Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥ HELMINAUHA VIIKOLLA 17 ♥

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

YÖPUKU on meilläkin ollut käytössä alusta asti ja kuten muillakin niin haalareita sekä bodyja ja potkuhousuja käytetään. Vauva nukkuu pääosin omassa sängyssään, mutta aamulla jää usein viereen.

VAIPANVAIHDOT ÖISIN: ei vaihdeta ellei ole falskannut eli ei juuri koskaan. Kakkaa ei enää öisin teekään vaan aamulla vasta jos silloinkaan.

KAKKAAMISTIHEYS: Kolomonenko tätä ihmetteli? Meillä tuli aluksi joka vaippaan ekan viiden viikon ajan. Sitten lopetti yökakat ja teki tavarat kolmesti päivässä. Sellaista sinapinväristä velliä jossa ryynejä joukossa. 2-kuisena kakkaa ei yhtäkkiä enää tullutkaan kolmesti päivässä vaan kerran kolmessa päivässä ja rakenne muuttui ihan tuubisinapiksi eli paksua ja tasaisen samettista eikä rakeista tietoakaan. Ravinto on kuitenkin koko ajan ollut sama tissimaito eikä omassa ruokavaliossakaan ole muutoksia.

VELLIT: Meillä pärjätään tissimaidolla eikä vauvan nukkumien pätkien pituus tosiaan ole nälästä kiinni. Viime yö meni 2,5 h pätkissä, edellinen 7,5h. Silti viime yönäkään ei tutti tai vieressä olo kelvannut. Syli kelpasi mutta kun siinä en itse olisi voinut nukkua lainkaan niin tainnutin tissillä. Vellejä en vielä suunnittele, ehkä sitten 4 kk ylöspäin. Mammutin mainitsema 15-30 min välein syöminen ei varmasti ole nälkä vaan muu tapa! (Tai sitten ei syö itseään täyteen kerralla.)

BABYBIO: Kerran olen ollut muutama viikko sitten. Takanamme istui äidit puolitoistavuotisten tyttöjen kanssa ja minua vedettiin ponnarista leffan aikana lukuisia kertoja. Tulipa sieltä sitten lopulta vielä lelullakin päähän :-) Oma pimu melkeinpä nukkui koko ajan. Leffaa seurasin toisella silmällä kun samalla jutusteltiin Lupitan kanssa (oltiin viereisissä pedeissä TYKSissä). Ihan kiva kokemus ja mennään varmaan toistekin. Taustaäänenä on koko ajan vauvojen huuto, mutta jännästi siltä osaa sulkea korvansa kun se ei ole oma kullannuppu. Eikä ihan huono ole se tuotekassikaan jonka leffasta saa, kun siellä olevien tavaroiden arvo taitaa olla lähellä sen leffalipun hintaa!

Babybiossa esitettävät leffat ei varmaan koskaan ole mitään nopeatempoisia jotka vaativat herpaantumatonta keskittymistä, sillä muuten siellä kyllä putoaisi äkkiä kärryiltä. Hömppäkomediat sopii siihen tarkoitukseen hyvin.

Nyt vaippoja ompelemaan!

äippä + unikeko (söi yöllä tosiaan 2,5 h välein, nyt mennyt jo reilut 5h aamusyötöstä ja pimu nukkuu kaukalossa johon simahti kauppareissussa)

Vierailija
22/61 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa harrastettiin tuota leffailua. En kyllä käynyt siellä leffan vaan seuran vuoksi, enkä jälkeen päin muistanut edes mikä leffa oli kyseessä... Mutta useita kertoja käytiin ja kovasti hommasta tykkäsin. Kivaa ajanvietettä ja ohjelmaa kotona olon vastapainoksi!

Mammutti: Tuo teidän yörytmi kuulostaa ihan meidän elämältä: Ennen kymmentä nukkumaan, 1-2 välillä tissiä, 4-7 välillä tissiä vähän väliä, paitsi nyt en enää anna joka ininään tissiä ja viime yönä nukuttiin noin neljän tunnin pätkiä ilman ähinöitä aina 7.30 saakka. Meinas kyllä tissit pakahtua, kun neito imaisee vain yhden tissillisen ja nukahtaa. Niinpä toinen " tuoppi" ehtii täyttyä kuusikin tuntia, ennen kuin neito armahtaa!

Noista vatsavaivoista olen myös tekaissut teorian, että ainoa mikä niihin auttaa, on aika (onpa joku muukin saattanut tulla samaan lopputulokseen :-). Olen ollut juomatta kahvia, tuoremehuja, syömättä ruisleipää, herneitä, keeleja jne... eikä mitään vaikutusta. Nyt vetelen kahvia, ruisleipää jne mielin määrin, eikä masuvaivoja ole enää juuri nimeksikään. Ikää meidän leidillä on nyt 10 viikkoa ja risat. Niin ja kaikki d-vitamiinit on kokeiltu ja nyt on käytössä Deetipat kaiki 20 tippaa päivässä.

Meillä on huomenna lääkärineuvola aamulla ja iltapäivällä saadaan rotarokotteen eka satsi, kun ollaan tutkimuksessa mukana. Tuohon rota-rokotteeseen ollaan yhdistämässä myös joku toinen rokote (en nyt muista, mikä) ja niiden sopivuutta siis tutkitaan, joten olen varautunut jonkinasteisiin oireisiin. Harmi vaan, kun esikoinen on nyt sairas. Joudun ensiksikin raahaamaan sen mukanani noihin molempiin paikkoihin ja sitten meillä on mahdollisesti kaksi " kitisevää" . No, aika aikaa kutakin.

Lapset nukkuu, ihana rauha!

Timbe taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

YÖPUKU: Meillä myös käytössä, aluksi ei ollut, mutta nykyään laitan sellasen kokopuvun vetskarilla jossa vetskarin saa auki myös lahjepäästä eli on oikeen passeli yöllisiin vaipanvaihtoihin.

YÖLLISET VAIPANVAIHDOT: no niitä ei ole. Sampo ei öisin kakkaa kuin aniharvoin ja joten yö mennään ilman vaipanvaihtoja.

KAKKAAMINEN: Kerran päivässä aamulla. Kakka on vihreää ja niin vetelää ettei sitä vaipassa näy vaan se on imeytynyt vaippaan kokonaan, neuvolatätin mielestä ei ongelma.

Olen kyllä niin harmistunut kun jatkuvasti kuulen nuita kommentteja mitä nyt täälläkin (älkää ottako pahalla - en minäkään) " vauvat nyt vaan itkee" " ehkä se on vain koliikkia" " ainut mikä auttaa on aika" . Meillä selkeästi itkut väheni kun lakkasin syömästä maitotuotteita, oliko sitten sattumaa vai mitä. Nyt olen kuitenkin alottanut taas maitotuotteet, ja saa nähdä tuleeko selkeä muutos taas vai joko vauvan maha kestää. Siviilitutuille en jaksaisi kertoa näitä asioita etes, suoraan sanottuna useimmiten ahdistaa, masentaa, tuntuu yksinäiseltä, pää hajoaa, kannustusta ei saa keneltäkään, vaan kaikki yritykseni vauvan olon parantamiesksi on turhia sillä " vauvathan nyt itkee" " kyllä ne 3 kk iän jälkeen itkut loppuu" jne.

No jos nyt sitten myöhemmin vauvan maha alka kestämään eri ruokia ja ruoka-aineita niin ei harmita yhtään että olen tässä pikkuvauvaiässä yrittänyt vauvaa auttaa, se on kuitenkin lyhyt aika minkä joutuu itse luopumaan suklaasta, sipuliruuista, tulisista mausteista ym jotka MEILLÄ HYVIN SELKEÄSTI on itkuja lisänneet.

Avautuminen ja nyt poistuminen takavasemmalle taas potemaan syyllisyyttä ja mielipahaa ;o) Mies on niinkin kannustavainen että " jos nyt alat syömään maitotuotteita niin itte saat sitten illat kantaa" *huoh*

HANNELE + SAMPO 2,5 kk *2 viikon päästä täyttyy maaginen 3 kk ikä jolloin " itkut loppuu" *

Vierailija
24/61 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän rauhallinen hetki, ehtii pestä pyykkiä jne. jne....

Kiitos yöpuku- ja babybio-kommenteista!

Kakkakeskustelut jatkukoon: alussa meillä joka syötön yhteydessä eli sellaset 7-9 kakkaa päivässä, sitten jossain 1,5 kk ikäisenä väheni niin, että yöllä ei ollenkaan, nyt päivällä ehkä joka toisella syötöllä, tai sen jälkeen lähinnä, ja yöllä ei kakkaa. Vaippaa ei vaihdeta yöllä, kun siellä on vain pissaa.

Nukkumisesta: omassa sängyssä ja nukahtaa itsekseen sänkyyn tai syliin vikan syötön jälkeen, josta siirretään sänkyyn. Sitten aamun ekan syötön jälkeen joskus 6:n maissa otan viereen nukkumaan / heilumaan.

Ahaa, oli lyhyt nukahtaminen, jatketaan.... : )

Vierailija
25/61 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen kävimme 2kk neuvolassa ja mitat pojalla olivat 6000g ja 62cm. On siis kasvanut kovasti sillä syntyessään oli 51cm ja 3550g.

Meillä vaihdetaan VAIPPA yöllä kerran. Poika syö yöllä edelleen useita kertoja eli vaippa on pakko vaihtaa, jos ei halua vaihtaa lakanoita. Yöllä tosiaan edelleenkin syödään 2-3h välein.

Ovatkos muut jo aloittaneet KÄÄNTYILYN? Meillä poika alkoi kääntymään selältä mahalleen viikko sitten ja yöllä saa käydä muutaman kerran aina kääntämässä takaisin sillä toisinpäin kääntyminen ei vielä suju. En osannut ainakaan itse odottaa tätä kääntyilyä vielä tässä vaiheessa, mutta eihän tuo minusta kiinni olekaan =)

Vierailija
26/61 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele-81: Voin vain kuvitella kuinka tuskainen on olosi kun vauvalla on vatsavaivoja tms. jotka aiheuttavat ihan hirveitä huutoja ja tosiaan kaikkien ulkopuolisten kommentit ovat juuri tuollaisia kun sanoit. Olin itse aivan hermoheikko varsinkin esikoisen kohdalla kun hän itki. Itkin silloin usein itsekin ja työnsin monesti vauvan miehen syliin ja sanoin että tee sille jotakin kun se huutaa mä en enää pysty ja painelin ulos. Monesti jouduin myös pakenemaan parvekkeelle kun en kestänyt sitä huutoa ja hetken päästä kun olin rauhoittunut pystyin sitten taas hyssyttelemään vauvaa itsekin. Meillä esikoinen ei ollut edes mikään koliikki tapaus vaan ihan " normaali" vauva, mutta huusi tosiaan välillä kurkkusuorana ja naama kirkkaan punaisena eikä siihen mikään auttanut. Nyt voin lopulta sanoa että kyllä se vaan totta on että ne " ylimääräiset" kitinät ja vikinät loppuvat siinä NOIN 3kk ikäisenä. Ainakin mun kahden aikaisemman kohdalla on näin käynyt. En tiedä mikä tuolloin muuttuu, mutta meillä itkut ovat loppuneet samalla kun naurut ovat alkaneet =)) Toivotaan että sinulla käy samoin!! Ja myös meillä tämän kolmannen kanssa.

Toisaalta voihan teidän tapauksessanne olla kyse jostakin ihan muustakin ja täällä me äidit annamme niitä " hyviä neuvoja" toisillemme tietämättämme ollenkaan mikä toisen vauvaa voisi vaivata. Eihän ne neuvolantäditkään voi tietää käyttöohjeita kaikille vauvoille eikä taida kukaan muukaan osata, paitsi tietysti lääkärit jos löytävät jonkin oman alansa vaivan vauvalta.

Meillä yhden tuttavapariskunnan vauva oli tosi kärttyinen koko vauva-ajan eli noin 1 vuoden ja sitä sitten tutkittiin että johtuuko porkkanasta vai maidosta vai mistä ja minkämoisia mahavaivoja voisi olla ja mitähän vielä muuta... Lopulta vaiva löytyi perheen koirasta eli lapsi oli allerginen koiralle ja sen takia oli kitissyt kun hengitys oli hankalaa ja aiheutti sitten silmien kutinaa yms. näkymättömiä vaivoja, jotka selvisivät vasta kun lapsi osasi jo vähän itsekin ilmaista itseään lähempänä toista ikävuotta.

Meillä äideillä on paljon eri tapoja hoitaa lapsia ja muutenkin meidän kaikkien arvomaailmat yms. ovat varmasti aivan erilaisia, mutta annettakoon kaikkien kukkien kukkia, ihan niinkuin tuolla odotuspuolellakin. Minä ainakin otan täältä ne vinkit omikseni mitkä tunnen itselleni ja vauvalleni sopiviksi ja muut menee ihmetyksen piikkiin tai toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta kaikkien kokemukset on yhtä mukava lukea.

Toivon todella että et pahoita meidän kenenkään neuvoista ja kommenteista mieltäsi ja sama koskee muitakin kun Hannele-81:a!!

Nyt vaunut heiluvat joten romaanini jää kesken....tai taisin kyllä jo päästä loppuun asti eli MUKAVAA TIISTAIN JATKOA KAIKILLE!

t.Kaisa ja Ronja " vasta" 6 vko

Vierailija
27/61 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu KAISA en minä täältä mieltä niin pahotakkaan lähinnä siis livetuttujen kommenteista, niitä kun ei pääse pakoon. Mää oon sellanen että kuuntelen tyynenä vaikka sisällä kiehuu.

Esim. kun anoppi oli kylässä niin se tulkitsi kaikki itkut NÄLÄKSI joten pojalla oli nälkä tunnin välein läpi päivän. Mää onneton, pieni, avuton en kehannu vastaan sanoa vaan tarjosin tissin pojalle tunnin välein vaikka meillä todellaan ei kaikki itkut nälkää tarkota! Loppupäivästähän poika sai hirveän raivarin kun yritin taas tarjota anopin neuvosta rintaa! Että kirosin (sisimmässäni - tietenkään en ääneen uskaltanut sanoa mitään!) anopin alimpaan helvettiin! Ootin kiljuvan pojan kanssa makkarissa ovi kiinni niin kauan että appivanhemmat lähti (anoppi oli meillä sillon 10 TUNTIA), kun olivat just lähtöä tekemässä enkä ois millään jaksanut enää kuulla sitä lässytystä " eikö sillä ollutkaan nälkä - sillä varmasti vain mahaa nipistää"

Täten lupaan ja vannon etten ikinä tuputa omia neuvoja ja mielipiteitäni esikoisen äideille - en edes sitten kun tulen mummoksi!

HANNELE

Vierailija
28/61 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pikainen kysymys Piba: mistä ostat kosteussuojia?

Carmine ja poju 2,5 kk

Vierailija
29/61 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin viestiäsi ja vatsavaivojen syy lienee selvä. Ruokit liikaa, kirjoittamasi perusteella liian usein. Ehkäpä olet tulkinnut ähinät ja itkut väärin ja antanut maitoa, vaikka nimenomaan ei ole nälkä kun on masu täys ja nipistää. Maito tavallaan rauhoittaa, mutta koita muutakin tapaa, tuttia, hieromista ym. Eli koita pidentää syöttövälejä, tuon ikäinen pärjää hyvin maidolla ei mitään vellejä tarvita!

Vierailija
30/61 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan tähän linkin josta löytyy paljon hyödyllistä luettavaa liittyen korvikkeisiin ja maitojuttuihin (poista välilyönnit):

http :// www.imetys.fi/itu/tietoa.php

joku kyseli kosteyssuojista. en ole varma tarkoititkö sängyssä käytettäviä kosteussuojia vai liittyikö kestoiluun? mutta sänkysuojia saa ainakin eurokankaasta, stockalta.

Vierailija
31/61 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin uskomattomalta kun se kuullostaakin,

Mutta taisi olla sellainen tiheä-imukausi tai jotain, nimittäin tänään poika on nukkunut jo puolentoista tunnin pätkän..tai olis nukkunut varmaan pisempäänkin, mutta heräsi kun oli lähdettävä isyystunnustukseen ja alettiin pukeen.

Neuvolan tätiä en saanut kiinni, mutta ei nyt tarvitse saadakaan, kun velliä en aio antaa jos ei ole ihan pakko ja näyttää siltä että elämä alkaa taas normalisoituun!

Mulla on jatkuvasti kauhee jano!! Onko muilla samaa " ongelmaa" ?

Yritän joka välissä muistaa juoda, mutta silti janottaa ihan koko ajan..

Meillä on ens viikonloppuna kakkosen synttärit ja poika haluaa kutsua ainakin 10 poikaa eskarista juhliin!

Sain onneks sovittua, että mennään uimahalliin ja juhlitaan siellä, niin ei tarvitse ahtautua meidän rivari kolmioon!

Vien uimahallille kakun ja munkkeja ja limsaa, niin pääsee uimarit herkutteleen uinnin päälle! Ainakin erilaiset synttärit tälläkertaa..

Vielä palatakseni tuohon syömis-velli-maito asiaan...

Voi olla että vauva ei jostain syystä syönyt vatsaansa täyteen ja sillä ei saanut nukuttua tarpeeks ja aina oli nälkä..mistä näistä aina tietää..

Jonkun mainitsema vatsanrauhoittaminen kävi mielessä kyllä ja osaltaa silläkin sitä velliä ajattelin kokeilla! Tosin vatsa ei välttämättä olis sillä rauhoittunut..= )

Mutta lopetan jauhamisen siitä asiasta kun homma on kerta ohi!

nyt pois

Vierailija
32/61 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä onko virallinen nimi, mut vaippapäällinen, mikä toimii kosteussuojana kuitenkin...

ostin täältä Turusta yhdestä vauvatarvike-liikkeestä raskausaikana. saa tilattua kyllä netin kautta vaikka Nuppuliinasta. merkkinä mulla on bambino mio. hinta oli jotain reilun 10 e, riippuu koosta. pientä ei kannata ottaa, meillä käytössä nyt 7-9 kg. täytyy kuitenkin mahtua tavaraa sisälle ; )

Vierailija
33/61 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh olipa pino tuippunut alas!

Vielä siittä vihreä kakka = ilmaa mahassa --> röyhtäyttäminen, että meillä vauva nukahtaa yöllä lähes poikkeiksetta AINA tissille, siirrän omaan sänkyyn, EN röyhtäytä! Joskus päivisinkin jos nukahtaa tissille niin en raaski herättää röyhtäyttämistä varten vaan annan jatkaa unia. RÖYHTÄYTÄTTEKÖ TE ÖISIN?

Minä sillon synnärillä yritin kun niin neuvovat mutta eihän siittä tullut mitään, heräsi aina eikä nukahtanut omaan sänkyyn, ja otin taas rinnalle omaan sänkyyni kunnes nukahti taas tissille ja taas röyhtäytys ja herääminen ja sama rumba kunnes tosiaan päätin tehä omalla tavallani ja jättää röyhtäytykset ja poika nukku tyytyväisenä =o)

MAMMUTTI, tsemppiä sulle sinne, toivottavasti tosiaan oli vain ohimenevä se " vellin tarve" !

Kestoista, kosteussulku on se " oikea" nimitys päällimmäiselle kosteuden pitävälle kankaalla. Miän tein innolla itse kestovaippoja ennen synnytystä mutta pahoin pelkään että jää käyttämättä. Semmosta showta ollut tämä välillä että itsellä ei riitä energia mihinkään ylimääräiseen. Nuo itseompelemat kuitenkin näyttäs aika herkästi vuotavan, kun kaupan vaippoja voi pitää tuntitolokulla. Ensin kestotkin vaikutti hyvältä mutta yhtenä päivänä sitten jouduin vaihtamaan koko vaatekerran niin monesti etten oo sen jälkeen taas jaksanut niitä käyttää...

KESTOJEN HINNAT: Kalliiksi ne ei kuitenkaan tulleet, itse ostin vain sen päällimmäisen eli kosteussulkukankaan (PUL-kangasta nettikaupasta) ja ne tarranauhat ja kuminauhat. Kaikki muut oli omista tarpeista, vanhaat pyyhkeet silppusin imuiksi, fleecet kuivaliinoiksi... Tosi ihanilta ne vaikuttais, se fleecekin on tosi ihanan kuivan tuntosta vauvan pissaamisen jälkeen mutta ei vaan nyt jaksa! Jospa sitten toisen vauvan kohdalla jaksais paremmin!

HANNELE + SAMPO

Vierailija
34/61 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vellit jäi kaappiin odottelemaan 4 kk:n ikää! = )

Poika nukkuu jo toista tuntia, eikä enää syö niin tiheään, joten kai se oli ohimenevä juttu!

Hannele:

Minäkään en röyhtäytä öisin. Me nukahdetaan molemmat vauvan kanssa melkein saman tien kun tissi on suussa (siis vauvalla..heh) joten röyhtäytykset ei onnistuis senkään takia ja meidän poika taitaa olla sen verran herkkäuninen, että heräis takuuvarmasti jos nostais pystyyn ja taas pitäis tissillä nukuttaa..

Alkuun meidän pojalta ei röyhtäystä tullut millään, mutta nyt tulee oikeen miehekäs ääni varsinkin pulloruokinnan jälkeen ja se onkin huomattavasti helpottanut noita masuvaivoja!

PULAUTTELU: on huomattavasti lisääntynyt, mutta aika vähäistä se kuitenkin on vieläkin.

Tassuttelusta luin juttua labrassa näytteen ottoon odotellessani ja huomasin, että olenkin oikeastaan tiedostamatta käyttänyt välillä tätä tassutus-menetelmää tämän kolmosen kanssa!

Välillä kun vauva on selvästi väsynyt, mutta ei tahdo saada unen päästä kiinni, niin olen pitänyt toista kättä selän ja pään päällä ja toisessa kädessä pidän vauvan nyrkkejä.

Yksi hoitaja sanoi jo laitoksella, että tämä poika on sellainen " takertuja" , että tarvii saada pitää äidin kädestä kiinni ja se on kyllä ollut ihan totta varsinkin väsyneenä vauva hakee käsillään ja hermostuu jos ei saa pideltyä jostain kiinni..kai sillä on tuvallisempi olo sillai...

Vetääkö teidän toisten vauvat käsiä lähelle suuta syödessä tai nukkuessa?

Meillä nyrkit tahtoo olla aina edessä, kun aletaan syömään ja nukkuessa vauvalla on kädet aina lähellä kasvoja, välillä ihan naaman edessäkin.

..nyt on lähdettävä muurahaisjahtiin..tämä talo on ilmeisesti rakennettu niiden kevätkokous-pito-paikan päälle ja tunkevat nyt sisälle!!

mammutti ja Vilppu 7vk+

Vierailija
35/61 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, tässä päivystän jo märkien tissien kanssa että koska vauveli heräis lounaalle, mutta näköjään tänäänkin tulee neljän tunnin väli aamupalasta tähän ruokailuun!

