60-luvun kultaiset naiset, vko 17 sil vous plait :)
Kommentit (104)
Kaikille onnea jatkoraskauteen ja wempalle ekaks ihan omat onnittelut, kun viela en varmaan niita olekaan muistanu laittaa!
KAIKILLE MUKAVAA VAPPUA ja kauniita ilmoja sinnepain muallimmaa!
omaan napan sen verran toiveikkuutta etta ollaan kaks paivaa oltu tuhrailematta, ja jos tama olo nyt alkaisi loppuviikoilla paranemaan, Hopekin tanssahtelee jo mukavasti nyt kolmen paivan ajan enemman ja vahemman saannollisesti! Aamuisin on virkeempana, edelleen tulee mieleen etta kiltti muksu tassa taytyy tulla (ihanaa vaihtelua, naitten villien vekaroiden jalkeen, heh)!
Voikaa hyvin
-levinia ja Hope rv 19+6 - Huomenna jo puolivali!!
tulisin mukaan. Olen vm-69 , viides hartaasti toivottu lapsi ois odotettavissa marraskuulle-07. Tulin täältä hakemaan vähän vertaistukea=/, Mulle iski jotenkin kauhea paniikki noitten seulontojen suhteen, onkohan tässä iässä enää mitään mahdollisuutta selvitä semmoisilla riskiluvuilla ettei mitkään punktiot ois tarpeen?? Olen ollut niin kahden vaiheilla koko seulontoihin menosta mutta veriseulassa tuli nyt käytyä ja np-ultrakin ois parin viikon kuluttua...Onko muita samojen ajatusten ja pelkojen kans painivia?
Rv 10+0
Valde: Kiitos, kyllä nautin ja oikein toivon, että olisi vaikka paha olo. Kestän kyllä kaiken, joka johtuu raskaudesta. Tänään oli tosiaan ihana aamu, ja ihanana jatkuu päiväkin, meillä vaan tuulee kovasti. Mutta pyykit kuivaa hienosti.
Levinia: Kiitos kiitos. Jos nyt sitten vaikka onnistuisin.
Ani: Siirrä vaan sä siivous perjantaille, niin voidaan aamuisin kimpassa touhuta. Ja vertailla vaikka pesuaineita ja moppeja.
Mä vähän arvelinkin, että sulla alkaa olla piinisviikko käsillä. Tuon sulle laivalta punkkua!! Aivastelut ja hetkelliset palelut kuulostaa lupaavalta!! Jos sä olet mestari keksimään oireita, niin mä olen vähintään kakkosena yllyttämässä...
crisse: tervetuloa sinullekin tänne mukaan. Pelkoja on itselläni enemmän kuin laki sallii, mutta minulla ne johtuvat keskenmenoista. Kunhan tästä alusta selviän alan varmasti pelkäämään jotain muuta. Noita seuloja en ole edes miettinyt, kun jotenkin aina vaan ajattelee plussan jälkeen " milleköhän viikolle tällä kertaa pääsen" .
Yhden lisäoireen huomasin tänään. Itkuherkkyys. Käytiin kaupoissa ja näin liput liehumassa. Tajusin unohtaneeni nostaa lipun salkoon ja aloin itkemään. Veteraanipäivä on mielestäni sellainen päivä, että lippu olisi pitänyt muistaa.
Nyt lähdemme taas ulkoilemaan, palaillaan.
wemppa
Kirjoittelin pitkät pätkät tekstiä, joka sitten katosi bittiavaruuteen. Kyllä nyt kyrsii!!! Varsinkin, kun nyt en enää ehdi uudestaan kirjoittamaan pitkää pätkää.
Lähinnä siis nopeasti terkut uusille tulijoille!
Omasta navasta: Tilasin tikut postimyynnistä ja ensi keskiviikkona olis tarkoitus alkaa testailemaan. Toivottavasti tällä kertaa nyt ainakin tiedän, milloin pitäisi siimahäntiä saada putkeen uiskentelemaan.
Aurinkoista vappua kaikille!
Ullrike
Ihan pakko kokeilla, onnistuuko viestin kirjoittaminen tällä lailla. Eli avasin koneessani Wordin ja naputtelen viestin tänne ja siirrän sen sitten vastausviestiin. Jos toimii, niin onpahan vähemmän mahdollisuuksia tekstillä karkaamiseen. Täällä puolella kun olen rutinoitunut siihen, että vähintään puolen sivun välein painan tallenna-nappulaa.
Jesh, toimii! Pitkää nenää vaan bittiavaruuden tekstirosvoille :>)
Ullrike
Hyvää valpuria kaikille jo näin etukäteen !
Lähdemme huomenna miehen kanssa Pietariin vapun viettoon.
T:mami
Taas se viikko vierähti. Kaksi viikkoa vielä töitä ja sitten ah autuus, mammalomalle! Jotenkin erityisesti taas kyrsii töissä, vaikka mitään ihmeellistä ei olekaan tapahtunut. En vaan välillä kestä sellaista päällekkäin puhuvaa kaakattavaa akkalaumaa (työyhteisö), vaikka ne ihan kivoja ovatkin. Olen sielläkin vähän erilainen..Puhun vähän, mutta asiaa.
Uusia tullut taas mukaan, mukavaa! Nyt unohtui nikki, mutta seuloista oli puhetta. Niistä tässä joku päivä sitten kirjoiteltiin ja kertauksen vuoksi: me ratkaisimme asian olla menemättä niihin ollenkaan. Katsotaan sitten, mitä tuleman pitää.
Muuten eipä tässä ihmeempiä. Poika on taas täällä ja pitää aktiviteettia yllä. En muistanutkaan, miten tärkeä vappu on lapselle. Nyt pitäisi jo ruveta torviin puhaltelemaan ja munkkia paistamaan. Jos ei kuitenkaan ihan vielä..
Senniina: Meillä täällä lapset puhaltelee ilmapalloja ja viskovat serpentiinejä. Voi kun on hauskaa... mua vaan hirvittää mikä siivominen tästä kaikesta seuraa. Munkkeja en paista kun en osaa. Tai en ole kyllä koskaan kokeillutkaan...
Ullrike: mulla on kanssa usein tekstit lennelly ties minne ulottuvuuksiin. Se on rasittavaa. Pitäisi aina itsekin käyttää tuota sinut tapaasi.
Just tultiin sisälle. Ulkona tuntui kun jotain olisi lorahtanyt ja kiireellä ryntäsin vessaan. Huhhuh, ei onneksi mitään. Kyllä osaa olla stressaavaa. Vaikka kuinka olen päättänyt onnistua, niin ei näille peloilleen mitään voi.
Pitää mennä auttaa kuopusta. Sillä on naama punasena ja kohta pamahtaa verisuonet. Ei oikein hallitse ilmapallon puhallusta...
wemppa
Taas huhuilen Elsamarjaa... Missä olet?
Tiinuska on sitten päättänyt, että hän nukkuu ja valvoo silloin kuin haluaa. Ihana vauva ! Eilisen päivän neiti valvoi, mitä nyt vaunuissa nukkui, kun lykin menemään sellaiset kaksi tuntia, mutta muuten valvoi. Ja yönkin valvoi, jos ei nyt nukkumiseksi lasketa sellaisia 30 minsan pätkiä. Neidillä oli hyvä uni klo. 19.30-23, mutta sen jälkeen ei uni enää maittanutkaan, vaikka kuinka oltaisiin hyssytelty, tuuditettu, imetetty jne, ja istuin olkkarissa tytön kanssa klo. 1.30-4, joten univelkaa alkaa olemaan ihan mukavasti. Mutta, vauva on kuitenkin ihana, ja vieläkään en ole kadonntanut haavetta toisesta lapsosesta :-))
Senniina, mä olen vähän niin kuin sinä, työpaikalla puhun vähän ja sekin silkkaa asiaa, eli en todellakaan kuulu työpaikan kuppikuntiin ja p:n jauhajiin, ja moni onkin tehnyt päätöksen, että olen hiljainen ja ujo, vaikka ei se ihan niinkään ole. Ja joskus saatan olla täysin sanaton, jos vaikkapa työvuorossa olevat työkverit ei ole miun maun mukkaan (olenko ihan kamala :-//) Siis perin juurin hankala skorpioni ! Ihanaa, että sinullakin alkaa mammaloma ja noin pian !!! Ihan tuli haikea mieli kun aattelin omaa mammaloman alkua mikä oli tammikuussa :-(( Ja hienoa, että Nlassa kaikki hyvin !!!
Wemppuli, ymmärrän hyvin tuon tunteen, kun tuntuu, että jotakin lorahtaisi :-// Se on kamalaa, kun aina sydänsykkyrällä saa mennä wc:hen .. Mutta, jotenkin mä olen todella varma, että nyt kaikki menee sielläkin hyvin !!! Aattele tämä oli munkin viides raskaus, vaikka ihan esikon vasta sain ... Olisi kuitenkin kiva tietää ' omalla kohdalla' miksi noita km:a oli noin monta ennen kuin onnistuttiin .. Noh ollaan iloisia Pikku-Tiinusta, että edes hänet saatiin ...
