Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kyllä huvita yhtään koko joulu!

Vierailija
19.12.2025 |

Ei ole joulumieltä. Ärsyttää vaan kaikki. 

Onko pakko viettää joulua, vaikkei taho?

Jos joku kutsuu joulunviettoon, niin kannattaako teeskennellä vaikka olevansa kipeänä?

Mikä olisi parempi alibi?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, jos sua ei oo vielä mihinkään kutsuttu tuskin myöhemminkään enää kutsutaan.😂

Heh, veli kutsui jo. Mutta sillä on ärsyttävä kontrollifriikki vaimo ja liuta ärsyttäviä tenavia, joille sitten pitäisi ostella lahjoja monella sadalla, jos siis menen. 

Siellä on muitakin ärsyttäviä sen vaimon sukulaisia, jotka ovat ihan samanlaisia tekopirteitä kahjoja. Hirveetä kärsimystä.

Kuulemma pitäisi vielä tulla ajoissa ja osallistua ruoanlaittoonkin, kun olen kuulemma hyvä kokki.

Ja juomat pitäisi viedä itse.

Velipoikaa ei huvittaisi loukata.  Miten kiemurtelen tästä irti? T:Ap

Helposti; kerrot vain, että sinulla on muita suunnitelmia joulunviettoon, et valitettavasti ehdi veljen perheen luo.

Älä ole hiiri, sinulla on oikeus viettää/olla viettämättä joulua!

Vierailija
42/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut helppoa. 😊 Olen saanut omat joulut vietellä ja järkätä siitä lähtien kun lapsuudenkodista pois muutin. Koristelen, leivon, kokkaan ja katselen leffoja yms. harrastusta. En halua seurustella kenenkään kanssa koko aikaa ja mitään kimppa touhuja. Ihanaa määrätä itse olemisensa, ollakko vaiko ei olla. 😁🧑🎄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on platku olo, ei sitten voisi tänä vuonna joulu kiinnostaa lainkaan, nyt on jotain ihmeellistä ilmassa, olen yleensä jouluihminen, mutta nyt tuntuu todella vaikealta, en osaa keskittyä. 

Vierailija
44/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huvita ei. Mutta ei voi joulumielistä perhettä heivata pihalle eikä isovanhemmille tai tyttären perheelle sanoa, että tänne ei ole tulemista vaan MINÄ haluan olla yksin rauhassa kotona ilman joulua. Pakko saata~na taas vääntää hyvä joulumieli kaikille vaikka sielussa kiehuu niin että kohta hirttää pumppu kiinni. Tää on taas kahdeksan yhtä vastaan tilanne.

Miksi??? Aikuisen tyttären perhe järjestää oman joulun. Te muut meette vaikka kylpylään.

Vierailija
45/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joulua ole pakko viettää. Teet mitä jaksat. Itsellä kynttilät, joku herkku ja glögiä. En jaksa muuta. Kolmas joulu yksin. Koti siisti ja radiosta joulumusiikkia, se riittää. 

Vierailija
46/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi se joulu menee ihan niin kuin muutkin päivät.

Vierailija
47/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan on platku olo, ei sitten voisi tänä vuonna joulu kiinnostaa lainkaan, nyt on jotain ihmeellistä ilmassa, olen yleensä jouluihminen, mutta nyt tuntuu todella vaikealta, en osaa keskittyä. 

Sama! Viime vuonna ei ollut kauheasti jouluisempi mieli, mutta lopulta sain jotain laitettua. Nyt en ole tehnyt mitään. On ihan käsittämättömän ankeaa. Täytyy kyllä hattua nostaa kaikille, jotka tämän valottomuuden, lumettomuuden ja yleisen ankean ilmapiirin keskeltä saa revittyä joulumielen. Tuntuu, kuin somessakin olisi vähemmän joulua kuin normaalisti. En ole kaupoissa enkä radiossa kuullut joululauluja. 

Vierailija
48/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mukaan kiinnosta joulu, mutta tänään tuli siskolta joka vuotinen kutsu hänelle. Ostan kaiken samalla kertaa, en panosta paljon, sukat ja sipsejä nuorisolle, suklaarasia siskolle ja vege pariskunnalle domino keksi paketit. vien karjalanpiirakat munavoilla joulupöytään. Ai niin ja fazerin sininen suklaalevy joulupukille.

Vierailija
49/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? Joo on pakko viettää joulua muuten joudut vankilaan. 

Tiesitkö urpo että vankilassakin  vietetään joulua, ilmeisesti et?

Vierailija
50/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään joulusta ja kaikesta siihen liittyvästä, mutta ei jaksaisi millään olla sosiaalinen. Olisi ihana vaan olla kotona ja rauhoittua, mutta omilla vanhemmilla ja anoppilassa varmaan pakko käydä.

Pari joulua sitten lapset oli kipeänä ja se oli kurjaa, mutta ainakin sai olla rauhassa eikä kukaan käynyt meilläkään kylässä. Katsottiin vaan jouluohjelmia sohvan nurkassa ja se oli ihanaa. 

Vierailija
51/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille joulu on yhteinen ateria, mitä nyt vähän venyttäen iltaa, kun lapsille tulee pukki lahjoineen käymään.  Meitä on sen 12 syömässä, sama porukka kun jollain muullakin perheaterialla pitkin vuotta.  Eikö näillä joulun vihaajilla ole koko vuonna yhteistä illallista perheen kanssa? Miksi joulu olisi erilaista?

Ei me 'haeta' stressiin asti mitään joulumieltä, mutta emme myöskään pilaa hyvää iltaa kännisten sekojutuilla, vanhoja kaunoja kaivaen tai valittaen kaikesta. Kyse on asenteesta.  Joulua kestää loppiaiseen asti ja siinä kyllä kerkeää katsella leffoja ja olla itsekseen, yksi ilta yhdessä on vain kivaa piristystä. 

Vierailija
52/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama! Viime vuonna ei ollut kauheasti jouluisempi mieli, mutta lopulta sain jotain laitettua. Nyt en ole tehnyt mitään. On ihan käsittämättömän ankeaa. Täytyy kyllä hattua nostaa kaikille, jotka tämän valottomuuden, lumettomuuden ja yleisen ankean ilmapiirin keskeltä saa revittyä joulumielen. Tuntuu, kuin somessakin olisi vähemmän joulua kuin normaalisti. En ole kaupoissa enkä radiossa kuullut joululauluja. 

Kyllä, sama tunnelma täällä. Tuntuu kuin jotain pahaa tulisi tuolta pimeän takaa ja kaikki on jotenkin pakkopullaa, tahmaista ja raskasta. En nyt oikein ymmärrä mikä on, sellainen, jotenkin kuin olisi heitetty joku rautahaarniska niskaan. Tervehdin kuitenkin hyvän joulun toivotuksin, eli tämä kirjoittaja on se, jolle vastasit.

Vierailija
53/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei joulua ole pakko viettää. Teet mitä jaksat. Itsellä kynttilät, joku herkku ja glögiä. En jaksa muuta. Kolmas joulu yksin. Koti siisti ja radiosta joulumusiikkia, se riittää. 

Arvostan asennettasi. Hyvää Joulua!

Vierailija
54/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulufiilis kaukana kun vihreä nurmi rehottaa

Vierailija
55/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et taho nii kuha olet.

Vierailija
56/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille joulu on yhteinen ateria, mitä nyt vähän venyttäen iltaa, kun lapsille tulee pukki lahjoineen käymään.  Meitä on sen 12 syömässä, sama porukka kun jollain muullakin perheaterialla pitkin vuotta.  Eikö näillä joulun vihaajilla ole koko vuonna yhteistä illallista perheen kanssa? Miksi joulu olisi erilaista?

Ei me 'haeta' stressiin asti mitään joulumieltä, mutta emme myöskään pilaa hyvää iltaa kännisten sekojutuilla, vanhoja kaunoja kaivaen tai valittaen kaikesta. Kyse on asenteesta.  Joulua kestää loppiaiseen asti ja siinä kyllä kerkeää katsella leffoja ja olla itsekseen, yksi ilta yhdessä on vain kivaa piristystä. 

Eikö näillä joulun vihaajilla ole koko vuonna yhteistä illallista perheen kanssa?

Naulan kantaan, että ei ole perhettä yleensä jouluna eikä muulloinkaan. Eivätkä vihaa joulun viettäjiä, mutta se kuormittaa että pitäisi teeskennellä perhettä yksinään.

Vierailija
57/58 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huvita ei. Mutta ei voi joulumielistä perhettä heivata pihalle eikä isovanhemmille tai tyttären perheelle sanoa, että tänne ei ole tulemista vaan MINÄ haluan olla yksin rauhassa kotona ilman joulua. Pakko saata~na taas vääntää hyvä joulumieli kaikille vaikka sielussa kiehuu niin että kohta hirttää pumppu kiinni. Tää on taas kahdeksan yhtä vastaan tilanne.

Miksi sun pitää vääntää? Laita ne 8 hommiin. Sanot ettet itse välitä, mutta laittakaa te mistä tykkäätte. Eihän joulu voi yhden ihmisen vastuulla olla. Sen, joka ei edes pidä siitä.

Vierailija
58/58 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee flunssa on aina vakio alibi. 

Tosin jos kutsutaan kuukautta aikaisemmin niin silloin pitää keksiä jotain " voi kiitos mutta lupailin jo käydä ystävän luona"  

Mutta mieti kiitä satoja tuhansia ihmisiä ketä kukaan ei kutsu minnekään ja jotka ovat vuosikymmenestä toiseen yksin kotona vaikka toivoisivat että edes joskus olisi yhteisöllinen joulu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan