Paljon saat tukia kuussa?
Kommentit (133)
Lapsilisä, olisko muutaman satasen. En muista, kun menee suoraan indeksirahastoihin.
Vierailija kirjoitti:
0e/kk saan tukia.
Ainoa raha minkä olen saanut tältä yhteiskunnalta on armeijan päiväraha ja sitä sain 6kk ajan jotain 4e/päivä.
Olen aina elättänyt itseni työlläni ja tällä hetkellä saan palkkaa 3700e/kk.
Siksi ytk ja persut
Lapsilisää olet ainakin saanut.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä, olisko muutaman satasen. En muista, kun menee suoraan indeksirahastoihin.
Meillä lapsilisät menneet myös talteen, jotta nuorilla sitten pieni pesämuna , kun lentävät pesästä maailmalle.
Toki autamme muutenkin.
Säästämme ja lomailuun menee.
Pakko päästä etelän lämpöön talvisin täältä pimeästä.
Ihanaa joulua kaikille pimeydestä huoli matta 🧑🏻🎄🎁🤗
Lasten säästötileille lapsilisät menneet.
Muuta tukiaisia emme ole ikinä saaneet, enkä kehtaisi hakeakaan.
Onneksi on hyvät urat ja työpaikat. Perintöäkin saamme sitten aikanaan mukavasti, joten tukiaisia emme tarvitse ja hyvä näin!
Vierailija kirjoitti:
En yhtään. Ne paljon kadehditut yksinhuoltajatuetkin oli aikanaan 40euroa lasta kohden kuukaudessa.
Keskituloisia saamme kiittää, että nämäkin lakkautettiin, kun kateuksissaan raivosivat aikansa.
No nyt ovat siirtyneet haukkumaan ulkomaalaisia, kun meidät Suomalaiset köyhät ajettu niin alas, kun voi.
Kuinka moni köyhän äidin nuori ajautunut huumehelvettiin, kun kotona on nyt nasentunut vanhempi ja tyhjä jääkaappi.
Yksinhuoltaja äitejä on vihattu tässä maassa aina erityisesti keski-ikäiset naiset haukkuvat.
Kokevatko jotenkin uhaksi vai mikä siinä on?!
Lapsensa hylkäävät miehet eivät saa yhtään vihaa niskaansa.
109 euroa muistaakseni, kun olen osittaisella hoitovapaalla. Palkka tuohon päälle luonnollisesti.
Suosittelen toimeentulotuen piirissä olevia hakemaan Kelan kuukausittaisen perustoimeentulotuen (+asumistuen) lisäksi silloin tällöin (1-2 krt vuodessa) myös harkinnanvaraista toimeentulotukea oman asuinkaupungin sosiaalitoimelta.
Siis sikäli mikäli rahasta on alituiseen enemmän tai vähemmän tiukkaa...
Harkinnanvaraista tukea ei enää nykyään tosin myönnetä vaatteisiin, vaan Kela ja kaupungin sosiaalitoimi katsovat että perus vaatetuskulut tulee kattaa Kelan toimeentulotuen perusosasta. Ennen vanhaan toimeentulotuen päälle sai hakea kaupungilla harkinnanvaraista tt-tukea vaatteisiin 100€/vuosi, tuo satanen myönnettiin ilman ihmeempiä perusteluja.
Mutta kaupungin sossu maksaa aika helposti ilman tarkempaa selvitystä muutamia satasia esim. "hajonneen kodinkoneen tilalle uuden hankintaan". Itse yllättäin kun sain 300€ muutamassa arkipäivässä kun huijasin että imuri, televisio ja kahvinkeitin menivät rikki kun sulake paloi/tuli oikosulku ;)
Eikö kukaan huomannut, ettei aloituksessa ollut mitään kysymystä, siinä todettiin:
Paljon saat tukia kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Lasten säästötileille lapsilisät menneet.
Muuta tukiaisia emme ole ikinä saaneet, enkä kehtaisi hakeakaan.
Onneksi on hyvät urat ja työpaikat. Perintöäkin saamme sitten aikanaan mukavasti, joten tukiaisia emme tarvitse ja hyvä näin!
Sana juttu.
Lapsilisä kuuluu lapsille, eikä vanhempien hömpötyksiin.
Menkää töihin, jos ei rahat riitä.
2600 euroa kuukaudessa. Ihan hyvin pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen toimeentulotuen piirissä olevia hakemaan Kelan kuukausittaisen perustoimeentulotuen (+asumistuen) lisäksi silloin tällöin (1-2 krt vuodessa) myös harkinnanvaraista toimeentulotukea oman asuinkaupungin sosiaalitoimelta.
Harkinnanvaraista tukea ei enää nykyään tosin myönnetä vaatteisiin, vaan Kela ja kaupungin sosiaalitoimi katsovat että perus vaatetuskulut tulee kattaa Kelan toimeentulotuen perusosasta. Ennen vanhaan toimeentulotuen päälle sai hakea kaupungilla harkinnanvaraista tt-tukea vaatteisiin 100€/vuosi, tuo satanen myönnettiin ilman ihmeempiä perusteluja.
Mutta kaupungin sossu maksaa aika helposti ilman tarkempaa selvitystä muutamia satasia esim. "hajonneen kodinkoneen tilalle uuden hankintaan". Itse yllättäin kun sain 300€ muutamassa arkipäivässä kun huijasin että imuri, televisio ja kahvinkeitin menivät
Olen kuule yrittänyt hakea, kun kela laittanut eteenpäin hakemukseni, mutta hylätty päätös nyt 6 kertaa.
Todella nöyryyttävää ja kurjaa kohtelua olen sossusta saanut. Ikinä en enää yritä tuolta mitään hakea vaan ehdottomasti mielummin diakoniasta, jossa ihmisarvounen kohtelu ja aina saa jonkinlaista apua.
Kateellisille tiedoksi vielä, että diakonia tarkistaa kyllä tulot ja menot ja lapset jne.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kaupungin sossu maksaa aika helposti ilman tarkempaa selvitystä muutamia satasia esim. "hajonneen kodinkoneen tilalle uuden hankintaan". Itse yllättäin kun sain 300€ muutamassa arkipäivässä kun huijasin että imuri, televisio ja kahvinkeitin menivät
Oletko musta tai ruskea, tai päihdeongelmainen?
Ei v tussa saa sossusta enää muut mitään!!!
Vierailija kirjoitti:
2600 euroa kuukaudessa. Ihan hyvin pärjään.
Mene kokoomuslainen sinne paljuusi ja ole hiljaa..
Älkää höpöttäkö, ettette olisi saaneet/hakeneet koskaan mitään!
Höpö höpö!
- lapsilisä (teistä lapsena)
- lapsilisä (omista lapsista)
- 40% Kela-alennus apteekissa (lääkkeistä)
- kela-korvaus (yksityiset lääkäriaseman)
- kotihoidontuki (alle 3v lapsen hoitaminen kotona)
- sairauspäiväraha (sairaslomalla)
- kela-korvaus taxin käytöstä sairaana
- koulukyyti (itse tai omat lapset)
- kotitalousvähennys verotuksesra (siivous, remontti...)
- ilmainen koulutus (peruskoulu, lukio, AMK, yliopisto...)
- ilmainen kouluruoka
- ilmainen kerhotoiminta, päiväkerho...
- yritystuki
- jne
- jne
- jne
KUKAAN ei ole päässyt/saanut/joutunut ilman yhteiskunnan tukia täällä elämään!
Joten lopettakaa tuo:
"Olen saanut 0€ tukia" -valehtelu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansaneläkettä 346,5 euroa. Nousee ensi kuussa n. 348 euroon. Siitä ei mene veroa kuten ei Kevan eläkkeestäkään.
Ei eläke ole mikään tuki. Sitähän maksetaankin vuosikymmenet. Samoin koku kelakorvaus lääkkeestä. Ei se ole tuki.
Totta kai on. Vastikkeeton tuki kotona makaamisesta, maksajana palkansaajat pakkoveron muodossa. Jos et saisi sosiaalitukea nimeltään eläke, millä eläisit.
Vierailija kirjoitti:
Älkää höpöttäkö, ettette olisi saaneet/hakeneet koskaan mitään!
Höpö höpö!
- lapsilisä (teistä lapsena)
- lapsilisä (omista lapsista)
- 40% Kela-alennus apteekissa (lääkkeistä)
- kela-korvaus (yksityiset lääkäriaseman)
- kotihoidontuki (alle 3v lapsen hoitaminen kotona)
- sairauspäiväraha (sairaslomalla)
- kela-korvaus taxin käytöstä sairaana
- koulukyyti (itse tai omat lapset)
- kotitalousvähennys verotuksesra (siivous, remontti...)
- ilmainen koulutus (peruskoulu, lukio, AMK, yliopisto...)
- ilmainen kouluruoka
- ilmainen kerhotoiminta, päiväkerho...
- yritystuki
- jne
- jne
- jne
KUKAAN ei ole päässyt/saanut/joutunut ilman yhteiskunnan tukia täällä elämään!
Joten lopettakaa tuo:
"Olen saanut 0€ tukia" -valehtelu!
&n
- toimeentulotuki
- asumistuki
- opiskelijan asumistuki
- eläkeläisen asumistuki
- kansaneläke
- takuueläke
- opintotuki
- opintoraha
- opintolaina
- vammaistuki
- sokeaneläke
- jne.
- jne
- jne.
En yhtään. Ne paljon kadehditut yksinhuoltajatuetkin oli aikanaan 40euroa lasta kohden kuukaudessa.