RÖYHTÄYTYKSESTÄ: en röyhtäytä yöllä vaan annan vauvan nukkua! Eikä näytä kärsivän siitä. Joskus päivälläkään en väen vänkää röyhtäytä ellei tule helpolla ja ellei vaivaa. Kyllä se röyhy tulee sitten jossain vaiheessa kuitenkin. Mutta jos alkaa kitisemään niin sitten tietenkin avustetaan röyhyn haussa.

G: mites teidän LIINAILU sujuu? Meillä sujui alku hyvin, mutta nyt ei enää oikein viihdykään.. harmi homma. En viitsis pakottaakaan, mutta jotain pitäis keksiä että sais pojan viihtymään pidempään liinassa. miten muilla? Kunhan ilmat lämpenee niin aattelin kokeilla lähteä ulos kävelylle liinan kaa, jospa se auttais? (joo ja ihan se poikakin siellä liinan kyydissä .. :D)

Entä harrastettateko te sitä dialogista VAUVATANSSIA?? me on sitä nyt viikon päivät kokeiltu, mutta vielä ei vauva ole alkanut viemään. jatketaan harjoituskia. mutta mielenkiinnolla odotan tuloksia!!

jos menis availemaan postia kun ei vieläkään kutsua kuulu -

Viherrys & poika 2kk 1vko

Vierailija
36/61 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkin vauva tykkää pitää kiinni ja on ruvennut lutkuttamaan nyrkkiää!! mut tutti ei kuitenkaan kelpaa.

nyt tuli kutsu! pois..

Vierailija
37/61 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa ihmeessä mitä tuo tanssi-juttu on mistä puhuit!?

Kuullostaa hauskalta!

Meillä myös vauva tykkää enemmän imeskellä omia nyrkkejään kun tuttia!

Vierailija
38/61 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni viime yö taas öristessä ja syödessä jne... eli tosi huonosti nukuttu yö takana sekä vauvalla että minulla. Ja vielä kaikenhuipuksi kakkonen kömpi jälleen meidän sänkyyn ja heräsi meidän kanssa klo 6 aamulla eli täysi hulina on ollut päällä aamusta saakka!

RÖYHTÄYTTÄMINEN: Mä en röythtäytä myöskään öisin paitsi jos sitä " vaatii" eli kitisee syönnin jälkeen, mutta yleensä siis nukahdamme molemmat syönnin jälkeen, tosin minä hieman aiemmin. Päivällä yritän röyhtäyttää, mutta meillä tuppaa tuo tyttö nukahtamaan aina tissille.

PULAUTTELU: Eilen taisin sanoa että meillä ei pulautella. Eilen illalla ja tänään ollaankin sitten pulauteltu ihan urakalla eli illalla tuli paljon sellaista paksua ja tänään aamulla tuli ensin jopa nenästä sitä paksua kökköä ja sitten tuli myöhemmin myös aika paljon ihan juuri syötyä maitoa myös. Oliskohan tuo ollut öiseen kitinään sitten syynä, tutkimattomat ovat vauvojen tiet!?

TASSUTTELUSTA: Mulla ei ole kokemusta kuin siitä " perinteisestä" unikoulusta mikä pidettiin meidän esikoiselle 7 kk ikäisenä, jonka jälkeen onkin nukkunut tyytyväisenä yöt heräilemättä omassa sängyssään. Meillä Ronja tykkää erityisesti siitä että peppua taputellaan ja nukahtaa usein sillä tavalla jos on levoton. Käsistä häntä ei kyllä saa pitää kiinni, siitä hermostuu välittömästi. Nyrkkejään syö nälkäisenä, tuttia ei ole edes kokeiltu.

Meillä myös nukutaan usein kädet levällään korvien vieressä selälleen.

Nyt kuuluu taas vaunuista kitinää, joten heipat taas!

t.Kaisa ja Ronja 6vko

Vierailija
39/61 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tanssista se viherrys juttelikaan???

Vierailija
40/61 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tänne ehtinyt/muistanut kirjoitella. Joskus kyllä olen käynyt kuulumisia lukaisemassa ja sitten kun olen ajatellut itse pinoutua, onkin kutsu käynyt...

Vastaanpa nyt siis heti ekana gallupeihin...

VAATTEET: Käytössä nyt 56-62cm, bodyt on vielä kaikki kokoa 56, mutta ns. päälivaatteet on pääsääntöisesti jo kokoa 62cm. Tyttö oli viimeviikon punnitusreissulla 57cm pitkä. Yöpuvun vaihdan aina illalla. Kuuluu meilläkin iltarituaaleihin. Käytössä on sellaiset kokohaalarit jalkaterillä + lisäksi vielä sukat, meidän neidolla on useasti kylmät varpaat.

PULAUTTELU: Nyt jo vähän laatumaan päin. Alkuun se oli tosi runsasta ja keralla tuli tosiaan kunnon satsit! Nyt tulee enää vaan vähän, eikä edes joka röyhtäisyllä. Imetän aina kerralla molemmat rinnat ja öisin röyhtäytän vaan " tissien välissä" eli lopuksi nukahtaa rinnalle ja jatkaa unia ilman röyhtäytystä.

VAIPAT: Käytössä pampersin new bornit 3-5kg

KAKKA: Meillä tyttö kakkaa n. joka toinen päivä. Kakka tulee räjähtämällä ja on ihan sinappista velliä. Haju on karmea! Peppu paukkuu muutenkin tiuhaan. Miten niin pienestä tytöstä voikin tulla niin hirveitä hajupommeja?!

ULKONÄKÖ: Enemmän on tyttö isänsä näköinen, mutta ei niin paljoa kuin esikoinen oli. Leuka ja suu on isältä, nenä taas on ihan minun! Ilmeet on enemmän samanlaiset kuin minulla on vauvana ollut.

TV: Salkkareita on taas tullut seurattua, kun silloin on yleensä tisittelyn aika. Muista sarjoista tulee katsottua Greyn anatomiaa ja Teho-osastoa. Nekin tulee sopivasti imetyksen aikaan ja niiden jälkeen mennänkin yöunille.

Eilen tuli Aadalle 3kuukautta täyteen! Illat on nykyään rauhallisia ja tyttö viihtyy hyvin lattialla jumppalelun alla. Vahingossa saa jopa huitaistua roikkuviin leluihin ja sekös vasta saa hymyn huulille! Kovasti jo yrittää myös kääntyä! Menee kyljeltä toiselle, mutta käsi on vielä tiellä. Esikoinen kääntyi ekan kerran vasta 5kk:n iässä.

Niin meillä siis ekat 2kk:tta illat oli pelkkää huutoa ja tyttöä sai kantaa koko ajan ympäri taloa! Cuplaton-tipat hieman auttoivat ja itsekin söin maitohappobakteereja eli josko nekin auttoivat asiaan. Nyt on onneksi masuvaivat takanapäin!

Yöt menee todella kivasti! Aada herää kerran syömään aamuyöllä yleensä n. 05 aikaan. Nukkuu siis putkeen n.7h. Siitä jatkaa vielä uniaan 4-5h.

Onko teillä ollut nimigalluppia vai onko ne haluttu pitää salaisina? Meillä tytöstä tuli Aada Helmi Josefiina. Kolmas nimi tulee multa ja toinen nimi tuli osaksi LA:n mukaan ja myös siksi, että on vaan niin helmi tyttö! Jep, mutta nyt loppui kiinnostus jumppaleluun! Yritän nyt ehtiä useammin kertomaan kulumisiamme ja lukemaan mitä teille muille kuuluu! Useasti ootte kyllä kaikki olleet mielessä ja olikin kiva lueskella " vanhojen tuttujen" kuulumisia!

Haleja kaikille, Pessi80 jua Aada 3kk