Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon saat tukia kuussa?

Vierailija
19.12.2025 |

Itse pikkasen vajaa 1700e netto

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko tähän lääkkeiden kela-korvaus? Jos lasketaan, niin saan noin 12 euroa kuukaudessa. 

Vierailija
82/133 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä en ole käynyt varmaan viiteen vuoteen, mutta joka kuukausi tilille tupsahtaa vähintään 15000 euroa. En tiedä, mistä ne tulee, tukiako sitten lienee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

~1400€

Vierailija
84/133 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuussa paremmat tuet kuin maassa?

Vierailija
85/133 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa mitään, mutta Kela-korvauksen ansiosta saan lääkkeet ihan tuntuvasti halvemmalla. Ja hyvä niin, vaikka ovat aika tavallisia, kohtuuhintaisia lääkkeitä, niitä on pakko ottaa joka päivä, jotta sairaus ei etene.

Vierailija
86/133 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisenä saan kuukausittaista sosiaalitukea palkansaajilta 4400€/kk. Tätä vuodesta 1998 alkaen.

Vierailija
87/133 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ne possessiivisuffiksit! Paljonko! T. Äikän ope

Vierailija
88/133 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa ne possessiivisuffiksit! Paljonko! T. Äikän ope

-ko on kysymyspartikkeli eikä possessiifisuffiksi. Lisäksi puhekielessä on ihan ok jättää se pois. T. Oikeasti äikän ope

Vierailija
89/133 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari tonnia ansiosidonnaista vielä vuoden, sitten vähän putoaa eläkkeelle jäädessä. Puoliso saa sen noin kuussataa työttömyysrahaa ja viissataa eläkettä entisestä kotimaastaan.

Kannattaa varautua, että puolison työttömyysraha tippuu aika tavalla ensi keväänä kun yleistuki tulee. Eläke leikkaa yleistukea. 

Vierailija
90/133 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole eläissäni saanut minkäänlaisia tukia. N59.

Et ole koskaan ollut sairauslomalla? Kela maksaa sairauspäivärahan  työnantajalle ja työnantaja maksaa sairausajalta palkkaa.

Jopa hammaslääkärissä käymiseen saa Kelan tukea.

Et ole koskaan käyttänyt reseptilääkkeitä. Kela maksaa osittain useimmat lääkärin määräämät lääkkeet.

Et ole opiskellut koskaan? Opiskelijat saavat paljon tukea Kelalta eivätkä joudu maksamaan lukukausimaksuja. Tukea sekin on.

Kaikki me saamme jotain tukea.

Vierailija
91/133 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa mitään, mutta Kela-korvauksen ansiosta saan lääkkeet ihan tuntuvasti halvemmalla. Ja hyvä niin, vaikka ovat aika tavallisia, kohtuuhintaisia lääkkeitä, niitä on pakko ottaa joka päivä, jotta sairaus ei etene.

Saat siis Kelalta tukea lääkkeiden ostamiseen. Lääkärissäkin olet joskus käynyt. Ei sinulla muuten olisi diagnoosia eikä reseptiä lääkkeisiin.

Moni ei edes ymmärrä kelan lääkekorvausten olevan tukea, sillä se maksetaan yleensä suoraan apteekkiin eikä sitä tarvitse erikseen itse hakea.

Vierailija
92/133 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e/kk saan tukia.

Ainoa raha minkä olen saanut tältä yhteiskunnalta on armeijan päiväraha ja sitä sain 6kk ajan jotain 4e/päivä.

Olen aina elättänyt itseni työlläni ja tällä hetkellä saan palkkaa 3700e/kk.

Siksi ytk ja persut

Vierailija
93/133 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0 euroa ja jäin oikein pohtimaan, että mitä tukia olen elämäni aikana saanut joskus aikoinaan. Olen saanut opintotukea ja opiskelijan asumistukea (oli kait tällä nimellä silloin) ja kotihoidontukea jonkun aikaa.

Jos porsisit, niin saitit myös lapsiin liittyviä rahoja.

Ja olet varmaan käynyt lääkärissä ja ostanut lääkkeitä, joita on korvattu?

siat porsii,ihmiset synnyttää,idiootti

Vierailija
94/133 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki n. 380 e, maksimimäärä Hkissä ja työmarkkinatuki n. 600 e kuussa.

Vierailija
95/133 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkiutunut tuhanslööriksi KELA:n tuloilla. Saan useita TONNEJA kuukausittain.

Vierailija
96/133 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki n. 230e

Perustoimeentuki n. 190e

Työmarkkinatuki n. 600e

Eli noin tonni. Olen yksinasuva. 

Vierailija
97/133 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

595 euroa kuussa. Niin kauan kun opiskelen, tulen saamaan ton ja sitten kun opinnot loppuu, en saa mitään yleistukia tai muutakaan. 

Ahdistaa jo valmiiksi. Työelämä ei minua kaipaa joten siitäkään ei ole apua.

Juma! Kerro mulle miten tuon saa? Aikuinen yli 20v lapseni haluaisi opiskella mutta meillä ei ole varaa siihen. Kaikki - siis ihan kaikki menee vain ruokaan ja laskuihin, et pysyy katto päänpäällä. Tänään lähdemme jouluostoksille ja bensoihin piti säästää 2 kuukautta! Auto on oltava mutta se ei ole katsastettu. Onneksi ei ole sitä tähän asti vielä vaadittukaan. Sinivuokkoja nykyään ei juuri näe ja kun harvoin ajelee niin ei käpy käy.

Vierailija
98/133 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläkettä 346,5 euroa. Nousee ensi kuussa n. 348 euroon. Siitä ei mene veroa kuten ei Kevan eläkkeestäkään. 

Mulla kevan eläkkeestä menee vero. 

Jos saa kansaneläkettä, niin varsinainen työeläke voi olla niin pieni, ettei tarvitse maksaa veroja. Verottomuuden raja on 1160 euron paikkeilla muistaakseni. 

Vierailija
99/133 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunattu kiitollinen. Asumistuki 290 e. Iso tuki on ja tarpeeseen tulee. 

Vierailija
100/133 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 360€ (lapsilisä yh korotuksella ja elatustuki).

Eikö tuo korotus poistettu vaikka surkean pieni sekin oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi