! Vanhassa se ero että sain sen liilan toppapuvun ja muilla oli se sini-beige... Onneksi huoneeseeni sattui tytönäiti, jonka kanssa vaihdoimme not ulkoilupuvut, mutta muutenkin tuo 2003 paketti oli minusta kovin tyttömäinen, että mikseivät voi tehdä niistä neutraaleja!? Onko kukaan muuten saanut uutta 2007 pakettia jo itselleen? Kelan " pakettitäti" vastasi minulle, että toukokuun aikana noita paketeita aletaan jakamaan, mutta paikkakunta eroja on käsittelyajoissa, että sen mukaan nuo vanhat jaetaan ensin pois!

Vaunuista olette keskustelleet kovasti. Minulla on 2003 malliset emaljungan vaunut. En nyt muista mitkä ovat, mutta olivat silloin ihan huippu vaunut ja päädyin noihin 2003:siin ihan värin vuoksi, kun miltei kaikki 2004 olivat mustahkoja! Minulla on suht isot ilmakumipöyrät, eikä ongelmia ollut ainakaan silloin. Vaunuissa on minusta iso/pitkä " koppa" osa, joka oli meille tärkeä, kun poika vaan kasvoi tota pituutta. Ainoa ongelma josta valitin ja joka korjattiin, oli tuo typerä jalkajarru, mikä tuosta mallista nopeasti jalkajarruksi taas 2004 vaihtui. Nytkin tarttee tarkistaa mikä on kunto, kun ovat vuoden varastossa olleet kasassa ja arvatkaa vaan mitä vaijeri tykkää olla " lytyssä" vuoden?? No, saapi nähdä kun nään vaunut taas ;D

Mulla oli viime viikolla torstaina Rv30+0 äippäpolilla kokoarvio ja diabetestätin kommentointi. Arvot mulla on suht kohdillaan muutamaa 5.1 tai 7.3 lukkuunottamatta. Ainoa mistä täti minua läksytti oli hillon käyttö puurossa... vaikka arvo ei noussut yli sallitun niin kielsi minulta 1rkl hillonkin!! Uskomatonta.. Minä käytän kyllä hilloa kiellosta huolimatta hyvällä omallatunnolla, jos arvot vaan pysyy kohdillaan! Poika oli arvion mukaan nyt 1,6kg, Bm77, Ac267 ja Fl 57. Jos joku muu saa kans noita mittoja olisi kiva vertailla. Lääkärin mukaan ihan käyrillä menee, mutta painoa hiukan liikaa. Kun taas katsoin kaikkia käyriä niin minusta tuo painokin oli viikoille ihan normi! Kontrolliajan sain rv:lle 36 eli 7.6.2007 tiedän taas paremmin poitsun koon.

Nyt alkaa jo juttu loppumaan... Raksalle taidetaan lähteä poikkeamaan ja sitten kelaan ja jne... Meillä on raksa jo suht hyvällä mallilla minusta, niin et päästäis kesäkuun alkupäivinä muuttamaan ;D Tapetit, laminaatit ja laatat on nyt sitten viimeviikolla ostettu ja tilattu. Osa saatiin heti mukaan ja osaa odotellaan vielä... On muuten vaikeata kuvitella kaikkea ostamaansa yhdessä ja soppiiko jo paikalla olevaan... Olohuoneeseen menen tänään katselemaan tapettia, kun sitä ei saatu ostettua vielä. Vinkkejä otan ilomielin vastaan =) Olohuoneen yksi seinä on mokkamaalia chokolate, takka on melko musta ja lattia on harmaata 40x40 laattaa.

Mutta nyt lopettelen, jos kerkiän niin kuulumisia taas illalla

-S@nde ja juna 30+4

Vierailija
60/64 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Cityäipästäkin :)

Mä vein Kelaan paperit tänään. Siellä oli tosi mukava tyttö, jutskattiin siitä kun multa evättiin se korvaus rakenneultrasta.. Se vaan on paskamaista, kun joku saa ja joku ei, ei mitään yhtenäistä linjaa! Jos olisin mennyt siihen kalliimpaan, 4Dhen, olisin saanut kelan korvauksen suoraan kassalta.. Menin edullisimpaan normaaliin ultraan paikkakunnalla, ei korvausta. Sano että voihan sitä valittaa, mutta kun ei siihen ole mitään " uutta" tietoa, niin eipä se siitä miksikään muutu.. Harmittaa vaan kun ei ole yhtenäistä linjaa täällä. Jos asuisin naapurikunnassa, olisin se saanut..

Olin aamun töissä, mutta eipä ollut hommia niin lähdin kotiin. Väsyttää ihan älynä, pakko ottaa päiväunet! Yöllä taas tuli nukuttua niin huonosti. Outoja kipuja tuntuu alavatsalla ja kohdunsuun paikkeilla.. Yöllä ja nyt päivälläkin, mutta mikä hassuinta, samalla ei supistele, vaan maha on ihan löllö. Omituista. Neuvolakin olis ylihuomenna..

Vauva-lehden kantoliina tuli tätä kirjottaessa. Koklasin jo päälle, mutta oon aika alottelija tosiaankin sidonnoissa, ja aika lötteröhän se oli ilman itse kannettavaa :) Tungin mä kyllä kissan sinne vähäksi aikaa, näytti ihanalta :D Yritin ottaa teille siitä kuvaa, mutten löytänyt kameraa. Kisu ei yleensä oikein viihdy sylissä, mutta tossa oli jopa vähän aikaa vapaaehtoisesti kun tanssin pitkin asuntoa :D Pehmittää pään kyllä tämä odotus jo..

Menen nyt koiran seuraksi nukkumaan. Kirjotelkaahan ahkerasti :)

pals 30+3