Ateisti on täysinnä turha nimitys uskonnottomalle ihmiselle, aivan kuin joku taikauskomus olisi se oletusarvo johon muita verrataan. Jokaine
Ateisti on täysinnä turha nimitys uskonnottomalle ihmiselle, aivan kuin joku taikauskomus olisi se oletusarvo johon muita verrataan. Jokainen meistä syntyy ilman uskontoa, ja se täytyy ihan erikseen meille tuputtaa. Se mitä satua meille syötetään, riippuu täysin siitä minne satumme syntymään. Uskovaisia voidaan kutsua sillä nimellä mihin ihmisten keksimistä 4000 erilaisista jumaluuksista kukin uskoo, mutta älykäs usonnoton ihminen ei mitään muuta nimitystä kaipaa kuin "normaali ihminen"
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateisti ei ole sama kuin uskonnoton, vaikka käytännössä ne sama asia onkin.
Ei aina käytännössäkään. En ole ateisti, eli jumalankieltäjä. Mutta en myöskään usko minkään tietyn uskonnon oppirakennelmiin.
Okei. Minä olen ateisti, mutta en ole jumalankieltäjä koska olematonta ei voi kieltää.
Uskonnoton, ateistinen maailmankatsomus on se tyhjä ja puhdas taulu ihmisessä, ennenkuin taikauskot, keijukaiset, jumalat ja muut hörhöilyt tuputetaan lapsiparoille.
Vastuuseen joutaisivat.
Mielestäni ateisti on tullut asiaa pohdittuaan siihen tulokseen, ettei Jumalaa ole olemassa.
Itse olen agnostikko. Kukaan ei voi pitävästi todistaa puolesta tai vastaan, onko Jumala olemassa vaiko ei. Näin ollen olen todennut turhaksi miettiä asiaa, koska molemmat vaihtoehdot voivat olla mahdollisia. En koe tarvitsevani uskontoa mihinkään, joten en aio vaivata mieltäni tällä asialla. Totuus selvinnee sitten jonakin päivänä.
Toivottavasti ehditte ottamaan Jeesuksen sydämmeenne, ennenkuin saatte kutsun Taivaan kotiin., ettette joudu kadotukseen ja viettämään iäsäisyyttänne Tulisessa järvessä suippomunaisten demonien ahdisteltavana!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ehditte ottamaan Jeesuksen sydämmeenne, ennenkuin saatte kutsun Taivaan kotiin., ettette joudu kadotukseen ja viettämään iäsäisyyttänne Tulisessa järvessä suippomunaisten demonien ahdisteltavana!
Vedä nyt jo se vttu päähäs ja ala kalppia sinne vuorille tukehtumaan omaan oksennuksees..
Alkuperäistekstissä puhutaan sanansaattajasta.