Mineakin pääsee piinaamaan-ihanaa sait miehen pelikentille :-))
Uusia oli paljon, kaikille tervetuloa, ja kaikille ulkomaille karanneille OIKEIN hyvää lomaa !!!!
Isotikru näki pikkutikrun :-)) Ihanaa, että sielläkin kaikki hyvin. Mullahan oli aivan samanlainen ultra-kokemus r-ultrasta, ja se oli kamalaa, koska me vielä jouduttiin silloin sinne erityis syyniin, koska oli sitä np-turvotusta ja biopsiaa, se lääkäri, ei kertonut meille mitään, ja tuhahti kun jotakin kysyin... Ja kuviakaan ei oltaisi saatu, mutta itse huomautin asiasta, kun oltiin lähdössä pois, ja lääkäri käski takaisin pöydälle, ja saatiinkin MONTA ainakin 10 kuvaa. Mutta tökerö oli, vaikka tarkkaa työtähän hän teki, kun tutki niin hyvin sydämmen ja kaiken muunkin. Kurjia kokemuksia tuollaiset, koska niiden pitäisi olla iloisia tapahtumia, mutta toinen voi pilata ne täysin. Tuollaiset lääkärit saisivat painua suohon. Ja eikös Mineallakin ollut samanlainen kokemus ?!
Valdevinastakin oli mukava kuulla ja sielläkin kaikki hyvin. Voi että viikot vain lisääntyy, ja pian saadaan jännätä vauvojen syntymää .. Täällä siis yksi, kuka ei jaksaisi odottaa...
Levinian tuhruttelu loppusuoralla-hyvä !!! Ja Hopellakin kaikki hyvin !
Täällä nimi on valkattu ja nyt mietitään ristiäisiä, mutta itse en ole fanaattinen noiden ristiäistensuhteen, mulle kelpaisi ihan nimenantojuhlakin, mutta mies haluaa kristillisen kasteen .. Tytölle tulee kaksi nimeä, ja nyt kutsumme häntä nickillä mikä tulee ensimmäisestä nimestä, nicki Rosy :-)) Ihan Rosi sanotan .. Tai Rusina .. :-)) Kerron nimen hieman myöhemmin ... Muuten, kun tyttö kovasti on viihtynyt valveilla niin ostin 2 newborn tuttia, ja ollaan koitetu antaa suuhun, mutta ei oikein jaksa lutkuttaa sitä .. Tehtiinkö väärin kun ollaan tarjottu tuttia ? Kättärillä eivät suositelleet tutin antamista ! Onko teidän lapsilla olleet tutit käytössä ?
Nyt alan herättelemään isukkia ja tyttöä t. emmi ja pikku-Rosy 3vkoa +2pv
Tervetuloa crisse porukkaan ja paljon onnea plussasta.
Emmi,ihana että väsymyksestä huolimatta olet noin positiivisella mielellä. Kyllähän se niin on että vauvan hymy ja ilmeet saa kaikki muut negatiiviset asiat unohduksiin. Tutista;molemmat söi tuttia puoli vuotiaaksi,vanhempi innokkaammin,nuorempi huomattavasti vähämmän mutta puolen vuoden iässä " hävitin" tutit pois. Eikä kummallakaan ole ollut yhtään korvatulehdusta. Meillä neuvolatäti sanoi eka lapsen kohdalla että saa varautua korvatulehduksiin kun syö tuttia ja on vielä " pullolapsi" . Hän ei nimittäin koskaan ole suoraan rintaa saanut vaan lypsin kolme kuukautta. Minulla maito nousi niin myöhään rintoihin sektion jälkeen että hän ehti tottua pulloon. No kaikesta huolimatta terve tyttö on ollut. Nuorempi söi lisämaitoa pullosta syntymästä lähtien ja imetin sen kolme kuukautta. Maidon tulo on vain molemmilta loppunut lyhyeen.
Ihanaa minea,pääset piinaamaan viikon päästä. Ja muuttokin lähenee,,sitten se helpottaa.
Ani,kyllä minulla vieläkin etoo mutta painottuu tälleen iltaan. Aamut ja päivät ovat hyviä mutta hirvittävä väsymys iskee iltapäivällä ja töiden jälkeen alkaa etominen. Tänään tytöt halusi herkutella ja ostettiin kebabit. Tosi hyvää kermaperunoilla mutta voi tätä röyhtäilyn määrää. Äsken kävelylenkillä olin jo varma että röyhtästessä tulee ruuat ulos. Mutta niin kuin wemppa sanoi,kaiken kestää jos vain mahassa kaikki kunnossa.
