Ei kyllä huvita yhtään koko joulu!
Ei ole joulumieltä. Ärsyttää vaan kaikki.
Onko pakko viettää joulua, vaikkei taho?
Jos joku kutsuu joulunviettoon, niin kannattaako teeskennellä vaikka olevansa kipeänä?
Mikä olisi parempi alibi?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama fiilis täälläkin 😒Olen ollut aina jouluihminen, mutta viime vuonna sairastuin vakavasti ja joulukin meni vähän sumussa. Nyt olen toipunut jonkinlaiseen kuntoon, mutta jostain syystä tänäkään vuonna ei innosta joulu yhtään! Minä olen aina ollut se, joka laittaa perheelle joulun. lapsia ja lapsenlapsia on monta ja on taloudellisestikin aika rankkaa yksin järjestää ja hankkia kaikki. Nyt olen ihan tosissaan harkinnut, että ensi vuonna ilmoitan, (tai ehkä jo tänä jouluna), että seuraavana jouluna olen ihan valmis tulemaan kenen tahansa joulupöytään. Että en halua millään tasolla omia jouluvalmisteluja itselleni.
Et sä mitään ilmoita. Nautit uhriasemastasi ja saat siitä tyydytystä.
Sinä se varmaan olet oikea ilo kenen tahansa joulupöydässä.
Oikea päivänsäde 🌞
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja poikani emme ole viettäneet joulua enää moniin vuosiin. Ei ole koristeita tms. Syömme jotain, mistä molemmat pitävät jne. eikä välttämättä juuri jouluaattona. Emme ole koskaan olleet jouluihmisiä ja koko hössötys on hyvin vierasta meille. Nautimme vapaasta, luemme, nettailemme, katselemme leffoja jne. Poika sitten häipyy omille teilleen eli omaan kotiinsa.
Suloista että hän kuitenkin tulee äidin helmoihin juuri jouluna vaikka ette vietä joulua.
Niin, äidin helmoihin hän on tervetullut aina. Ei väliä, mitä juhlaa tai arkea kristikunta viettää. Tätä ajankohtaa vaan sanotaan jouluksi, sitomatta sitä mihinkään muuhun kuin kalenteriin.
Meitä taas on noin 50 ja joukossa vain yksi, jolle joulu ei ole tärkeä. Kunpa saisimme työyhteisöömme lisää ei-jouluihmisiä, niin me muut saisimme nauttia rauhassa! Toistaiseksi lähes joka toinen joulu täytyy aattona tehdä joku työvuoro ja se on kidutusta. Tänä vuonna pomo ilmoitti, että kaikki he, jotka ovat olleet kaksi edellistä aattoa vapaalla, jotuvat klo 12-20 -vuoroon. Siinä jää joulun vietto kokonaan väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja poikani emme ole viettäneet joulua enää moniin vuosiin. Ei ole koristeita tms. Syömme jotain, mistä molemmat pitävät jne. eikä välttämättä juuri jouluaattona. Emme ole koskaan olleet jouluihmisiä ja koko hössötys on hyvin vierasta meille. Nautimme vapaasta, luemme, nettailemme, katselemme leffoja jne. Poika sitten häipyy omille teilleen eli omaan kotiinsa.
Suloista että hän kuitenkin tulee äidin helmoihin juuri jouluna vaikka ette vietä joulua.
Hän käy n. kerran viikossa auttamassa mm. siivoamisessa ja raskaammissa töissä. Olen pahasti liikuntaesteinen ja monisairas.
Vierailija kirjoitti:
Ei huvita ei. Mutta ei voi joulumielistä perhettä heivata pihalle eikä isovanhemmille tai tyttären perheelle sanoa, että tänne ei ole tulemista vaan MINÄ haluan olla yksin rauhassa kotona ilman joulua. Pakko saata~na taas vääntää hyvä joulumieli kaikille vaikka sielussa kiehuu niin että kohta hirttää pumppu kiinni. Tää on taas kahdeksan yhtä vastaan tilanne.
Tykkään joulusta mutta nyt jo väsyttää, odotan vain että pääsen sohvalle pitkäkseni aattoiltana katsomaan jotain vintin tyhjennys komediaa ja siitä sitten sänkyyn suoraan
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama fiilis täälläkin 😒Olen ollut aina jouluihminen, mutta viime vuonna sairastuin vakavasti ja joulukin meni vähän sumussa. Nyt olen toipunut jonkinlaiseen kuntoon, mutta jostain syystä tänäkään vuonna ei innosta joulu yhtään! Minä olen aina ollut se, joka laittaa perheelle joulun. lapsia ja lapsenlapsia on monta ja on taloudellisestikin aika rankkaa yksin järjestää ja hankkia kaikki. Nyt olen ihan tosissaan harkinnut, että ensi vuonna ilmoitan, (tai ehkä jo tänä jouluna), että seuraavana jouluna olen ihan valmis tulemaan kenen tahansa joulupöytään. Että en halua millään tasolla omia jouluvalmisteluja itselleni.
Miksi et sano (nyt jo tälle joululle), että jaetaan ruokahankinnat, ei hyvänen aika tarvitse järjestää itse kaikkea. Tässä pätee sama neuvo mikä parisuhdeongelmissa: keskustelkaa!! Asiat varmasti järjestyy. Älä ole marttyyri.
Oma läheinen asuu yksin, kukaan ei pakota tekemään yhtään mitään, mutta tekee kun on aina niin tehty. Hän pääsee meillä valmiiseen pöytään, kotonaan ei olisi pakko laittaa joulua, mutta se pitää laittaa, tuskaillen ja ahdistuen kun on taas niin paljon... En ymmärrä.
Minä rakastan joulua, en stressaa, suunnittelen aina enemmän kuin ehdin tekemään (kiinnostaa kokeilla uusia asioita vähän liikaakin), mutta luontevasti jätän ne mitä en ehdi, sitten tekemättä. Joulu tulee joka tapauksessa, joten on turha nillittää pikkuasioista. Mies ei ennen pitänyt joulusta, mutta nyt suunnittelee itsekin asioita ja me touhutaan yhdessä ja hyvällä fiiliksellä. Tämän vuoksi lapsetkin mielellään tulevat jouluksi kotiin ja osallistuvat osaltaan siinä vaiheessa.
Ainoa joka nyt hiukan vie fiilistä on lumettomuus, mutta en anna senkään liikaa latistaa.
Tsemppiä ja hyvää joulua kaikille älkääkä stressatko
hetken kestää elämää, sekin synkkää ja ikävää