Mutta nyt pakkaamaan,lähdetään aamulla mökille ja tullaan tiistai-iltana kotiin. Oikein mukavaa vappua kaikille ja toivotaan ettei sää ole ihan räntäistä niin kuin lupailevat....
-pietu-
Emmille. Noudatin kuuliaisesti synnytyssairaalan neuvoa tutittomuudesta (en muista kuinka kauan oli suositus). Sitten siinä kävi niin, että poika ei oppinutkaan tuttia. Muistan kerran, kun pidin sitä hänelle 1,5 tuntia ja sitten nakkasin ne kuuseen. Myöskään pullosta ei oppinut juomaan. Joskus myöhemmin sitten pehmeästä nokkamallisesta pulloon laitettavasta kumista joi, että pääsin edes jossain käymään yksin. Plussaa oli se, että ei ollut tutista vierottamista eikä korvatulehduksiakaan ole ollut. Rankkaahan se oli itse tuttina olla, mutta ajattelin, että mulla on aikaa kyllä lasta imettää:-)
Emmi: meillä on tytöillä ollut tutit ja ovat olleet aivan fanaattisia imuttelijoita. Söivät pitkään ja hartaasti. Tosiasiassa olivat suussa lähinnä nukahtaessa, päivisin tutit oli poissa näkyvistä. En muista minkä ikäisinä nakkasin tutit pihalle, ekalla ja tokalla oli ikäeroa se tasan vuosi ja varmaan joskus oli vauvan tutti isommankin suussa... Bakteerit kiertoon!!
Niin, sullakin oli jo viides raskaus. Kohta sitten piinaillaan kuudetta alkavaksi...
Piti kirjoittaa vielä jotain Pietulle ja Senniinalle, mutta en muista mitä kun puhelin soi välillä ja ajatus hukku täysin...
Nyt pesee pikkulikan hampaita.
wemppa
Uusille tervetuloa joukkoon.
Toivottavasti Emmis saa joskus sentään nukkuakkin.
Isotikru näki pikkuisensa,ihanaa :-)
Toivottavasti wempan lorahtelut pysyy poissa.
Muita en enään muista.
Omaa napaa... :
Käväisin tänäään taas lekurilla foliikkeliultrassa(eilenkin olin...) ja taas meni 100¿ ja rapiat apteekkkiin.. kauheaa rahan menoa. Viikon sisällä menny yli 200¿ pelkkiin lääkkeisiin ja 2X 59¿ lääkärinpalkkioihin. Tästä päivästä ihana läkäri ei ottanut maksua.
Eipä silti ,jos lopputulos on toivotunlainen on tämä ollu joka centin arvoista.
Munikset on kuin onkin toimineet toivotulla tavalla ja sunnuntaina ois irroituspiikin vuoro.Mieskin pitäis sitten taas saada kellistettyä ainakin sunnuntaina ja maanantaina. Su aamulla vois koittaa ennen kuin lähtee pelireissulle tai sit jo lauantaina myöhään illalla ja ...
Jospa tuo äijän käppänä jaksais innostua... pääsisin sitten edes piinailemaan.
Parempi mennä nukkumaan. Meidän neidistä on tullut aamu virkku :-(
tulee jo 8 aikoihin tönimään äitiä ylös,haukotus.
Neiti taitaa kasvaa taas paljon kun on alkanut syömään. 4-vuotta olen tuskaillut kun lapsi ei syö. Nyt tuskastuu iltaisin ,kun lasta ei saa ajoissa nukkumaan koska hän vain syö ja syö ja syö...
Ikinä ei ole hyvä,ei vaiskaan ihanaa et syö!
Varsinkin kun syö hyvin myös tarhassa.
Ihan liikutun kun täällä on kaivattu. Silmäilin tuossa kuluneen viikon viestejä, ja siellä on huhuiltu allekirjoittaneen perään.
On jääneet palstailut vähän heikolle hapelle viimeaikoina. Pihatyöt painaa päälle ja töissä asiat on syvältä ja poikittain. Olen ollut niin rättiväsynyt, että en ole jaksanut edes ajatella koneen avaamista.
Viikko sitten testasin ovisplussan Senniinan tikuilla. Yksi yritys oli, toinen piti olla, mutta oltiin molemmat liian uuvuksissa. Saas nähdä miten käy. Nyt on kp 21 tai jotain sinnepäin. Pitää odotella vielä vähän aikaa ennen kuin uskallan testailla.
Olen nyt ihan pihalla, mistä täällä on keskusteltu. Tai siis perusaiheet lienee ennallaan, mutta toivottavasti mitään ikävää dramaattista ei ole tapahtunut. Ja toivottavasti on tullut uusia plussanneita joukkoon. En tiedä milloin seuraavan kerran jaksan ilmoittautua. Viikonloppu menee pihatöissä. Meillä on iso vanha piha, jota kunnostaessa alkaa nyt kahdeksan kevät/kesä. Hommaa riittää, semminkin kun viime kesänä kaivuri mylläsi ison ojan keskelle pihaa kun liityttiin kaupungin veteen ja viemäriin. Siihen asti käytettiin omaa kaivoa. Viime kesän kuivuus oli viimeinen niitti sille hommalle. Se oli jo toinen kerta tässä asuessa kun piti miettiä, että pesenkö tällä viikolla koneellisen pyykkiä vai käynkö suihkussa. Ei kivaa. Nyt pitää laittaa kukkapenkit uusiksi ja kyvää kauhea määrä uutta nurmikkoa. Hommaa siis piisaa. Ja normaalit kotihommat siihen päälle. Että ei tarvii paljon unta ootella sitten kun vihdoin petiin asti ehtii. Ja henkiset voimat vievät pomot. Onneksi meillä " henkilökunnalla" on keskenämme mukavaa. Välillä epäilen itselläni jonkinasteista paniikkihäiriötä. Rintaa puristaa eikä henki kulje kunnolla ja ahistaa. Tämä ei ikinä vaivaa vapaa-aikana, vaan ainoastaan töissä tai töihin mennessä.
No nyt tuli omaa napaa oikein urakalla. Sattuneesta syystä kommentit teidän viesteihinne jää vähiin. Palailen taas astialle kun virtaa riittää. Nyt yritän päästä petiin.
Hauskaa vappua kaikille ja koittakaa plussata nyt kaikki jotka ette vielä ole onnistuneet! Ja ihanaa odotusta teille, jotka olette onnistuneet. Palailen viimeistään kertomaan, jos on aiheellista testata, ja mikä on tulos.
Mukava kuulla Elsamarjasta ja että tikut ovat toimineet;-) Toivottavasti toisenlaisetkin tikut näyttäisi vähän ajan päästä plussaa!
Hyrysysyn kanssa jaan iloisia tunteita aamuherätyksistä..Toivoisin vaan, että edes joskus saisin nukkua kahdeksaan. Tänä aamuna poika oli sängyn vieressä 6.08 kyselemässä, saako nousta. Huonona äitinä annoin hänen eilen valvoa ja katsoa ihailemaansa Mr.Beania. Hän katsoi sen urheasti loppuun, mutta eipä se aamuun vaikuttanut..
Emmikin on saanut valvoskella. Kyllähän siihen aikaa menee, ennenkuin mitään rytminpoikasta alkaa tulla. Jostain suht uudesta vauvalehdestä luin, että 6 ekaa viikkoa pitäis seurata vauvan omaa rytmiä ja sitten voi yrittää luoda jotain rytmiä elämään. Miten sen sit teet niin se onkin eri juttu. Ai kauheeta, kun hirvittää nyt jo se valvominen. Olen aivan hirviö, kun en saa nukkua. Mies parka saa sen kyllä tuta..
Ja mietin myös jo toista lasta, vaikka varsin hyvin tiedän, että minä en jaksa toista heti perään. Jos Luoja suo, niin vastaan otetaan tietysti. Luomulapsista meillä ei kuitenkaan ole pelkoa ja tuskin ihan perään mihinkään hoitoihinkaan pääsee. Se on vaan tuo ikä pirulainen, kun painaa päälle..
Tänään meinattiin tivoliin, kun on niin kehnoa keliä lupailtu jatkossa.
Vappuja kaikille!
Hyrysysy: Hienoa, että munikset on toimineet halutulla tavalla. Tsemppiä sitten vaan kellistelyihin ja mukavaa olisi saada piinailla kohta sinunkin kanssasi.
Aamuvirkku... meille kahdeksaan nukkuminen olisi jo myöhäistä.. Tytöt ovat aina heräilleet kuuden jälkeen. Ehkä he sittein teini-ikäisinä osaavat jo nauttia viikonlopuista ja nukkuvat pitkään.
Jos jostain pitää tuskaisilla, niin varmasti sinulla tämänhetkinen vaihtoehto on parempi - ihanaa kun lapsi syö.
Kiitos, lorahtelut on pysyneet poissa, tai siis ei lorahtelutuntu ole poistuntu, mutta mitään vuotoa ei ole tullut.
Elsamarja: Kiitos kun kävin ilmoittautumassa. Intoa ja tarmoa pihahommiin!! Ja muistelin, että sinulla töissä on ollut vaikeaa, sitä juuri ajattelin, että et kai ole ihan väsähtänyt. Meillä nimittäin myös töissä todella ikävää. Ensi viikolla on Yt-neuvotteluja, kaikille kyllä riittää kai töitä, mutta tehtävät menee uusiksi, ja jopa fyysinen työpaikka muuttuu. Minäkin joudun vaihtamaan osittaisen voitovapaan " vapaapäivän" jotta pääsen (joudun) yt-kokoukseen.
Onnea ovisplussasta ja viikon päästä toivottavasti päästään onnittelemaan toisesta plussasta.
Senniina: No teillä on samat aamurytmit kuin meillä. Meillä tytöt katselivat Mr Beania vain puolisen tuntia. Itse halusivat mennä sänkyyn, ajattelin että nukkuisivat kerrankin aamulla vähän pidempään (ja minä myös koska illalla pitää jaksaa laivalla valvoa) jos valvoisivat. Mutta ei myöhäisemmillä illoilla meilläkään ole mitään vaikutusta aamuun.
Mukavaa tivolipäivää!!
Kohta pitää alkaa pakkaamaan. Väsyttää jo valmiiksi, saa nähdä miten jaksan koko reissun. Kaksi viikkoa sitten olin todella innoissani tulevasta matkasta, mutta nyt on fiilis sellainen, että jäisin mieluusti kotiin. Mutta tottakai nautin matkasta, kerrankin pääsen itsekseni jonnekin.
wemppa
Minäkin olen hereillä ja aamukaffella koneella..päätä jomotti niin maan per..sti että oli pakko nousta ylös ottamaan paratabsia ja nyt vaan odottelen milloin tuo pilleri auttaa vai pitääkö ottaa vielä toinen tabu.
Mulla on ihmeellinen juttu ollut ihan teinivuosista alkaen että kun siitepölykausi alkaa niin silloin kärsin käsittämättömistä päänsäryistä ja aina raskausaikana keväisin toukukouussa mulla on ollut keukoputkentulehdus.. no anyway olenhan mä siitepölylle jnk,verran allerginen mutta tähän asti olen selvinnyt ilman lääkitystä paitsi silloin kun tapaan kissan...se onkin sitten ihan kamalaa ja vaikka kuinka tykkäsisin kisuista joudun välttelemään niitä viimeiseen asti !!
No anyway, kiitoksia kaikille ultra-onnitteluista ja paha olokin katosi kuin seinään päivää ennen ultraa jolloin rv 10 alkoi ja minä tietysti heti kuvittelin pahinta...lupasin itselleni että jos ultrassa on kaikki ihan ok saan ostaa jotain ihan pientä tikrunpentua varten ja saa nähdä mitä mukaani tänään tarttuu kauppareissulta...
Senniinalle lystiä tivolireissua ja muista että ihmeitä tapahtuu kuitenkin aina välillä ja vaikka olisi sanottu ettei luomusti vauvoja saa niin silti niitä vaan tulee !!
Elsamarja, kiva kun kävit moikkaamassa ja kertomassa kuulumisia,meillä oli jo ikävä !! Toivotaan että onnistunut tikuttelu toisi plussan :-) Olen ihan kade sun puutarhastasi, meillä on vaan muutaman neliön takapiha...
Hyrysysy toivotaan että tropit auttaa ja että pupuilut osuvat oikeille kohdilleen..Mitäpä sitä ei tekisi/uhraisi sen eteen että syliinsä saisi käärön..
Wemppaa...sulle iso halitus-rutistus, tiedän mitä tuo pelko on kun koko ajan kuvittelee jotain lörähtävän housuihin !! valtsua vaan lörähtelee...!!
Mukavaa risteilyä, tänäänkö sä lähdet ??
Millainen on olotila??
Pietu onko se etominen yhtään helpottunut ?? Mulla se tosiaan loppu tässä männä viikolla mutta ei parane hehkuttaa voipi vielä palata takaisinkin... Viikko meillä taitaa olla eroa ?? Jotenkin ne hiihtolomat sekoittaa mua, ja siks kuvittelin että meillä olisi ollut liki kuukasi eroa mutta hiihtolomissa on se kaks viikkoa...anyway kiva kulkea sun kanssasi tätä matkaa yhdessä !!
Emmille jaksuja sinne valvomiseen..tutista olit kysellyt, meillä tutti on ollut elinehto kaikilla muksuilla !! Tutit on sitten viety yhdessä roskikseen kun hiiri-vauvat tarvitsevat niitä joskus siinä 2-v ikäisenä !!
Rintamaitoa mulla ei ole koskaan tullutkaan hyvin ja laitokselta alkaen ovat lisämaitoa pullosta saaneet ja kakkosta osittaisimetin kaikista pisimpään n. 4 kk. Kaksosten imetys oli sellaista tohua että huh huh ja varmaan väsymyksestä ja stressistä johtuen sekä siitä haava-infektiosta maitoa ei tullut senkään vertaan joten pakko oli siirtyä ihan pulloruokintaa kun neidit olivat alle 2 kk.n
Korvatulehduksia on ollut tosi vähän kaikilla muilla paitsi kakkosella joka sairastui infektiokierteeseen 10 kk ikäisenä muuttaessamme asuntoon jossa oli hometta mutta kaikki palautui normaaliksi muuttaessamme toiseen asuntoon !!
Minun mielestäni et ole huono äiti tarjotessasi tuttia Tiinuskalle !!
Aion tämänkin tikrunpennun kanssa noudattaa samaa linjaa kun aikaisempien, etten rääkkää itseäni liikaa imetyksellä jos maitoa ei tarpeeksi tule ja tutin otan käyttöön jo sairaalassa !!
Mamille mukavaa reissua sinne Pietariin vappuja myös !!
Ullrike tsempit tikutteluun.
Crisse tervetuloa mukaan ja onnea plussasta, meitä on nyt 3 marraskuulaista odottajaa, koskas on sun l.aika ??
Levinia, ihanaa että vihdoinkin se tuhruttelu on pois,, miten nopsaan aika menee, mun synttärithän on liki sun la.aikaa ja sinnekkin on enään 20 vkoa !!
Anilla alkaa piinisviikko mä olen täällä ihan kippurassa(sormet, varpaat) että se plussa pärähtää, nimittäin on sun vuoro saada se nyt !!
Valdevina kuin sullakin noi viikot vaan vierii noin hurjaa vauhtia??
Minealle jaksuja loppurutistukseen raksalle ja piinailuun !!
Snööpe tervetuloa ja pääsetkin odotusseuraksi tuolle Weeämmälle ...
Peltimetsuri moikka, millainen on olotila?? Jaksuja sen olotilan kanssa, ei oo kivaa palella kun muut hikoilee ja se kuvotus on ihan hanurista mutta asiaankuuluva oire !!
Pinkerton huhuu...toukukuu alkaa ihan kohta onkos sulla mitään suppareita tai oireita ??
Teti kiva kun kävit kuulumisia kertomassa !!
Ankkis mitä sulle kuuluu??
Nyt on pakko lähtee viemään koiruli aamulenkille ja nauttia ihanasta aamusta !!
Mukavaa lauantaita kaikille !!
Isotikru
Toivottavasti pääkipu on jo helpottanut!!
Kiitos halista, tänään on PIKKAISEN helpompi olo. Meni nimittäin jo päivällä ohi edellisen keskenmenon ajankohdan. Nyt sitten jännätään seuraavaa etappia... On tää kanssa. Mutta jotenkin mulla on hyvä ja luottavainen fiilis. Vaikka pelottaakin, niin silti uskon, että NYT se vauva meille tulee.
ja kyllä tänään lähden reissuun.
Hyvää voinita sulle ja pikkupomppijalle!!!
wemppa
Ai niin, kiva kuulla, että muuallakin on tuttia syöty pitkään!
niin Huomenta vaan kaikille!
Tutista siis: meilla kolme neljasta on ollu tutittajia, ja olen kylla niitten puolesta puhuja jo siintakin, etta helpottaa hiukan aidin elamaa... Kolmonen ei sita huolinu ollenkaan, ja olikin sitten tississa kiinni 24/24! Ja vaikka se olikin ihanaa, niin ei sitten minnekaan paassy ilman vauvelia, hyva kun alussa vessassa kavin! Kakkonen mulla lopetti tutin jo pian tisuttelun jalkeen n. 7kk iassa, mutta esikko ja nelonen (molemmat pullovauvoja) mussuttivat sitten aina kahteen ja ylikin vuoteen (tosin lopussa enaa vaan oisin) ja tappeluksihan se lopettaminen meni.
Wempalle, etta kylla se nyt tasta; ei kahta ilman kolmatta kun sullekin jouduttiin toteamaan, niin kylla se nyt jo menee omalla painollaa, ei kylla ilman pelkoja; mulla kun sitten valuttikin sen 10 viikkoa niin nyt vasta loputtua alkaa olla ' turvallinen' tunne etta odotus menis hienosti loppuun asti, vaikken suoranaisesti enaa km ole ajatellutkaan. Meikalaisellahan taa onkin jo 8. raskaus- vaikka viides vauveli voi ja kasvaa hyvin nyt masussa.
Emmille viela etta menet suoraan sankyyn kun Tiinuska nukkuu, ei kotitoita, ei mitaan; nukut kun vauva nukkuu! Ei se talous ihan heti romahda vaikka lepailisitkin.
Mutta voikaahan kaikki hyvin ja paljon plussia toukokuulle!
*Halaus viela Isotikrulle
-levinia ja Hope rv 20 tanaan!!!-
Ja vielä onneksi aurinkoinen sellainen... JEE!!
Valtsu: Kuin sullakin on noita viikkoja jo noin rutkasti??!! Aika tosiaan kiitää :) Piinispunkkua olen nyt kolmena peräkkäisenä iltana ottanut yhden lasillisen. Enempää ei yksinkertaisesta saa menemään alas (se ei ole mulle ihan tavallista..). Vai kuivaa Prahan keikkaa toivot... :) Noh, se ymmärrettäköön " näissä olosuhteissa" ;))
Wemppa, my cleaningsister :) Mun koopeet taitaa olla nyt 20/28-29. Piinisviikko taitaa " virallisesti" alkaa maanantaina (klara vappen vaan), koska tätsyn pitäisi tulla (tai olla tulematta) su 6.5.- ma 7.5. Olo on ollut muutaman päivän ihan pöljä (siis enemmän kuin yleensä), ja aivastellut olen ihan älyttömästi *hatsii*, muuta flunssan oiretta ei ole. Ja sitten on tullut ihmeellisiä väsymyksen aaltoja, yhtenä hetkena väsyttää ihan sikana, ja hetken päästä on taas pirtee :o Eli taidan taas mestarin otteella kehitellä kaikenmaailman oireita. Siivousintoa sulle, pitäisköhän munkin vaihtaa siivouspäiväni perjantaille ;))
Onnea Isoteelle hienoista pikkuteen ultrakuulumisista :)) Lääkäri on ollut tosi tökerö, mikset saanut nähdä kuvia ruudulta?? Mutta onneksi kaikki on hyvin, ja nyt vain nauttimaan raskaudesta, toivottavasti paha olokin alkaa väistyä.
Peltis: et sinä mikään hätähousu ole :) Tuosta mun siivousinnosta voidaan olla montaa eri mieltä :) Mulle on tullut tapa siivota torstaisin, muutoin viikolla näytän imuria vain kerran, eli torstaina tää kämppä on kuin päivää ennen joulua :) Koita jaksaa olla töissä vaikka yököttääkin (siis en tarkoita sun työtä).
Pippurille mukavaa matkaa :)) Ja tuohan tuliaisena joku hedelmä kuuman auringon alta...mieluummin se rakkauden hedelmä ;)))
Senniinalle vilkutukset mukavista neuvolakuulumisista :)) Ja aamukammasta alkaa näköjään jo piikit käydä vähiin!! Mukava saada sut tänne turisemaan enemmänkin sitten :))
Snööpelle tervetuloa ja onnea plussasta!!
Pietu: sulla taitaa alkaa se pahin ällötysolo olla ohi, vai mitä? Et ole ainakaan viesteissäsi siitä enää niin maininnut. Kyllä se raskauden seesteisin vaihe sieltä alkaa lähestyä, kun massu ei ole vielä tiellä ja paha olo on pois :) Oleppa varovainen sen haravoinnin kanssa, eikä se ikkunanpesukaan ole ihan top 5:ssa.. varsinkaan jos niitä ikkunoita on kauhian paljon.
Ankkis: mukava että kävit ilmoittautumassa :)) Mites sun hoitoasiat on tässä kierrossa??
Minea: niinhän se mies sitten kellistyi ;)) Ihanaa että saan susta piinauskaveria :) Onko muuten muita tässä parin viikon sisällä jotka piinaa?? Taitaa suurin osa olla meistä jo " eturessu täynnä" :))
Hyvää perjantain jatkoa kaikille :))
ANI